Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

'Google test Android 2.2'

Door , 98 reacties

In de statistieken van diverse websites, waaronder Tweakers.net, is bewijs voor het bestaan van Android 2.2 opgedoken. Daarnaast claimt een gebruiker de nieuwe versie van Googles mobiele OS op zijn HTC Magic te hebben geïnstalleerd.

Nieuwssite Android And Me ontdekte dat gebruikers met een Android 2.2-telefoon de website hebben bezocht en ook bij Tweakers.net is de eerste bezoeker met Android 2.2 langsgeweest. Dit duidt erop dat Google is begonnen met het testen van de nieuwe Android-versie. Volgens de Android-fansite werd aan hen bevestigd dat de zoekgigant bezig is met de testfase van versie 2.2. De nieuwe versie zou vooral zijn bedoeld om de prestaties van het OS te verbeteren.

Volgens geruchten zou Google van plan zijn om een jit-compiler toe te voegen, om de OpenGL ES 2.0-prestaties te verbeteren door nieuwe api's uit te brengen en om het OS minder ram te laten verbruiken. Google is waarschijnlijk ook van plan om verschillende onderdelen van het besturingssysteem afzonderlijk downloadbaar te maken, waardoor gebruikers zelf hun toestel kunnen updaten. Nu moeten gebruikers nog wachten op een nieuwe rom van een fabrikant of provider. Zo is de update voor de HTC Hero naar Android 2.1 in de loop der tijd uitgesteld van maart tot eind juni.

Tegelijkertijd claimt een gebruiker de nieuwe versie van Android op de T-Mobile-versie van de HTC Magic te hebben geïnstalleerd. Op een screenshot is te zien dat de Market een update heeft gekregen; updates voor apps kunnen automatisch worden geïnstalleerd. Op de screenshots zijn de baseband- en kernel-versie weggehaald, waardoor niet met zekerheid is te zeggen of het hier daadwerkelijk om Android 2.2 gaat.

Android 2.2 gaat waarschijnlijk de naam Froyo dragen, wat staat voor frozen yoghurt. Android 2.0 en 2.1 werden uitgebracht onder de naam Eclair. Vermoedelijk kondigt Google de nieuwe versie op 19 mei aan, wanneer het bedrijf een bijeenkomst voor ontwikkelaars houdt.

Android 2.2 HTC Magic Android 2.2 HTC Magic
Android 2.2 serverlog

Door Bauke Schievink

Admin Mobile / Nieuwsposter

23-04-2010 • 10:44

98 Linkedin Google+

Reacties (98)

Wijzig sortering
Laat me één ding zeggen. Als je een HTC hebt duurt het wel even voordat de Sense UI geïntegreerd is in Android. Dat duurt echt lang. Android 2.2 is in de testfase en ik draai nog op 1.5! Werkelijk onbestaanbaar!

De ontwikkelingen gaan zo snel omdat het nog steeds volop in ontwikkeling is. Met Froyo (2.2 blijkbaar, ik dacht zelf 2.5) wordt de eerste stap gemaakt in de opsplitsing van het OS. Vervolgens wordt met Gingerbread de splitsing afgerond. Waar die splitsing precies plaatsvindt weet ik niet, maar het gaat er vooral om dat updates en schillen eenvoudiger toe te passen zijn.

Overigens, na de update van Gingerbread neemt de updatefrequentie af.

Edit: Mooi momentje: (Dit gaat overigens over Android 2.1 die al op heel veel toestellen wél draait!)

Kijk maar even: http://www.androidplanet....krijgt-nieuwe-aflevering/

En als je ook slachtoffer bent: http://www.androidworld.n...-htc-hero-users-tahu.html

Of: http://www.petitiononline.com/a6262/petition.html voor de petitie

Edit: sorry, ik had niet gezien dat de links niet goed waren ingesteld

Edit2: http://www.androidworld.n...liance-of-htc-hero-users/ AAN ALLE HERO-GEBRUIKERS!

