Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 99 reacties

Bang & Olufsen heeft een plasma-tv van 85 inch aangekondigd in de BeoVision 4-plasmalijn met 3d-ondersteuning. De BeoVision 4-85 kan zowel met een gemotoriseerde standaard als in een wanduitvoering geleverd worden.

Net als de BeoVision 4-103 is de nieuwe BeoVision 4-85 waarschijnlijk voorzien van een plasmapaneel van Panasonic, aangezien Panasonic zelf ook een 3d-plasma-display van 85" levert: de TH-85VX200. Deze laatste is echter bedoeld voor professionele toepassingen, zoals het beoordelen van filmmateriaal. De BeoVision 4-85 maakt gebruik van actieve 3d-technologie. De huidige modellen in de BeoVision-lijn, met de beeldformaten 50, 60 en 103", hebben geen 3d-ondersteuning.

Net als de eerdere modellen in de BeoVision 4-lijn, waaronder de in 2009 uitgebrachte 103"-BeoVision 4-103, kan de BeoVision 4-85 tegen meerprijs met een gemotoriseerde standaard geleverd worden. Dankzij de standaard rust de tv in de standbystand bijna op de grond, terwijl het scherm bij activering van de tv omhoogschuift tot kijkhoogte en draait naar een voorgeprogrammeerde stand.

Bij het omhoogschuiven wordt ook de BeoLab 10-centerspeaker zichtbaar. Deze heeft een kenmerkend, driehoekig uiterlijk. De speaker is uitgerust met Bang & Olufsens Acoustic Lens-technologie voor een gelijkmatige verspreiding van het geluid in het horizontale vlak. De BeoLab 10-centerspeaker kan gecombineerd worden met andere speakers in de line-up van Bang & Olufsen, waaronder de BeoLab 5, de krachtigste speaker in het assortiment van het bedrijf.

Volgens de website Hdtvtest zou de BeoVision 4-85 inclusief gemotoriseerde standaard in Europa ongeveer 70.000 euro kosten, terwijl de versie voor wandmontage ongeveer 51.000 euro moet kosten.

Bang & Olufsen BeoVision 4-85

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (99)

Filmpje van de gemotorizeerde stand in action: http://www.youtube.com/watch?v=Eh4ZrWB0tNc
'add to basket' :+

Wat een enorm HUGE ding...
Wel leuk als ik veel geld zou hebben hehe.. Hoewel ik dan denk ik een schermpje laat plaatsen met een HD beamertje...

19000 euro voor een voetje??? Holy }:O
Voor die 19000 euro krijg je ook een center speaker erbij. De speakers die in het nieuwsartikel erbij vermeld worden (BeoLab 5, die in het plaatje in de hoek van de kamer staat), kosten ook nog eens 19.000 dollar per paar. Voor een 5.1 setje moet je die dus 2x kopen en dan nog een BeoLab 11 subwoofer (2.000 dollar).

Totaal: 70.000 euro voor de TV + center speaker
Surround speakers + sub: (2x19.000) + 2.000 dollar = 40.000 dollar

[Reactie gewijzigd door MeltedForest op 21 april 2011 11:16]

ja, en dan de melding krijgen, this item doesnt fit in your basket :P

[Reactie gewijzigd door MartijnAbel op 21 april 2011 12:41]

wat is de resolutie ???
want mag wel verwachten dat dit minimaal full-hd is, maar voor dit geld zou het misschien wel stapje verder kunnen zijn.
maar voor dat geld koop ik wel een nissan GTR als ik het zou hebben liggen ;)
Lijkt me wel.
Als het die panasonic panel is sowieso:

Resolution 1920x1080
Contrast Ratio 5000000:1
Als je voor dat geld een 4k scherm zou krijgen vind ik het die 51000 euro waard. Dit gaat natuurlijk nergens over.. way overpriced imho.
Dan vergeet je nog dat je een gemotoriseerde stand kan kopen van "maar" 19 000 euro. Voor die prijs heb ik een gemotoriseerd voertuig of 2 :)
En qua design vind ik het persoonlijk oerlelijk, en dan nog zit je met inbrandingsgevaar (voor zij die zeggen dat dit niet klopt speel maar actief world of warcraft op je plasmascherm en come again).

