Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 39 reacties

Futuremark kondigt Unstoppable Gorg aan, een tower defense-spel met een grafische stijl die is ge´nspireerd op klassieke sciencefiction uit de jaren vijftig. Unstoppable Gorg komt dit jaar uit voor de pc, Xbox Live Arcade en de iPad.

In Unstoppable Gorg moeten spelers ons zonnestelsel redden van de kwaadaardige Gorg, die afkomstig zijn van Planeet X. De grafische stijl van de game is geïnspireerd op de klassieke sciencefiction uit de jaren vijftig van de vorige eeuw. Omdat het spel zich in de ruimte afspeelt, noemt Futuremark Unstoppable Gorg geen tower defense-, maar een space defense-spel. In plaats van torens bouwt de speler satellieten, die verplaatst kunnen worden om de Gorg-invasie af te slaan.

Unstoppable Gorg wordt ontwikkeld door Futuremark Game Studio en uitgegeven door Headup Games. Unstoppable Gorg komt uit op een nog onbekende datum dit jaar. Futuremark Game Studio maakte al eerder het schietspel Shattered Horizon, dat in 2009 verscheen.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (39)

i love goede tower defense games, jammer alleen dat ze bij deze weinig of niets ingame beelden laten zien.
Dit is slechts een old cinema teaser. Maar met Futuremark aan het roer met het qua GFX toch wel goed komen. En ja wat kan je aan zo'n game nog verpesten qua gameplay ;)
De balans? Reken maar dat dit soort spellen helemaal niet leuk zijn als 1 toren alles kan vernietigen, of als het onmogelijk is om het spel uit te spelen. Als er maar 1 manier is om het spel uit te spelen wordt het ook al weer minder.

GFX is niet alles ;)
GFX is niet alles ;)
Ik zou er veel voor over hebben als de gemiddelde game ontwikkelaar zich dat eens zou realiseren.

Enfin, deze game heeft wel mogelijkheden. En ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat met enig optimalisatiewerk er toch wel een mooie console versie van te bakken zou moeten zijn.
Je hebt van die abstracte games zoals littlebig planet waar gfx niet toedoen. maar dan doet het ook echt niet toe.
Maar d'r zijn ook games die meer realisme simulatie georienteerd zijn. Daar is GFX een must. En met huidige platformen is dat ook goed mogelijk. Maar dat betekend ook meer game content werk.
Het probleem ligd meer in de tijd de devs krijgen om hun dingh goed te doen. Wat in direct verband met game project budged en daaraan ook verwante deadlline.

Bij triple A games waar er ook vaker voldoende tijd wordt gegeven is de gameplay vaker wel dik in orde met upper classe GFX.

De zoveelste kloon boer krijgt wel wat leuke GFX voorelkaar maar heefd te weinig tijd beschikbaar om de gameplay uit te werken en vaak is de studio ook van meer gemiddelde expertise.
Hmm het lijkt wel alsof tower defence games ineens de nieuwe rage zijn :P.
Ik benieuwd, het filmpje ziet er grappig uit alleen ik mis echte gameplay footage :S.
Toch jammer dat er tot nu toe niet meer is voortgekomen uit futurmark gamestudios.
Ja, maar het hangt vooral af van de prijs. Er zijn honderden gratis op het internet te vinden, dus om daarmee te concurreren word lastig.
Iron Sky the game! :D

(iets andere setting, maar blijkbaar wordt 2011 een jaar vol old-skool vliegende schotels)

[Reactie gewijzigd door Sentry23 op 19 juli 2011 16:38]

denk dat ik deze ga laten liggen, bij Futuremark weet je nooit wat je koopt.
kan een super vet spel zijn en ineens BAM update en je spel is totaal anders.
kijk maar naar de actieve community van shatterd horizon NA de firepower dlc.
ik wil nog steeds mijn oude wapen terug :(
Jammer.. Komt niet uit op de Ps3
http://bit.ly/p14uVk <:)
ontopic, ik denk zelf dat het te maken heeft met de enigzins aparte CPU architectuur en tekort aan RAM (xbox360 heeft 2x zo veel RAM, 512MB, nog niks trouwens. affijn,)

