Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 39 reacties

Tony Hawk verwacht dat de skateboard-controller uit Tony Hawk Ride zal worden gebruikt door andere games. Hij denkt aan een nieuwe skategame, of aan een spel waarin andere sporten met boards centraal staan, zoals surfen en snowboarden.

Tony HawkDe skateboardlegende sprak zijn verwachting uit in een interview met Kotaku. Ondanks de overwegend negatieve recensies en de relatief slechte verkopen is Tony Hawk positief over Ride: "Ik denk dat het spel mensen die niet durven skaten over de brug kan helpen", zei Hawk. "Ze kunnen het uitproberen en realiseren zich dan misschien dat ze toch gevoel voor balans hebben, Misschien zet dat ze aan om het echte werk te proberen." Ride is op dit moment nog niet uit in Nederland en België.

Hawk verwacht ook dat de skateboardcontroller de weg kan vrijmaken voor andere games. Hij denkt onder andere aan een nieuwe skategame of games waarin andere boardsporten als surfen en snowboarden centraal staan. "Dat was wel het masterplan", stelt Hawk. Activision, uitgever van de Tony Hawk-serie, gaf in het verleden ook de boardgames Kelly Slater's Pro Surfer en Shaun Palmer's Pro Snowboarder uit. In augustus kondigde de uitgever al aan dat er in 2010 nog een Tony Hawk-game zal komen.

De vraag is of de skateboardcontroller uit Ride een erg lang leven is beschoren: het skateboard zou volgens recensenten dankzij een gebrek aan precisie eerder een gimmick dan een serieuze manier zijn om een game mee te besturen. Tony Hawk heeft op Twitter kritisch uitgehaald naar de recensenten: ze zouden hun oordeel al klaar hebben gehad voordat ze de game hadden gespeeld.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (39)

Ik vind persoonlijk bij dit soort controllers het grootste nadeel dat je gewoon geen echte tricks kan uitvoeren met het bord... Je kan bewegen, maar je kan niet ff een kickflip oid maken, en dat als je die land, dat die in het spel ook geland word.. Dat soort dingen zou ik onder het kopje "baanbrekend" plaatsen... Ik vind het te beperkt allemaal.. Sta je op zo'n board te balanceren en daarnaast moet je nog gewoon je toetsencombo's indrukken.. werkt gewoon niet..

Voor een golfsurfgame zou het stukken beter kunnen werken, omdat je daar geen dergelijke fratsen uit hoeft te halen.
daar zeg je zoiets..
voor die golfsurfgame wil je ook een salto kunnen maken en dergelijke lijkt me..
misschien iets voor een versie 2 van het board. draadloos zou ook wel handig zijn op zich en enige positiebepaling zodat je nog een beetje heen en weer kan bewegen om die tricks daadwerkelijk uit te kunnen voeren.

[Reactie gewijzigd door JoJo_nl op 15 december 2009 15:43]

ik weet niet hoe groot jou ruimte is, maar ik denk dat bij menig persoon de boel dan wordt afgebroken :P wat wťl een oplossing zou zijn is het creeŽn van een magnetische bal waar je "in stapt" en waar je, als je valt, wordt opgevangen en weer rechtop wordt gezet!

*gaat pattent aanvragen voor de toekomst!
Als jij een ECHTE ollie wil leggen of een ECHTE 360 die bijna realistisch is. Waarom ga je dan niet lekker buiten skaten :D?
omdat ik een skate-n00b ben en graag heel weer achter me pc ga zitte..
Door Rebellista
"Sta je op zo'n board te balanceren en daarnaast moet je nog gewoon je toetsencombo's indrukken.. werkt gewoon niet.."

Dat is niet waar, je hoeft geen knoppen in te drukken om bv een kickflip te doen. Je hebt gedurende de hele game geen gewone controller nodig want zelfs het menu in de game is te bedienen met het board.

Door Rebellista
"Ik vind persoonlijk bij dit soort controllers het grootste nadeel dat je gewoon geen echte tricks kan uitvoeren met het bord... Je kan bewegen, maar je kan niet ff een kickflip oid maken, en dat als je die land, dat die in het spel ook geland word.."

Je kan prima echte tricks uitvoeren in deze game met deze controller/het board.
Je maakt een ollie/kickflip/shove it etc etc en dan land je die...voer je hem niet goed uit of staat je board niet recht voor je landing dan val je...

