Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 39 reacties

De Capcom-game Monster Hunter Tri, die in april uitkomt, zal in drie versies worden verkocht. Kopers kunnen kiezen voor alleen het spel zelf, een bundel met de nieuwe Classic Controller Pro of een bundel met deze controller en de Wii Speak-addon.

In de actie-rpg Monster Hunter Tri jaagt de speler op diverse monsters. Dat kan met maximaal vier mensen ook online, en met de Wii Speak-addon kunnen de gamers daarbij met elkaar spreken. Nintendo heeft dat maandag bekendgemaakt. De Japanse versie van de game, die in augustus al verscheen, had geen ondersteuning voor Wii Speak aan boord.

Wie de Wii Speak-addon, die voor het eerst werd gebruikt in het spel Animal Crossing, nog niet heeft, kan een Monster Hunter Tri-bundel met Wii Speak en een zwarte Classic Controller Pro aanschaffen. De verbeterde versie van de Classic Controller beschikt over handvatten en heeft een andere indeling van de schouderbuttons. Het spel is desgewenst ook leverbaar in een bundel met alleen de Classic Controller Pro. De game kan overigens ook met de standaard Wiimote en Nunchuck worden bestuurd.

Monster Hunter Tri zou oorspronkelijk voor de PlayStation 3 verschijnen. Capcom besloot in 2007 om het spel exclusief voor de Wii te maken, omdat ontwikkeling voor de PS3 te duur zou zijn. In Japan is de Monster Hunter-serie immens populair. Van Monster Hunter Tri zijn in het land van de rijzende zon nu al 1,15 miljoen exemplaren verkocht.

Monster Hunter Tri (Wii)Monster Hunter Tri (Wii)Monster Hunter Tri (Wii)Monster Hunter Tri (Wii)Classic Controller (Wii)

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (39)

In Japan is de Monster Hunter-serie immens populair.
Volgens mij zijn de gamers in Japan simpel te verleiden, geef ze een fantasy setting, verwerk er hier en daar wat voorspuwende draken in. Geef ze de mogelijkheid om de draken af te slachten met een 'heilig' zwaard en je hebt weer een hit in Japan :D
Kweetniet, hoor. D&D games (Elder Scrolls bijvoorbeeld) doen het daar een stuk minder.
Daarbij, Japanners vinden ook heel ander soorten games leuk (bijv. Cooking Mama), terwijl die hier voor geen meter aanslaan, en omgekeerd.
En zo simpel is die game ook weer niet. De game ziet er vrij spectaculair uit, zelfs op de Wii:
http://www.youtube.com/watch?v=VnIl3meBKak

[Reactie gewijzigd door Fireshade op 2 februari 2010 15:32]

Kweetniet, hoor. D&D games (Elder Scrolls bijvoorbeeld) doen het daar een stuk minder.
Daarbij, Japanners vinden ook heel ander soorten games leuk (bijv. Cooking Mama), terwijl die hier voor geen meter aanslaan, en omgekeerd.
En zo simpel is die game ook weer niet. De game ziet er vrij spectaculair uit, zelfs op de Wii:
http://www.youtube.com/watch?v=VnIl3meBKak
The Elder Scrolls serie is geen D&D, maar heeft zijn eigen verhaal en regels. Het eerste TES spel Arena is een zogeheten dungeon crawler. Bij Daggerfall is Bethesda toen overgegaan naar een open wereld, welke in Morrowind nog uitgebreider werd en ook in Oblivion heb je een open wereld. Daarnaast heb je dan nog Battlespire en Redguard, welke niet tot de oorspronkelijke serie behoren, maar wel zich afspelen in de wereld van de serie. The Elder Scrolls heeft niks met dobbelstenen te maken, maar is gewoon een fantasy rpg met eigen verhaal, wereld en regels.
Bij D&D spellen moet je meer denken aan Baldur's Gate, Neverwinter Nights, Icewind Dale en dat soort spellen. D&D games zijn gebaseerd op het bordspel D&D. De duitse tegenhanger DSA is ook zoiets, ook met dobbelstenen. Realms of Arkania is daarop gebaseerd en ook Drakensang.
Je mist mijn punt.
Ik noemde D&D als genre - zij hebben het min of meer uitgevonden - sorry voor de godslastering ;)
Elder Scrolls heb ik genoemd als voorbeeld van een game met een drakenslachting en een "heilig" zwaard (zie et36s' post).
Nou scheelt het natuurlijk dat chauvinisme de Japanner niet vreemd is - het is niet voor niets dat de 360 geen poot aan de grond krijgt daar, ook al zijn er inmiddels aardig wat toffe Japanse RPG's op verschenen.
Dit spel gaat ietsjes dieper, en "heilige" zwaarden komen er niet in voor. Alleen zwaarden/hamers/lansen/bogen/armor/etc die gemaakt zijn uit de botten, klauwen, en huidjes van de beestjes die je doorklieft/neerknuppelt/doorboort/overhoop schiet.

