Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 93 reacties

Hardwarefabrikant Cyber Snipa, die zich richt op randapparatuur voor gamers, heeft een nieuwe gamingmuis aangekondigd, met een resolutie van maximaal 5000dpi en een framerate van 7200fps. De Silencer gaat 42 euro kosten.

De nieuwe Silencer-muis beschikt over een pollingrate van 1kHz. De resolutie is maximaal 5000dpi, maar kan indien gewenst in drie stappen worden teruggeschaald tot 100dpi. De Silencer heeft negen programmeerbare buttons, die in combinatie met zeven keuzeprofielen in totaal 63 verschillende macroscripts kunnen triggeren. De muis weegt standaard 170 gram, en kan worden verzwaard met zes gewichten van elk 4,9 gram.

De maximale acceleratiesnelheid bedraagt 20G, en de muis heeft een tracking speed tot 381 centimeter per seconde. Met de muis worden twee verschillende rubberen zijkantjes meegeleverd, die ten behoeve van een betere grip kunnen worden verwisseld. Vanaf 18 december wordt de muis uitgeleverd, maar voorbestellen is al mogelijk. De Silencer gaat voor 42 euro van de hand.

Cyber Snipa Silencer-muisCyber Snipa Silencer-muisCyber Snipa Silencer-muisCyber Snipa Silencer-muisCyber Snipa Silencer-muisCyber Snipa Silencer-muis

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (93)

Hey jongens, de "5000dpi" is toch hoe goed de muis bewegingen waarneemt? Waarom zou je die terug willen draaien?
Hey jongens, de "5000dpi" is toch hoe goed de muis bewegingen waarneemt? Waarom zou je die terug willen draaien?
Hoe nauwkeurig de beweging die je maakt wordt doorgegeven aan je pc, wat jij ervaart op je beeldscherm. Voor RPG's is een hoge DPI handig om snel te kunnen bewegen, maar bij 3D ontwerpen (denk aan: Google Sketchup) is een lage DPI een must als je tot in de mm nauwkeurig wil / moet ontwerpen.

edit: iemand was me net voor :)

[Reactie gewijzigd door Fid3lity op 11 december 2009 11:38]

Bij een lage DPI stand krijg je wel meer last van aliasing. Als je écht nauwkeurig wil werken doe je dat op een hoge DPI stand met een hele lage sensitivity. Een extreem voorbeeld: als je wilt dat 1 inch van je muis hetzelfde is als 100 pixels op je scherm, dan kun je natuurlijk de DPI op 1 zetten met de bijbehorende sensitivity, maar dat betekent wel dat je alleen maar in stapjes van 100 pixels de muis kunt bewegen - er zijn dan geen tussenwaarden. Met 100 DPI en de bijbehorende sensitivity kun je stapjes van precies 1 pixel bewegen. Vaak is dat nog niet genoeg, want kleinere bewegingen worden dan niet goed opgemerkt. Het meest nauwkeurig is dan simpelweg ook de hoogste DPI stand.
Kortom, als ik het goed begrijp is het aanpassen van je DPI stand op je muis compleet nutteloos voor het gamen. In bijna alle games kun je immers je sensitivity aanpassen om hetzelfde resultaat met dan met een preciezere muis te bereiken.
Op zich heb je gelijk, ware het niet dat het in de meeste games niet mogelijk is om tijdens het gamen on the fly de sensitivity aan te passen. Als je even door een sniper scope kijkt en daarbij een wat lagere sensitivity wilt voor het betere precisiewerk, dan kan dat met dergelijke muizen met een druk op een knop.
Op 5000DPI staat de muis op zeer 'snel'
Hoe lager je DPI hoe langzamer je muis over het scherm beweegd.

In bijv. FPS games is een hoge resolutie fijn (persoonlijke voorkeur) om snel rond te kijken. En een lage resolutie om preciezer/langzamer te richten bij bijv. snipen.

[Reactie gewijzigd door DriftwoodSan op 11 december 2009 11:36]

hm ik snap nog niet helemaal wat ze bedoelen met '7200 fps' en '4 way scrolling'.. maar voor de rest ziet de muis er best aardig uit. ik vind hem qua vorm wel een beetje lijken om mijn geliefde g9 :D

voor die prijs is het volgens mij een van de betere muizen op de markt, nu
"7200 fps" is de refreshrate capturerate die de muis "theoretisch" doorgeeft aan je controller
"5000 dpi" is de gevoeligheid die de sensor heeft
"4 way scrolling" is dat je naast naar onder en boven ook naar links en rechts kan scrollen.

Verder prima muis voor prima prijs, hebben die blauwe lichtjes te maken wat de ingestelde gevoeligheid is ofzo?

edit :rectificatie conform hieronder

[Reactie gewijzigd door Maddog McHare op 11 december 2009 12:19]

fout!

