Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 32 reacties

Het Russische GSC Game World werkt aan een nieuwe Stalker-game die voorlopig de werktitel Call of Pripyat heeft meegekregen. De game, een vervolg op de eerste Stalker-game, zou dit najaar uit moeten komen en verschijnt alleen voor de pc.

De Russische ontwikkelaar GSC Game World kondigt Stalker: Call of Pripyat aan, de derde game in de serie. Het spel zou dit najaar moeten verschijnen voor pc. Call of Pripyat speelt zich af direct na de gebeurtenissen uit het eerste deel.

Volgens GSC Game World zal het spel een flink aantal extra missies bevatten en is het mogelijk om door te spelen als de verhaallijn volbracht is. Het spel krijgt bovendien een nieuwe interface. Het wordt gemaakt met versie 1.6 van de bestaande X-Ray Engine. Voorganger Stalker: Clear Sky, die in 2008 op de markt verscheen, werd gemaakt met versie 1.5, waarin ondersteuning voor DirectX 10 werd toegevoegd. Clear Sky speelt zich af voor de gebeurtenissen uit Stalker: Shadow of Chernobyl, het eerste deel van de serie uit 2007.

Aan het begin van het nieuwe spel ontdekt de regering een vrije doorgang naar de Zone, een nucleair vervuilde strook land rond de kernreactor van Tjernobyl. De speler is een geheim agent van de Oekraïnse overheid, die moet onderzoeken waarom verkenningshelicopters van het leger van de radar verdwenen toen ze een verkenningsvlucht boven het gebied uitvoerden. Call of Pripyat bevat volgens de ontwikkelaar minsten twee nieuwe monsters :  de Chimera en de Burer. De monsters die uit voorgaande delen zijn overgenomen zullen bovendien nieuwe gedragingen krijgen.

Stalker: Call of Pripyat Stalker: Call of Pripyat
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (32)

Key game features:

* Photorealistic exclusion Zone – Pripyat town, Yanov railway station, Jupiter factory, Kopachi village and more, recreated by their true-to-life prototypes.
* New story, a number of unique characters.
* Extended system of side quests.
* New monsters: Chimera and Burer. New behaviour and abilities for all monsters.
* New A-Life system, created using the players' best-liked elements of the first two games in series.
* Emissions considerably influence the world of the Zone.
* Sleep function added into the game.
* New player’s interface.
* Possibility to continue the game after completion in a freeplay mode.
* The game is developed on X-Ray engine v.1.6


Netjes :)
De graphics kwaliteit in combinatie met de specs vind ik nog steeds één van de minpunten van het spel, met name de LOD van het gras etc. had veel beter gekunt.
Dat is inderdaad waar. Maar hetgene waar het bij Stalker om draait in eerste instantie zijn absoluut niet de graphics, maar de sfeer. En dan voornamelijk het desolate.

Dit zetten ze erg goed neer, beide in graphics, maar ook vooral in geluid.

Inderdaad zouden ze de details wel iets kunnen verhogen. Maar ik ga er ook wel vanuit dat ze dat nog gaan doen voor de release.
Jammer dat het nog even gaat duren!
Ik ben toevallig gisteren weer eens begonnen met Clear Sky. Misschien wel de beste game wat sfeer betreft. Hopelijk gaat de nieuwe wel wat soepeler draaien. Ik kan Clear Sky niet boven de 30 fps spelen met alle settings op max met een 4870X2.
Misschien moet je de game updaten ofzo, ik kan het spel prima spelen met alles op max en meer dan 30fps op een 4870, versie 1.7 waar ik nu gebruik van maak loopt prima. Ook het updaten van je graka drivers wil wel eens helpen.

Krijg wel het gevoel dat dit spel een hoog been there, done that gehalte heeft. Had dat al een beetje bij clear sky omdat heel veel gebieden, hoe kan het ook anders, terug komen. De verbeterde graphics en andere spelfuncties hebben wel veel goed gemaakt. Voor alsnog is het wel een spel om in de gaten te houden.
Vrijwel alles up to date. Gebruik ook versie 1.7 en Catalyst 9.4. Ik speel trouwens op 1920x1200. En met alles op max bedoel ik ook bij advanced options alles op maximaal.
Dat is je probleem. Zet hem eens op 1600x1050 ;)
Ik ben er ongeveer 3 weken geleden weer eens aan begonnen. Ben in het begin een tijd gestopt omdat de patch mijn savegames ongeldig maakte, en om dat ik bij het formateren vergeten was ze te kopieren:D dus moest ik 2 keer opnieuw beginnen heheh.
Goed nieuws!
Shadow of Chernobyl heb ik ontzettend van genoten.
De RPG elementen waren (naar mijn idee) wat beter geïmplementeerd.
Op deze manier was het dus echt een uitdaging om bepaalde stukken door te lopen (met de zombies bijv)

Het verhaal, tot zover, klinkt vet.
Ik ben erg benieuwd wat is er is gebeurd met Chernobyl zelf en met Pripyat omdat de Mercenaries uiteraard teruggedreven zijn.
De STALKERS en misschien het leger hebben nu waarschijnlijk veel overgenomen(zou je zeggen).

