Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 19 reacties

De Amerikaanse uitgever 505 Games zal in het voorjaar van 2009 We Rock: Drum King op de markt brengen. Dit is een ritmespel voor de Wii, waarin spelers met twee Wiimotes kunnen drummen.

Ontwikkelaar Arc System Works werkt aan het ritmespel We Rock: Drum King, dat in april 2009 door uitgever 505 Games op de Europese markt wordt gebracht. Spelers hebben twee Wiimotes nodig, die als drumstokken moeten worden gebruikt. De verschillende onderdelen van het drumstel worden geselecteerd door een knop op de Wiimote in te drukken tijdens het 'slaan' met de controller.

In het spel zijn dertig songs opgenomen waar spelers op mee kunnen drummen. Tot nu toe zijn daar alleen Bloc Party's Banquet en Born To Be Wild van Steppenwolf van bekendgemaakt. Spelers doorlopen een muzikale carričre, net als bij Rock Band en Guitar Hero. We Rock: Drum King kan zowel in singleplayer als in multiplayer worden gespeeld. Het spel moet vooral de concurrentie aangaan met Nintendo's Wii Music, waarin een voltallige band kan worden geďmiteerd, enkel met gebruik van Wiimotes.

We Rock: Drum King We Rock: Drum King We Rock: Drum King We Rock: Drum King We Rock: Drum King We Rock: Drum King We Rock: Drum King We Rock: Drum King
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (19)

Komt er zo niet te veel concurrentie op dit gebied? Waar denken ze bijvoorbeeld Rock Band en GH:WT te verslaan? Simpliciteit? Tegelijkertijd slaan en een knop indrukken op zo'n wiimote lijkt me 1. onrealistisch, 2. onhandig, 3. overbodig. Die remotes worden toch al gevolgd, laat ze dan gewoon als virtuele drumsticks werken, en rammen. (waarbij je dus op lucht slaat, en dat lijkt me vervelend. Bij die plastic kits, hoe waardeloos ook, weet je in elk geval waar je moet raken)
Ik snap eerlijk gezegd niet waar je je druk over maakt: Dit soort spellen zijn altijd al onrealistisch wat betreft het instrument waar het over gaat. Dat je dus nu een knopje in moet drukken is dus voor mensen die niet kunnen drummen totaal geen probleem omdat ze ook al niet kunnen gitaarspelen, kunnen bassen of kunnen zingen.
Toch spelen ze allemaal Guitar Hero etc.

Als jij ervaring hebt met drummen is de conclusie voor jou gewoon duidelijk: Niet kopen en wachten op een spel waar je een echte drum (desnoods electronisch) op kan aansluiten. Dan kan jij je gang gaan en kan jij die neppe drummers te kakken zetten. Ik heb een groot ontzag voor drummers: hoeveel mensen kunnen hun 4 ledematen in verschillende ritmes tegelkijkertijd laten spelen? Alleen zij maar. Dat vind ik al knap zat.

Zo zal ik zelf ook nooit Guitar Hero e.d. kopen: Ik zou er opnieuw voor moeten leren spelen en daar heb ik geen zin in. Ik weet hoe je een basgitaar moet bespelen, waar welke noot zit, dus met maar 5 fretposities en 1 snaar kan ik niet echt overweg.

Dit spel moet je gewoon zien waar het voor bedoeld is: mensen die drummen leuk genoeg vinden om naar te luisteren, dit na te doen in een spelletje maar niet de discipline willen (of kunnen) opbrengen om daadwerkelijk drums te gaan spelen. Die zullen hiermee de tijd van hun leven hebben (voor zo lang het duurt).

BTW: Hoe noemen ze iemand die veel met muzikanten rond hangt??

