Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 162 reacties
Submitter: harley

T-Mobile gaat de prijzen voor iPhones met een abonnement flink verhogen. Dat nieuws komt vlak nadat duidelijk is geworden dat T-Mobile zijn Nederlandse monopolie verliest. Vodafone zal de iPhone vermoedelijk vanaf december verkopen.

Apple iPhone 4De iPhone 4 is straks bij geen enkel abonnement meer gratis, zo blijkt uit een nieuwsbericht dat tweaker harley aantrof op T-Mobiles site voor retailers. Het bericht is door meerdere mensen opgemerkt. De prijzen zijn 30 tot 100 euro hoger dan bij de lancering van de iPhone 4.

Het is onduidelijk waarom T-Mobile met de prijsverhogingen komt, maar vermoedelijk had de telco in de exclusieve deal met Apple een relatief lage inkoopprijs bedongen. Nu meerdere providers de iPhone mogen verkopen, gaan de prijzen omhoog.  De nieuwe prijzen gelden per 1 november.

Toch gaan andere providers de iPhone 4 vermoedelijk nog niet vanaf 1 november verkopen. Volgens mensen die donderdag de Vodafone-klantenservice hebben gebeld, zal de iPhone 4 pas in december leverbaar zijn. Eén van hen kreeg te horen dat het zou gaan om een gereviseerde versie, met een 'antenne aan de bovenkant'.

Vodafone wil de berichten niet bevestigen. "Wij hebben niets meer te melden dan dat we woensdag hebben gedaan, namelijk dat we een deal met Apple hebben gesloten. We kunnen nog zelfs geen maand noemen waarin de verkoop zal beginnen. Ook kunnen we niet bevestigen dat het om een nieuwe versie van de iPhone gaat."

Toestelprijzen iPhone 4 bij T-Mobile
 abonnement
i-150 - 29,95*i-300 - 44,95*i-500 - 64,95*i-1000 - 109,95*
1 jaar/16GB 399,95 (359,95) 359,95 (319,95) 329,95 (289,95) 299,95 (199,95)
2 jaar/16GB 229,95 (169,95) 149,95 (89,95) 89,95 (29,95) 29,95 (0)
1 jaar/32GB 499,95 (459,95)
459,95 (419,95 )
429,95 (389,95) 399,95 (299,95)
2 jaar/32GB 329,95 (269,95) 249,95 (189,95) 199,95 (129,95) 139,95 (89,95)

De huidige prijzen staan tussen haakjes achter de prijzen die per 1 november ingaan

*) abonnementskosten per maand

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (162)

1 2 3 ... 7
Toen ik een paar weken geleden bij de Vodafone winkel was en mijn interesse voor de iPhone 4 uitte kreeg ik ook te horen dat deze 'misschien wel eventueel vanaf december beschikbaar kwam, maar dat wist hij uiteraard niet zeker' aangezien het nog een soort van geheim moest blijven. Hij had het inderdaad ook over die gereviseerde versie, aangezien die nog niet vaststaat bij apple kan Vodafone ook nog geen vaste datum stellen wanneer ze 'm gaan verkopen.
Er komt helemaal geen gereviseerde versie! Er komt een us versie voor verizon. Is namelijk geen gsm maar cdma netwerk.
Sinds wanneer nemen hele volksstammen geruchten aan voor waarheid?

jaja ik doe het zelf ook nu... maar das om een punt te maken... ;)

[Reactie gewijzigd door Scidd0w op 14 oktober 2010 18:03]

Ben net bij de T-mobile shop geweest.
Mocht verlengen en wilde graag een iPhone4.
N.a.v. dit bericht maar even snel geprobeerd om een iPhone te scoren...
Punt is echter dat je pas bij levering van het toestel je abo verlengt en dat je dus de prijs betaalt die geldt op moment van levering/aanschaf.
Aangezien er een levertijd van 6 tot 8 weken op de iPhone zit, betekent dit dus dat de prijsverhoging per direct is..... :-(
Dan loop je toch naar een Phonehouse of een Belcompany binnen? Die hebben vaak op voorraad, anders is de levertijd een week.

Begrijp zoiezo niet waarom mensen het via een T-Mobile shop willen kopen, de prijzen zijn namelijk toch hetzelfde.