[Reactie gewijzigd door 87Vortex87 op 23 april 2010 13:26]

Als men HTC Desire kraakt (rooten) dan kun je toch elke rom installeren en update to date blijven zonder te wachten HTC, das een alternatief.
Ja, dat is zeer zeker een alternatief. Alleen zijn de meeste mensen niet op de hoogte van rooten of zijn bang te bricken. Daarnaast mankeert er met de meeste custom roms wel iets. Of geen GPS, of een batterij-killer, of veel forced-closes. Dat is hem toch niet helemaal, maar wel een redelijk alternatief, dat geef ik toe.
Maar over het algemeen als er een beetje een dev-scene is, worden de grotere problemen wel binnen redelijk tijd opgelost.

De problemen die dan in de plaats komen zijn meestal in de orde van:

- kleine graphic bug in market
- Shiftkey perongeluk aan bij eerste teken wachtwoordvelden.
- change-orientation bugs in sommige apps.
- extra vertraging bij het overschakelen van functies. (b.v. camera mpix aanpassen)

Nog steeds wel vervelend, maar niet storend voor het dagelijks gebruik indien je een rom zoekt met bugs die je niet veel doen...
Tegenwoordig zijn er al enkele heel leuke ROM's in omloop.

Momenteel gebruik ik Legendroid, ik heb uitbundig beschreven hoe je dat ding voor elkaar krijgt. De enige complicatie die ik tot nu toe heb meegemaakt is dat de volumeknoppen niet meer reageren als het scherm in standby is.

http://exop.pro/blog/2010/04/16/android-2-1-on-a-htc-hero/
Als jij je reactie herhaald van http://tweakers.net/nieuw...-niet-over.html#r_3849695 zal ik het ook maar even doen?

"Dat zijn natuurlijk de geeks die heel blij mogen zijn dat ze uberhaupt een update krijgen. In de win mobile wereld vroeger gebeurde dat bijna nooit.

De meeste gebruikers weten waarschijnlijk net zo goed het verschil tussen Android en HTC als tussen het internet en een browser en zullen dus alleen maar aangenaam verrast zijn met de update die alles sneller maakt.

Die enquete is natuurlijk super krom, alleen mensen die weten dat er verschillende Android versies zijn gaan stemmen, de geeks (zoals wij) dus."


Nogmaals, je bent dus blij met je android foon tot je weet dat het beter kan? Vervelend voor je maar je hebt vast niet bij je contract getekend dat HTC ook snel update. Wees blij dat je updates krijgt uberhaupt, geniet ondertussen van je telefoon en als je er niet tegen kan, koop een Legend erbij.

Edit @ 87Vortex87 hieronder. Ok, daar heb je wel een punt :)

[Reactie gewijzigd door teek2 op 23 april 2010 12:20]

Nee, klopt. ik heb niets getekend. Daarnaast is mij ook niets belooft voor ik de telefoon kocht, klopt allemaal.

Het wordt alleen een beetje vervelend voor HTC als mensen de HTC Hero hebben gekocht na februari. Toen heeft HTC namelijk al duidelijk laten weten een update aan te bieden naar 2.1. Op dat moment kan dit een overweging worden voor mensen om de Hero aan te schaffen.
Met deze toezegging, die op zichzelf geen juridische gevolgen heeft, wordt toch de beslissing van de koop beïnvloedt. Als je dit bekijkt zou je kunnen stellen dat het een toebehoren aan de overeenkomst is, in de vorm van een verlaat toebehoren met fatale termijn.

Als HTC vervolgens de update maar blijft uitstellen bestaat er een dikke kans dat de update naar 2.1 voor Hero-gebruikers, die de telefoon na februari hebben aangekocht, rechtens afdwingbaar wordt. Dit komt door de berichtgeving rondom de update en het belang dat een dergelijke uitspraak heeft in het proces om tot een koop over te gaan.
Mijn Hero draait overigens uitstekend op 1.5.

Updateje komt vanzelf wel en anders maar niet, als ik me daar al druk over moet gaan maken...

Root dan ding anders en ga lekker met een custom ROM spelen.

[edit] ik heb mijn Hero anderhalve weeek geleden pas gekocht en ik wist dat die updat zou komen en nee het interessert me nog steeds neit wanneer en of tie wel komt.

