Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 132 reacties

Apple zou werken aan een iPhone met uitschuifbaar toetsenbord. Een Taiwanese site heeft een foto gepubliceerd met een onderdeel uit wat het prototype zou zijn. De nieuwe iPhone zou door de slider iets dikker zijn dan de huidige iPhone 4.

De Taiwanese site Apple.pro publiceerde een foto van het iPhone-onderdeel dat de 30-pins connector aan het moederbord verbindt, met daarbij de informatie dat het onderdeel komt uit een iPhone met een uitschuifbaar gedeelte. Eerder publiceerde deze site al de informatie dat Apple drie prototypes test: een met hetzelfde design als de iPhone 4, maar betere specs, en een met uitschuifbaar toetsenbord. Over het derde model werd niets gezegd.

Het is niet uit het Taiwanese artikel op te maken of het exemplaar met toetsenbord in productie wordt genomen. Al enkele jaren wordt verwacht dat Apple met diverse modellen van de iPhone op de markt zal komen om meer mensen aan te spreken. Zo gaan er geruchten over een kleinere iPhone, maar ook zou de volgende iPhone juist een groter scherm krijgen in dezelfde behuizing. Enkele andere geruchten zijn dat de volgende iPhone een dualcore-processor krijgt, nfc zal ondersteunen voor mobiele betalingen en geen Home-knop meer zal hebben.

Apple.pro heeft de afgelopen jaren veel Apple-geruchten verspreid die achteraf waar bleken te zijn, aldus AppleInsider. Zo werden vroegtijdig details over het nieuwe scherm van de iPod Nano uit 2010 gepubliceerd en bleek de site het aan het juiste eind te hebben over het unibody-design van de MacBook uit 2008. De site heeft er echter ook wel eens naast gezeten, schrijft AppleInsider.

Het bedrijf uit Cupertino heeft sinds de iPhone 3G elk jaar op zijn eigen Worldwide Developer Conference in juni een nieuwe iPhone gepresenteerd. Velen verwachten dat ook nu weer in juni de opvolger van de iPhone 4 wordt gepresenteerd. Vorig jaar lekte de nieuwe iPhone een paar maanden voor de aankondiging uit, toen een Apple-engineer hem in een café op de vloer had laten liggen.

Onderdeel iPhone 5, claimt Apple.pro

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (132)

1 2 3 ... 6
kijk dat is nou handig. het ingebouwde touchscreen tobo is erg fijn, maar sommige mensen vinden een feedback van een echte knop wat fijner werken. ikzelf heb het er niet zo op vanwege de belachelijk kleine afmetingen van dergelijke toetsjes, maar voor bepaalde functie knoppen is het wel handig.

maare.... waar is het idee van full touch dan gebleven??

overigens heb je met een extern scherm wel meer ruimte over voor de tekst die je aan het typen bent.

ik kan trouwens uit die foto niets opmaken dat wijst op een uitschuifbaar iets. jullie wel?

[Reactie gewijzigd door supersnathan94 op 1 maart 2011 16:38]

Dat flatcabletje zal wel dubbelgevouwen worden, zodat het toetsenbordje op en neer kan schuiven, dan schuift en buigt het rechte stuk flatcable gewoon mee.
tsja. dat kan met de huidige flatcable ook wel. Ik zie nou niet echt wat dit te maken heeft met een extern tobo. de huidig kabel ziet er bijna hetzelfde uit: De huidige dock connector
Ik snap de kritiek op het formaat van de fysieke knoppen niet, omdat naar mijn mening de toetsen van het software toetsenbord ongeveer net zo klein zijn (bij de meeste toestellen).
voor hardware toetsen die men kan vinden in de meeste BB's en sommige nokia toestellen (de Nokia e71 van me pa heeft het ook) geldt dat er toch redelijk wat druk moet worden uitgeoefend voordat de toets reageerd. bij mij resulteerd dat, door de rare kromming, in ettelijke typvouten die ik niet zo makkelijk weer kan wijzigen. (de backspace zit op een verkeerde plek.) op de iPhone heb ik hier eigenlijk nooit last van gehad en gaat het typen blind. bij mijn iPod touch is dat hetzelfde verhaal.

edit: type/ spellingsvautjes

[Reactie gewijzigd door supersnathan94 op 1 maart 2011 21:41]

Dit uitschuiftoetsenbord bedien je niet met je gedachten, die moet je ook aanraken! 8)7
Dus zal gewoon full touch blijven!
full touch betekent dat alles in principe met een touchscreen te doen is. ook typen dus. met een tobo erbij is het dus geen full touch meer.

ik zou het erg raar vinden als ze dit gaan doen. er wordt immers ook al een tijd gespeculeerd over het weghalen van de home button. waarom dan ineens een heel toetsenbord erbij??
wie zegt dat ze een fysiek toetsenbord bouwen? 2 schermen is nog meer touch!
Ik heb 'm al ;) De HTC Desire Z :)

En ik moet je eerlijk bekennen dat ik 't virtuele toetsenbord toch meer gebruik, dan de fysieke.

