CES: Dell introduceert Streak 7-tablet met Tegra 2-dualcore

Dell heeft zijn eerste 7"-tablet geïntroduceerd, de Dell Streak 7. De tablet draait op Googles besturingssysteem Android, versie 2.2. Dell komt later ook nog met een 10,1"-variant en een 4,1"-smartphone op Googles mobiele OS.

De Dell Streak 7 werd samen met T-Mobile geïntroduceerd, aangezien het apparaat overweg kan met de hspa+-techniek, dat T-Mobile in de VS ondersteunt. De tablet is uitgerust met een 7"-scherm, dat een resolutie heeft van 800x480 en beschermd wordt door Gorilla-glas. Er wordt gebruik gemaakt van Android-versie 2.2, en niet de nieuwste 2.3.-versie of zelfs de aankomende 3.0-versie, die speciaal toegespitst zou zijn op tablets. De Xoom van Motorola wordt wel uitgerust met versie 3.0 van Android.

Onderhuids is een Nvidia's Tegra 2-soc te vinden, waarvan de dualcore-cpu een kloksnelheid heeft van 1GHz. Standaard is er 16GB aan opslag aanwezig, wat door middel van een sd-slot uitgebreid kan worden naar 32GB. De 5MP-camera aan de achterkant zou hd-opnames mogelijk maken, terwijl de 1,3MP-camera aan de voorkant gebruikt kan worden om mee te videobellen. Uiteraard beschikt de Streak 7 ook over bluetooth en WiFi. De Streak 7 heeft nog geen adviesprijs en zou over enkele weken te koop moeten zijn.

Dell Venue

Tijdens de aankondiging liet Dell ook los dat er in 2011 een 10"-variant zal verschijnen voor de zakelijke markt, maar meer details werden er over de 10"-tablet niet vrijgegeven. Tenslotte komt Dell met de Venue-smartphone, die veel weg zou hebben van de Streak 7, en over een 4,1" amoled-scherm beschikt. De Venue, met Android 2.2 en een 8MP-camera, is al te koop in Azië. De telefoon moet zich meer onderscheiden als smartphone dan de huidige Streak, die met een schermgrootte van 5" eigenlijk net geen smartphone en net geen tablet genoemd kan worden.

Helaas!
De video die je probeert te bekijken is niet langer beschikbaar op Tweakers.net.

Door Marc Rademaker

Redacteur

06-01-2011 • 20:56

21 Linkedin

Reacties (21)

21
19
7
0
0
1
Wijzig sortering
Wel leuk hoe de concurrentie nu eigenlijk al volop plaatsvindt op iets als CES. Ik kan mij namelijk niet goed voorstellen waarom je nu nog een tablet zou willen met Android 2.2. Als er inmiddels iets duidelijk is geworden dan is het dat je minimaal 3.0 wilt hebben, Motorola doet wat dat betreft een hele goede gooi.

edit: Ben ook heel benieuwd hoe het upgraden zal gebeuren de komende maanden. Welke fabrikanten brengen updates uit voor hun tablets, welke niet, dat zal wat mij betreft namelijk ook een indicatie zijn voor het succesvol zijn van Android op tablets... ik zit niet meer te wachten op apparaten waar ik alleen de nieuwe versie krijg wanneer ik een heel nieuw apparaat erbij nodig heb.

[Reactie gewijzigd door vgroenewold op 6 januari 2011 21:02]

Ik zou er niet te hard vanuit gaan dat deze android 3.0 krijgt, gezien de resolutie van 800x480. Dat is een telefoonresolutie. Android 3.0 krijgt waarschijnlijk een native resolutie van 720p. Vanaf de introductie van 3.0 zal Android waarschijnlijk splitsen in een telefoon en een tablet variant.
Nouja, mijn 2.2 tablet doet het anders prima.
Persoonlijk denk ik dat de 5 inch streak behoorlijk te duur is voor wat hij kan. Wellicht dat een 7 en een 10.1 inch variant vriendelijker geprijst kunnen gaan worden. Ik zoek een zelf een 9 of 10 inch tablet met Android, dus dit zou een leuke kunnen zijn. Ben benieuwd of Dell dirft aan te geven of er een 3.0 update in de pijplijn kan zitten.
Als eens aan de archos 101 gedacht?
Android 2.2, 10 inch voor een kleine €300
pricewatch: Point of View Mobii TEGRA Tablet 10.2''

Een point of view met tegra voor 350 euro ;)
een veel betere koop.
Met een niet al te snelle.cpu.

Ik twijfel wat mijn iPad opvolgt; een iPad2 of tegra2 10,1" android
Anoniem: 69767
6 januari 2011 21:01
Waarom zou je deze kopen? Het is maar de vraag of Dell deze naar Honeycomb dadelijk gaat updaten. Hardwarematig kan hij het wel aan though. Maar ik zie in de VS, als de Motorola Xoom binnenkort in de schappen ligt, niemand deze Dell nog oppakken. Enige voordeel is het handzame 7".

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 69767 op 6 januari 2011 21:02]

De grap is eigenlijk dat mensen meer benieuwd zijn naar die 10 tablet dan dat de rest nu zo fantastisch is... De Dell streak 7 is in mijn ogen veel te lomp. naast een Galaxcy tab ziet hij er ronduit groot uit.

Die 10 inch tablet zag er wel vreselijk dun uit!!
Hmmm, begin dat ik de 1ste van apple zag uitkomen (in mijn belevenis) d8 ik wat geinig, en nu gaat de ene na de andere uitkomen.
Op tv zag ik dat ze voorspelde dat over 6 a 7 jaar de desktop zou gaan verdwijnen.
Kan het moeilijk geloven.
Sandy bridge in een tabled? Laat staan de videokaart. Ja ok, over 7 jaar ook weer verouderd.
Voorlopig onintressant voor mij.
We zullen zien. Ben benieuwd.

[Reactie gewijzigd door polord1 op 6 januari 2011 23:48]

Dat google android heb ik in virtual box gedraaid onder w7, maar het is 3 x niks m.i...
Streak... wat een bagger naam voor een tablet. I am streaking? ja dat gaat iemand hardop zeggen zeker. Weer zoiets, iemand wordt stevig betaald door dell om die naam te verzinnen en dit is het resultaat. Stop het geld dan in R & D
Offtopic:

"I am streaking" wordt volgens mij door Will Ferrell gezegd in de film Old School.

[Reactie gewijzigd door Barbapapa720 op 7 januari 2011 10:42]

Even een vraagje, misschien wel een hele domme vraag, wat is gorilla glas?
Anoniem: 298401
@jasper6236 januari 2011 21:12
ff zoeken hee.... tis nie moeilijk

http://www.youtube.com/watch?v=L-OZm2s07sE
Hier een beschrijving: http://www.igtfy.com/?q=gorilla+glass

[Reactie gewijzigd door rvl1980 op 7 januari 2011 00:58]

Vreemd dat deze is weggehaald. Persoonlijk ben ik het hier helemaal mee eens. Kan zijn dat je iets niet weet, maar probeer eerst even google.
waarom heeft iedereen een andere persoonlijke smaak?

hou voortaan zinloze meningen voor je zou ik zeggen..
Nog niets van Honeycomb gezien?

Dit is een dell UI trouwens