Zou het wel leuk vinden. Maar het is een telefoon, geen beademingsapparatuur met een bug.

[Reactie gewijzigd door Flagg op 23 april 2010 14:27]

Pfffff, heb ik net mijn Desire binnen, kan ik volgende maand alweer updaten.
Dat is optimistisch. ;)
Heb je gezien hoe lang het voor andere devices duurt voor HTC met updates komt? En 2.2 is nog niet eens officieel uit...
Sinds wanneer update je je HTC telefoon via HTC? :Y)
Je update je telefoon via de fabrikant of je provider als deze het OS heeft aangepast. Dit is met HTC's Sense het geval en dus update je via HTC.

Mijn HTC Magic zonder sense kreeg wel gewoon een normale update.
Als 2.2 al uberhaubt uit komt... Zo was er ook ooit een 1.2 die niet uit kwam, omdat de veranderingen meteen in Cupcake gestopt werden. Gezien Froyo al eerder als 2.3 werd gelabeld en er test telefoons van HTC schijnen te zijn met 2.3.1 erop, denk ik dat deze build misschien wel eens helemaal niet aangeboden kan gaan worden.

Hoe dan ook, het blijft natuurlijk geneuzel met nummers, maar ik vrees ook dat dit voor HTC SenseUI telefoons een update is die pas over een maand of 6 ná de officiele release uit gaat komen.

Tenzij je natuurlijk custom roms wilt gaan draaien, maar goed, toch niet echt ideaal voor dagelijks gebruik.
Ik hoop dat Google snel de updates van het OS los gaat aanbieden. Hoeven we ook niet meer op HTC te wachten.
Zal ook de versplintering op het platform tegen gaan, en dat lijkt me ook wel belangrijk voor Google.
daar is toch niets mis mee; persoonlijk zie ik liever meer updates dan er nu vrijgegeven worden. neem koekebakker nokia; die geven bijna maandelijks updates voor hun smartphone (mede ook omdat de SW gewoon gaaaaar is)
Mooi voorbeeld haal je aan zeg. Je bent voor meer updates, maar als voorbeeld stel je Nokia dat (volgens jou) met veel updates komt vanwege de slechte software.

Dan verkies ik softwarekwaliteit toch boven updatefrequentie.
Die keuze hoef je niet te maken hoor, de update frequentie is gewoon hoog omdat er nog veel toegevoegd wordt, en het is nu al goed dus het wordt alleen maar beter :D
Ik ben ook wel voorstander van een hoge updatefrequentie van Android, maar niet van een hoge updatefrequentie van een OS dat slecht in elkaar zit (zoals gesteld wordt m.b.t. Nokia)
En dat is een slecht iets dat je "alweer" kan updaten? Ik heb liever meer updates dan weinig, want over het algemeen voegt een update toch iets toe aan je huidige toestel! Neem daarnaast dat het een kleine moeite is en je niets kwijt raakt (als het een officiële update is).
Hangt er wel een beetje vanaf wat voor update het is...

Als het een core apps update is, ja prima... Als het een full OS update is, waarbij je al je data moet "wipen" bij installatie: minder prima. Dan blijf je alles opnieuw installeren en instellen. (ja er zijn apps voor die dan voor je doen, maar het blijft sub-optimaal).
En gezien hier een JIT compiler in zit, wordt je Dalvik-cache onbruikbaar: Dus full-wipe van je telefoon.

Maaaaar: JIT maakt inderaad je telefoon een behoorlijke stap sneller. Ik ben voor!
Niet mee eens, JIT valt nu ook al te activeren/gebruiken met behoud van je apps (en een paar reboots per dag cadeau :P) dus waarom zou Google dat niet kunnen? Bij vrij weinig updates hoef je maar te wipen, volgens mij heeft de Hero er 1 gehad en verder niet echt een telefoon die een wipe nodig had na een update ;)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 23 april 2010 12:51]

hehhh? je kan je Dalvik-cache gewoon legen zonder je telefoon te wipen hoor.!
Daar hoef je echt niet op te rekenen. HTC en updates voor haar telefoons is een ramp, zie de HTC Hero. Het duurt lang voordat ze Sense volledig hebben aangepast en vervolgens stellen ze een update vijf keer uit vanwege het marketingbeleid.
Ik denk dat hier ook een stukje markt strategie bij zit. Zou jij de Legend kopen als je wist dat hij (bijna) gelijkwaardig is aan de Hero? Ik zie de update als een extraatje van HTC, en ze zijn er ook helemaal niet verplicht toe deze uit te geven.
Pfffff?

