Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 21 reacties

De bètatest van het strategische Might & Magic Heroes VI heeft zoveel nuttige feedback opgeleverd dat ontwikkelaar Black Hole Entertainment een maand extra ontwikkeltijd krijgt van uitgever Ubisoft. De game verschijnt nu op 13 oktober.

De bedoelde feedback betrof de algemene balans, de balans binnen facties en gerapporteerde bugs. De release van de turn-based strategygame is nu verschoven van 6 september naar 13 oktober. Het is al de tweede keer dat de Hongaarse studio meer tijd wordt gegund; in april kondigde Ubisoft ook al uitstel aan en ook toen was de reden dat Black Hole meer tijd nodig had.

Heroes of Might and Magic VI speelt zich af in dezelfde spelwereld als het vijfde deel in de Heroes of Might & Magic-serie, maar dan vierhonderd jaar eerder. Spelers die bekend zijn met Heroes of Might and Magic V zullen een aantal van de aanwezige facties en namen herkennen. Het spel kent verder een toegenomen focus op een aantal rpg-onderdelen, terwijl de makers het micromanagen flink hebben vereenvoudigd.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (21)

De beta was goed te doen :) Zeker de eerste 2 speelbare campaigns voelden goed aan.
Persoonlijk heb ik weinig bugs gezien (op een enkele CTD na), alhoewel de nadruk op magic (lees healing) ligt in plaats van might ^^
Daarbij werd nog gezegt dat dit wellicht nog iets aangepast werd.

Tijdens de Beta werden er een paar updates afgegeven (zoals voor het menu, balancing en een tweede campaign) die mij de indruk gaven dat ze op de goede weg zaten om een goed spel te leveren.

anyways jammer.. want hij was al ge-pre-orderd (mede door de overtuigende beta) en kwam op een zeer gunstig tijdstip (september) uit... nu beland het spel tussen de najaarsknallers als Battlefield 3... dit betekend toch wel wat minder uurtjes in (HO)MM VI dan gepland

[Reactie gewijzigd door Camulos op 12 augustus 2011 14:26]

De beta an sich speelde hier ook prima, echter de ingebouwde skype chat functionaliteiten werken nog niet goed in de beta, Tevens het full screen en maximized view daar zitten nog het een en ander problemen mee. In ieder geval bij mij. Deze heb ik dan ook gereport!

Verder speelde het spel wel heerlijk weg, jammer dat het zo weinig maps zijn nog.
Wat? Alweer uitgesteld?! Verdorie wat een domper, oorspronkelijk zou het in Maart uitkomen.
EnFin, ik zit zelf ook in de softwareontwikkeling, het gebeurt nu eenmaal, een slecht product vrijgeven is erger.
Weer uitgesteld, jammer, ik zit juist te wachten tot ik het spel kan kopen en "bug-vrij" kan spelen. Nu krijg ik sinds een maand bij de beta geen verbinding meer met de conflux waardoor helaas ook saved-games niet meer beschikbaar zijn. De beta geeft bij mij ook veel flikkeringen bij de filmpjes en bij de close up gevechten, had eenmaal een videodriver update gedaan en toen was het weg. Nadat de game zelf geupdate was kwam het weer terug. Daarentegen heb ik nog geen een keer een crash gehad :)
de beta is sinds een maand afgelopen, het is normaal dat je geen verbinding meer krijgt :)
Goed nieuws dat ze de tijd wordt gegund. Aan de ene kant jammer dat het later uitkomt, maar ik heb liever een volledig spel dan een spel dat wordt afgeraffeld. (Zoals EA een tijd heeft gedaan.)
Ook fijn dat ze het een beetje van te voren vertellen; laatst een indie game ge pre-ordered en de dag nadat ie zou uitkomen staat ie opeens met een andere release date op steam... niet zo netjes als je iets pre-ordered hebt.
Slechts 1 maand? Gezien de bugs, problemen, balance issues en noem maar op verbaasd het me dat ze denken in zo'n korte tijd alles op orde te krijgen.

Kan me herinneren dat velen niet eens aan spelen toekwamen omdat het opstarten van het spel en laden van maps al dusdanig veel bugs had dat het maar bleef crashen.

Daarnaast is er enorm veel ook nog helemaal niet getest, omdat erg veel stats, skills en spells nog x/y/z waardes hadden en niet beschikbaar waren.

[Reactie gewijzigd door Xanaroth op 12 augustus 2011 14:28]

Inderdaad, ik heb het met veel plezier gespeeld, maar in mijn crossfire opstelling bleef de game maar crashen. Ook flickering shadows waren een probleem (ook met crossfire uit).

Verstandig besluit om het uit te stellen, maar of het genoeg is...
Ben ik de enige die zich dood ergert aan de stem van die 'Community Developer' uit het filmpje? :S
Ik heb zeer veel moeite om te volgen wat deze mevrouw te vertellen heeft... damn (met name het begin dan)

Ik ben benieuwd wat ze binnen één maand allemaal willen regelen. Als ze binnen 1 maand tijd bugs en balance problemen willen oplossen mogen ze snel zijn :P

[Reactie gewijzigd door Junia op 12 augustus 2011 14:32]

Ben ik de enige die zich dood ergert aan de stem van die 'Community Developer' uit het filmpje? :S
Ik heb zeer veel moeite om te volgen wat deze mevrouw te vertellen heeft... damn (met name het begin dan)
Fransen zijn regelmatig niet zo goed met Engelse uitspraak inderdaad... :)
Misschien een opfrislesje Engels ?
'zoveel nuttige feedback' is dat code voor zo enorm veel bugs? ;-)
haha ik denk het, komen ze er niet uit dan kunnen ze de bugs altijd nog in het Black Hole laten verdwijnen lijkt me ;)
Bugs komen wel zo nu en dan langs maar om eerlijk te zijn vind ik het een erg matige game geworden,
Er zijn geen planningen meer nodig om troepen per stad op te halen want alle troepen gaan nu in een grote que die je in elke stad kan opkopen.
Kastelen van andere factions kan je om transformeren naar je eigen
en alles draait erg veel om je troepen in leven te houden.
Bijna alle factions kunnen op het slagveld hun troepen op een of andere manier
genezen en daarmee gesneuvelde troepen tijdens het vechten weer terug krijgen
zodat verliezen minimaal zullen zijn.

Necropolis is nog sterker, ze kunnen de troepen die toch sterven tijdens een gevecht weer in een gebouw terug kopen voor 150% van de oorspronkelijke prijs. (je kan ze spelen in de multi player mode als je je zelf offline houd)

Verder vind ik het disney gehalte ook wel erg hoog geworden wanneer de wandelende haaien geintroduceerd worden.

Het was leuk om de test te spelen, en fijn van tweakers om ze uit te delen maar ik zal deze versie niet meer kopen zoals ik bij vorige delen wel gedaan heb.
Maar ja dit is natuurlijk wel een persoonlijke mening.
Klinkt idd wel als een hoop dealbreakers. Erg jammer.
Speel versie 3 regelmatig in de week. Kan niet wachten om deze te proberen
Ik kan meestal niet eens op de conflux komen. Erg jammer :/
hebben jullie trouwens ook problemen dat met een dualscreen-setup de cursor uit het spel gaat, waardoor het niet te doen is om naar de zijkant te scrollen?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True