1000hz is uw report rate, dus het aantal keer dat de muis data doorstuurt

wat die frame rate zegt weet ik idd ook niet
1000hz is uw report rate, dus het aantal keer dat de muis data KAN doorsturen.
Standaard USB pollingrate is slechts 125Hz.
KAN, inderdaad. dus tegen de tijd dat USB4 er is, heb je wat aan de 1000hz met deze dan antieke muis..Dat zoveel mensen daar in trappen..
Is net zoiets als je supersnelle SSD aansluiten via de seriele poort.
USB 2.0 kan gewoon een 1000Hz report rate aan hoor. Er hoeft enkel iets in de driver usbport.sys iets veranderd te worden. Geen USB4 nodig hiervoor...

[Reactie gewijzigd door Aham brahmasmi op 11 december 2009 15:30]

Hoe vaak de muis een *foto* van zijn ondergrond neemt.
Ik verwijs je naar boven :) Is al bevestigd
4 way scrolling
Scroll up and down—and side to side—more smoothly, efficiently, and easily with the innovative tilt wheel. It's simply a more efficient way to navigate documents, spreadsheets, and Web pages.


Klinkt toffer dan het is denk ik.

Frame rate uitleg:
http://www.pantherproduct...ing_mouse.html#Frame_Rate

[Reactie gewijzigd door serhat op 11 december 2009 11:30]

Klinkt toffer dan het is denk ik.
Klopt, ik vind het ook alleen maar irritant op m'n G5 aangezien ik ook de derde muisknop (scrollwheel indrukken) regelmatig gebruik in games. Door die druk is het vrij lastig om niet ook nog eens opzij te bewegen.
dan stel je toch in één of ander profiel in dat opzij bewegen dezelfde actie is als middlemousebutton ? :p
4 way scrolling betekend omhoog, omlaag, links horizontaal en rechts horizontaal scrollen. Die 7200 fps weet ik ook niet.
Ik vermoed de snelheid waarmee de muis intern beeldjes verwerkt. Het blijft uiteindelijk gewoon een optisch systeem, dus er moeten plaatjes geschoten worden van de ondergrond. Hoe meer plaatjes, hoe nauwkeuriger de beweging gevolgd kan worden, en die hoeveelheid wordt ook wel uitgedrukt in frames per seconde - dus fps.
Zucht ... Weer rechtshandig ... Wanneer word de linker gamer nou eindelijk eens erkent en verwend met muisachtig spul???
Omdat die markt kleiner is,

Misschien de Roccat Kova iets voor jou?
Ik ken eerlijk gezegt geen gamer in mijn kring die links is en links zijn muis gebruikt. Ze gebruiken allemaal de muis rechts (ondanks dat sommige ook een uniforme muis hebben).
linkshandige gamer meldt zich o/

En ik ken er nog een stuk of 2, 3.
Het is uiteraard een kleinere markt, maar ze zijn er wel degelijk.
Zucht ... Weer rechtshandig ... Wanneer word de linker gamer nou eindelijk eens erkent en verwend met muisachtig spul???
Er zijn wel gamermuizen "ambidextrous" design (symmetrisch). Razer Diamondback/Copperhead bijv. Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar de Diamondback.
Zodra die linkshandige gamer zich beried verklaart om 500 euro te betalen voor een muis die rechtshandig 50 euro kost.
Ziet er goed uit, goeie specs, mooie prijs. Het enige wat ik mis is de verklaring van de blauw verlichte buttons aan de linker kant. Heb zelf al een Roccat Kone, wiens scrollwiel aan het piepen is. Mocht dit echt te ver gaan dan zou dit een mooie vervanger kunnen worden. Maar eerst reviews ;)

Edit: Ook de removeable zijkantjes zijn nieuw en lijken me wel functioneel. Zou een prima product kunnen worden!

[Reactie gewijzigd door Fid3lity op 11 december 2009 11:24]

Het enige wat ik mis is de verklaring van de blauw verlichte buttons aan de linker kant.
Ik zet mijn geld op DPI, net als bijvoorbeeld de Logitech G5.

