Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 73 reacties

Sony zet in totaal zeven nieuwe homecinemasets op de Europese markt die geschikt zijn voor het afspelen van blu-rays. Vier van deze sets zijn echter opgebouwd rond een oudere blu-ray-speler van de Japanse elektronicafabrikant.

De BDV-E300 en BDV-E800W beschikken volgens Sony beide over een versterker van 1000W. Bij de BDV-E300 levert de elektronicafabrikant naast de subwoofer vijf compacte satellietspeakers, waarbij de twee achterste boxen tegen meerprijs ook een draadloos verbinding kunnen maken. De E800W wordt aangeboden met vier zuilspeakers, een centerspeaker en een subwoofer. Beide modellen beschikken over BD-live en 24p-weergave, en zijn in staat om Dolby TrueHD- en DTS-HD Master Audio-surroundformaten te decoderen. Sony heeft beide sets voorzien van zijn propriëtaire Digital Media Port, waardoor onder andere Walkmans, mobiele telefoons en iPods aan het systeem gekoppeld kunnen worden.

Sony rust de BDV-Z7 uit met twee frontspeakers en een subwoofer. Volgens de fabrikant zorgt zijn S-Force Front Surround-technologie ondanks de 2.1-opstelling toch voor een ruimtelijke geluidsweergave. Het stereosetje levert een maximaal vermogen van 350W en beschikt over features als 1080p-upscaling bij het afspelen van dvd's, Bravia Sync voor het koppelen van andere Sony-apparatuur, 24p-videoweergave en x.v.Color-kleurweergave.

De overige vier home cinema-sets zijn opgebouwd rondom de BDP-S360 blu-ray-speler, die al in mei dit jaar is uitgekomen. De BDV-360FS biedt een vermogen van 400W en een 2.1-opstelling, terwijl het BDV-360IS-setje bestaat uit vijf speakers ter grootte van een golfbal en een subwoofer. De HTP-BD36SS biedt een vermogen van 1000W en gebruikt satellietspeakers, terwijl de HTP-BD36SF zal worden aangeboden met vier zuilspeakers. De prijzen van de zeven nieuwe sets van Sony zijn nog onbekend, terwijl ook onduidelijk is wanneer de apparaten in de winkels zullen liggen.

Sony BDV-360FS Sony BDV-E300 Sony BDV-E800W Sony BDV-Z7 Sony BDV-Z7 Sony HTP-BD36SF Sony HTP-BD36SS
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (73)

Hoe werkt de draadloze geluidsoverdracht naar de achterspeakers eigenlijk? En moeten die niet van stroom voorzien worden ook?
Ja het idee is dat je wel veel stopcontacten in huis hebt. Draadloze speakers zijn wat dat betreft niet helemaal draadloos. Je moet ze dus nog wel van stroom voorzien. Het grote voordeel is dat je een de geluidskabel niet door je hele huis moet trekken.
Het grote voordeel is dat je een de geluidskabel niet door je hele huis moet trekken.
Dus om eenmalig een half uurtje minder werk te hebben bij het installeren ga je 5 jaar lang met een suboptimale oplossing werken ? (er van uit gaan dat je 5 jaar met zo'n set doet)