Neen geef mij maar het design van Sony
en dan nog zit je met inbrandingsgevaar
Er is een groot verschil tussen Image retention/persistence (http://en.wikipedia.org/wiki/Image_persistence) en inbrandgevaar (http://en.wikipedia.org/wiki/Screen_burn-in).

Vele hedendaagse plasma's hebben (relatief veel) last van image retention, maar dit is tijdelijk.
Met de hedendaagse plasma's moet je het beeld echt al enkele dagen op hetzelfde beeld laten staan voor het ingebrand is.
en dan nog zit je met inbrandingsgevaar (voor zij die zeggen dat dit niet klopt speel maar actief world of warcraft op je plasmascherm en come again).
Je verwart retentie met inbranden. Als je hele dagen lang gamed met telkens vaste beeldelementen dan kunnen die daarna op het scherm enige tijd heel vaag zichtbaar blijven maar zet je weer een tijdje iets anders op dan verdwijnt het vanzelf weer.
Wat ook helpt is een goede inwerkperiode van pakweg twee maanden; waar je de anti-inbrandmaatregelen hoog instelt en het contrast wat zwakker. Doe je dat niet, bestaat er nog steeds een inbrandgevaar. In dat geval is het natuurlijk wel "user error", vind ik.
Offtopic:
Ben je zeker?
Het gaat hem om de 50pk950 van LG
Ik speel namelijk wel heel veel world of warcraft.
Heb zelfs mijn beeld is een hele dag op whitwash gezet opdat dit zou helpen maar dit helpt voor geen meter.
Ik kan duidelijk mijn action bars en mijn worldmap zien :)

Voor de rest ben ik wel tevreden, voor mij was het doorslaggevend dat ik met 0,0001 ms zit.
Hey voor 10.000 maak ik een gemotoriseerde standaard, die kwalitatief net zo goed is maar dan naar eigen smaak ^_^
Tja dat is iets nieuws zowiezo.. En hoe groter het scherm hoe meer pegels t gaat kosten, wel logisch overigens... Maar overpriced... Tja tis wel voor de elite als je naar de prijs kijkt.. En dan hebben we het nog niet over hoeveel dit ding weegt... Mijn 50` plasma wegt al 40 kg, dus ken hendig 80 wezen dit scherm, zeker inc. voet...
Ik geloof niet dat je wegenbelasting/benzine (wel verzekering uiteraad) hoeft te betalen voor een televisie. Je zult goedkoper uit zijn door het eerste kiezen ;)
Wegenbelasting + bezine vs. de energierekening... Zal vast niet veel schelen ;)
Ik ben benieuwd naar het verbruik van dat ding :p
Maar damn, 3D op 85".. dat moet toch wel een redelijk filmervaringen bezorgen..
Alsnog, €51000.. ik denk dat zelfs degene die het zich kunnen veroorloven zich toch aardig achter de oren zullen krabben.
En een nieuw energie contract afsluiten.

1250watt verbruikt de Panasonic, waar overigens nog een 2011 model van moet uitkomen, dus ik vind het vreemd dat B&O deze uitbrengt met het 2010 model.

Qua Design, doe mij maar de Panasonic :-)
wat mensen vaak vergeten is dat de opgegeven wattage (vanwege europese wetten) PIEK-vermogen betreft, dus een volledig wit scherm, wat bijna nooit voorkomt. een zart scherm is trouwens rondom 1watt. Als je een film bekijkt op een plasma en op een LCD (wat een constant verbruik heeft). kom je aant eind van de film op ongeveer t zelfde verbruik uit.
Exact dit wordt door heel veel mensen vergeten of men weet het gewoon niet.
kijk eens naar het prijskaartje. Mensen die zich zo'n tv kunnen permitteren, zullen heus niet wakker liggen van het feit dat hun TV even veel verbruikt als hun fritpot
Mensen die een Hummer kopen zullen ook niet om het benzineverbruik geven
En dan nog met een 1080 1920 res, kan je net zo goed een beamer pakken. way cheaper en bijna(BIJNA) net zo mooi als je wat centjes uit geeft voor een goede beamer.
maar wel leuk aleen te duur voor een TV naar mijn mening. :/
ik ken mensen die beovision tv's kopen, dus dat 'te duur' is ook maar een mening.

