Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 52 reacties

Panasonic heeft voor de Japanse markt een serie nieuwe dvr's aangekondigd. Het topmodel uit de Diga DVR-serie biedt 2TB aan opslag en is behalve het afspelen van blu-rays ook in staat om opnames op bd-r-schijfjes te branden.

Panasonic DMR-BW970Volgens Akihabaranews komen in september zes nieuwe modellen uit de Diga DVR-serie van Panasonic op de Japanse markt beschikbaar. De consument krijgt de keuze uit dvr's met een harddisk van 320GB, 500GB, 1TB of zelfs 2TB bij het topmodel, de DMR-BW970.

Het 2TB-model kan tot 320 uur aan hd-video op de harddisk vastleggen, waarbij h.264-compressie met een bitrate van 12,9Mbps wordt toegepast. Opnames kunnen ook worden weggeschreven naar bd-r-discs met een opslagruimte van maximaal 50GB of naar goedkope dvd-r-schijfjes. De dvr's zijn compatibel met de Dolby Digital Plus-, Dolby True HD- en DTS-HD-geluidsformaten. Het topmodel beschikt verder over twee firewire-ingangen, een optische en een coaxiale s/pdif-uitgang, een sdhc-kaarslot, een hdmi-uitgang, een ethernetaansluiting en een usb-poort. Over de adviesprijzen van de nieuwe dvr's is nog niets bekend.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (52)

Waarom staat er onder de lan poort 10BASE-T? 10 mbit lijkt we wel erg weinig.
Als je heel goed kijkt op het apparaat zelf staat er ook nog 100BASE-TX.
Dus hij heeft dus ook 100mbit.
Jammer dat hij geen gigabit ethernet heeft, want hd content streamen heeft soms wel iets meer dan 100 mbit nodig.
24 mbit is meer dan genoeg om 1 kanaal full HD te streamen... dus 100 mbit is echt ruim voldoende.
Ten eerste is het een duur apparaat, dus mag je Gigabit lan wel verwachten. Wat nou als je full hd aan het streamen bent, en je klikt ergens halverwege de film omdat je daar bijvoorbeeld gebleven was oid, dan duurt het even voordat deze geladen is, met gigabit lan duurt dit laden minder lang. Dus gigabit lan heeft toch nog voordelen t.o.v. 100mbit.
Dat klopt niet helemaal, dat heeft, zoals krekel al zegt, met buffering te maken, die buffer opbouwen gebeurd sneller dan dat jij de film kijken kan... een vertraging van een paar seconden, meer echt niet. Anders moet je toch eens naar je setup gaan kijken :)

Die discussie laait iedere keer weer op, dat moet toch eens een keer over zijn. 100mbit is meer dan zat voor het streamen van HD materiaal, je kan zelfs prima 2 films naast elkaar streamen op een 100mbit verbinding! Het enige voordeel wat je van een 1gbit verbinding hebt naar een HD speler is bij het overzetten van content naar de hardeschijf van de hd-speler. Een 1gbit verbinding is dus absoluut geen must voor een dergelijk apparaat, het zou niet meer dan een leuke bijkomstigheid zijn.

[Reactie gewijzigd door MicGlou op 27 juli 2009 13:49]

Een 1gbit verbinding is dus absoluut geen must voor een dergelijk apparaat, het zou niet meer dan een leuke bijkomstigheid zijn.
Zeker geen must, daar heb je gelijk in. Maar de meeste mensen willen graag de nieuwste foefjes hebben op het moment dat ze zoveel uittrekken voor dit apparaat (alweer aannemend dat deze veel kost...)

Verder blijft de gigabit lan natuurlijk interessant voor het overzetten van de content op een HD of een andere speler die men over twee a drie jaar weer nodig denkt te hebben ;)
En daarnaast nog het feit dat vrijwel iedereen gigibit lan op zijn computer heeft maar de router/switch combo's nog lekker op 100 Mbit draaien
Wat jij beschrijft heeft met bufferen te maken en uiteindelijk toch weer minder met de snelheid van het netwerk. Die buffer zit met 100 Mbit ook snel genoeg vol hoor ;)
"je klikt ergens halverwege de film omdat je daar bijvoorbeeld gebleven was oid, dan duurt het even voordat deze geladen is"