Ik heb ook net mijn Desire en ervaar het als volkomen prettig dat Google zijn best doet om hun OS te optimaliseren.

Ben benieuwd wat ze in de toekomst allemaal nog kunnen realiseren binnen Android.
Vooral de afzonderlijk downloadbare onderdelen zal voor velen gebruikers als prettig ervaren worden.
Als je een update krijgt, HTC is niet de snelste met hun updates.
Binnenkort is er ook bewijs voor het bestaan van Android 2.3: https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/59
Inderdaad.
In de statistieken van diverse websites, waaronder Tweakers.net, is bewijs voor het bestaan van Android 2.2 opgedoken.
Met alle respect, maar dit is je reinste lariekoek. Installeer één plugin en je kunt het 'bewijs' voor het bestaan van OddesE-OS, OddPhone of wat voor een leuke user agent string je ook maar kunt bedenken op sites achterlaten.

Ik zou van Tweakers.net een iets kritischer houding verwachten. Maar goed de laatste tijd staat tweakers vol van geruchten die als nieuws worden gepresenteerd.
Daarom staan ze altijd tussen aanhalingstekens.

Wilt u geen geruchten lezen, misschien kunt u een filter schrijven om alle nieuwsberichten tussen ' ' eruit te filteren, wie weet wil Tweakers u wel helpen!
Huh? wanneer is aangekondigd dat de 2.1 update voor de Hero is uitgesteld?
Volgens mij komt die update er gewoon nooit.
Straks is 2.2 al uit en moet dat weer worden geport/aangepast ._.

Wel mooi dat Android blijft groeien overigens!
Ik zal je even bijpraten: De update van de Hero naar 2.1 komt in Juni. Dat heeft een developer bij google verteld en is later door de support van HTC nl bevestigt.
Die JIT-compiler gaat echt een groot verschil maken. Hackers hebben het al aangezet in Android 2.1, en als de Dalvik bytecode niet wordt geinterpreteerd levert in benchmarks 70% winst op op dezelfde hardware. Zeker welkom voor die vele 528 MHz Android-telefoons!
Jah.. Dat vind ik ook eigenlijk best groot nieuws. Ik hoop van ganser harte dat ze de JIT stabiel krijgen, dat zou betekenen dat de huidige 528Mhz CPU's nog een tijdje langer meekunnen.
Het is al een tijdje niet "instabiel" hoor.

Het enige probleem met JIT was van het begin af aan dat het geimplementeerd moest worden in een kernel die gewoon "oud" was. Toen men weer zelf aan de slag ging met JIT in een ASOP build, bleek het een stuk beter te werken. Alleen vooral niet met HTC Sense, wat op een andere manier gerenderd wordt. Maar veel van de live wallpapers draaien nu opeens wel soepel op HTC Hero's waarbij dat eerst niet mogelijk was of stotterde.

Er gaan alleen twee verhalen de ronde over JIT: één: dat het "gestolen" is vanaf de Incredible 4G CDMA dev rom die op 2.3 zou lopen en twee: dat custom rom dev's het zelf verzonnen hebben en Google het nu overgenomen heeft.

Beiden lijken mij wat ongeloofwaardig, maar goed...
Op mijn telefoon iig niet stabiel te krijgen (Android 2.1-Update1 op een Milestone), ten minste 2 a 3 reboots per dag, verder werkt alles wel en snel ook ;) Maar heb het toch maar uit gezet, ondanks al die extra snelheid (want dat merk je wel echt goed).
Wat gaan die ontwikkelingen rondom Android snel.

Dit wordt zo het besturingssysteem om te verslaan in de mobiele markt.