Het is maar precies wat je eisen op dat vlak zijn.
De kwaliteit van een beamer is niet te vergelijken met een plasma.

Het gigantische probleem van een beamer is dat je alleen maar mooi zwart en goed contrast krijgt als je je kamer vrijwel totaal verduisterd.

En dat is bepaald niet altijd praktisch. Ik ben ook ooit met een beamer begonnen vanwege het budget, maar het beeld van een plasma is gewoon veel en veel beter. EN je hoeft je kamer niet totaal te verduisteren. (heb nu een pioneer plasma)

[Reactie gewijzigd door mjtdevries op 21 april 2011 21:19]

Of nog beter in dit geval, 2 beamers met verschillende gepolariseerde lensen ervoor, heb je gelijk 3d beeld met een brilletje. Waarschijnlijk nog rustiger ook dan de active techniek die B&O gebruikt. Om nog maar te zwijgen over het goedkopere prijskaartje, denk dat je voor veel minder dan 51000 euro twee leuke fullhd beamers kan vinden.
ja dat is mijn mening ook en het is stoerder dan een lcdtje aan de muur
gewoon twee dikke beamers aan je dak geen meubel nodig gewoon je muur glad stuken en mat wit verven en kom maar op met de volle 3,2 bij 1,8 meter of nog groter indien gewenst. das pas leuk tv kijken en ook nog leuk voor de centjes kan je der nog een mooie Nissan 350Z der bij doen ook en kom je op een zelfde prijs neer
Voor dat geld kan je vier of zes full-hd beamers kopen. Die samen aansluiten en je krijgt een scherm ter grootte van een tennisveld :P

...alleen zit je dan met het probleem van een te kleine muur...
Ach, wat kost een nieuw muurtje ? 8-)
Er is tegenwoordig ook zoveel content te vinden met een hogere resolutie dan 1920x1080 hè? Dus de resolutie van deze tv is inderdaad heel erg vaag te noemen.
4k zou leuk zijn. Komt nog wel 'ns heb je wel een goed tvtje. Plus meer dan genoeg games die op die resoluties draaien ;)
ja maar voor een full hd tv zo veel geld neer te leggen gaat wel erg ver, maar ja ieder zijn eigen mening. en ja er is wel genoeg boven 1920 1080 te vinden hoor alleen geen films op het moment. maar afbeeldingen etc. zat
85" 3D plasma, dat is wel echt gigantisch groot zeg!

Vroeger was B&O echt het neusje van de zalm, maar ik vind het tegenwoordig niete cht speciaal meer.
Bijna alle tv's hebben een redelijk mooi design, deze van B&O ook, alleen dat driehoekje bij de voet snap ik niet?
Bijna iedereen hangt zo'n tv van 85" toch aan de muur neem ik aan.
En de prijs van 70.000 euro...!
Kost de voet nu trouwens 70.000-51.000=19.000 euro? :X
Het feit van de B&O vloerstand is dat die Haudraulisch is.. dus als je de tv uitzet hij naar voren komt en voor de 3 hoekige speaker komt.. :P dus met zon beest van een apparaat moet je ook een zware beugel hebben..
"is nog altijd tevreden met zijn Beovision Avant 32"

je koopt een B&O natuurlijk ook alleen maar als je daadwerkelijk geld over hebt en wil patsen met je spullen.

Nou is het wel een mooie ervaring om met het actieve luidspreker systeem dts surround af te laten spelen op de beolab 1&2 en 3 :) wat te samen ook rond de 10000 euro mag kosten :P

de beeldkwaliteit is afhankelijk van de leverancier, en ik ben nog steeds benieuwd wie dat zijn voor dit scherm.