Ben ik de enige die het niet snapt ?
De kabel an sich is voor sommige mensen ook een probleem. Niet iedereen heeft holle plinten of zo'n soort kamer dat de kabel handig weggewerkt kan worden.
betonboor, 2 gaatjes in de vloer, kabeltje door kruipruimte. Beetje kit in gaatje (om de grondkou weer tegen te houden).
KLAAR !
Als je huurt mag dat allemaal niet (zomaar).
Zullen de onderburen leuk vinden :+
In mijn huis zit de woonkamer op de 1e etage, dus daar gaat dat sowieso niet kunnen :-)
Zet je de satelietjes op de vloer of wa? Of ga je daarna met die kabel helemaal omhoog?
Paar van die pilaren in je huis is ook niet echt geweldig - zeker niet met kleine kinderen of huisdieren...
Nope.. Dat geschied via draadloze stroom net als de geluidsoverdracht :)
Bij de set die ik heb gebeurd dat via infra-rood. Onder de voet van één van de achterste boxen sluit je dan ook nog een versterker aan, dus daar heb je een stopcontact voor nodig. Dus geen last van andere stralingen, juist zien dat de luidspreker niet in vol zonlicht staat, de ontvanger tenminste, die zit bij mij in de luidspreker zelf ingewerkt...
Ik begrijp wel dat de meeste films/BD discs nog 5.1 zijn, maar bluray ondersteunt toch 7.1? Waar zijn deze setjes dan?
Denk dat de markt hiervoor enorm klein is, iedereen kan wel de voor en midden luidspreken kwijt. Achter is vaak al lastiger omdat de bank / stoel vaak tegen de muur staat. Maar waar laat je in hemelsnaam die luidsprekeers links midden en rechts midden?

Want dan moet je bank dus eigenlijk midden in je kamer staan want je moet dan eigenlijk zoveel mogelijk in het midden van alle speakers zitten. (ja, je kan het aantal db. per speaker instellen maar is niet het meest ideale).

Daarnaast, mensen die 7.1 nemen zijn denk ik zeer behoorlijk fanatiek en zullen dan toch wel voor wat betere speakers gaan.

Dit soort setjes staan nou niet echt bekend om hun geweldige speakers.

Zelf heb ik ook alleen maar 5.1, kan wel 7.1 met mijn versterker maar is mij gewoon te duur.
Mijn receiver (Onkyo) kan 7.1, ik heb er een 5.1 set aanhangen. Ik ben wel aan het kijken geweest naar 7.1 maar van alle films die ik heb (een stuk of 25 op Bluray, denk ik) is er welgeteld 1 met 7.1 geluid. Je mag allang blij zijn als een Bluray HD audio op de schijf heeft staan, laat staan 7.1.
No offence, maar ik vind de vormgeving van Sony de laatste jaren erg matig. Kijk b.v. naar de eerste foto. Die subwoofer lijkt wel een PC kast..

@ outcast within, :D
dat is niet enkel bij Sony het geval, tegenwoordig is alles piano look plastic. Op een zonnige dag lijkt het wel een spiegeldoolhof. Daarnaast is geen enkel model meer met andere merken te combineren en eist het allemaal een plekje op het rommeligste gedeelte van de woonkamer: het tv en audio meubel....
Leuk en aardig maar waarom verkopen ze niet alleen de boxen voor diegene die al een bluray player hebben zoals de ps3?
Ik snap niet dat ze die marketingpraat qua vermogen nog steeds blijven volhouden.

1000Watt voor zo'n systeempje is natuurlijk grote onzin. Het gaat hier waarschijnlijk over PMPO vermogen of piekvermogen. Wat veel interessanter is, is natuurlijk het RMS vermogen van de speakers, wat waarschijnlijk nog nieteens de 150Watt haalt.

Als je op de eigen site van Sony kijkt naar het vorige model van deze serie (HTP-BD35SS) wordt er ook gesproken over 1000Watt. Uit de technische specificaties blijkt dat dat niet het RMS vermogen is maar wat wel het echte vermogen is staat er nieteens bij.

Typisch voorbeeld van iets grootster laten blijken dan het daadwerkelijk is.
7 sets...... :o

En dan vraagt men zich bij Sony af waarom men zo veel verlies draait.

Leuk om de consument zo veel keuze te geven, maar het kost handen vol geld aan productie. logistieke en markteting kosten.
BDV-E300; klinkt als de opvolgen van de DAV-s300. Ooit eens voor 1500 gulden gekocht voor m'n ouders. Hopelijk slikt dit ding wel CD-R's :+
Ik spaar toch nog ff door voor een beter setje dan deze prul hier boven.