Google heeft weer een super succesvol stukje software op de markt gebracht.
ik heb grote doubts of het wel zo handig is al die verschillende os-en, de ene telefoon ondersteunt het wel, de ander niet, dan word je app-wereld er namelijk niet erg prettig op: "deze app draait alleen op 2.1, 2.2" en daar zit je dan met je 1.5/1.6 die niet word geupdate (nog los van de verschillende hardware en hun features)
Dat heb je nu eenmaal altijd. Ook voor de Iphone zijn er applicaties die niet op de oude versies draaien, en dat zal met een eventuele HD versie alleen nog maar groter worden. Windows mobile heeft verschillende versies gehad, Symbian ook.

Beter dit dan wanneer ze bij elke telefoon een heel nieuw systeem bedenken dat je niet kunt updaten of aanpassen, als de fabrikant het niet doet zijn er altijd nog genoeg handige mensen op de wereld die het voor de populaire toestellen zelf regelen.
Dat is dus juist de focus die ze ingaan (vanaf Froyo? met Froyo?). zoveel mogelijk (basis)onderdelen van het OS worden allemaal losse applicaties, zodat updates ervoor gewoon via de market gaan.

Het stock keyboard, de market app + structuur, de homescreen launcher, de google apps (zoals gmail + gtalk), de sync provider, etc... alles wordt losse apps die dus onafhankelijk de updaten zijn.

Op die manier kan het versie nummer van het OS voor heel lang '2.2' blijven bijvoorbeeld, terwijl er wel nieuwe ontwikkelingen kunnen blijven gebeuren zonder dat telefoon makers hun oude telefoons weer moeten gaan bijwerken met een firmware update.
Je bedoelt de nummering gaat snel omhoog, of de ontwikkeling snel gaat moeten we nog zien natuurlijk ;)

"updates voor apps kunnen automatisch worden geïnstalleerd."
Dat werd echt tijd ook met veel apps alles per app updaten is verre van ideaal.
mijn punt is: zometeen heb je apps (want dit is only the beginning) die alleen werken met een hogere release - dan heb je daar niks aan met je 1.5 phone.
Soms wel, soms niet:

Sommige apps werkte prima voor 320x240 telefoons, maar is de hoofdapp nu op hogere resoluties bedoeld. Dan crashed je app opeens omdat de dev iets anders heeft verzonnen. En vervolgens moet je de "app 320pix edition" opzoeken en installeren. Opzich niet zo'n probleem als je het handmatig doe, maar wel als je dus alles automatisch laat verlopen.
Het OS is al langer goed, maar de hoeveelheid 'AAA' Apps is nog veel te klein. Hopelijk doet Google daar iets aan.

En owja; hardware versnelling voor de GUI graag!
Daar proberen ze al wat aan te doen, ik geloof eens hier gelezen te hebben dat ze Nexus Ones uitdelen aan developers van succesvolle android-app's
Ik denk niet dat dat een trigger is voor bedrijven om voor Android te gaan ontwikkelen.

Het probleem is dat Android bezitters veel minder bereid zijn apps te kopen in vergelijking met de iPhone.
Iphone kopers zijn immers al een keer het schuitje in gegaan met de aanschaf van iets té duurs, en zullen waarschijnlijk wel weer deze fout herhalen.
Dat vind ik namelijk hét ding met Apple spul: Het is altijd overprijsd. Van oordopje tot keyboard en muis tot desktop tot het OS. Equivalenten zijn altijd voor vors minder beschikbaar.

En Android is zo'n equivalent. Ok, eerlijk toegeven, om sommige domeinen ligt het iets achter (3d graphics b.v.) maar op andere gebieden ligt het ook weer erg voor (browsing, flash, modificeerbaarheid, prijs). Maar dat alles tegen een veel lagere prijs.

En veel van de apps in de market zijn gewoon de prijs niet waard. Ik vind het niet erg om een leuke game te kopen waar ik mij waarschijnlijk zo'n 2 uur mee zal vermaken, maar die hoeft dan geen €5,- te kosten. Dat steek namelijk nogal af tegen een PC game van €30,- waar veeel meer ontwikkeling in zit en waar je 20 uur mee zoet bent.