Wilde graag ook een Iphone 4 abbo afsluiten, maar met deze prijzen neem ik met alle plezier een andere telefoon.
Concurrentie zou toch tot lagere prijzen leiden?
Ehrm... Ja. Je zou zeggen dat in afwachting van de competitie T-mobile door zijn voorsprong de mogelijkheden heeft om te stunten met het ding. Ik ben T-mobile een beetje kwijt de laatste tijd. Prijsverhogingen, beperking van het telefoon assortiment. Geen goede verlenging deals. Is dit nieuw beleid? Ik ben niet alleen T-mobile kwijt. Per 21 oktober zijn zij mij ook kwijt :)
Mijn vermoeden:
T-Mobile heeft te lang geprobeerd vol te houden geen datalimieten of bandwidth caps in te voeren, netwerk trok het op het gegeven moment gewoon niet meer, daarna enorme investeringen moeten doen om de boel weer op de rit te krijgen, en nu moet er snel weer geld verdiend worden, liefst zonder ook met data limieten te gaan werken.

Iedereen klaagt wel dat andere providers het dataverbruik duurder proberen te maken en limieten in te voeren, maar met het succes van smartphones is het gewoon niet meer vol te houden. Volgens mij zijn de marges in de mobiele telefonie zo ver afgekalfd dat het gewoon niet meer vol te houden is om telkens maar in capaciteit te blijven investeren onder dezelfde voorwaarden.
Dat klopt.

Nieuws:
Zwart en wit zijn niet de enige kleuren in de wereld en sommigen mensen beweren dat theoretische modellen niet altijd de praktijk voorspellen.
zwart en wit zijn geen kleuren :+
Noem jij een zwarte auto dan een auto zonder kleur?
ja, het is een zwarte auto, niet een auto met zwarte kleur, maar wel een auto met rode kleur.
Je ziet kleuren doordat een bepaald deel van het licht weerkaatst wordt. Alles dat zwart is, is een afwezigheid van licht, alles dat wit is, is het volledige spectrum (afgezien van ultraviolet en infrarood misschien).
Noem jij een zwart-wit televisie een kleurentelevisie?

Maar lees vooral even de uitleg van appelsaus

[Reactie gewijzigd door Pierz op 30 oktober 2010 12:57]

Misschien probeert T-Mobile de concurrentie wel voor te zijn met deze actie. Als de prijzen straks omhoog gaan, dan moet je er nu bij zijn. De prijzen nu weet je en dat het straks duurder wordt. Verder is het onduidelijk.
De prijzen van Vodafone en KPN zijn nog niet bekend, dus misschien dat je nu mensen over de streep trekt. Dat zijn dan extra klanten voor T-Mobile. Ik zeg niet dat het zo is, maar het zou de strategie kunnen zijn.
Ja inderdaad ik had ook het tegenovergestelde verwacht :S
idd maar er is nu nog geen concurrentie, die komt in december pas..

Vind deze prijzen trouwens ronduit belachelijk..ze waren al kansloos hoog maar dit is echt enorme afzetterij
Concurrentie leidt alleen tot lagere prijzen als jezelf mag bepalen hoe en wat en dat is met een contract over de verkoop van de iPhone blijkbaar niet mogelijk.
Antenne??

"Eťn van hen kreeg te horen dat het zou gaan om een gereviseerde versie, met een 'antenne aan de bovenkant'."

Hoor ik het nou goed gaat Apple toch de iPhone 4 aanpassen en er een iPhone4A van maken ofzo.
Dat de A voor Antenne staat?

Hoop het wel want dat zou heel veel oplossen.
Maar dan vind ik wel dat ze de achterkant weg mogen doen dus Glas = Kunststof ofzo.

[Reactie gewijzigd door PuceTundra op 14 oktober 2010 15:24]

Nee, onzinnige speculaties die nergens op gebaseerd en hartstikke onlogisch zijn. De iPhone 4 verkoopt als een tierelier, heeft weinig officiele klachten danwel lage return-rates en het zou voor het eerst zijn dat Apple zoiets fundamenteels aan een product zo kort na de launch zou veranderen.

[Reactie gewijzigd door vgroenewold op 14 oktober 2010 15:30]

Lijkt me sterk aangezien dat in de EU volgens mij de antennes niet eens meer boven in mogen zitten, anders hadden alle fabrikanten dat wel gedaan lijkt me, scheelt namelijk heel veel...
als dat zo is, dan breng ik mijn huidige iphone terug voor een newe iphone 4a. want dan heb ik ook opeens last van "antenne gate"
http://channelworld.nl/in...-antenna-coming-soon.html