Goed nieuws voor Denon Liefhebbers,

September zal de AVR-4810 Klaar zijn een heuze 9.1 receiver.

Ik kijk er al naar uit om mijn huidige AVR-4306 af te lossen.

[Reactie gewijzigd door Dutchman01 op 13 augustus 2009 15:31]

Stel dat zo'n apparaat 1000 euro kost. Daarvoor kun je laten we zeggen 100x á 10 euro naar de bioscoop (strippenkaartkorting), dit is inclusief films. Waarom zou je dan zo'n set in huis halen als je voor dezelfde prijs 2 jaar lang wekelijks naar de film kan op een groter scherm en beter geluid? Ik zie films nog altijd liever in de bioscoop. Is gezelliger en heeft een betere ervaring dan thuis op m'n 42" plasma. Chips & drinken neem ik altijd van thuis mee en nog nooit echt last mee gehad. Want wie wil er nou niet Wall-E op een groot scherm met geweldig geluid ervaren? Pas als de bioscopen nog duurder worden of het lastiger wordt een rugzak mee te mogen nemen naar binnen (voor je eigen eten en drinken) zal ik nadenken over een goede investering in een top-homecinema set.

[Reactie gewijzigd door bobwarley op 13 augustus 2009 13:31]

Omdat je dan lekker thuis je film kan kijken? Zonder 10minuten in de rij te staan om 5euro voor een biertje te betalen
omdat je kan kiezen welke film je wil zien.
99% van de films niet / niet meer draait in de bios
en wieweet wil ik die net zien..

al voldoet dvd icm een oude goede stereo set voor mij nog prima
en is de bios ook wel eens leuk.
maar meestal draaien er films dit ik al gezien heb / niet wil zien...

[Reactie gewijzigd door freaq op 13 augustus 2009 17:37]

Omdat je thuis nog veel vaker film kan kijken? Ik kijk toch echt wel meer dan 1 keer per week film, als ik geluk heb een film of 7 of 8 per week. Als ik minder geluk heb met mijn tijd 2 films per week.
Waarom zou je 7 of 8 films per week willen kijken??
Omdat er 10-tallen films per week uitkomen die de moeite waard zijn om te kijken. Daarvan komt dan ook nog een groot deel niet eens in de bioscoop.
Dat alles is natuurlijk wel afgelopen als er een definitief eind komt aan het illegaal downloaden (A) :+

Nee.... ik ben het met Only.Holoris eens... er gaat niets boven de bios ervaring.

Nou moet ik ook zeggen dat ik thuis sowieso steeds meer ander tijdverdrijf vind dan films kijken of me bezig houden met downloaden en dat dan weer kijken. Plus dat ik vanwege visuele handicap in de bios alles veel beter kan zien en dus beleven :D.
Ik download nauwelijks films. Allemaal originele VHSsen, DVDs en BDs. Van mij mag er een eind komen aan illegaal downloaden. Ik heb er linksom of rechtsom geen last van, omdat ik bereid ben voor content te betalen. Het is maar net wat je hobby is en films kijken is er toevallig één van mij.
Maar jij hebt geld teveel denk ik? De mensen zijn niet gek hoor. Er komt pas een flinke verbetering (denken dat er een einde komt aan illegaal downloaden, wat dus niet eens illegaal is, is gewoon zinloos) als de prijzen halveren. Feit is gewoon dat de films te duur zijn en zeker de bluerays. Je moet wel heel gek zijn om tientallen euro's voor een film uit te geven, tenzij je echt fan bent.
Maar denk dat de gewone mens echt wel concessies moet doen met de prijzen. En dan kan je wel aankomen met er zijn aanbiedingen. Oke maar niet de nieuwste films en zeker niet bij bluerays. Daarvoor is de markt nog te jong voor.