Welk brak video formaat zit zo in elkaar dat die vanaf het begin tot op dat punt ingelezen zou moeten worden dan? Elk (streaming) video formaat dat ik ken laat je vrij simpel naar een bepaald punt in de video seeken.
bluray profile 2.0 heeft een ethernet aansluiting nodig.
Denk niet dat hij kan streamen (en denk eerlijk gezegd ook niet dat je voor streamen van hd content meer dan 100mbit nodig hebt.)
Meer dan 100 Mbit? Voor 1080p materiaal? Ik dacht altijd dat het rond de 20 Mbit zat, hooguit 40.
wellicht is het niet bedoeld voor streaming hd ? waarschijnlijk voor online content of online firmware updates
Dan nog lijkt het me voor een apparaat van die prijsorde (ik neem aan dat het 2TB model de portomonee flink lichter maakt) niet echt een probleem om een gigabit lan in te bouwen, als een 10Mbit Lan kan, moet gigabit lan best kunnen.
is stream van 12,9 Mbps moet al kunnen met een 100Mbit lan en dat is zeker te betalen, de kosten zullen maar een paar cent hoger liggen dan een 10Mbit
Lijkt me onzinnig. Qua kosten maakt het toch weinig uit? Tenzij ze misschien nog enkele containers met die dingen hebben liggen.
ik verwacht dat dat minimum is; als je erg goed kijkt zie je daaroner text/cijfers wegvallen. Heb zo'n idee dat daar 1000mbit staat
Lan is 100Mbit. Als je goed naar het plaatje kijkt, dan staat er zoiets als
10BASE-T
100BASE-TX

(onder elkaar dus) Het ingezoomde plaatje is alleen wat ongelukkig uitgesneden.
edit:
spuit 11. Sorry

[Reactie gewijzigd door Bjornski op 27 juli 2009 13:08]

Daaronder staan nog twee aanduidingen. Mag jij raden welke.
Even goed kijken. Er staat: 10 baseT /

en als je heel goed kijkt staat er 100 BaseTX onder, een megabit poort dus en mss staat er nog wel 1000 BaseTX onder... dat kan je niet zien.

-edit- hmm... ook te laat :P

[Reactie gewijzigd door Vuikie op 27 juli 2009 13:36]

Het 2TB-model kan tot 320 uur aan hd-video op de harddisk vastleggen, waarbij h.264-compressie met een bitrate van 12,9Mbps wordt toegepast.
Betekent dit dat het ook een encoder is? Dat hij van Blu-ray schijfjes een mkv file maakt *hoest* die niemand download *hoest* :P
Nee, mkv is een container...
Dat h.264 zal wel in een andere container terecht komen.
Zou je niet zelf de container kunnen kiezen waarin deze terecht komt? Dat zou toch mogelijk moeten zijn (vanuit de ontwerpers van het apparaat bekeken)
De MPEG4 codec beschrijft al een geschikte container voor H264, namelijk MP4. Ik verwacht niet dat er een andere container gebruikt wordt, aangezien die in dit geval geen voordelen hebben boven MP4 (zoals andere codecs kunnen gebruiken dan de MPEG4 set).
Wel een h264 encoder, maar waarschijnlijk AVCHD voor hidef op DVD en gewoon de BR layout voor Blurays.Ook AVCHD wordt door praktisch elke BR speler ondersteunt.
Ook AVCHD wordt door praktisch elke BR speler ondersteunt
Daar vergis je je lelijk in.
Sony en Panasonic wel, maar een heleboel andere spelers niet.
Samsung, LG, Philips no problemo hoor :)
De meeste ondersteunen het. Enkele niet.
Wat men zich beter kan afvragen is of ie überhaupt wel beschiktbaar wordt voor NL. Panasonic maakt nu al HD-DVR's, maar die zijn primair voor de Japanse markt en secundair voor de Amerikaanse. Logisch; Want is die landen is men al voor een groot deel over op een HighDef televisiesignaal. In Nederland heb je er bijna niets aan met die low-quality SD TV. Dan krijg je je 2 terabyte echt niet zomaar vol, tenzij je nooit iets weggooit.

Daarnaast is het de media-lobby schijnbaarniet gel;ukt om de opname van HD-signalen te voorkomen. In Nederland zou dat nog wel eens anders kunnen verlopen.
Bedoel je niet dat RTL vorige week op grote schaal aangekondigd heeft dat ze volledig overstappen op Full Hd???

Nu in combo met UPC (volgens mij) maar dat zal alleen maar groeien

Geef het een jaar en er zal al veel op full hd te bekijken zijn volgens mij
Lijkt me straf... FullHD, denk dat er geen enkele zender te wereld fullHD is! Daar is ook geen bandbreedte voor in de meeste gevallen!

Waarscheinlijk bedoel je gewoon HD ready (1080i in RTL's geval) maar dan nog gaat het over geencrypteerde signalen van geslote televisie aanbieders!

Vraag me vooral af wat hier het prijskaartje gaat zijn want het is allemaal wel 'high-tech' top specificaties in zijn soort...
Totaal fout, 20mbit = 20mbt, of je daar nu 720p/1080i/1080p op uitzendt.
SKY HD H.264 PAFF films zijn gewoon 100% progressive.

Interlaced is een achterhaalde analoge techniek, sterker nog progressive is makkelijker dan interlaced voor H.264 encoders.
Deze aankondigingen doen zij al vanaf oktober 2008. Ik moet het eerst zien, en dan geloven.

