Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 29 reacties

Activision heeft de eerste screenshots voor Tony Hawk: Shred vrijgegeven waarin de nieuwe snowboard-mogelijkheid te zien is. Tijdens de E3-beurs in juni werd al onthuld dat de game zowel snowboard- als skateboardonderdelen zal bevatten.

Naast de snowboardmogelijkheid laten de screenshots ook de nieuwe grafische stijl zien waarvoor de ontwikkelaars hebben gekozen. De cell shading geeft Shred een meer cartooneske uitstraling dan zijn voorgangers. Spelers zullen de game kunnen besturen met de skateboardcontroller die voor het matig ontvangen Tony Hawk: Ride werd ontwikkeld. Bij de introductie van het digitale skateboard werd al aangegeven dat er plannen waren om de controller in de toekomst voor andere games in te zetten.

Op het gebied van gameplay is er, afgezien van het snowboarden, nog weinig bekend over de game. Tony Hawk zelf verklapte in april de titel van de nieuwe game. Tijdens de E3-beurs bevestigde Activision het bestaan van de game en liet het weten dat het spel dit najaar moet uitkomen.

Tony Hawk: Shred Tony Hawk: Shred Tony Hawk: Shred Tony Hawk: Shred Tony Hawk: Shred Tony Hawk: Shred
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (29)

Waarom moet er daar nu in godsnaam Snowboarden bijkomen?

En qua motion capture zit het spel nog niet 100% goed, als je de screens een beetje deftig bekijkt.
Ahja, wie weet schaf ik mij ooit een nextgen console aan en begin ik eens aan Skate :)
Dit spel lijkt totaal niet op de vorige tony hawk-spellen in de serie. Dit kan ik alleszins niet opmaken uit de screenies.

Ik heb Skate 3 hier liggen, 2 weken geleden gekocht. Best een moeilijk spel.
Skate best makkelijk om onder de knie te krijgen, maar is in een begin misschien een beetje moeilijk om aan te wennen. Zodra je er éénmaal aan gewend bent wil je niet anders :) . (ik heb deel 1,2 en 3 :) )

Het zal moeilijk zijn om de EA Skate serie te overtreffen en vooral na de paar gefaalde pogingen van de Tony Hawk serie. :X
De Tony Hawk reeks heeft jarenlang de skate-scene gedomineerd, en zeker voor het grote publiek vanaf Tony Hawk's Pro Skater 2. Toen speelde iedere gamer het die maar iets van skaten af wist. Het heeft voor mij ook echt het skaten uitgevonden in games, en daarvoor zal het natuurlijk nooit vergeten worden.

Wat wel helaas zo is, is het feit dat je in Tony Hawk (in vergelijking met Skate) veel minder "voeling" hebt met je personage, IMHO. Tony Hawk heeft nooit echt gedraaid op het realistische in het skaten, maar eerder op absurde combo's neerzetten van miljoenen punten, en dit al springende van flatgebouwen waarvan je de top niet kunt zien. Natuurlijk was dit in het begin wel tof, maar na een versie of zes van het spel heb je het er ook wel mee gehad vind ik.

Skate heeft hier heel goed op ingespeeld en gezorgd voor een spel waar het realisme op de eerste plaats komt. Voor vele opdrachten moet je (bij wijze van spreken) slechts een kickflip of ollie doen over een bepaald obstakel om die te clearen. Het gaat hier echt meer om de pracht van elke afzonderlijke trick, en het feit dat (quasi) alles wat je in Skate doet, je ook in de werkelijkheid kan. Van hoge gebouwen geraak je niet zonder benen te breken (vanaf de latere Skate versie), tricks zijn echt moeilijker om perfect uit te voeren, en de manier waarop de skater z'n lichaam plaatst en voeten gebruikt is bijna identiek aan de werkelijkheid.

Voor mij persoonlijk zorgen deze argumenten ervoor dat de Skate reeks momenteel met kop en schouder boven de Tony Hawk's uitsteekt. Misschien brengt deze Tony Hawk nog eens iets met zich mee dat echt vernieuwend is :)
Na het lezen van je post kan ik me haast niet voorstellen dat je ooit zelf echt geskateboard hebt :) .

Juist in THPS (2) wordt het de speler mogelijk gemaakt te ervaren wat je tijdens het echte skaten ervaart. Het gevoel van skaten, het rijden, sliden, grinden etc, is bijzonder goed vertaald naar een spel. Daar zijn zij juist in geslaagd.