Hierbovenop komt er nog eens bij dat het spel genadeloos moeilijk is. Foutje met de timing van je aanval? Zeg maar dag tegen 40% van je HP bar, en als je echt pech heb, ben je gelijk KO. Neem dit in combinatie met gevechten die nog wel eens 15-25 minuten willen duren, die je vaak moet doen om genoeg materialen van dit specifieke beestsoort te verzamelen voor je volgende wapen/upgrade, en je hebt een recept voor gegarandeerde frustratie. Je moet er van houden.
Zo moeilijk is het spel niet het vergt gewoon veel oefening. Een beetje een uitdaging is ook wel leuk. De meeste spellen van tegenwoordig kan iedereen uitspelen, 12 of 25. Dat is toch wel erg jammer.
Daarin tegen kan ik niet wachten tot hij eindelijk uitkomt! Heb er al 300uur opzitten bij Mhfu!
Simpel en geweldig volkje is het toch? :+
Je hebt ook verborgen erotiek nodig. En een moeilijkheidsgraad waar we in Europa en Amerika al 10jaar niet meer op vloeken.
Monster hunter? Misschien omdat Dino hunter al bezet was? :P
Ik weet niet of het verstandig is om overal bij spellen nieuwe controllers uit te brengen. Het uitbrengen van zoveel nieuwe controllers veroorzaakt segregatie. Vaak zijn er maar een handvol spellen beschikbaar voor controllers die later uitkomen. (denk maar aan de Nintendo Bazooka voor de SNES destijds)


Wat betreft het spel geef ik zelf meer de voorkeur voor Natural Fawn Killers.

Edit; Geen nieuwe controller dus. Maar segregatie van controllers blijft slecht.

[Reactie gewijzigd door Auredium op 2 februari 2010 15:14]

Waar haal jij die nieuwe controller vandaan dan? De Wii Speak is al een jaar uit, de Classic Controller zowat sinds dag 1 en die Pro versie heb ik ook al een maand of twee liggen, en is alleen een andere vormgeving waardoor hij beter in de hand ligt.
Sterker nog, die Pro versie is al ruim 1,5 jaar te krijgen, maar was tot nu toe (officiŽel) alleen te krijgen in Japan. Helaas werken japanse sterrenpunten niet in Europa :)
Euhm, de Classic Controller Pro is al lang uit hoor ;) En werkt gewoon met alle spellen waar een Classic Controller in werkt. (Ook andersom)

[Reactie gewijzigd door sanderev66 op 2 februari 2010 14:34]

Ter reactie op je Dino Hunter comment, je jaagt ook op onder andere overmaatse kippen die vuurballen naar je spuwen. :+
Die nieuwe controller lijkt me nog geen ergonomisch wonder. Waarom brengen ze niet gewoon de oude GC controllers weer uit?
Omdat die niet ondersteund worden in Monster Hunter Tri? Maar ik heb al een CC Pro, en die werkt best goed. Maar ja, de GC controller blijft beter.
Ze willen gewoon niet toegeven dat de GC controller beter was xD dat is het hele punt >.>
Enige dat de GC controller nog iets beter zou maken is een extra large ipv een medium. Verder beste controller ooit gemaakt. 2de plaats voor xbox360/xbox (dreamcast anyone?) en 3de gaat voor mij naar N64.
Ik vond de eerste xbox joystick echt lekker in de hand liggen ( de linker op het plaatje) ... Er waren veel klachten van mensen die kramp kregen maar die hebben denk ik gewoon kleine handjes. Ikzelf heb nogal grote handen dus die joystick was echt ideaal.. Dus die op 1ste plaats daarna die van de Playstation ( Dualshock ofc )... Op de derde plaatse zet ik de N64 ..
Nou er zijn best wel veel Wii spellen die de GC controller ondersteunen (vooral race en vecht games) ik heb er ook een aantal van :+
Nou, Ik vind de screenshots voor de Wii best indrukwekkend. Natuurlijk niet te vergelijken met de PS3 of 360, maar toch best knap.
Inderdaad, kijk maar naar de trailer: http://www.youtube.com/watch?v=VnIl3meBKak
Indrukwekkend mooie wereld, zeker op de Wii.
Ziet niemand de overeenkomst met de PS1/2/3 controller? :?
Afgezien van de iets rondere vorm is de knop indeling toch wel bijna identiek geworden...
Nou ja...geen probleem hoor....de PS1/2/3 controller bevalt me prima :)
Zucht...