Ik ben het trouwens zeker niet eens met degene die zegt dat je voor dat geld 100 x naar de bios kan. Want met dit apparaat kan je wel zovaak kijken als je wil en de groootte van t scherm hoeft niet per definitie een verschil in ervaring uit te maken. Als je een 50 of 56 inch schermpje hebt met een cinemaset met dikke power vlamt je film net zo hard van het scherm af. En gezelligheid kan juist veel beter tot uiting komen als je thuis kijkt. Ligt er ook maar net aan wat je gezellig vind.
Misschien moet je voor de grap eens een Free Record Shop binnen stappen. Cd's zijn duur, Games (vooral console) zijn duur, maar films zijn dat echt niet. Ik heb hier thuis een enorme dvd verzameling (heb nog geen BR speler) met een enorme berg klassiekers. Op een enkele uitzondering na heb ik nooit meer dan 5 tot 8 euro voor een film betaald. Laatst nog de widescreen variant van Ben Hur voor slechts een paar euro op de kop getikt. Elke FRS heeft enorme rekken vol met 3 voor E25 of 2 voor 12 en daar zitten echt niet de minste films tussen. EN dan heb ik het over de FRS. Op internet en in andere zaakjes zijn ze nog wel een stuk goedkoper te vinden. Ikzelf heb zelfs nog wel meerdere films bij de Appie gehaald waarbij ik de helft met airmiles betaal (doe verder toch weinig met die dingen terwijl ik van mijn werkgever wel enkel maar bij de shell mag tanken). Op zich heb je gelijk dat de BR markt nog redelijk nieuw is en er dus nog niet veel oude films zijn, maar ik heb de eerste BR acties al gezien. Hier bijvoorbeeld.

Ja, zodra ze net uit zijn proberen ze een slaatje uit de early adapters te slaan, maar tientallen? Dat klinkt een stuk dramatischer dan gewoon E20 zeggen. Als je dan toch echt perse een nieuwe film wilt zien kun je die ook voor E2 in de videotheek halen.
Nee.... ik ben het met Only.Holoris eens... er gaat niets boven de bios ervaring.
Ja.. de bios ervaring... Een film moeten volgen terwijl er mensen achter je door de hele film heen zitten te praten. Telefoons die afgaan. En ook nog eens een film van 3 uur zonder pauze. Nee ik zit liever gezellig thuis met mijn vriendin op de bank voor een goede tv/beamer en een goede geluidsset. Kun je zelf een beetje bepalen hoe hard je het geluid zet, wanneer de film op pauze gaat, etc.
Gewoon naar een fatsoenlijke bios gaan. Ik heb echt NOOIT last gehad van de meuk die je nou op noemt in Metropolis Antwerpen, niet in de laatste plaats omdat de zalen daar dempen als de malle. Kan schreeuwen wat ik wil, hoort me buurman me nog niet...
Omdat er 10-tallen films per week uitkomen die de moeite waard zijn om te kijken
Dat is een mening. Er zijn er voor mij maar hooguit 2 per jaar de moeite waard. De rest is de me investering in kostbare tijd niet waard. Ik heb meestal wel wat beters te doen dan op de bank te zitten.
`Voor jou misschien. Dat ligt er maar net aan waar je van houd en hoeveel je van films houd en van nog wel meer factoren. Ieder zijn ding toch?
Het gaat niet alleen om het aantal, met de juiste set kan je exact dezelfde bioscoop ervaring thuis verkrijgen, zonder de nadelen die een bioscoop bezoek meebrengen. Lawaai van anderen, geen mogelijk tot pauzeren, geforceerd aan bioscoop tijden en tig andere redenen.

En bekijk het anders voor een familie, vader, moeder en 2 kinderen (of met vrienden), dan ben je per bioscoop bezoek een vermogen kwijt aan de kaarten, benzine en eventueel eten (niet iedereen smokkelt zijn rugtas mee naar binnen).