Als je kijkt naar skateboarden, maar ook de X-sports in het algemeen, geldt dat het nooit stilstaat en niet aan stringente spelregels overgeleverd is. Er is een hele evolutie in het skateboarden geweest waarbij de nadruk verschoven is van de tricks zelf (vaak uit het freestyleskaten overgenomen) naar het uitvoeren van de tricks over steeds groter wordende "gaps" en vanaf steeds hoger wordende trappen, steeds extremer dus.

Dat dit spel over de top is omdat je van hoge gebouwen af kunt srpingen, of iets soortgelijks, appeleert juist aan de skaters omdat het spel je de mogelijkheid geeft te doen wat je in het werkelijke leven erg tof lijkt maar gepaard gaat met veel te grote risico's.

De vrijheid van THPS (2) komt 1 op 1 overeen met de ervaren vrijheid van het skaten in real life.


edit: verduidelijkt

[Reactie gewijzigd door Squash.Cryeth op 9 augustus 2010 11:34]

Ik heb vanaf m'n 13 tot m'n 19 geskate, daarna gestopt omwille van studies en nu (21) terug wat meer losjes aan het skaten als ik terug de kriebels voel ;)

Dus ervaring in het skategebeuren heb ik zeker niet tekort. Maar ik geef je zeker 100% gelijk betreffende THPS 2, dat is dan ook de titel die volgens mij nog steeds de grootste revolutie met zich mee bracht. Daar was realisme idd aanwezig, maar je kunt me niet ontkennen dat in de latere THPS games dit nog steeds aanwezig was. Bijvoorbeeld vanaf Tony Hawk's Underground kon je echt waanzinnige dingen doen, die in het echt in de verste fantasieën nog niet werden gedroomd.

Wat je aanhaalt over de hoge gebouwen en dat dit de skaters appeleert, is IMHO puur een kwestie van smaak. Ik leen mij nog altijd (misschien omdat ik wat "oldschool" ben) tot de eenvoud van een paar tricks die perfect kunnen worden uitgevoerd over een (misschien grote) gap of rail, noem maar op. Zieke onrealistische combo's vind ik persoonlijk minder fijn.

Daarom ben ik sinds ongeveer THPS 4 afgestapt van de Tony Hawk reeks, en vanaf de periode dat Skate opkwam terug beginnen genieten van Skate games.

Nogmaals, THPS2 is inderdaad een knaller van een game geweest, die echt realistisch was, maar de THPS reeks heeft in mijn ogen hoe langer hoe meer zijn realistische kant verloren..
Maarja, het is nog altijd een kwestie van smaak, ofwel wil je doen wat je in de werkelijkheid ook (zou) kunt (kunnen), ofwel ga je compleet los op gekke combo's :)
Omdat de tony hawk series er altijd iets klein bijdoen dat eigenlijk meer een hack is als een vernieuwing om het dan als revolutionair te verkopen, terwijl je telkens weer hetzelfde koopt.

Ik was (en ergens ben ik dat nog altijd) gigantische fan van de tony hawk series maar bij de laatste voelde ik mij echt ongelooflijk bedrogen.
Je kan onmogelijk verwachten dat ze met elke editie het genre opnieuw uitvinden...
Mensen blijven ieder jaar ook Fifa games kopen, en meestal hebben die games ook niet meer dan een geupdate spelerdatabank en evt een nieuw stadium...
True maar het is zo overduidelijk dat ze er kleine dingen aan toe willen voegen om toch met iets "nieuw" uit te komen terwijl ze minder aandacht aan de rest van het spel besteden (repetitieve gameplay, textures die 2 sided zouden moeten zijn, sprites ipv poly's,...)
Er is ook geen Tony Hawk te zien op de shots, of ben ik nou gek?
Als je dan al cell shaded graphics gebruikt, doe het dan goed.
Vergelijk dit maar eens met bijvoorbeeld borderlands, dan merk je toch wel hoe triest het is.

http://spawnkill.com/wp-c...borderlands-screen-02.jpg
Nette vergelijking .. een spel dat al lang en breed uit is vs. een spel dat nog minstens een half jaar niet in de winkels ligt...
Toch weer duidelijk te zien dat Ome-Tony met zijn games toch echt buiten spel is gezet door SKATE van ea. Daarom denk ik dat die het nu over een totaal andere boeg aan het gooien is.
Totaal niet mijn game denk ik als ik er zo naar kijk. 0% realism en leuk om met je kids te doen als je die hebt. Maar voor een skate/snowboarder denk ik dat het niet veel spannends is.
En kwa snowboard game hopen dat de makers van skate daar ook eens hun hoofd op gaan breken. Dan kan die ook aan de serie worden toegevoegd.

