Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 32 reacties

Ontwikkelaar High Voltage heeft schietspel The Conduit aan Sega weten te slijten. De ontwikkelaar trok eerder de aandacht met de grafische engine die hij speciaal voor de Wii heeft gemaakt.

Uitgever Sega meldt vol trots dat het The Conduit op de markt zal brengen. Het schietspel verschijnt alleen voor de Wii en zal in het voorjaar van 2009 in de winkel liggen. Het spel wordt gemaakt door de Amerikaanse ontwikkelaar High Voltage, op basis van de door de studio gebouwde Quantum3-engine. De ontwikkelaar trok dit voorjaar op de gamebeurs E3 veel aandacht met het spel en de engine. De software van High Voltage kan textures uit acht verschillende bronnen blenden en hij kan overweg met dynamic bumpmapping. Verder kan de engine schaduwen in realtime berekenen en is het streamen van op schijf opgeslagen content verbeterd. De engine moet bovendien effecten mogelijk maken die tot nu toe alleen konden worden gerealiseerd met behulp van vertex- en pixelshaders.

Ondanks alle lof wist High Voltage het spel nog niet bij een uitgever onder te brengen. Begin oktober dook het spel op in een presentatie van Nintendo, maar de consolebouwer maakte duidelijk dat hij het spel niet op de markt zou brengen. Nu kondigt Sega dus aan dat er een overeenkomst met High Voltage is getekend. In het spel dalen buitenaardse wezens af in Washington DC en is het aan hoofdpersoon Agent Ford om ze allemaal neer te knallen. High Voltage wil met het spel bewijzen dat er een markt is voor Wii-games waarin geweld en bloed een hoofdrol spelen.

The Conduit: shooter voor de Wii The Conduit: shooter voor de Wii The Conduit: shooter voor de Wii The Conduit: shooter voor de Wii The Conduit: shooter voor de Wii The Conduit: shooter voor de Wii The Conduit: shooter voor de Wii
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (32)

Wat loopt iedereen toch te zeuren dat het er niet geweldig uitziet. Het is een spel voor de Wii. Iedereen weet toch dat de Wii geen grafisch gebaseerde console is. De Wii heeft geen eens HD support dus dat probeert het ook niet eens te zijn. Voor een Wii game ziet dit er juist erg goed uit! Je kan de Wii op grafisch gebied toch nooit met bijvoorbeeld de PS3 vergelijken?
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat de Wii geen programmeerbare Pixel en Vertex shaders heeft, sinds DirectX8(november 2000) beschikken alle videokaarten daarover, ik vermoed dat de Wii op zijn minst een videokaart heeft die PixelShader2.0 ondersteund. (De kaart is iig gemaakt door ATI, maar kan even geen exacte specs vinden)
While the XCPU core is a coppermine, the cache is a paltry 128k just like the celeron. Now for some education. The Wii has a semi programmable TEV engine (just like the GameCube but with more flexibility), programmable T&L engine (the GameCube's was fixed) and a programmable shade tree blending engine (fully programmable just like the Xbox's pixel shaders but more advanced). So again what are you talking about Wii not having programmable pixel shaders?

The Wii does not have programmable shaders it uses texture blending same as what Geforce 2 did with vertex shaders. Earlier programmable shaders like the ones in the Xbox 1 would also do texture blending, but also had tex-address (texture addressing) ops & shadows 3-d tex. There was also programmable per vertex shading which is more than likely possible with the Wii since it allows for programmable per pixel lighting. IF wii had programmable shaders we would also know which version it would be just like we know Xbox 1 was SM1.4(technically PS1.1), PS3 is SM3.0, Xbox 360 is SM3.0+, Nvidia 6800 SM3.0, X800 SM2.0, etc.
Bron: Gamespot forum

Waar de persoon het vandaan haald weet ik niet, maar dit is het enige wat ik over programmable shaders kon vinden. Wikipedia vertelt echter dat het aantal niet gekend is.

Deze stond nog op Toms Hardware:
the Hollywood chip and it's Napa core is very different, not using typical pixel shader techniques.

[Reactie gewijzigd door Big Womly op 30 oktober 2008 09:14]

andere uitleg: voor de wii hoef je geen HD televisie aan te schaffen, voor de ps3 en de xbox 360 ben je dat eigenlijk verplicht.
inb4 "maar dat gaat op een niet HD scherm ook"
want dat is ver van deftig...
also, fyi mensen
HD ready != Full HD voor dat iemand me begint te quoten en zegt dat een HD scherm te koop is voor 200 - 400


on less offtopic note, ik vind het spel er goed uitzien!
had men broer de wii niet meegenomen tijdens zijn verhuis hadk me het spel gekocht o.o!
Jij wil zeggen dat Full HD nodig is voor een PS3 of 360?

Alle grote games (GTA, Far Cry, etc.) draaien nog steeds native 720p of zelfs lager op de PS3 en 360, met een Full HD tv heb je nog maar weinig voordeel op de mensen met een HD ready tv van 600 euro.
nee ik wou gwn zeggen dat het wel een verschil maakt en kwou het maar zeggen voor er andere mensen begonnen te zeveren >_>
Dat was anders wel de bedoeling van de engine, linky.
Ziet eruit als een PS2 game tbh.