Wat groot scherm betreft, een 4.5 meter 2.35:1 beeld in je woonkamer is geen probleem met een projector thuis (als je er tenminste de ruimte voor hebt). Kosten vallen ontzettend mee voor een liefhebber. Een 1080p projector, heb je tegenwoordig al voor minder dan $1000, en ook al zijn de lampen inderdaad duur, ze gaan met gemak 2000 uur mee. Nu is de sub $1k projector kwaliteit soms wat aan de mindere kant (tenzij je genoegen neemt met 720p/1080i, wat best meevalt op een kleiner formaat scherm), maar voor iets meer heb je al een zeer goed model, zoals:De lamp voor de X10 gaat 2500 uur mee, en kost:Dat komt neer op $0.16 per uur, dus als je elke keer als je een film bekijkt een kwartje in een pot doet, dan heb je al bijna genoeg geld als de lamp aan vervanging toe is. In ieder geval een stuk goedkoper dan de $10 per persoon voor een bioscoopkaartje.

Wat je opmerking betreft voor geluid ervaring, met MasterHD of TrueHD geluidsporen en een 7.2 speaker opstelling kom je zeer in de buurt, zeker in de acoustiek van een huiskamer. Ik snap het daarom ook niet dat er geen 7.x setje bijzit bij deze nieuwe reeks van Sony, omdat steeds meer BR films daar het beste mee tot hun recht komen.

En voordat je begint over kosten voor aanschaf van de Blu-Ray, we hebben het hier over éénmalig bekijken in een bioscoop, dus dan moet je het vergelijken met kosten van verhuur. Netflix bijvoorbeeld, wat $10.99 kost per maand voor ongelimiteerd Blu-Ray verhuur (1 film tegelijk). Met de vertraging van de post, komt dat gemiddeld neer op 12 films per maand. Nu weet ik niet hoe de BR verhuur situatie is in nederland, maar je kan anders ook een andere vorm gebruiken om de films te verkijgen :+

Het enigste nadeel is dus de wachttijd voordat een bioscoop film op Blu-Ray uitkomt, maar je krijgt daar dan wel BD-Live en ander bonus materiaal voor terug.

En om de thuisbioscoop ervaring helemaal compleet te maken, kan je ook het volgende aanschaffen:De 3D en IMAX ervaring in een bioscoop, alsmede de drang om niet te kunnen wachten tot de film op BR uitkomt, is de enigste reden dat ik nog af en toe naar de bioscoop ga. Vaak dan op Dinsdag bij Regal theaters, omdat de popcorn dan $1 kost, en ik dan maar $16 kwijt ben voor ons beide.
Waarom zou je 7 of 8 films per week willen kijken??
Waarom niet?

Ik zeg doen!
Waarom zou je 7 of 8 films per week willen kijken??
denk maar aan tv serie op dvd of blu-ray...

[Reactie gewijzigd door Dark Angel 58 op 13 augustus 2009 15:01]

Omdat er in de bioscoop vaak luidruchtige typetjes aanwezig zijn die denken grappig te zijn en herrie moeten moeten, babbelen, krakende zakken chips, etc...
Verder wil men thuis wellicht wel iets meer doen dan alleen films kijken, zoals muziek luisteren? Want het schijnt dat deze sets ook daarvoor geschikt zijn ;)
Films, series, docu's, van alles he.
Waarom kopen mensen een auto? Veel kosten en onderhoud. Een trein en bus werk ook prima maar toch.. doen ze het.
Trein, hier niet hoor. Bus ja als je een dag te laat wilt aankomen.
Zie verder andere posts, is te veel off-topic hier.
Mensen die zwaar ademen.
Hyperactieve pubers.
Lompe boeren.
Kleffe stelletjes.
Giegelende dozen.
Ach... er zijn bepaalde dagen en tijdstippen die je moet vermijden, voor de rest heb ik er eigenlijk nieteens last van.