Ziet er leuk uit, en een erg originele take op tower defense, kunnen zelfs me ouders misschien nog om lachen :Y)
512MB, nog niks trouwens.
Slightly off-topic: als je goed efficient programmeert (een kunst), heb je ook echt niet zo dramatisch veel nodig. Lang niet iedereen doet dat, en daardoor krijg je van die memory vretende software. Het voordeel van consoles is in dat opzicht: je wordt gedwongen het goed te doen. (alleen helaas nog steeds veel bugs/patches/etc)..
Ziet er leuk uit, en een erg originele take op tower defense, kunnen zelfs me ouders misschien nog om lachen
Ja, op zich opmerkelijk dat niemand hier eerder aan gedacht heeft. Ik denk dat ik me hiermee wel ga amuseren.
Sinds Consoles ook aan inet hangen moet men niet meer games klaar en robust opleveren. Zonder is updaten een probleem. En moet een game klaar en stabiel genoeg zijn.
Daarnaast is de nood voor optimaliseren voor lage limieten een must. Maar houd niet in dat alles mogelijk is wat een 2GB + 1GB Vram PC wel kan. Men krijgt wel meer routine en ervaring in om er meer uit te halen tov eerste games. Maar kan nooit multi GB PC platform evenaren. Mooi of toppie GFX staat daar niet in verbinding mee.
Aangezien men mooie arena's mooier vind dan een long distance draw open eiland jungle omgeving.
Want game project heefd vaker te weinig tijd om fatsoenlijk een game te maken, herken baar aan crunch time als men tegen einde de milestones niet meer halen. En een deadline.
Optimaliseren wordt altijd wel gedaan want zonder loopt een game niet op 30 fps maar eerder op 5. Maar de tijd is beperkt. En critikal bugs hebben altijd de grootste prioriteit.
IDsoft die een eenvoudige shooter in 5 jaren de engine en game ontwikkel kan heel veel tijd in Game polish optimalisatie en performance stoppen. Vaak daarbij 3 tot 4 generaties hardware ondersteunend.

De script engine van unreal engine hebben ze 10 voud aan performance aan opgeoffert.
Omdat scripten productieviteit van de game content bevorderd en efficient maakt.
Een belangrijke trade off voor een licenceerbare game engine.
Aan veel console games is gewoon te zien dat 512MB gewoon te weinig is en dat optimaliseren niet altijd maar eindeloos kan. Maar dat men ook hakt dus de game vereenvoudigd en verminderd, low detail kleine textures minder variatie minder object instances, korte draw distance.
Het probleem is vaak juist dat sommige dev's pas laat in het project de game gaan trimmen en dus veel spul eruitgehaald wordt. Niet elke dev rept erover.
De pc is kwa os veelzijdiger dus er is performance hit maar dit wordt al snel over gecompenseerd.
Waar PC zich nu extremer onderscheid is.
Native high resolutie rendering.
Veelvoud en grotere variatie aan HD textures.
Complexere scenes mogelijke.
vere draw distance bij hoog detail.
Next next gen features.
meer dan 32bit memory adrresering. De 2GB plicatie limiet wordt al door meerdere games gehaald.

Ben benieuwd wat nextgen consoles gaan doen.
dedicated 1Gb Vram.
1 of 2GB systeem geheugen.
En huidige render en CpU power.
Het voordeel van consoles is in dat opzicht: je wordt gedwongen het goed te doen. (alleen helaas nog steeds veel bugs/patches/etc)..
Ze worden nou niet bepaald 'gedwongen' het in 1 keer goed te doen, want zoals je zelf al aangeeft zijn er voor de meeste games genoeg patches... Het zit em volgens mij vooral in dat men geen rekening hoeft te houden met high en low end hardware zoals bij pc's... je weet gewoon precies wat de console zou moeten kunnen en binnen die grenzen moet de game gemaakt worden... geen directx optimalisaties, div multicore cpu ondersteuningen en uiteraard de grote diversiteit aan gpu's...
ontopic, ik denk zelf dat het te maken heeft met de enigzins aparte CPU architectuur en tekort aan RAM (xbox360 heeft 2x zo veel RAM, 512MB, nog niks trouwens. affijn,)
Iets zegt mij dat het voor die zaken absoluut niet uitmaakt. Ik vermoed dat exclusiviteit m.b.t. Xbox live arcade er eerder voor iets zal tussen zitten.
Dat lijk mij meer de reden.
PS3 is directe concurent met xbox360.
MS maar ook ik, zie blijkbaar de iPad niet als concurent voor deze consoles.
De PS3 heeft 256MB RAM en 256MB vRAM dus komt op hetzelfde neer. De 360 heeft geen vRAM.