RTL heeft nl. altijd beweerd dat ze extra betaald willen worden voor deze uitzendingen, ofwel via de gebruiker ofwel via een stimuleringsfonds van de overheid. Ik kan me voorstellen dat het geld kost, maar elk bedrijf moet zo nu en dan investeren, en doet dat vanuit de eigen middelen; Het is tenslotte je voortbestaan waar het om draait. Dat je kosten doorberekend prima, maar om vooraf al te gaan brullen dat je geld wilt zien, en dan bij de overheid aanklopt .....

Laten de kabelboeren maar eens BBC-HD, en de andere al bestaande HD-zenders van de ons omringende landen gaan doorgeven. Die zijn al in HD, en kunnen zo worden overgenomen. Daar zijn de investeringen al gedaan. Ze zullen licentiegelden vragen, maar dat doen ze nu ook al voor hun reguliere terrestriale TV.

De kabelboeren nemen die zenders ook al niet over, dus mee-investeren bij RTL zie ik al helemaal niet zomaar van de grond komen.

M'goed, persoonlijk zit ik niet te wachten op een HD-versie van "So you think you can dance", of "Popstars" enzo). Dus van mij kan ook dit wachten ;)

[Reactie gewijzigd door G_M_C op 28 juli 2009 10:01]

Als het een recorder is, waar haalt ie dan signaal vandaan om op te nemen? Ik zie nml nergens een DTV-tuner...
Je bedoelt de aansluiting voor bekabeling? Rechts van de LAN connector zie je een aantal aansluitingen.
Daarnaast is duidelijk een module zichtbaar (aan de voorkant) voor dergelijke smartcards
Dat is inderdaad mooi. Ik hoop dat dat ook DVB-C/T/S snapt en dat de smartcard van je provider gewoon te gebruiken is. Want, surpise surpise: niet alle smartcards werken in alle CAMs/decoders/tuners.
zie ik nu goed dat het ook een digitale decoder is?
Allicht, maar helaas zal deze wel niet bruikbaar zijn voor het grootste gedeelte van NL aangezien hier allerlei beveiligingen gebruikt worden.
Ik hoop toch wel dat er een gigabit kaartje in zit, 100mbit wordt toch nergens meer gebruikt? :? Altans, in alle nieuwe moederborden die ik koop dit gewoon 1000mbit.
Voor AV-toepassingen is 100 Mbit echt ruim voldoende. Je kan over 100 Mbit gemakkelijk 2 FullHD video plus 7-kanaals audio uncompressed streamen. Heb je meer nodig dan?
Je hebt alleen wat aan 1 Gbit als je puur data moet overpompen. Computers en AV-hardware bedienen twee verschillende werkterreinen en doelgroepen. Dus geen appels met peren vergelijken.

[Reactie gewijzigd door Fireshade op 27 juli 2009 14:33]

Snel even door de vertaal boer ;)

Digital broadcasting and external inputs can record two programs simultaneously. DR When recording two programs simultaneously, the record is one of the digital broadcasting mode DR.

Dus ook een alles in 1 kunner voor ziggo/chello/kabelboer??? _/-\o_
Er is al een tijdje een Ziggo gecertificeerde oplossing ((op jet blu-ray gedeelte na).) die DVB-C in HD kan opnemen. Dit is de Humax iHDR-5050c. Het is een twin-tuner die met 1 smartcard werkt. Daarnaast schrijft men dat je 2 programma's kan opnemen op een 320 GB harddisk en een 3e programma kan kijken.

Ziggo gecertificeerde decoders: http://www.ziggo.nl/produ...ntvangers/gecertificeerd/

Kort Nederlands review van Humax iHDR-5050c HD decoder/recorder: http://www.hdtvnieuws.nl/...dr-5050c-review-20090107/

Ik ken 2 man die dit apparaat hebben, en er aardig tevreden over zijn. Er kan ca. 53 uur HD worden opgenomen.
Maar 1 HDMI? Lijkt me weinig, voor aansluiten tv en decoder heb je al 2 nodig.
Volgens mij is het de bedoeling dat hier juist al een decoder in zit. Ik zie namelijk wel een smartcard ingang zitten op de foto. Heb alleen geen idee of hier wel een dvb-c tuner in zit?
ik hoop wel dt ik mijn ziggo smartcard-tje er in kan duwen , en zo lekker makkelijk met 1 afstandbediening kan gaan werken, ipv weer 1 extra of inputs en kanalen en tuners moet gaan zitten selecteren als ik iets wil kijken of luisteren.
Er zal toch een CI+ cardslot op moeten zitten voordat die apparaat (bij ziggo) te gebruiken is.

[Reactie gewijzigd door oXygeN op 27 juli 2009 13:27]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True