En dat in Almere :o :+
Gut gut... opa gaat naar de bios :X

Als het echt vervelend word zeg ik er gewoon wat van, nog niet meegemaakt dat het zulke aso's zijn dat ze dan gewoon doorgaan. En ach, je bent toch zelf ook jong geweest :)
Yep en toen hielden we nog wel onze mond dicht tijdens de film.
(Ja dat was na de stomme film en er was zelfs al kleur)
Thuis kan je voor €1500 al een goede fullhd beamer kopen. Dan projecteer je dat op een 120" scherm en je zal een beter bioscoopgevoel krijgen thuis dan in de bios.
No-way dat je thuis iets beters gecreeerd krijgt dan in een GOEDE bios met THX surround (alleen al vanwege je buren) en een 29 meter scherm met digitale projectie (Utopolis). :D
De vraag is dan nog wel: Waarom zou je dat willen? Te hard geluid, kans op irritante mensen, stinkende mensen, geforceerde pauze tussendoor, geen eigen pauze knop, geen gegarandeerd goede positie, etc.
Reistijd en kosten, plus dat de bioscoop geen rekening wil houden met mijn tijdsindeling. Moet ik daar om 20.00 zijn terwijl ik pas om 20.05 film wil kijken!

:)
Heb jij ff geluk dat er altijd nog 15min reclame voor zit :P
En je een half uur van te voren je kaartjes op moet halen......
die koop je toch al van te voren op het internet
Aangezien de bioscoop in apeldoorn van dusdanige kwaliteit is dat je voor een beetje fatsoenlijke bioscoopervaring naar Arnhem zal moeten rijden. En dan vallen al je kostenbesparingen weer weg : )
Duh........
Ik rijd juist speciaal naar Ede vanuit Nijmegen vanwege de kwaliteit
Welke Bios in Arnhem is de moeite waard????
100x a 10 euro naar de film, als je alleen gaat ja. Ik ga liever met m'n vrouw samen. Bovendien gaat zo'n setje wel langer mee, zeg een jaar of 5 minimaal, eerder 10 jaar als het goed is. Over zo'n tijd uitgesmeerd maakt het niet zo gek veel meer uit.

Daarnaast kan ik nu film kijken wanneer ik wil, heb ik geen last van ettertjes die gaan zitten bellen, kan ik even pauzeren als ik moet pissen, hoef ik niet te betalen om m'n auto te parkeren, kan ik dezelfde film nog een keer kijken, etc.

Nee, ik heb het geprobeerd, maar ik vind naar de bioscoop gaan gewoon niet meer leuk, met als hoofdreden het overige publiek.
groter scherm en beter geluid
Groter scherm zegt niet alles: het gaat om de kijkhoek. Ik heb een zolderkamer ingericht met groot plasmascherm en twee relaxte loungebankjes die we voor niks hebben overgenomen... Het zit lekkerder dan een bioscoopstoel, en ik durf te beweren dat het beeld prettiger is. :)
- Omdat ik 5 km. moet fietsen voor een bioscoop
- Omdat ik ook oude films met goede audio wil bekijken
- Omdat je met zo'n set makkelijk 10 jaar kan doen
- Omdat je thuis in relaxte kleren kunt zitten
etc. etc.
Omdat ik je dan hoor slurpen aan je drinken of hoor kraken op je chips.
waarom niet?
- wachtrijen
- irritante jong in de zaal
- drank/eten kost nogal wat
- niet op pauze als jou uit komt
- thuis bioscoop wordt steeds beter
- date is bij je thuis :Y)
- geen ganja in de bios :X

De bioscoop heeft gewoon veel te merken van de vooruitgang van techniek in de woonkamer. De meerwaarde van de bioscoop verwaterd [..] tot dat 3D film door komt; dat heb je waarschijnlijk dan thuis nog niet. Die film mannen moeten gewoon hard gaan werken aan een ww uniform platform voor video on demand.