Die CPU architectuur maakt ook niets uit als je een stukje middleware gebruikt.
Wat men vergeet. En iPad platform is wel de grootste hint.
Dit is geen Xbox360 game.
Maar een xboxlive arcade game. Dat is zoiets als een full PSN only release game.
Dus niet in de orde van Retail XB2 en PS3 games.
Dus kleine project game.

Misschien wel daar een van de zware games. Maar zoekt niet zo de limieten op.
Ja, want een iPad is krachtiger dan een PS3.. Denk toch eens na voordat je wat schrijft.
Het gaat niet om kracht. Als er minder geheugen is moet er anders geoptimaliseerd worden, vooral de textures. Maar zoals ik al zei maakt dat niets uit omdat er ook nog 256MB vRAM is.
Ik wist niet dat Futuremark ook spellen maakte :/
Moest ik ook even opzoeken..

kan nu 1 game van ze vinden:

http://store.steampowered.com/app/18110/ shattered horizon.

indie/games

"This first-person shooter is played entirely in zero gravity. A catastrophic explosion on the Moon has filled near-Earth space with billions of tons of rocky debris. Join intense 32 player battles to control hollowed-out asteroids, huge fragments of Moon rock and the ruined remains of the International Space Station."

[Reactie gewijzigd door leuk_he op 19 juli 2011 16:59]

aan het filmpje te zien zijn hun spellen grafisch het omgekeerde van hun benchmarks :s
Als je het gaat spelen zorg dat je een vatje stikstof bij je pc hebt want je zult moeten overclocken :P

Nou ja das overdreven, maar het is wel flink zwaar moet ik zeggen.
Futuremark zit in het complot om kaarten van een x serie lage prestaties te geven om betaald te krijgen... pak 2x een GTX480 en zie een dikke 12 fps in de 3mark 11 terwijl het niet eens zo mooi is die rendering.. op laptop modes nog steeds 20/30 fps ongeveer met 1200 pixels :S

Ze willen dat je duurdere hardware aanschaft om veel meer punten te behalen, hier hebben ze een contract voor ofso. Het is geen zuivere koek dat futuremark.

Zal me nix verbazen dat dit spel 4 fps loopt in SLI :P

[Reactie gewijzigd door A87 op 19 juli 2011 18:31]

Je weet dat het een hele zware benhmark is? Is niet bedoelt om soepel te lopen op hedendaagse kaarten, alleen de high end kaarten trekken het
GTX 480 is low end dus?

On: lijkt me wel leuk om voor de verandering weer eens iets anders te spelen dan Fifa, FPS shooters.
Ja. Want deze synthetische bench suit. gebruikt features die extreem worden toegepast wat je hooguit pas na jaar of twee in retail games kan verwachten op die schaal.
Dan is de huidige high-end midrange tot lowbudged.

En hoe AMDTI en nVidia het in die tijd doen kan je nu niks mee.
Dus kan je betere huidige favo games nemen.
En reviewere behoren dus vele games te benchen. Gezien de resultaten extreem kunnen verschillen.
Want nVidia lobbiet niet alleen bij benschmark software firma maar ook bij game studios. En dat veel intesiever dan de concurent.
_O-

[Reactie gewijzigd door Gamebuster op 19 juli 2011 19:18]

Zolang het maar niet zo zwaar wordt als 3dmank 8)7
ik vind de setting wel origineel. het moet niet altijd fantasy of cyberpunk zijn.
zeker, ik heb in geen tijden zo'n origineel filmpje gezien. hopen dat het spel iets dergelijks kan waarmaken!
Alsof Shattered Horizon zo'n gaaf spel was...

Futuremark moet zich gewoon bij benchmarks houden.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True