[Reactie gewijzigd door eoskam op 16 december 2009 14:09]

Het is wel een heel erg specifieke controller. Waar je bij de wii nog vanalles kon bedenken, omdat alle armbewegingen naar de wii-controller vertaald konden worden, zijn de drie soorten games die Tony Hawk zelf noemt ongeveer het enige wat je er mee kan: surf-, snowboard- en skate-games. En zelfs die zijn niet heel verschillend. Als dit al gaat verkopen, zal het niet meer dan een korte hype zijn.

Of er moeten serieus gamers zijn die de nooit een shooter, strategy, RPG of voetbalspel spelen, maar zich echt jarenlang kunnen vermaken met een skategame. Dat zijn er ongeveer nul. :P

[Reactie gewijzigd door bwerg op 15 december 2009 15:23]

Windsurfen, golfsurfen, wakeboarden, skateboarden, streetluge met een beetje verbeelding, snowboarden, skiŽn als je er 2 hebt....

Er is wel wat mogelijk.....de eerste schietspellen met een controllerpookje werden ook ernstig betwijfeld maar bijvoorbeeld Halo heeft dat niet kunnen weerhouden groot te worden.
Ja en de Gitar hero controllers kan je voor veel games gebruiken he :-)

Ik ken ook geen gamer dat dit zijn hele leven speelt.
lekker knullige reactie dus :)
die controllor wordt niet door veel games gebruikt, maar 2 of 3, ja als je elke rockband bijv. los meetelt door veel, maar in 3 titels dan max nogsteeds.
dus dat is ook best een knullige reactie;).

en ontopic, agh tis wel grappig bedacht maar denk niet echt dat het wat wordt. te weinig sport games voor die het kunnen gebruiken en die het zoude kunnen gebruike is ook maar de twijfel of ze het doen.
ja maar het blijft hetzelfde spel he.
op een gitaar rammelen.

terwijl skate, snowboard, surfen, kiten iets totaal anders is.
Ik denk inderdaad dat de rock-band speeltjes ook geen lang leven beschoren zijn. Hoewel die nog werken als vervanger van de karaokeset. Het is gewoon een hype, welke nieuwe spellen ga je maken als je U2, the beatles, metellica etc. gehad hebt? 'Rock Band - U2 3' klinkt nou niet echt aantrekkelijk :P

Het verbaast me nog dat die rock band dingen uberhaupt verkocht worden. Dit is ongeveer mijn kijk erop. :P

[Reactie gewijzigd door bwerg op 15 december 2009 22:43]

misschien iets voor medische doeleinden als revalidatie ?
En dan kom ik op iets wat mijn Biologie leraar altijd zei:
Ja, een konijn geeft ook melk, maar dat betekend nog niet dat we ze naast de koeien in de stal moeten zetten.

Met andere woorden. Revalidatie heeft zijn eigen spul. Dat is er al. Dit ernaast doen is gewoon dubbel en dus niet echt nodig.
Vergis je daar niet teveel in, zeker bij jongere en kinderen zal dit soort dingen (indien goed uitgewerkt) beter aanslaan dan de normale revalidatie methodes. In Japan hebben ze op die manier ook met NDS' gewerkt door kinderen te laten rekenen enz, simpelweg omdat het dan aanvoelde als een spelletje en niet als school.

Of dat dit board daar de weg voor vrijmaakt betwijfel ik, maar ik zie niet waarom dit soort dingen niet perfect kunnen worden gecombineerd. Tevens doet Wii Fit dit ook al op een zekere hoogte.
Dan liever gewoon een revalidatiemethode die is ontworpen om leuk te zijn. Tegenwoordig wordt daar heel goed op gelet en veel revalidatiemethodes zijn al net spelletjes om het gemakkelijker te maken. Liever een medisch apparaat wat iets weg heeft van speelgoed, dan speelgoed dat je eventueel voor medische doeleinden gebruikt. Dit ding is er namelijk helemaal niet voor ontworpen. Je zult toch moeten zorgen dat de patient goed vast zit om niet te vallen etc.
zeker.. ik werk zelf bij een school voor kinderen met gedragsproblemen en ook daar zie je dat je met doodgewone algemene methoden verder komt dan met boekjeswijsheid en de uitwerkte methodes die men uit de boeken haalt.
offtopic:
konijnenmelk is nochtans heel goed voor jou :)
wordt momenteel wel eens gebruikt voor de behandeling van de "ziekte van pompe"
Ik denk dat dit board inderdaad geen lang level geven is.
Het board is niet erg precies, incombinatie met Ride zou het helemaal een ramp zijn, en de price tag maakt aanschaf wel erg lastig.

