Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 46 reacties

Amerikanen brengen steeds meer tijd online door. Vooral online-games en sociale netwerken zijn populair. Door de opmars van online-gaming is e-mail inmiddels zelfs van de tweede plaats verstoten, zo blijkt uit onderzoek van Nielsen.

Uit het onderzoek blijkt dat Amerikanen een steeds groter deel van hun online-tijd besteden aan het spelen van online-spellen. Het aandeel online gamen is met bijna 10 procent toegenomen ten opzichte van 2009 en komt nu uit op 10,2 procent van de online-activiteiten. Daarmee is deze activiteit opgeklommen naar de tweede plek in de jaarlijkse top-10 die Nielsen samenstelt.

Door de opmars van online-gaming, is e-mail naar de derde plek verstoten. Amerikanen blijken een aanzienlijk kleiner deel van hun online-tijd aan e-mail te besteden dan vorig jaar. Een deel van die daling kan worden verklaard door het succes van sociale netwerken. Amerikanen brengen bijna 23 procent van hun online-tijd door op sociale netwerken, een stijging van bijna 44 procent.

De top-3 internetactiviteiten zijn samen goed voor ruim 40 procent van de online-tijdsbesteding van Amerikanen. "Hoewel het internet zowat onbeperkte mogelijkheden biedt om verschillende dingen te doen, moeten alle andere activiteiten dan e-mailen, sociale netwerken en gamen, knokken voor een plakje van de taart", concludeert Dave Martin van Nielsen.

Nielsen onderzocht ook het gebruik van het mobiele internet. Hier is e-mail nog de onbetwiste nummer één. Het afgelopen jaar groeide de tijd die hieraan werd besteed het hardst, met ruim 37 procent. Het bezoeken van portals volgt op gepaste afstand met bijna 12 procent van de tijd die online wordt doorgebracht. Sociale netwerken bevinden zich op de derde plaats, met ongeveer een tiende van de tijd. Ook die activiteit groeide fors, met 28 procent.

Volgens Dave Martin van het researchbureau naderen het mobiele- en pc-gebruik elkaar langzaam. "Er is sprake van toenadering, maar van spiegeling is nog lang geen sprake. De unieke karakteristieken van computers en mobiele apparaten, niet alleen wat mogelijkheden betreft, maar ook het moment waarop ze worden gebruikt, zorgen voor de verschillen in gebruik."

Online tijdsbesteding VS juni 2010

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (46)

Ik vind het schokkender dat mensen 23% van hun (online) tijd besteden op facebook/myspace.
Een huisgenote van mij besteed 90% van haar tijd aan Facebook, met voornameklijk de spelletjes hierop. Schokkend? Ik vind 23% schokkend laag voor de hedendaagse mindset.
maar valt dat dan niet eerder onder gaming? ken wel meer mensen die 90% van hun tijd gamen...
Als je fora er ook onder schaart is het al wat minder eng :)
Waarom? Er is veel te doen. Je kunt er zelfs dingen lezen die je interesseren en daarover dan discussieren. (Zoals hier, alleen op facebook heb je minder zeurpieten :+)
Vind ik ook niet zo gek. Een mailtje typ je toch makkelijk in een minuut of 2, terwijl dat als je een beetje een spelletje speelt zo aan een half uur tot een uur zit.
Ja, zoveel tijd zal je niet aan je mail besteden. Effe wat mails lezen en versturen is zo gebeurd. Ik denk dat (en dan heb ik het over prive-gebruik) mailen de minste tijd van je computergebruik in beslag neemt. Facebook, msn, hyves, gamen, surfen, enz hiergaat meer tijd in zitten
Vind ik ook niet zo gek. Een mailtje typ je toch makkelijk in een minuut of 2, terwijl dat als je een beetje een spelletje speelt zo aan een half uur tot een uur zit.
Ik vind dat wel gek, want in West-Europa is het precies andersom....
Men communiseerd niet alleen verbaal meer (community / dating-sites), maar ook op schrift (e-mail) - dan dat men in vrije tijd achter een beeld scherm zit een spel te spelen (aangenomen dat gamen gebeurd als men niet werkt... ;) ) of een wedstrijd aan deel zit te nemen.
Wat je ook ziet is dat steeds meer "FUN" en "LVT" mail via deze social media gaat. Het reguliere outlook mailen is er dan niet meer voor nodig. De activiteit is er dus nog weldegelijk maar wordt nu onder ander etiketje gehangen Daarnaast gaat de meeste tijd ook niet in het mailen zelf zitten maar alle zut doornemen die je juist binnen krijgt! :+

[Reactie gewijzigd door Maddog McHare op 3 augustus 2010 14:26]

Wat noem je lang op een social network online zijn ?
Ik heb partyflock en hyves altijd aan staan dit betekend niet dat ik constant er ook op zit, maybe uurtje per dag en dan is het ook wel (of als er bericht komt van post ofzo).