Ik zou 't iig geen onverstandige keuze van Apple vinden, aangezien vooral zakelijke gebruikers toch vaak 'n toetsenbordje prefereren boven 'n touchscreen-toetsenbord, oid.

Kijk maar naar 't succes vd. Blackberries, die zijn populair geworden onder de opgejaagde managers die de hele dag willen mailen alleen maar door 't handige toetsenbordje...

[Reactie gewijzigd door xbm360 op 1 maart 2011 16:51]

Ik totaal niet, hangt er ook van af wat je moet intypen uiteraard, 4 cijfers oid gebruik ik het onscreen toetsenbord, maar voor username+pass of smsjes oid gebruik ik toch echt het fysieke toetsenbord.
Ja, als je snel ff wat wil typen is 't touchscreen keyboard prima. Maar idd. voor lange lappen tekst zoals in e-mailtjes & SMSjes is 't fysieke toetsenbord fijner.
Probeer Swype eens, wat een geniale oplossing is dat! Ik zou geen telefoon zonder Swype meer aanschaffen.
Probeer Swype eens, wat een geniale oplossing is dat! Ik zou geen telefoon zonder Swype meer aanschaffen.
Gedaan (de Amerikaanse variant van de Desire Z, de G2, kan dit). Met een fysiek toetsenbord kan ik sneller typen met dezelfde precisie dan met Swype.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 1 maart 2011 17:11]

Ik maak over het algemeen minder fout met een fysiek toetsenbord. Swipe was me trouwens teveel wennen, ook moet ik zeggen dat als je je iphone in lasndscape houd ik niet zo veel moeite heb met grote lappen tekst.
ik denk dat iedereen z'n eigen voorkeur heeft. Voor wel of geen fysiek toetsenbord. MAar ik denk dat dit een goede stap is van apple. Ze moeten echter niet het model vervangen, maar een extra model toevoegen. Net zoals de mini-iphone. Het is eigenlijk vreemd dat je maar 1 telefoon in je assortiment hebt, als je je markt verbreedt (dus meerdere modellen) dan kun je veel meer omzet draaien.
Aan de andere kant is dit juist de strategie (tot nog toe) van Apple achter de iPhone, iedereen (althans veel) wil m hebben duur of niet dus waarom zou je een goedkopere maken en kans lopen dat de duurdere versie minder populair wordt?
Misschien is het saturatiepunt nu wel bereikt en overwegen ze dit wel, al zou een qwerty slide model prima naast de normale iPhone kunnen leven vermoed ik.

Hoop wel echt dat dit gaat komen, is voor mij de hoofdreden geweest geen iPhone te nemen omdat ik werkelijk HAAT heb aan onscreen qwerty toetsenborden, wat een hel zodra je een smartphone met fysiek toetsenbord hebt gehad.
ik zou het zelf ook al waardering als ik kon kiezen tussen een met qwerty en een zonder.
Als je vervolgens zorgt dat ze ongeveer evenveel waard blijven dan verliest apple ook niet ze exclusiviteit,

Ik ben het trouwens eens met bokkow ik denk dat veel mensen het zien als een soort super mooi fashion icon. Ik zelf ook het is eigenlijk luxe accessoires als je het mij vraagt
op je iPhone?? swype is toch samsung android only?

edit: voor best wel veel android toestellen dus XD

[Reactie gewijzigd door supersnathan94 op 1 maart 2011 20:59]