Hopelijk is deze keer een CE niet zo moeilijk te krijgen :P
Beetje rondsurfen en ik kwam hier op uit:
Een interview met Sergei Grigorovich, maker van de eerste STALKER game.

Gaat niet in zijn geheel over de nieuwe opkomende game, maar ook over GSC Game World. Hoe men over de STALKER reeks denkt etc.

Wel aardig groot interview ;)

Op reactie onder mij: Als het goed is hoort Google het automatisch te vertalen?
Dat gebeurt wel bij mij in ieder geval.

[Reactie gewijzigd door Xorianus op 1 mei 2009 22:50]

Jammer dat het Russisch is :(
Bij mij vertaald google hem niet, aangezien de link niet via Google gaat??? Heb wel een Russische vertaal addon geinstalleerd trouwens, zal ens kijken:)

Wel een beetje raar dat mijn reactie -1 gemod word hierboven, het is gewoon een serieuze opmerking.

[Reactie gewijzigd door CobraVE op 2 mei 2009 11:57]

De eerste game was leuk om te spelen :)
Ben erg benieuwd hoe deze game zich gaat ontwikkelen :)

Wel erg jammer dat hij alleen voor de PC komt.
Nee, dit is juist een van de top-punten van stalker. Dat het geen lame console port wordt.
Wat mij betreft mogen ze alle spellen weer eerst op de pc focussen en daarna naar de console porten, net zoals vroeger.

Stalker en Clear Sky zijn een van de beste PC games van de afgelopen jaren, ook al waren en links en rechts bugs, en ik zal ook dit deel gelijk kopen zodra het in de winkel verschijnt :)

Een van de weinige spellen die het waard is om op de releasedate te kopen.
Zodat mensen op de console weer met een lame pc port vastzitten. Lekker egoistisch ;)
de lompe pookje besturing kun je zo vervangen van een muis besturing, maar als de game eenmaal voor pookje is ontworpen wordt het lastig om muis besturing goed in te voegen, dat gaat allemaal traag en stroperig.

En een game voor PC ontwikkelen draait meestal op hogere standaarden van hardware, daar kunnen ze zo een bepaalde setting van uitkiezen die het goed draait op een console. Zoals bij Oblivion.
ik ben wel benieuwd of ze deze keer de meeste bugs eruit hebben gevist, want het vervolg op deel 1 was vanaf de dag dat het uitkwam erg buggie , deel 1 ook trouwens maar vond de opvolger toch wel het toppunt
Nou was bij mij deel 1 buggier dan deel 2 volgens mij maar boeien - Je koopt het gewoon als het drie maanden oud is en er wat patches zijn geweest en je hebt een topgame. Als ze de bugs lieten zitten was het wat anders maar tot nu toe zijn beide versies van STALKER flink gepatched en alhoewel het woord "bug vrij" niet kan bestaan, zijn ze toch wel degelijk goed stabiel.
Wel erg jammer dat hij alleen voor de PC komt.
Dat hoor ik ook niet vaak iemand zeggen, normaal is het andersom ;)
Leuk dat er nog mensen zijn die toekomst zien in de pc als gameplatform. De verplaatsing van de focus naar consoles is een erg jammere zaak wat betreft dit rpg/fps games. Ports van dergelijke games hebben echt de feel niet wat men ervan op pc kan verwachten.
Verwacht wel ontwikkeling van nieuwe dingen. Clear Sky was duidelijk gebaseerd op Shadow of Chernobyl qua textures en inhoud. Iets minder bugs zou ook wel fijn zijn.
Gaaf, ik kijk er nu al naar uit. Er gingen al wat geruchten dat het volgende deel in de serie Stalker: Apocalyptic zou gaan heten en dat hij misschien wel eens gebruik zou gaan maken van de Cryengine. Gelukkig houden ze het bij hun eigen x-ray engine. De eerste delen waren idd erg buggy maar later is dat grotendeels verholpen met patches. Komt ook veel eerder uit dan ik had verwacht, dacht eerder aan ergens volgend jaar.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True