Er zijn veel geruchten maar weinig feiten tot op heden..
Antennes mogen niet bovenop zitten, wettelijk verboden.
Gewoon een losse kopen in Italie, is ie nog SIM-lock en provider-lock vrij ook. Wie gaat er nu 2 jaar lang € 109,95 per maand betalen (+ 29.95 voor de iPhone).
Dan zal je alsnog een abonnement moeten afsluiten en dat valt vies tegen kan ik je zeggen. Mijn 2 jaar zitten erop bij t-mobile, maar ik kan niet eens een fatsoenlijk sim only abo krijgen voor hetzelfde geld (30 p/m). Ik kan wel sim only krijgen, maar dan gaat de internetsnelheid drastisch omlaag (75% lager) en is maar een paar euro goedkoper dan.
Ik geloof dat ik ook over ga stappen, weg bij T-mobile. Had al veel problemen met bereik.
Als je toch nog een jaar bij T-mobile wilt blijven: je kunt je i-150 met een jaar laten verlengen, dan kost hij 19,95 in plaats van 29,95. Dit wordt niet aan de grote klok gehangen maar als bestaande iPhone klant kun je dus wel degelijk een korting krijgen op je abonnement na afloop van de 2 jaar! Bel de klantenservice om dit te regelen. Heb ik afgelopen maand ook gedaan.
Net een uur aan de lijn gehangen bij T-mobiel. Maar bij de medewerker is dit abo niet bekend!!! Bestaat abosuluut niet volgens de meneer.
Gewoon even speuren bij de diverse online telecomwinkels.

Heb ik ook gedaan, en voor mijn iPhone uiteindelijk een abootje gevonden
met 83 minuten bellen + t-mobile snelle variant internet, en een Xperia X10 mini pro voor
welgeteld 107.10 per jaar! (was wel zakelijk abo, maar vriendje die eigen bedrijf heeft?)
Die belminuten zijn voor mij meer dan voldoende, de xtra's zijn niet al te duur,
het ging me eigenlijk meer om 't internet-abo.

Eigenlijk gebruik ik nu alleen nog maar die Xperia, vooral door het veel
broekzak-vriendelijker formaat.
Zoontje was errug blij met (oude) iPhone vol met spelletjes + prepaidkaart.

p.s. ik zie dat ongeveer dezelfde aanbieding momenteel 8.40 ex btw. per maand is,
met een xperia 10 mini en Telfort.
maar verder speuren kan natuurlijk geen kwaad

[Reactie gewijzigd door 83718 op 14 oktober 2010 16:42]

Idd, belachelijk, duurder kan je het niet krijgen en dan nog die 30 en zelfs 140 voor de 32GB vragen, als ik 110 Euro per maand betaal wil ik de iPhone gewoon gratis.
dan kies je toch een android toestel..tis beter en goedkoper
In Belgie of in Frankrijk kopen kan ook, dan is ie ook SIM-lock en provider vrij. En fors goedkoper dan ze hier in de pricewatch staan.

@DarkTemple
Meer dan 30p/m voor een sim only is idd belachelijk. Als je even op het internet zoekt dan vind je al sim only abbo's voor een tientje per maand.
Bij dat tientje zit nog geen (snel) internet...
Oke en dan zitten vodafone en kpn straks makkelijker onder die prijzen en verliezen ze klanten?
@rob_erwt
Dat is inderdaad alleen zo als de inkoopprijs hoger wordt. Dat is nog maar de vraag, als dat niet zo is zie ik dit niet als een slimme zet, maargoed wie ben ik om dat te zeggen.

[Reactie gewijzigd door Cyw00d op 14 oktober 2010 15:20]

Dat is dus maar de vraag. Als de prijzen inderdaad stijgen omdat ze geen lage inkoopprijs meer krijgen, zal dat waarschijnlijk ook gelden voor KPN en Vodafone. Die kunnen dan ook niet zo goedkoop inkopen en zullen waarschijnlijk ook rond deze prijzen gaan zitten.
Nee man, volgens mij worden we een rad voor ogen gedraaid.

Ik zie dit echt als wanhoopspoging om nog de komende twee weken even flink wat phones te verkopen onder de dreiging van een prijsverhoging. Meestal worden dit soort prijsverhogingen niet eens van te voren aangekondigd... Maar nu wel dus.

Zal je net zien dat de prijsverhoging last-minute niet door gaat...

[Reactie gewijzigd door nl-x op 15 oktober 2010 09:51]

Aangezien de wachttijd van de telefoons van ongeveer een maand, gaat die vlieger niet op. Het is namelijk zo dat als je je telefoon nu besteld dat je dan gewoon de hogere prijs gaat betalen omdat je hem later pas geleverd krijgt.
Dat is niet waar hoor. Je kunt het contract gewoon in laten gaan op het moment dat je de bestelling plaatst, en daarmee leg je ook het aankoopbedrag vast. Ik heb dit zelf vorige maand gedaan (telefoon werd overigens met een week of twee bezorgd; netjes!)
Stel je voor, Iemand zijn abonnement is deze week verlopen, echter wil hij opsich best wel wachten tot vodafone en kpn aangeven wat ze te bieden hebben.