Nou, op de iPhone bestaat het volgens mij niet (misschien dat je jailbroken wel eea kan), maar Swype is iig ook beschikbaar voor alle andere (HVGA en WVGA) androidtestellen.
Ik heb het getest op de HTC hero -wat niet fijne werkte - en gebruik het nu (met heeeeeeeel veel snelheidswinst) op mijn HTC desire hd

zwaar verouderde versie, maar werkt echt top! volledig nederlands
op een nokia is het ook beschikbaar. op mijn n97mini werkt het perfect.
Sorry helaas ben jij dan niet erg goed ge´nformeerd dat het samsung only is want het staat standaard ook op milestone 2 ge´nstalleerd het is gewoon een android toepassing alleen doet samsung er mee adverteren dat het zo geniaal is zoals wel meerdere dingen waar samsung mee adverteert, dat het alleen op hun telefoons zou staan maar op elke android telefoon kan gezet worden.
Het is niet eens oorspronkelijk voor android, want het was al eerder beschikbaar voor Windows Mobile.
Swype is an input method for touchscreens developed by Swype Inc.[1] Swype was first commercially available on the Samsung Omnia II (Windows Mobile).
Of SlideIT.. werkt net zo goed.
En wie typt er nou werkelijk een 'lap' tekst op zijn telefoon? Wat is een lap tekst eigenlijk? Een lap begint voor mij met een a4, 12pt. Pas vanaf een kwart a4 zou ik begrijpen dat je een fysiek toetsenbord liever hebt. Daarnaast hoor ik veel mensen die beweren dat ze met behulp van de auto correctie toch sneller typen op een touchscreen dan op een fysiek toetsenbord.
Voor mij geld touchscreen is toekomst.
Op een telefoon is mijns inziens een volle sms al een flinke lap tekst. Met een fysiek toetsenbord heb je dan het voordeel dat je je vingers op de toetsen kunt laten rusten, in plaats van verkrampt je handen boven het beeld te moeten houden. Touchscreen is fijner met browsen enzo, maar voor text-input is een fysiek toetsenbord nog altijd onovertroffen. Pas als spraakherkenning echt goed is, doe ik mijn fysieke toetsenbord de deur uit.
Ja iedereen mag horen wat ik naar m'n vriendin sms :/

OT:
't is dat ik nu vast zit aan een abonnement en te arm ben om een andere smartphone te kopen maar anders was ik ook voor een telefoon met fysiek toetsenbord gegaan. Ik denk dat het nog wel eens goed kan gaan lopen als apple dit toestel naast de "normale" iPhone verkoopt. Ze kunnen er dan zelfs nog wel 3 tientjes meer voor vragen.
Ik twijfel een beetje. Als ik een iphone zou hebben zou ik knettergek worden van het virtuele toetsenbord. Al mijn collega's en managers met een iphone hoor ik hierover klagen :D
Ik heb alleen een HTC Desire HD en door dat grote scherm mis ik een fysiek toetsenbord niet... Zelfs lange mails type ik met gemak zonder verkeerde letters te gebruiken (heb een kleinere Android gehad en daar werd ik wel knettergek van :P)

[Reactie gewijzigd door Mellow Jack op 1 maart 2011 17:07]

Ik gebruik het virtuele toestenbord sinds het begin (iphone 2g) en ik wil niets anders meer. Ik kan zelfs blind typen erop, dus ik denk dat het een kwestie van gewenning is. Voor mij zal zo'n echte harde tobo alleen maar nadelen hebben: dikker en zwaarder zonder toegevoegde waarde.


De waarschijnlijkheid van een iPhone met een (uitschuifbaar) tobo: NIET. Gaat er nooit komen. Alles kwa software is nu volledig op virtuele tobo geoptimaliseerd en daar gaan ze niet meer van afstappen. Net zoals ze niet met een ander schermformaat zullen komen. Daar kleven gewoon te veel nadelen aan.
Ze zullen vast met concepten experimenteren, maar niet met dit concept. De bron zal wel verkeerd ingelicht zijn of het verkeerd hebben begrepen.
Mogelijk wel een groter scherm maar met dezelfde resolutie :)

En als ik het me goed herinner!!

W've got 3 new products,
A wide screen iPod
A internet Communication Device
And a Phone..
A wid.........

And we called it a iPhone!! :+
Een extern keybord oke maar een nieuw gui opbouwen terwijl alle apps op een virtueel keybord is geoptimaliseerd nope dat geloof ik niet.. In diezelfde keynote hebben ze ook een aantal plaatjes laten zien waarom ze geen fysiek keybord wilde hebben.

Apparaat werd te dik. Zou impact hebben op het scherm en natuurlijk design.