Misschien wat langer in development laten in plaats van de kerst periode proberen te halen met een half product.
Dit lijkt me eigelijk wel vet, maar het lijkt op alle andere controllers van sony , microsoft en nintento wat ze aan het uitbrengen zijn. ik weet niet wat ze zo speciaal vinden aan motion gaming. vind er niks aan..

zit liever met mijn 360 controllertje achter de tv of met muis en toetsenbord achter een monitor met een mooie shooter.
maar iedereen zijn eigen smaak.
Waarom weer een extra controller? Gewoon een Wii Balance Bord een kwartslag draaien en je bent er ook.

Edit: het bestaat dus al op de Wii: We Ski & Snowboarding, Skate It en nog een sloot spellen. Weinig vernieuwend dus.,

[Reactie gewijzigd door ari3 op 15 december 2009 16:02]

Hmm, na gamespot gelezen te hebben zou het mij verworderen dat dit gaat opbrengen.
Yet while the hardware can take a beating, the oft-useless board all too often fails to read your movements with the precision necessary for the game to deliver any amount of fun. (...) But getting the game to recognize your motions properly is futile. Tilt tricks register as flick tricks more often than not, which in turn leads to constant failure when the game demands any kind of precision.

Tricks that involve the infrared sensors on the front, back, and sides of the peripheral are just as arbitrary, working only some of the time. You swipe or hover your hand over these sensors when you want to perform finger flips and grabs. But these moves aren't consistent.
Linkje: http://www.gamespot.com/p...y&tag=summary;read-review

[Reactie gewijzigd door pieterdebie op 15 december 2009 18:59]

Tsja het probleem bij Gamespot is dat reviews daar afhankelijk zijn van heveel geld de uitgever Gamespot toestopt maar inderdaad, heb ook op andere gamessites geen positieve kijk gevonden op het board. Ik kan me herinneren dat ik de 1e Tony Hawk met zo'n soort ding op de psx speelde. Tsja, de techniek zal wel beter zijn maar feit blijft dat je eigenlijk alleen een beetje kan leunen. Grote jumps maken is onmogelijk dus realistische tricks zijn niet te realiseren.
snowboarden zou een leuke zijn :)

ssx III !

edit: even over nagedacht allemaal... ik voorzie een hoop ellende met vallende mensen in huiskamers eigenlijk...

[Reactie gewijzigd door JoJo_nl op 15 december 2009 15:23]

Wel realistisch, of heb je zelf nog nooit op een snowboard gestaan?? :P
dat wel.. maar kan me tijden herinneren dat het een aardig evenwichtskunst was en dikwijls gevallen, vandaar
Tuurlijk is hij positief, hij krijgt zijn centen toch wel.. x-D
"Ride is op dit moment nog niet uit in Nederland en BelgiŽ"

Heh? Ik heb de game sinds 5 dec thuis voor de PS3 en vind de game heel erg leuk.

Ik skate zelf ook en natuurlijk is het niet hetzelfde maar met de kritiek op het board ben ik het niet eens. Free skate gaat prima qua besturing, het luistert soms idd wat nauw maar na een paar keer oefenen heb je daar ook geen last meer van (ik niet althans).
Dat is mi niet anders dan dat ik een andere nieuwe game koop en moet leren kennen.
Als ik het vergelijk met Shaun White Snowboarding op de WII met de WII Balance board is dit een verademing. Dat was pas een crime om te spelen...En eigenlijk is het ook weer niet met elkaar te vergelijken want met de Balance Board kon je niet veel meer dan je snowboard sturen en dat was het dan wel... Met Ride zijn er veeeel meer mogelijkheden..
Uiteraard ben ik in de game een veeeel betere skater dan in real life :)

[Reactie gewijzigd door eoskam op 16 december 2009 13:55]

vet als ik een xbox / ps3 had haalde ik hem zkkr :)
zou je zo'n masterplan dr bij krijgen ? :+
ik wel gelukkig (de basis dan :p tot de olie) maar hoop dat deze zelfde idee als wii balance board heeft dus heb je geen wieltjes nodig O-)