Maar dit is best een kansloos nieuws bericht, en wat kan mij boeien wat die Amerikanen doen ?
Ik vindt het anders wel interessant om te zien.
Het zou af zijn, als ze ook statistieken van bijvoorbeeld China of Japan hier naast leggen om de verschillen te zien.
Ik ben het hier gedeeltelijk mee eens. Amerika is veels te beknopt om onderzoek onder te doen. Betrek in ieder geval Europa en Azi er ook bij zodat er verschillen gemeten kunnen worden. Alleen verschillen meten onder de Amerikaanse bevolking en dit jaarlijks doen daar hebben wij als tweakers toch vrij weinig aan?
Interessant: ja, relevant: nee
Je naam doet anders vermoeden dat je wel iets met Amerika hebt :Y).
social networks vind ik ook een beetje lastig meten, heb ze hier vaak gewoon open staan als ik aan t eten, koken,werken of gamen ben......
Precies... en die tijd wordt natuurlijk gemeten. Net als dat e-mail waarschijnlijk gebaseerd is op het gebruik van online e-mail (gmail, hotmail), terwijl volgens mij de 'serieuze' e-mailers (zakelijk of hoog volume consumenten) toch wel een desktop client gebruiken.
Ik vind het aantal online gamers en social network percentage veelste laag.
Iedereen hyved, twitter en facebookt erop los, en ze tellen maar voor 23%.
En gamen, (bijna) iedereen speelt online games, maar 10%?

Ik ben benieuwd hoe deze percentages berekend zijn!
Het gaat niet om het percentage van de internetters die een bepaalde activiteit "uitvoeren", maar het gaat om het percentage van de tijd dat ze online zijn.
Ben het eens met beide voorgangers. Het e-mail gebruik is vaak een kwestie van minuten, terwijl gamen (vaak) tijdrovender is. Verbaasd me dat het (waarschijnlijk door zakelijk gebruik) nog zo dicht bijelkaar ligt.
Mailen gebeurt steeds meer via sociale netwerksites en deze sites zijn traag maar zeker ook de portal functies aan het overnemen (waar FB dan bv een portal is naar artikels/games/nieuws/foto's gemeld door je vrienden). Idem voor instant messaging.

Nutteloos en onvolledig onderzoek dus imo want ook video's worden tegenwoordig bekeken terwijl je op een dergelijke site zit.
Tja, ik zei het al eerder, email gaat verdwijnen, tenminste grotendeels, want je kan elkaar ook berichten in Facebook ( dat ondertussen al 500 miljoen leden kent) sturen. ik denk dat email op de mobiele telefoon dat lot ook krijgt als straks iedereen een goeie smartphone heeft. Ik denk dat msn het zelfde lot is beschoren. Al die dingen en meer kan je namelijk ook lekker centraal in je sociale netwerksite.
tja ik stuur zoiezo geen mails meer als ik wat kwijt wil bel ik wel net zo snel en direct een antwoord.
Hmm, een computerjunk die niet mailt ;)... Sommige zaken heb ik liever zwart op wit (of wat voor kleurstelling de mailer ook gebruikt) dan mondeling. Met name voor zakelijk gebruik is e-mail (vaak?) toch handiger dan telefonisch imo.
Tja, maar hoofdmoot gaat naar social networks...
Hier wordt gechat en berichten verstuurd... het is iets anders als mailen, maar wat je voorheen in een mailtje zette, of verstuurde zoals foto's, gebeurt nu via de social networksites.

Dan zie je dat 30% ineens mailen of berichten sturen etc is.

Daarna is gamen dus toch heel populair...

En wellicht mag je chatten ook nog rekenen bij social networks, mailen en chatten...
Ondanks dat het echt wel andere dingen zijn past het voor mijn gevoel wel in hetzelfde genre

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True