[Reactie gewijzigd door To_Tall op 1 maart 2011 23:21]

Vwb ander schermformaat: Dat is precies wat Apple bij de iPhone 4 heeft gedaan. En de meeste Appleconsumenten vielen in katzwijm van dat scherm.
Ik heb nog steeds een good old G1 en wat heeft dat een perfect toetsenbord, ik wil nooit zonder! Op zich weer een goede zet van Apple trouwens. Waarschijnlijk zullen de iPhonies nu en masse een toetsenbord toejuigen na jaren geroepen te hebben dat het overbodig is. Uiteraard omdat de volgelingen devoot luisteren naar de waarheid die Steve verkondigt.
Uiteraard omdat de volgelingen devoot luisteren naar de waarheid die Steve verkondigt.
Dit zegt gelukkig meer over jou dan over "de gemiddelde" iphone gebruiker.
?? Wat zegt dat over mij?

Het enige wat ik hiermee beweer is dat Apple users gemiddeld genomen niet kritisch zijn en de de PR show van meneer Jobs slikken als zoete koek.
Als deze gebruikers vrij recent Apple zijn gebruiken kun je ervan uitgaan dat ze ook nog eens technisch analfabeet zijn.
Keuze mijn beste bakman, keuze..

Hij prefereert een fysiek toetsenbord, hij zegt niet dat alle gebruikers die voorkeur delen.. Niet meteen zo defensief...
Inderdaad :)

Het gaat idd om mij en ik vind dat ik te dikke vingers heb om lekker te typen :P Toevallig gaat het op een groter scherm wel goed (ook wel logisch :P) en voor andere is een fysiek TB weer onwijs handig

Altijd jammer dat die Apple gebruikers van mening zijn dat wanneer zei geen keuze willen hebben heel de wereld geen keuze wilt hebben (geintje natuurlijk... ff bakman terug flamen ;))

Ontopic: Ik heb trouwens een toetsenbord voor de Ipad cadeau gekregen en je merkt echt dat het OS hier niet voor is ontworpen. Nu zeg ik niet dat het niet kan komen maar ik denk dat de kans klein is dat ze hier iets mee gaan doen.

[Reactie gewijzigd door Mellow Jack op 1 maart 2011 22:28]

40.000.000 "knettergekke" mensen
Wie zegt dat al die 40mln. mensen regelmatig 't virtuele toetsenbord gebruiken? Misschien gebruikt de meerderheid de telefoon alleen maar om te bellen... :P
En wie zegt dat het geen dubbel scherm is? 2 screens is better than 1 of zoiets ;)
Een uitschuifbaar on-screen toetsenbord :+
lijkt mij onzin... zeker omdat voor toetsenborden vaak een matrix gebruikt wordt, daardoor heb je niet 30 pinnen nodig om het toetsenbord te verbinden maar dan moet je eerder denken aan een pin of 10.

persoonlijk zou ik het wel fijn vinden als de iphone een uitschuif toetsenbord krijgt... staat wel weer tegenover dat 't voor extra slijtage zorgt en een potentieel stofnest wordt.
Een stofnest? Als je het toetsenbord gebruikt wordt het geen stofnest. Tenzij je onder de toetsen bedoeld. Daar heb ik met mijn telefoons nooit last van gehad, zolang het bordje maar van goed aansluitend materiaal gemaakt wordt.

Ik ben geen Apple aanhanger, maar een toestel van hun met toetsenbord zou me wellicht over de streep kunnen trekken.
het gaat mij voornamelijk om de stof die tussen de slider kan komen en dus in je toestel zal verzamelen. wanneer het om een sleepverbinding gaat heb je nog eens het risico dat de stof ervoor zorgt dat de verbinding niet meer goed is, waardoor het hele toetsenbord en eventueel meer niet meer bruikbaar is.
Ik geloof ook niet in een slideout iPhone. Maar even voor de duidelijkheid, die 30pin connector is de dock-connector van de telefoon. Het idee is dus dat dit onderdeel op de een of andere manier de dock-connector met het mainboard van de telefoon zou verbinden. En waarom zou dat nodig zijn? Omdat de onderdelen ten opzichte van elkaar bewegen. Dat is de theorie. Maar nogmaals, ik geloof daar zelf niet zo in. De iPad heeft bijvoorbeeld ˇˇk een dock connector die met een flatcable aan het moederbord zit. En daar is ook niks bewegends aan.
De Taiwanese site Apple.pro publiceerde een foto van het iPhone-onderdeel dat de 30-pins connector aan het moederbord verbindt, met daarbij de informatie dat het onderdeel komt uit een iPhone met een uitschuifbaar gedeelte.
Nou dat is mooi, maar waarom dan geen foto van het toestel waar hij uitkomt? Hadden ze hem ook niet uit elkaar hoeven halen.

