Heroes of Might & Magic VI

Welcome to the Black Hole!

De game-industrie is geconcentreerd in grote steden als Los Angeles, New York, Tokio, San Francisco en Londen. Als het weer tijd is voor een nieuwe Killzone verplaatst de aandacht zich even naar Amsterdam, maar de Hongaarse hoofdstad Boedapest behoort zeker niet tot de steden die bij je op zullen komen als het om grote titels gaat. Toch huisvest de stad een voor de community van pc-gamers belangrijke ontwikkelaar. Zoals het door een van de producers van Heroes of Might & Magic zelf tegen ons werd gezegd: welcome to the Black Hole!

Getest op: pc (exclusieve titel)

Aan de 'Boeda'-kant van Boedapest staat het kantoor waar Black Hole Entertainment zijn thuisbasis heeft. De ontwikkelaar is ooit opgericht door een groepje vrienden dat vanuit een garage werkte aan wat later Armies of Exigo zou worden, dat eind 2004 werd uitgegeven door Electronic Arts. Daarna werkten de Hongaren nog aan de strategiegame Warhammer: Mark of Chaos en de uitbreiding Warhammer: Battle March. Vervolgens sloot de studio een overeenkomst met Ubisoft. Namens deze uitgever sleutelt Black Hole nu aan Heroes of Might & Magic VI.

*Harde reset

Later instappen in een langlopende franchise is altijd lastig. Als ontwikkelaar zit je immers vast aan bestaande werelden en verhaallijnen. Black Hole komt echter goed weg; tussen deel vier en deel vijf werd de hele setting van Heroes of Might & Magic gereset. In deel vijf werd een nieuwe wereld geïntroduceerd en Heroes of Might & Magic VI vertelt het verhaal dat voorafging aan dat vijfde deel. Gamers die dat spel hebben gespeeld, zullen dus de spelwereld en een aantal van de facties herkennen. Voor de hardcore-fans van Heroes of Might & Magic die alleen maar geïnteresseerd zijn in de onthulling van de vijfde factie: daarover heeft Black Hole ook tegen ons nog niets verteld.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite