Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 113 reacties

De bètatest van Might & Magic Heroes VI loopt inmiddels ongeveer twee weken. Zoals eerder aangekondigd, geven we vandaag nogmaals duizend keys weg voor deze bèta, die nog ongeveer twee weken door zal lopen. Inmiddels zijn we zelf ook aan de slag gegaan met de bètatest, zodat we je iets meer kunnen vertellen over datgene wat je kunt verwachten in deze vroege versie van de game.

*Eerder gespeeld

Over de eerste twee missies kunnen we kort zijn, want die hebben we al eens eerder beschreven. Toen we in januari in Boedapest op bezoek waren bij Black Hole Entertainment, speelden we deze eerste missies van het spel. Ze maken onderdeel uit van de tutorial, dus houd er rekening mee dat het tempo laag ligt en dat er vooral heel veel wordt uitgelegd. Dat kan wat irritant zijn voor de doorgewinterde 'HOMM'-fans. Desondanks vormen deze missies een handige introductie en je krijgt direct mee wat voor vernieuwingen Might & Magic Heroes VI met zich meebrengt ten opzichte van deel V.

De laatste singleplayer-missie zit echter volledig anders in elkaar. In de eerste plaats speel je niet met Haven, maar met de nieuwe faction Sanctuary. Deze op Aziatische volkeren gebaseerde factie is op het oog meer gericht op magic, maar heeft  verrassend veel moeite met andere magische creatures. Zo brengen de units die je in deze missie tot je beschikking hebt verrassend weinig schade aan bij enkele Elementals die je tegen het lijf loopt. Je kunt ze verslaan, maar zorg dat je Irina een Healing Spell geeft als je kunt upgraden. In combinatie met de healing-functie die de Priestesses al hebben, zorgt dat ervoor dat je de Elemental-gevechten wel door komt.

*Lastiger

Na ongeveer een uur, anderhalf uur spelen kom je wat lastigere gevechten tegen. De units van Sanctuary die je gaandeweg oppikt zijn essentieel in de volgende gevechten tegen Elementals, terwijl je ook slim moet omgaan met de upgrades die je Irina kunt meegeven. Zo kunnen wij ons niet voorstellen dat we ver waren gekomen zonder de Healing perk die we vrijspeelden door Irina te laten groeien in level. Er zijn echter behoorlijk veel verschillende perks en upgrades. Liefhebbers kunnen flink puzzelen om hun Hero helemaal naar hun hand te zetten.


Door Jurian Ubachs

- Redacteur

Jurian werkt sinds 2008 bij Tweakers, maar bouwde voor die tijd al ruime review-ervaring op bij onder meer InsideGamer. Hij heeft een voorliefde voor rpg's en sportgames, maar is van alle markten wel thuis, al vindt hij mmorpg's stiekem iets te tijdrovend om echt goed mee aan de slag te gaan. Om te zorgen dat hij een gefundeerde mening over de geteste spellen kan geven, speelt hij vaak thuis verder of vliegt hij naar de andere kant van de wereld om de informatie uit eerste hand te horen.

Volg Jurian op Twitter


Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True