Er komt echt geen iPhone met uitschuifbaar toetsenbord.
Dus jij denkt dat die dingen geproduceerd worden met iPhone en al?

Dacht toch echt dat ßls het al een iPhone onderdeel is (wat ik betwijfel, want toen de iPhone net aangekondigd werd zei steve himself al dat het not done was, die slidezooi) dat het toch echt gemaakt word en dus gefotografeerd kan worden vˇˇrdat het Ýn de iPhone geplaatst word, en niet andersom, doh!
Hoe weet hij dan zo zeker dat het uit een iphone met een uitschuifbaar toetsenbkord komt...
Steve Jobs heeft juist geprobeerd zoveel mogelijk knoppen te verwijderen. Geloof er niks van dat ze nu ineens een toetsenbord gaan toevoegen.
Ik weet niet of Jobs dat persoonlijk heeft gedaan, maar het is wel heel erg tegen de heersende Apple filosofie in. Met de iPad (waarvan de opvolger mogelijk zelfs de home knop weglaat) en de iPhone heeft Apple twee producten die hun succes JUIST danken aan het feit dat ze weinig knoppen hebben, een kwalitatief uitstekend touch screen en een interface die daar volledig omheen gebouwd is.

Ik vreet mijn iPhone op als er werkelijk een iPhone met een tobo gaat komen. Nou ja, misschien toch maar niet, want dan zal ik die tobo-iPhone nog moeten gaan kopen ook om te kunnen bellen en ik moet er niet aan denken met zo'n product te werken.
Lijkt mij ook verschrikkelijk. Zo'n toetsenbord dat om de haverklap openspringt om jouw leven erger te maken. Ik bedoel, daar ga ik dan vanuit. Zou niet weten waarom anders het zou verschrikkelijk zou zijn.
Het ding wordt 3x dikker of neemt plaats in waar batterij had kunnen zitten, daarnaast bied het geen toegevoegde waarde.
Wat bedoel je met "geen toegevoegde waarde"?
Dikker, trilt lekker...echt een ladies phone als je het mij vraagt! ;)
(+1 als je het hiermee eens bent...)

[Reactie gewijzigd door johncheese002 op 1 maart 2011 20:53]

Wellicht als Steve Jobs in de toekomst "verwijderd wordt" dat de knopjes weer terugkomen ;)
Dit is toch wel de meest loze speculatie die ik in tijden heb gezien... Ik heb geen problemen met geruchten, maar dit uitsluitend gehaald uit het feit dat de dock connector van de mogelijke nieuwe iPhone is gelekt...

Ter vergelijking, dit is de oude:

http://images.macrumors.c..._4_dock_connector_500.jpg

De verschillen zijn te miniem om hier conclusies uit te trekken, dus het enige wat hier wordt gebruikt als 'bewijs' is dat de site het roept.
inderdaad, een kwetsbaar uitschuifbaar toetsenbord is wel het laatste wat ik apple zie doen op een iphone.
het onscreen toetsenbord werkt prima naar behoren, waarom een vage slider constructie als de iphone zich al bewezen heeft as is.

[Reactie gewijzigd door 151407 op 1 maart 2011 16:41]

inderdaad, een kwetsbaar uitschuifbaar toetsenbord is wel het laatste wat ik apple zie doen op een iphone.
Ach, als ze een telefoon maken die zowel aan de voor- als achterkant volledig uit glas bestaat, dan zou ik zeggen dat kwetsbaarheid geen belemmering is bij Apple.
Glas is best stevig, en vooral het Gorilla Glass wat Apple gebruikt. Mijn iPhone 3GS is qua plastic helemaal toegetakeld, maar het glas is nog in geweldige staat. Ik maak me niet druk over een glazen behuizing, sterker nog, het is mijns inziens preferabel boven (de meeste soorten) plastic.
Eventjes een detail corrigeren: Apple gebruikt een gehard glas, maar niet de echte Gorilla Glass (R) van Corning ;)
Een uitschuifbaar toetsenbord hoeft echt niet kwetsbaar te zijn. Dat hebben al verschillende fabrikanten laten zien.
Zelf heb ik liever een fysiek toetsenbord, vind ik veel prettiger, en kan ik veel sneller mee typen.
Daar gaat het me niet om - of de volgende iPhone een uitschuifbaar toetsenbord krijgt of niet interesseert me (in dit opzicht) niets, maar er wordt hier loos gespeculeerd en ik snap absoluut niet waarom. Er is geen bewijsmateriaal, er is helemaal niets behalve een plaatje van een component dat hier geen uitsluitsel op geeft.
Beetje off topic: Dit is volgens mij de meest informatieve reactie van de dag!
Jongens allemachtig, dit gerucht kwam echt een maand geleden al naar boven, maar is eigenlijk allang ontkracht omdat Apple simpelweg meerdere verschillende prototypes van de iPhone heeft waarbij er mogelijk 1 is met bijvoorbeeld een uitschuifbaar toetsenbord. Zo zullen ze er vast ook wel 1 hebben met 3D camera of 3D scherm, een met OLED scherm, een met... etc. etc.
Dus? Juist als ze echt prototypes hebben met deze technologien en functies, is dat een reden om aan te nemen dat de volgende modellen ze kunnen hebben. Dat zou (als het bewezen kon worden en niet nog meer loze speculatie was), een beter 'bewijs' zijn dan dit artikel.
*Pff wie maalt er nu naar Touchphones met hardware keyboard. Wat is daar de meerwaarde van?*