Echter, als die klant dit te horen krijgt gaat hij wel even slikken, Sh1t, straks bieden vodafone en kpn niet zulke goeie abonnementen aan als T-mobile... in dat geval is dit strategische marketing van T-mobile en zullen zich nu veel klantjes gaan melden die nog net voordat de prijsverhoging van toepassing wordt een nieuwe iphone bestellen.

(naast deze verklaring weet ik echter niet of vodafone/kpn al prijzen/abonnement info etc hebben afgegeven:P anders is deze post nutteloos xD)

[Reactie gewijzigd door Junia op 14 oktober 2010 15:27]

Je hoeft niet meteen te verlengen / verhuizen van provider. Je kan het ook nog een paar maandjes uitzingen met de huidige provider tot de rest wel met abonnementen komt.

Wat een belachelijk hoge prijzen overigens.
als vodafone hem vanaf december heeft zal dat ook wel bij kpn het geval zijn he...en die zullen als ze slim zijn lager zitten als tmobile
Waarom zouden KPN en VF lager dan TM gaan zitten? Ze weten zelf ook dat er een aantal mensen ontevreden is over TM en die komen dan toch wel. En als TM hoger in moet kopen geldt dat voor de rest ook en marge willen ze allemaal.
Sta er niet van te kijken als TM de voordeligste is met deze prijzen.
Op gewone telefoons ja... Met de iPhone wordt het al een stuk moeilijker. Misschien dat dat gaat veranderen als er ook andere aanbieders komen met dit toestel.. Maar inderdaad, als bestaande klant moet je altijd wel extra korting kunnen krijgen. :)

[Reactie gewijzigd door Mmore op 14 oktober 2010 17:00]

Nee hoor, je kan alvast je abo verlengen en nu je iPhone krijgen, als je nog geen t-mobile abo hebt kan dat ook, je nummer wordt dan pas in december overgezet (knippen dus).
Het belangrijkste is dat KPN en Vodafone een veel beter bereik hebben... vooral binnenshuis!
De 900-band gaat beter door materie heen dan de 1800-band.
In twee situaties (werk + thuis) geldt bij mij het omgekeerde: t-mobile bied prima dekking, Vodafone en KPN niet. (zit overigens zelf bij Vf)
Voor bellen en SMS'en gaat dit op. Voor snel mobiel data heb je 3G nodig en alle netwerken in Nederland gebruiken 2100 MHz.
Dit was wel te verwachten, echter weet ik niet of T-mobile er punten mee gaat scoren bij de klant. Nu kunnen ze nog niet anders, maar straks wordt het toch voor velen bye bye T-mobile.
Wanneer de refresh volgend jaar nog duurder wordt dan nu (ik vond die ~170 Euro behoorlijk tov de 3Gs) dan zijn ze mij kwijt ja. Het is ook een rare actie dit, ook al ben je die deal kwijt dan levert dit nogal een slecht image op natuurlijk, de klanten die je hiermee gaat missen is waarschijnlijk pijnlijker dan de stroom die ze hadden kunnen houden.
Ik vind het ook niet zo'n slimme actie.
Als er concurrentie bijkomt moet je, mijns inziens, juist scherpe prijzen gaan hanteren.
Maar ik heb natuurlijk geen marketing gesturdeerd.
Natuurlijk moet je als er concurrentie bijkomt scherpe prijzen gaan hanteren, maar dat moet wel kunnen natuurlijk. Als Apple de inkoopprijs omhoog heeft gegooid, dan hebben ze weinig keus.

Ik kan ook wel gaan concurreren met alle bestaande providers door iPhones voor 5 euro per maand en 0 euro voor het toestel te gaan verkopen. Hardstikke scherp geprijsd. Ik ben alleen wel binnen een dag failliet. T-Mobile kan dus vast de huidige prijzen hanteren, maar als ze er dan verlies op maken kun je ze beter niet verkopen natuurlijk.
Ik snap best dat het afhankelijk van de inkoopprijzen is, welke prijzen ze zullen hanteren.
Daarom zou ik als T-Mobile zijnde zeker niet nu al mijn prijzen verhogen, dat is namelijk gratis reclame voor Vodafone en KPN.
Ik neem aan dat consumenten even afwachten wat de prijzen bij de verschillende aanbieder zijn alvorens tot een aankoop over te gaan.
Wanneer Vodafone en KPN hun prijzen bekend maken en T-Mobile blijkt ze teveel verhoogd te hebben zullen klanten liever naar de concurrent stappen, zoals vgroenewold hierboven al aangeeft.
Dat is weer te kort door de bocht.
1. Je haalt een aantal klanten nu binnen die niet durven te wachten op de prijzen van KPN en Vodaphone. Dat zijn doorgaands niet de goedkoopste dus redelike kans dat die duurder worden.