Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 26 reacties

Nokia heeft twee nieuwe slider-telefoons aangekondigd: de 6700 slide en de 7230. De telefoons gaan respectievelijk rond de 190 en 120 euro kosten en zijn vanaf het eerste kwartaal van 2010 beschikbaar, zo heeft Nokia bekendgemaakt.

De 6700 slide wordt geleverd in zes kleuren en heeft een 5-megapixelcamera. De telefoon heeft ondersteuning voor hsdpa- en hsupa-connecties aan boord, evenals als een 2,2"-scherm. Nokia claimt dat gebruikers 29 uur muziek kunnen luisteren met het apparaat, terwijl het vier uur lang kan bellen en twaalf dagen meegaat in stand-by. Als besturingssysteem wordt Symbian gebruikt. Verder zit er een ingebouwde fm-radio in de 6700 slide, en gaat deze rond de 190 euro kosten.

De goedkopere 7230, eveneens een slider-telefoon, heeft een 3,2-megapixelcamera en draait eveneens Symbian. Deze telefoon heeft een 2,4"-scherm aan boord en moet in stand-by veertien dagen meegaan. Wordt er gebeld, dan is het apparaat in vier uur leeg. Ook de 7230 heeft een fm-radio aan boord en zal rond de 120 euro gaan kosten. Beide telefoons zullen in het eerste kwartaal van volgend jaar beschikbaar zijn.

Nieuwe Nokia-telefoons: Nokia 6700Nieuwe Nokia-telefoons: Nokia 7230Nieuwe Nokia-telefoons: Nokia 7230

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (26)

Ligt het nou aan mij of vind ik ze ontzettend lijken op Ipods(als toetsenbord neit zichtbaar is)? Kleuren etc doet me iets vermoeden van een Ipod. Ik vind deze telefoons dan ook echt spuuglelijk.
Waarom spuug lelijk, er zijn genoeg mensen die graag een leuk kleurtje hebben. Maar als ik jouw reactie bekijk is het niet echt de kleur maar omdat je ze op een ipod vind lijken?

Ik vind het een stijlvol ontwerp en die zilveren zou ik wel mee willen rondlopen :)
Ik was aant kijken voor een nieuwe voor m'n vriendin voor kerst...maar die 7230 lijkt me wel wat! Haar bevalt dat design wel, dus het is inderdaad allemaal smaakgebonden...

[Reactie gewijzigd door Boy op 24 november 2009 16:03]

Ja dat had ik ook dat ik ze zag, maarja vergelijk dit met de 2680 want veel slechter dan dat kon het toch al niet vindt ik.
Apple gebruikers zien overal een iPod of een iPhone in als het een scherm heeft...
Helaas voor jou gebruik ik geen apple.

[Reactie gewijzigd door Xenomorphh op 24 november 2009 16:21]

Ik moet toch wel zeggen dat deze afbeelding wel wat weg heeft van deze afbeelding :).

[Reactie gewijzigd door Jermaine op 25 november 2009 11:43]

Ik wou het net zeggen ja :D
Komt vooral door die kleurtjes en het ronde knopje

[Reactie gewijzigd door Hymanz op 24 november 2009 15:29]

Dan lijken ze eerder op een Zune, met die knop.
Maar die centrale toets is natuurlijk ge´nspireerd op Nokia's E-series.
goeie standby tijd wel, perfect voor mensen die nooit gebeld worden!
maar ben ik de enige of vind is nokia niet echt vernieuwend qua design? vind het allemaal altijd een beetje op elkaar lijken en persoonlijk niet zo mooi
Dat is wat de consument wil (althans, dat denkt de Nokia manager).
Zijn ze nou beide Symbian S60?

Edit: als ik op de 6700 klik bij gerelateerde producten hier rechts, zie ik dat er Symbian UIQ op draait...een UI gebaseerd op Symbian...

[Reactie gewijzigd door Boy op 24 november 2009 16:27]

De gewone 6700 is een S40 telefoon, dus het lijkt me logisch dat de 6700 slide dat ook is.
ow, en die 7230 is dan ook een S40?
Aan de persfoto te zien draait de 6700 slide wel degelijk op Symbian S60. De 7230 echter draait niet op Symbian, maar op Nokia's eigen S40 platform.
Ik vind ze nu juist wel vernieuwend. Voor Nokia's doen dan.

[Reactie gewijzigd door Bentino op 24 november 2009 15:28]

Gelukkig zijn ze niet vergeten dat er ook consumenten zijn die niet de hoofdprijs willen betalen voor een nieuw toestel. Vind het een redelijke prijs voor een telefoon met veel features. Zo te zien heeft de 7230 een 3,5mm jackplug poort, hoop dat de 6700 ook uitgerust is met een poort.
en maar aankondigen , ze zouden beter aan hun tijdsschema houden en de N900 releasen!
Nokia is vrij groot. Er werken dus meerdere teams/vestigingen aan verschillende telefoons. Als er een reden is om de N900 te vertragen dan hoeft dat totaal niets te betekenen voor andere telefoons, zeker als die zoals deze in een compleet ander marktsegment vallen.
Nu maar hopen dat ze een betere bouwkwaliteit hebben dan de E52 en de N97... :X

[Reactie gewijzigd door BigEagle op 24 november 2009 15:23]

Wat is er mis met de bouwkwaliteit van de N97 dan? Mijn N97 is reuze stevige en die van mensen die ik ken ook...

Sowieso vind ik de bouwkwaliteit van Nokia telefoons gemiddeld veel beter dan andere merken!

[Reactie gewijzigd door My op 25 november 2009 00:28]

Tegenwoordig is de bouwkwaliteit bij Nokia best goed, een paar jaar geleden vielen ze al uit elkaar als je er alleen maar aan dacht de de frontjes te verwisselen.
Geen touchscreen, geen gps, geen wifi hmm niet echtt van deze tijd meer.
Tja veel mensen hebben al die poespas helemaal niet nodig. Ik heb een Nokia 6021 waar ik nog altijd meer dan tevreden mee ben. Bluetooth is al wat ik nodig heb. En zo zijn er gerust nog veel meer mensen.

Ik hecht meer waarde aan een goede batterijduur, dan aan allerlei dure snufjes die voor sommige mensen vast wel handig zijn, maar ook veel stroom vreten. Ik heb liever een losse MP3 speler, los GPS apparaat, en surfen doe ik wel thuis :P
hmmm jammer, ik dacht dat de 6700 misschien een opvolger was voor de 6600