*Dat is het zelfde als dat mensen tablets gaan gebruiken kleiner dan 10 inch. Dat is toch ook niet praktisch?*

Toen de Htc g2/desire z uitkwam las ik vaak bovenstaand argument. Mensen die niet begrepen wat het nut was van een hardware keyboard. Niche markt zeiden ze voor die eigenwijze vastgeroeste mensen zoals ik :)

Blijkbaar ziet nu apple er ook markt in :) Nu wilt vast iedereen een keyboard maar van die mij blijven jullie af :p
Toetsenborden waren juist populair voor de iPhone op smartphones, daarna zijn er steeds meer zonder toetsenbord gekomen, lijkt me niet dat dat terug gaat komen dus.
Daar zit je toch niet op te wachten, op zo'n uitschuifbaar toestenbord? Gewoon touchscreen. Als de iPhone nog dikker wordt... ik moet er niet aan denken.
Nog dikker? Wat is daar mis mee? Ik persoonlijk vind 'n dikker toestel fijner in de hand liggen dan zo'n flinterdun toestel.

Trouwens zoveel dikker hoeft 'n telefoon daardoor echt niet te worden, als je 'n slim ontwerp gebruikt, zoals bij de Desire Z.
Apple kennende zullen ze geen iPhone met uitschuifbaar toetsenbord op de markt brengen.

Ten eerste is dat dubbelop: zowel touch input als een toetsenbord, en dat past niet in hun filosofie om producten zo simpel en gebruiksvriendelijk mogelijk te maken.

Ten tweede zei Apple ten tijde van de introductie van de eerste iPhone "the problem lies in the bottom-forties", refererend aan de kleine toetsenborden van de 'state of the art' smartphone op dat moment. "Those keyboards are fixed in plastic. What if you come up with a new idea? You can't add a button, they are already shipped". Hier prijzen ze de superioriteit van soft-keyboards die flexibel zijn en alle indelingen kunnen vormen die de programmeur wilt.

Ten derde maakt een uitschuifbaar toetsenbord het toestel breekbaarder, terwijl ze met de iPhone 4 juist ingezet hebben op degelijkheid en het optimaliseren van het productieproces.
En hoe vaak zijn die hardware keyboards nu echt gewijzigd de afgelopen jaren?
Dat kan ook niet he. Die toetsen wijzigen. Zonder touchscreen heb je die ruimte nodig voor knoppen voor basis functionaliteiten. Omdat je ook nog een scherm nodig had kon je daarnaast een beperkt aantal knoppen plaatsen.
Dat hele dilemma is verdwenen met het capacitieve touchscreen. Dat is niet alleen zo bij de iPhone, maar de iPhone was wel de eerste telefoon met een daarvoor geoptimaliseerd OS.
Maar goed dat kun je ook heel makkelijk belachelijk maken.....
Laat eens zien wat voor geweldigs je zelf allemaal hebt bedacht voor je een toonaangevend bedrijf afzeikt!

[Reactie gewijzigd door cerielverschoor op 1 maart 2011 19:27]

What if you come up with a new idea? You can't add a button, they are already shipped
Dat zal de reden zijn waarom die Optimus Maximus toetsenborden als warme broodjes over de plank gaan.
iPhone met Optimus Maximus toetsen dan? :p ;)
1 2 3 ... 6