[Reactie gewijzigd door Bart ® op 11 december 2009 11:27]

Ik ook:

Accurate and quick responses

Featuring a fully adjustable 100-5000 DPI, gaming grade laser engine and LED indicator, the Silencer delivers unprecedented levels of performance. With on the fly DPI switching between the 4 completely customizable resolution levels, you can easily adjust the mouse to suit your gaming needs.
Komt van de link: Silencer Muis
ow nice!
Dit betekend dus dat het artikel niet geheel volledig is, want na het lezen dacht ik dat er 3 standaard stappen waren: 100dpi, 5000dpi en iets ertussen. Maar door bovenstaande blijkt dat je de stappen 100% zelf in kunt stellen (ws op 100 dpi nauwkeurig). Dat is echt iets wat ik mis aan mijn g5... stap naar beneden doen is altijd nét te veel :)
Da's ook onzin, want ook op de G5 kun je die standen gewoon instellen. Wel even de Logitech software installeren, want zonder die software is het idd resp. 400, 800 en 2000 dpi voor de 3 standen. Maar zoiets zal voor deze muis ook wel het geval zijn.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 11 december 2009 15:33]

Dat zullen de ledjes zijn die aangeven hoeveel DPI je zit dus door op de + en - te klikken branden er meer en of minder ledjes dit hebben de Logitech muizen die ik bezit ook te weten G5 en G9
Ligt het aan mij, of is deze muis nogal hoog? Dat vermeerderd het gemak niet echt?
Dat ligt er maar net aan. Ikzelf heb nu (zoals hierboven gezegd) een Roccat Kone, welke toch een gladdere curve heeft, dus die is lager. Nu komt het: Bij de Kone controleer ik de muis met mijn vingertoppen, zodoende raakt mijn handpalm de muis niet. De hoogte van deze Cyber lijkt me dan ook ziet zo'n heel groot (lees: hoog) probleem ;)
Het ligt denk ik aan jou :+

Razor gamemuizen zijn over het algemeen goed, maar deze zijn voor mij helaas veel te laag. Met 2 meter lengte heb je ook nogal grote handen en dan is een grote muis wel handig :)
Grappig -- ze maken de muizen dus echt niet zelf. Deze muis is in fact hetzelfde als de Ozone Smog ... Check it:

http://www.guru3d.com/article/ozone-smog-review-test/
Sick! Das dan eigenlijk vervalsing! Is Ozone geen dochterbedrijf oid van Cyber? Of is het overgenomen?

edit: vind die Ozone variant toch lelijker...

[Reactie gewijzigd door Fid3lity op 11 december 2009 12:15]

Hij ziet er verdacht hetzelfde uit maar de specs zijn niet gelijk.

Ozone: 450/900/1800/3600 dpi (en 5040 dpi via software)
Snipa: max 5000 dpi

Ozone: 12000FPS
Snipa: 7200FPS

Ozone: 5 ceramic voetjes
Snipa: 2 supersize PTFE voetjes

Maar toegegeven, ze lijken verdomd veel op elkaar :+

[Reactie gewijzigd door DriftwoodSan op 11 december 2009 12:21]

Ik lees dingen als "maximaal 5000dpi en een framerate van 7200fps" en denk bij mezelf: "Proberen ze nou gewoon zo hoog mogelijke getallen neer te zetten om het indrukwekkend te laten lijken?".
In de meeste gevallen wel, omdat al is aangetoond dat sensors die hoger gaan dan 2000dpi niet (veel) meerwaarde bieden. Aan de andere kant, het werkt blijkbaar wel ;)
Mee als 400dpi is al niet meer nodig, gaat meer om het aantal FPS en de usb polling rate (hertz). Wat het verschil uitmaakt, iig voor je gevoel. Want ipv de DPI verhogen kun je ook gewoon je sensitivity verhogen
Erg toffe muis. Die verwisselbare zijkantjes lijkt mij echt een goed idee. Misschien is dit een goeie vervanger voor mijn Diamondback 3G.

*offtopic
Wat ik bij veel van deze muizen zie is dat ze 1kHz pollingrate hebben. Nu weet ik dat Windows op slechts 125Hz pollt. In XP was dit nog vrij makkelijk te veranderen maar met Vista of 7 krijg ik dit niet meer veranderd. Iemand een idee hoe Windows op 1kHz kan pollen?
Probeer deze link eens voor poll rate aanpassen in Vista (ff gegoogeld)
http://forum.overclock3d....82bdacc9c4ffc99950&t=8561
Ziet eruit als een degelijk apparaat, hopelijk is het scrollwiel ook van straal, maakt het wel lekker heavy-duty :) Mogelijke opvolger voor mijn G5 :)
Erg mooie muis, ziet er stoer uit, al is dat uiteraard geheel persoonlijk. Ben niet helemaal thuis in deze technologiën maar volgens mij zijn dit wel indrukwekkende specificaties. Alleen jammer dat het weer een rechtshandig exemplaar betreft. De meesten zijn dan wel rechtshandig maar er zijn genoeg mensen die links muizen en ook wel over zo'n beestje zouden willen beschikken.

[Reactie gewijzigd door Roadrunner op 11 december 2009 11:26]