En hetzelfde voor systeem apps: Veel van de ideeën van dure betaalde apps worden overgenomen door goedkopere of gratis apps, waardoor het simpelweg niet nodig is om betaalde apps te kopen.
Maar ook even serieus: Waarom zou je geld betalen voor een "klok", een "levende wallpaper" of "bleutooth batch transfer" software, wanneer het enkel graphics zijn of als er gratis snellere alternatieven zijn (zoals ftp file server apps).

Er zijn teveel developers die voor de iphone de nieuwe MS office willen spelen en te weinig dev's die een openoffice aanbieden.
Gebruikerservaring en de complete beleving zijn ook wat waard hoor.
Jij gaat er nu vanuit dat iedereen vind dat apple spul een goede gebruikservaring en beleving geeft? Bij mij speelt iig de prijs ook mee in mijn "complete" beleving van een product.
Nee, dat niet. Maar het heeft wel waarde. Of dat nou Apple spul is of niet.
Niet zozeer minder bereid, maar het is bijna niet te doen. Je hebt namelijk een CREDITCARD nodig... nou hoeveel Nederlanders hebben een creditcard? Helemaal als je kijkt naar de doelgroep (16 ~ 30 jaar). Niet dat de Appstore van Apple ideaal is met hun betaalsysteem, maar als je dat eenmaal opgezet hebt is het daarna erg makkelijk betalen en wordt het gewoon van je rekening geschreven.

Als Google een betere betaalmethode ontwikkelt, (gewoon lekker op je maandelijkse factuur, of Paypal) dan kunnen ze met gemak net zoveel verdienen aan de market als Apple dat nu doet. En als ze eenmaal beter beginnen te verdienen aan de market kunnen ook interessante ontwikkelaars in de market komen, zoals Ubisoft etc.

Met de nieuwe update hoop ik ook Flash 10.1 te zien met hardware versnelling. Dán ben ik een gelukkig man!
Het creditcard argument vind ik zo'n onzin. Zo'n ding is in vijf minuten aangevraagd en een paar dagen later heb je 'm binnen. Dat veel nederlanders er geen hebben is hun eigen fout, niet die van Android imo.
Want? z'n ding is niet gratis en ik heb er verder weinig aan.
De producent maakt zijn dienst/product voor de gebruiker en past het hier dus op aan, beetje vreemde strategie om je gebruikers te vragen aan te passen, niet zo slim als je hoge verkopen wilt halen..
Ik wil helemaal geen creditcard, ookal hoefde ik maar een scheet te laten om hem te ontvangen zo makkelijk :D Ik moet dat gewoon niet, heel simpel, en zo zijn er meerdere mensen die dus daardoor gewoon niks kunnen kopen! Nu is het wel mogelijk om een pre-paid credit card te nemen (ja het idee is het omgekeerde van een CC maar voor dit soort dingen toch bruikbaar) maar dat duurt al weer veel langer en daar heb ik geen tijd en zin in :) En ja ik had games gekocht die ik nu ergens gedownload heb ja, zeker de betere spellen!
Nu is het wel mogelijk om een pre-paid credit card te nemen (ja het idee is het omgekeerde van een CC maar voor dit soort dingen toch bruikbaar)
Een debit card heet zoiets, in de volksmond ook wel PIN-pas ;)
Ja enige verschil is dat ik met die pre paid credit card dus WEL kan betalen aan checkout en met een pinpas niet ;) Dus ja het is niet hetzelfde!

En ik wil geen credit card om a) het kost geld en ik heb het niet nodig (ja voor google) b) ik wil liever niet meer uit geven dan ik heb ;)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 24 april 2010 00:05]

Je kunt het 'krediet' op je creditcard af laten sluiten. Je kunt dan opnemen tot de max, maar moet aan het eind van de termijn (normaliter een maand) het hele bedrag inlossen.