Tot die tijd lekker skate 3 blijven spelen :) blijft toch wel de game atm als het met plankjes te maken heeft.
Daar hoeven ze hun hoofd niet op te breken, Shaun White's Snowboarding lijkt qua controls redelijk op Skate :)

Mooi trouwens; vroeger Tony Hawk helemaal kapot gespeeld, en sinds Skate er is weer eens een boardgame gekocht; totaal niet met elkaar te vergelijken qua gameplay!
Daar heb je wel een punt ja! Maar toch Shaun White is het ook voor me. Lelijke graphics en vind het verhaal en de dingen die je moet doen echt zo erg slecht.....
Maar ja iets is beter als niets natuurlijk :)

ooh voor de mensen die hem op Xbox360 spelen mijn usernamen: Dr04
Ik vind het ook spijtig dat ze er nu ook ineens snowboarden introduceren in TH. Ik vind het er ook een beetje cartoon-achtig uitzien, maar misschien was dit de bedoeling.

Zolang ze de maar niet teveel aan de gameplay geprutst hebben, zal dit best wel nog een leuke game kunnen worden ^^
Daardoor ziet Tony Hawk (1968) er wat jonger uit, dat zal de rede zijn geweest voor de cartoon-like graphics :X :+
Daardoor ziet Tony Hawk (1968) er wat jonger uit, dat zal de rede zijn geweest voor de cartoon-like graphics :X :+
IK gok van niet. Ik denk eerder dat ze een eigen "stijl" proberen te ontwikkelen. Eentje die grafisch direct herkenbaar is (aangezien vrijwel alle concurrenten meer op realisme focussen) en qua gameplay meer arcade-achtig gaat worden. Dat zal ook direct het snowboard verklaren. Meer laagdrempelige fun, en hopelijk genoeg uitdagingen om ook de die-hard gamers tevreden te houden. Maar dat laatste heb ik een hard hoofd in...
Ik weet het nog steeds niet met de Tony Hawk games.
Ik was vroeger altijd zeer fanatiek met deel 1 tot en met 4, daarna was het eigenlijk wel weer over. Tony Hawk Ride leek me fantastisch, maar door de tegenvallende reacties heb ik er eigenlijk toch maar vanaf gezien. Zijn er mensen die hier wel een positieve reactie over kwijt willen? @Experi.mental: idd dat snowboarden snap ik ook voor geen meter.
Ik denk dat Tony Hawk zijn beste tijden al een tijdje geleden heeft gehad. Ze zijn de game nu aan het uitmelken en om toch nog een beetje innovatief te zijn voegen ze snowboard-elementen toe.

Ik zit eigenlijk een beetje te wachten op een Tony Hawk spel met een grafische engine dat gelijk is aan bijv. Crysis. De personen zelf in Tony Hawk zijn niet gedetailleerd genoeg vind ik en vooral niet met een cartoonachtige stijl.
Ik heb erg veel plezier beleefd aan THPS 2. Vooral omdat de gameplay zo subliem goed in elkaar zat. Daarna begon het er grafisch beter uit te zien maar vond ik de gameplay achteruit gaan. Het lijkt soms alsof de reeks je steeds meer beperkingen wil opleggen terwijl de bewegingsvrijheid en souplesse in THPS 2 zo goed uitgewerkt waren.
Ik skateboard zelf ook en ik heb Skate 1, 2 en 3 en als je die speelt is Tony Hawk eigenlijk niet eens meer interessant. Dit komt gewoon door het feit dat Skate meer op de realiteit is gebaseerd. Ik zou zeggen inpakken Tony.
ik begrijp best dat mensen dit soort spellen leuk vinden, maar ik vind het nogal een uitgemolken concept, hoeveel tony hawks zijn er nu wel niet en ze lijken allemaal op elkaar, je zou eigenlijk gewoon DLC ervan kunnen maken. :/
Ik wil helemaal niet een realistisch skate spel! THPS 3 was heerlijk. Kon je tenminste nog combo's maken van 10 minuten met veel manuals etc. Lekker op het toetsenbord ipv met zon skateboard

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True