Je doet het natuurlijk ook wel een beetje voor de veelste zware afstandsbediening ;)
Staat in het artikel en aangezien er ook zo'n beetje maar een leverancier is van plasmaschermen.... mag je aannemen dat het Panasonic is :)
wow wat een design :-) ziet er erg mooi uit vind ik :-) Er hangt natuurlijk een pittig prijskaartje aan vast maar 85" is dan ook gigantisch :P
smaken verschillen zullen we maar zeggen. Ik vind die 3-hoekige center echt foeilelijk. Het scherm is wel mooi verder.
Is dat de geluidsbox ofzo ? :P Ik vind het er ook niet uit zien. Van mij hadden ze, indien dit een geluidsbox is, deze aan de achterkant mogen plaatsen. Ook het standaard verder vind ik niet echt mooi, maar goed het zal wel een leuk gewicht zijn dus daar ontkom je niet aan denk ik.
Als je een TV van dit bedrag hebt laat je je geluid daar toch niet uitkomen! Nee, die rare conische dingen in de linker hoek is de audio set die hier bij hoort! BeoLab 3.
Die rare driehoek is maar een klein center speakertje de Beolab 10...... :+

[Reactie gewijzigd door Maddog McHare op 21 april 2011 11:31]

Als je een TV van dit bedrag hebt laat je je geluid daar toch niet uitkomen! Nee, die rare conische dingen in de linker hoek is de audio set die hier bij hoort! BeoLab 3.
Die rare driehoek is maar een klein center speakertje de Beolab 10...... :+
Als fronts onder zo'n set gooi je toch een paar mooie Beolab 8000's? Het mag dan wel een wat oudere serie zijn maar ze klinken nog altijd fantastisch en qua speakers zijn ze nog steeds het flagship model van B&O.

Ik ben wel benieuwd wat Bang & Olufsen nu gaat doen met het afspelen van BluRay schijven (daar is op het moment nog geen speler van B&O voor) en hoe ze de multiroom-aansluitingen gaan doen in de toekomst. Masterlink ondersteunt alleen audio en tot nu toe ging alle beeld over SCART-kabels waar HDMI gangbaar is geworden.
Dat is de centerspeaker. Een degelijke centerspeaker kan je echt niet in, of aan de achterkant, van de TV verwerken.

[Reactie gewijzigd door knirfie244 op 21 april 2011 12:52]

Volledig mee eens! Laat dat vallen en je hebt een pracht van een tv.
Maar die driehoek?? Bah! Ziet er zo... begin jaren 90 uit... zo driehoekvormen vind ik niet echt modern.

Prijs is erg hoog maar te rechtvaardigen. Dat Panasonic scherm dat erin (zou) zit(ten) kost al 47500 euro...
Volledig mee eens! Laat dat vallen en je hebt een pracht van een tv.
Maar die driehoek?? Bah! Ziet er zo... begin jaren 90 uit... zo driehoekvormen vind ik niet echt modern.
Die driehoek is de centerspeaker. Die zit niet bij de televisie maar wordt los verkocht. ;)
als ik mij niet vergis hangt die centerspeaker onder elke b&o beovision 4.
hij hangt er standaart onder. en als je de tv niet gebruikt (alleen op de standaart hebt staan) dan kan de speeker naar achteren schuiven en komt te tv naar beneden. zodat het minder ruimte in beslag neemt en minder aanwezig is (met een 85/102inch plasma tv kan dit namelijk best een probleem zijn
Qua design is dit het niet voor mij. Ik vind het echt een foeilelijk ding, maar goed, ik ben niet verplicht hem te kopen. ;)

Het formaat is wel erg mooi :D 85" is gewoon 25cm meer doorsnee dan dat ik lang ben (1m90).

Ik vraag me wel af wat deze TV aan stroom verbruikt...

Het is wel weer een echt B&O totaalplaatje... Duur maar geweldig in samenhang ontworpen (hoewel het ontwerp me totaal niet aanspreekt ;))...
If you have to ask for it you can't afford it ;)
Het gaat om stroomverbruik, niet wat de aanschafprijs van deze TV is.

[Reactie gewijzigd door fridgeman op 21 april 2011 13:15]

Zie het stroomverbruik als optie: Extra ventilator in de meterkast.
Het ziet er inderdaad mooi uit. wat ik me af vraag is waarom je de tv helemaal op de grond wil hebben in rust stand? Ik kan me wel voorstellen dat je de tv in een kast wil laten verdwijnen :)
<sarcasme mode=on> Schappelijk prijsje <sarcasme mode=off> :+

Geluid is bij B&O in goede handen.
Als je het geluid van veel LED-tv's hoort is dat zonder extra geluidssysteem niet om aan te horen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True