Een drummer! (muzikanten grapje)
Het feit dat het niet volledig realistisch hoeft te zijn betekent niet dat je gewoon domme designbeslissingen kunt nemen, en zo klinkt dat knopje indrukken wel. Hoe goed zou guitarhero het gedaan hebben als je er geen nep gitaar bij gekregen had maar je gewoon op de knopjes op je gamepad had moeten drukken? Daar had niet zo veel aan geweest...
Het hele idee is dat het de werkelijkheid wel benaderd, in ieder geval gezien vanuit de leek. Als niet drummer heb je nog steeds wel een idee van wat een drummer doet, namelijk op die drums rammen. Dat zou je inderdaad ook met die wii controllers kunnen doen en lijkt me best leuk, maar als je dan knopjes in moet gaan drukken tegelijk, dat lijkt me inderdaad heel onhandig. De gitaar van GH is weliswaar ook niet erg realistisch, maar je kunt er, wederom als leek, toch aardig mee los gaan en het geeft een beetje het gevoel wat je verwacht als je kijkt naar een echte gitarist en daar gaat het om. Dat van die knopjes klinkt gewoon als iets wat potentieel erg verstorend kan werken daarin...
En dat doen ze dus ook hier. Je drukt niet op knoppen, je maakt drumbewegingen met de wiimote. Staat in het artikel :+
Spelers hebben twee Wiimotes nodig, die als drumstokken moeten worden gebruikt.
Freeze heeft er over dat je OOK op knoppen moet drukken om te selecteren welke drum je slaat. En ik ben het met hem eens, dat is hartstikke onhandig, en niet intuitief. Dus niet des Wiis. Ik hoop dat ze daar wat op vinden (zoals die verbeterde wii-mote sensor ofzo)
Dat zie je verkeerd, het indrukken van die knop is nodig zodat je niet "per ongeluk" de rest van de drums raakt als je met je wiimote van links naar rechts mikt. Op die manier raak je dus ook echt een drum wanneer je wilt en niet wanneer je wiimote er puur en alleen naartoe wijst.
Lijkt me dat dit spel goedkoper aangeboden kan worden dan de 'concurrentie', omdat er geen specifieke hardware (gitaar) benodigd is.

Alleen Wii Music is wat dit betreft een concurrent, en het lijkt me triviaal dat Drum King met een betere songlist sterker staat dan deze titel.
De verschillende onderdelen van het drumstel worden geselecteerd door een knop op de Wiimote in te drukken tijdens het 'slaan' met de controller.
...en das nou net zo jammer. Waarom geen 'wisseling' van onderdeel puur door de positiebepaling van de wiimote. Dat zou de beleving veel beter maken imo...
Helaas, wat Nintendo op E3 een paar jaar terug liet zien van de jongen die aan het drummen was met twee Wiimotes zal altijd met de huidige Wiimotes iig maar een droom blijven.
Met een Wiimote kan de positie lang niet precies genoeg bepaald worden, als ze het zouden proberen zou je alleen maar een niet werkend spel overhouden, dan maar deze onrealistische oplossing, hoewel je je kan afvragen hoe realistisch Guitar Hero en Rock Band nu eigenlijk zijn, en dat is nu net wat 505 Games dacht waarschijnlijk.
Zolang het spel wel nog goed in elkaar zit kan het nog wel leuk zijn denk ik.
na de release van WiiMotion+ zullen drumspellen wel leuk worden :+
En dan echt met een apparaatje krijg je dit:
v-beat air drum
Meh, al die music games worden wel een beetje slappe hap naar een tijdje.
Best jammer dat er de laatste tijd zoveel "muziek maak" titels uitkomen dat het onvermijdelijk is dat de marks oververzadigd raakt, en spelers er dus op uit raken gekeken.

Whats next, Wii Blokfluit?

Orgineel willen zijn door middel van een uitgemolken concept een andere skin geven is niet orgineel. Maargoed, zullen vast wel genoeg aanhangers van het genre zijn.
Wii blokfluit -> Wii music :Y)

Origineel? Misschien niet echt, maar het levert in ieder geval bakken met geld op :)
"Bloc Party's Banquet"

dat word een flinke uitdaging op de hoogste moeilijksheidgraad }>
Pfoe inderdaad, Matt kan drummen als een gek.

Lijkt me wel een interessant spel, ook als ik kijk naar de tot nu toe aangekondigde tracks.
Met glovepie kan je trouwens ook drummen met twee wiicontrollers op je pc. Best wel leuk om te doen. En je kan gewoon je eigen muziek opzetten.
ot: dat krijg ik dus NIET echt werkend :( Mij remotes verliezen constant na een halve minuut niks doen de sync...

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True