Ziet iemand de overeenkomsten van de PS1 controller met die van de SNES? De knopindeling is echt 100% identiek, alleen zijn er die twee handgrepen toegevoegd.

Sony heeft ooit met Nintendo aan een uitbreiding voor de SNES gewerkt en op een bepaald moment is Nintendo uit deze samenwerking gestapt, gezien Sony het zonde vond om al dat werk voor niets gedaan te hebben, is deze uitbreding omgetoverd tot de Playstation, de controller hiervan was gewoon practisch een 1-op-1 kopie van de SNES controller. En later toen Nintendo met de N64 aan kwam zetten hebben ze er nog twee analoge sticks aan geplakt.

De Classic controller is gewoon de SNES controller met toegevoegde analoge sticks.

[Reactie gewijzigd door knirfie244 op 2 februari 2010 15:14]

Ehh....tja, maar de analoge sticks van de PS2/3 en de tweede rij schouder knoppen ontbreken toch echt op de SNES controller.... (en die van de PS2/3 blijven niet hangen na veelvuldig gebruik) Ik weet eigenlijk niet eens of die tweede rij bij de PS1 aanwezig was...toen was ik nog Nintendo fan :P

En ja...ik weet van het begin verhaal van de Playstation.....de originele bedoeling van een CD speler voor de SNES :)
Klopt, maar laten we wel wezen, twee stickjes eraan plakken (die twee extra schouderknoppen zaten op de originele controller ook al) is nou niet echt een hele nieuwe controller. Dus het punt blijft staan dat de PS1 controller gewoon een SNES kloon is, en dat later alleen die twee pookjes zijn aangeplakt.

Overigens, ik ben nog steeds van mening dat die dingen verkeerd zitten, vooral de linkse. Nintendo heeft dat met de GameCube al opgelost, net als Microsoft met de Xbox controller, maar Sony blijft bij de SNES pad met aangeplakte pookjes-layout hangen. Dat alleen al is voor mij reden om een 360 controller aan de PC te hangen, in plaats van een PS2-style controller.
Kijk eens naar de virtual boy controller... (vergeet daarnaast ook niet dat sony en nintendo tijdens het SNES tijdperk een gezamelijk cd add on project hadden voor de SNES genaamd... playstation...)
Nog steeds afschuuuuuwlijk dat die game naar de WII is gegaan :'(
me helemaal suf op de psp gespeeld
Inderdaad. Een miljoen stuks is wat ze normaal verkochten in de launch weekend voor de PSP.

Natuurlijk is het goedkoper om voor de Wii (i.p.v. PS3) te maken, maar ze hebben er ook minder opbrengsten door.
Denk dat ze meer opbrengsten hebben

http://the-magicbox.com/Chart-BestSell2009.shtml

De nummer 2 en 3 van de PS3 hebben maar iets meer dan een half miljoen verkocht.

Heb je een aardig prijsverschil voor nodig omdat te compenseren.
Controller doet me denken aan die van N64!
Komt eerder overeen met een Controller voor de PS3
Ehm, toen ik het zag dacht ik, "hej, dat is een nieuwe Xbox360 controller, of niet?" :)

http://www.computerfaq.be...07/xbox-button-layout.jpg
Zooo, dat is alweer de 3e game die het 1 jaar oude Wii Speak ondersteund....
Ben verder wel benieuwd naar deze game.
4e uno op wiiware ondersteund het ook...
wordt de 7de gezien we eerst nog Endless Ocean 2 krijgen

http://en.wikipedia.org/wiki/Wii_Speak

[Reactie gewijzigd door BOERenSKIN op 2 februari 2010 21:13]

screenshot 3 doet me denken aan Turok O+
Man dat waren nogeens spellen!
Moest met die graphics in 1 keer denken aan die verselijke dinosaur game voor de Mac: Nanosaur

[Reactie gewijzigd door Iska op 2 februari 2010 14:46]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True