[Reactie gewijzigd door himlims_ op 13 augustus 2009 14:00]

Waarom zou je dan zo'n set in huis halen als je voor dezelfde prijs 2 jaar lang wekelijks naar de film kan op een groter scherm en beter geluid?
Eh, omdat je er ook muziek mee af kan spelen, het geluid van TV uitzendingen af kan spelen, films meerdere malen kan afspelen etc ?
Overigens, de eerste bioscoop met beter geluid dan mijn installatie moet ik nog meemaken, de bass laat vaak al te wensen over, maar dat komt door de enorme ruimtes.
Dat is dan wel in je eentje... :)
Omdat als je 5000 eu per maand verdient je zowel bioscoop bezoek en een goede thuis cinema kan betalen. Omdat thuis je er ook een Xbox of PS3 aan kan sluiten. Omdat een film kijken in de bios met alles erop en eraan (benzine, parkeren, happie, drankie) ook al snel 20 eu kost. Omdat je niet met vervelende figuren in een zaal zit. Omdat een film van 2 uur kijken dan ook echt 2 uur duurt, ipv 2 uur film, kwartiertje heen rijden kwartiertje terug, half uur van te voren je reservering ophalen etc = 3,5 uur. Omdat met 6 mensen naar de bios 60 euro kost en 6 mensen in je woonkamer met een huurfilm en wat chips en cola 10 euro.
Beter beeld in de bioscoop? Sinds ik thuis op 2,5 meter van 1080p af zit vind ik beeld in de meeste bioscopen maar wazig. De bioscoop heeft wel harder geluid ja maar of het beter is is nogal afhankelijk van de plek waar je zit. Daarnaast zitten bioscopen vol met mensen, mensen zijn irritant, mensen bellen, spelen met m&m's, rollen bierflesjes over de grond en zijn generally annoying. Thuis zit ik beter en is het bier beter en goedkoper.

Het enige echte voordeel aan de bioscoop is dat de popcorn er beter is.
Nou, is de bioscoop hier toch al minstens 45 minuten rijden hier vandaan (Vlissingen en Gent) en met een uur zit je in een giga-bioscoop (Antwerpen) dus dan kies je al gauw daarvoor (meer keus). Daarbij moet je nog terug ook. Reken daar de benzine bij (140km heen en terug, à 1:14 =10liter à €1,40 = €14,-) plus dat je niets kunt drinken met alcohol er in, terwijl dat thuis lekker koel staat.

Heenreis 1 uur, terugreis 1 uur, film kijken + pauze + aanschuiven in de rij naar binnen en naar buiten 2 uur, totaal 4 uur. Wil je dan op tijd thuis zijn om de volgende dag te werken, moet je dus voor het avondeten weg. Kortom niet ideaal.
Als je met gezin gaat, 2 volwassenen, 2 kinderen. Colaatje erbij, popcorn erbij, "gezellig" kletsende mensen, gillende kinderen, bellende tieners in de zaal..... kun je nog maar maximaal 20x naar de bios.....

Nee doe mij maar zo'n set van 1000 euro
Nou, hang er dan ook een leuke beamer aan en je hebt je bioskoop... De kwaliteit van de bioskoop kan helaas niet meer de kwaliteit van mijn simpele thuisbioskoop overtreffen, het geluid is gewoon niet denderend, en het beeld in sommige zalen is echt niets meer om over naar huis te schrijven helaas, waarbij ook nog eens op sommige schermen vlekken zitten (pathe eindhoven).. Ging vroeger echt vaak naar de bios, maar sinds ik zelf een projector heb kom ik er bijna nooit meer (toevallig vandaag wel voor de premiere van G.I.Joe, zaal 8 eindhoven, beeld was ok, geluid was wat minder), enige nadeel is wel dat het lang duurt voordat ik dan de film zie..
Dan moet je naar Cinerama gaan, dan is de bios nog wel zn geld waard. Geweldig beeld en geluid en comfy stoelen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True