Heb dit bij de ING moeten doen vanwege de BKR registratie (kreeg anders geen hypotheek (bij de ING...)). Ze kwamen zelf met dit advies. Voor de duidelijkheid, de BKR registratie vervalt dan dus ook.
Ik mis een argument waarom je geen creditcard wilt.
Ik wil geen credit card omdat die factuur pas maandelijks wordt afgeschreven. Als ik bedrag X op mijn credit card heb staan moet ik dus de hele maand als ik mijn saldo op mijn gewone bankrekening bekijk, ofwel via internetbankieren ofwel bij het pin automaat rekening houden dat daar ook bedrag X nog af moet.

Betalingen via Ideal zijn gewoon direct van mijn rekening af, en ik hoef dus niet meer aan het rekenen te slaan.

Daarom alleen al wil ik geen creditcard.
Als je nog geen student bent is het best moeilijk om aan een creditcard te komen. Aan studenten worden die dingen uitgedeeld maar anders moet je aan inkomenseisen voldoen. Je moet natuurlijk de consument tegemoet komen, dat doet Apple goed met zijn iTunes store kaarten.

Google checkout is gewoon een van de belabberdste diensten die Google ooit heeft opgezet en lijkt geen enkele poging te doen om daar verbeteringen in te maken. Behalve dan eindelijk de mogelijk te geven via de telefoonrekening maar als ze nou gewoon iDeal gaan supporten dan denken ze tenminste aan Nederlandse gewoontes. Als ze gewoon een voorbeeld nemen aan moneybookers die hebben een hele zooi aan mogelijkheden, zelfs iDeal.
Waar haal je dat in hémelsnaam vandaan?!

Ik ben student en ik heb dus mijn geld op een studentenrekening. Mijn creditcard heb ik zonder problemen aangevraagd. En ik heb niet eens een vast inkomen. De laatste keer dat ik keek kostte dat mij 2.50 in de maand.

Ben je niet misschien minderjarig ofzo?

[Reactie gewijzigd door MaestroMaus op 23 april 2010 14:46]

Zegt hij toch ook? Studenten krijgen de kaart makkelijk. Ik heb er destijds eentje genomen vanwege m'n stage in Amerika. Maar wist niet dat het als student blijkbaar makkelijker is dan wanneer je werkt. Klinkt ook als de omgekeerde wereld...
Euh.... dat zegt ie toch?
Bij Google heb je een credit-card nodig, bij Apple niet.
Wie heeft er nou een half woord gehoord (gelezen)?
een beetje te duur in vergelijking met hetzelfde product is het toch wel.

maar je krijgt er wel vaak een mooi uitziend product voor terug (de kast van een mac pc van een vriend van me ziet er super gelikt uit, maar mijn kast geen apple is stuk goedkoper (en dit is een klein voorbeeldje))

maar idd wordt ook erg moe van dat apple gezeik...
Wel jammer dat de HTC hero gebruikers nog steeds (er zullen ongetwijfeld gegronde redenen voor bestaan) moeten wachten op 2.1, terwijl we nu al iets lezen over 2.2.... Op deze manier lopen we een beetje achter de feiten aan.
Je hebt wel gelijk maar dat is met de openmarkt. Want als je veel wil verkopen moet de nieuwe dingen hebben maar ook snel/goede tijd uitbrengen. Zo heeft Google een voorsprong.
Fijn dat deze persoon al 2.2 op zijn Magic/Mytouch 3G heeft, ondertussen zit ik dankzij Vodafone nog steeds met 1.6. Vodafone werkt dan ook met hetbekende 'kastje-muur'-beleid: HTC en Google moeten de updates regelen volgens Vodafone.

Wat ze vergeten te vermelden is dat Google ze de update opstuurt en Vodafone daar vervolgens hun bloatware (wel maar 1 app) inbouwt alvorens de klanten het krijgen.
Heb mijn HTC Hero juist gekocht omdat er een Android update aan zat te komen, jammer dat ik nu al zolang moet wachten (telkens uitstel) of gaat ie stiekem meteen naar 2.2 ??
Ik ben wel benieuwd wat echt de verbeteringen gaan worden. Maar ja je gaat er toch altijd van uit dat een update ook beter is dan z'n voorganger dus kom maar weer op met deze update ;)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*