Maar als de Nintendo 64 het kan, kan de Wii het vast ook wel.
Grafisch gezien vind ik het best acceptabel, het is geen grafisch hoogstandje. Maar zolang er geen pixelachtige dingen inzitten als bij Duke Nukem 3-d(niks mis mee btw ;) . Vind ik het niet erg.
Niet vergeten dat WII maar 480p of 576i of aankan, heeft trouwens iemand een vergelijking met bijv metroid prime?

Daarnaast vind ik zowieso die hele grapics tegenwoordig wel ver gaan, natuurlijk ziet het er mooi uit, (ik heb wel eens Crysis op Full gezet _/-\o_ ), maar ook oudere spellen vind ik tegenwoordig nog super werken, denk eens aan Soldier Of fortune, Counterstrike, UT99 en UT2k4.
Duke3d met de highrespack ziet er beter uit dan dit spel...
(op de explosies na)
De highrespack bestaat al een hele poos en heeft minder "kracht" nodig om te draaien.
Kijk toch maar eens naar de filmpjes. Het ziet er hl aardig uit voor een Wii game, voornamelijk in beweging:

http://nl.youtube.com/watch?v=8aW9BpamQSA

Dat het er uit zou zien als een N64 of een PS2 game is dus grote onzin. Maarja het is populair om te zeggen dat het er lelijk uit ziet en volgens mij verheerlijken jullie het verleden.
http://tweakers.net/ext/i/1225293866.jpg

ik kreeg er meer een n64 goldeneye gevoel bij

edit het ziet er wel beter uit als de n64
http://tony80.com/uploads/x_goldeneye-01.jpg

[Reactie gewijzigd door outcast within op 29 oktober 2008 17:12]

http://nl.youtube.com/watch?v=C5EhfHNPA8g&NR=1

vind ik nog wel meevallen, ziet er redelijk uit als je't mij vraagt.

[Reactie gewijzigd door Tuxedo-Devito op 29 oktober 2008 23:11]

Als ik die gameplay trailer zie, dan lijkt het erop dat er nog geen 10% van de mogelijkheden van de Quantum3 engine erin verwerkt is. Waar zijn die mooie licht/schaduweffecten, reflecties e.d. die in de engine tech demo getoond werden?
Beetje jammer zo.
Dit spel ziet erg goed uit :P


natuurlijk er zijn vast betere graphics tevinden ( ps3 xbox360 ) nou en :P

Voor mijn gevoel is de verhouding van multiplayer games en party games op de wii nog iets te veel naar de kant van de party games.

Dan zijn dit leuke dingen voor de iets mindere casual gamer :P

Dit spel ga ik in de gaten houden :9
Het is bij lange en lange na geen Metroid Prime 3. Dat ziet er echt zo mooi uit, geen enekele andere Wii game die daar ook maar in de buurt komt.

Ik vraag me trouwens af, geeft Nintendo licenties uit voor engines? Anders snap ik het niet echt waarom ze een geweldige engine als van MP3 niet beschikbaar stellen voor andere devs. Gewoon een licentie verkopen. Er zouden dan tenminste grafisch veel betere games uit komen en is de stap voor devs misschien kleiner om aan een kwalitatief betere game te beginnen dan wat er nu uit komt.

De conduct is verder aardig, het ziet er eigenlijk niet uit en de ophef er over snap ik al vanaf dag 1 niet, het ziet er behoorlijk low res en grafisch achterhaald uit. Maar goed, het is in ieder geval een developer die eens iets probeerd ook al falen ze in hun primaire doelstelling en dat is een grafisch kwalitatief goede game ontwikkelen.
Eigenlijk word ik nu wel erg nieuwsgierig hoe de besturing werkt, weet iemand of daar al meer over bekend is? Met de Wiimote (of hoe heet dat ding officieel?) lekker duckhunten op een stel aliens zie ik wel zitten, maar hoe loop je door de levels heen?
Voor wie dit een domme vraag vindt; ik snap ook niet hoe je een RTS kunt spelen op een console :p
Zoek maar eens wat filmpjes van Medal of Honor of Metroid Prime op de Wii, dan is het snel genoeg duidelijk denk ik.
Oeps, ik was heel die nunchuk vergeten. Bedankt voor de uitleg!
Om andere mensen het zoekwerk te besparen, hier is een mooie demo: http://www.youtube.com/watch?v=Ko0EygH3-Ik
Persoonlijk vind ik MP3 zelfs nog een factor beter spelen dan muis + toetsenbord shooters la UT op de PC. Om heel eerlijk te zijn hoop ik dat er, onafhankelijk van de graphics, er meer shooters komen op de Wii, het is er een perfect platform voor, zker als er een sterke online dienst aan vast zit (hoewel het anonieme van Mario Kart/Smash bros zeker z'n charmes heeft)
Tjah erg kaal, maar toch redelijk voor een niet next-gen systeem
Ik heb een Wii dev-kit gezien en kan verzekeren dat er geen pixel shaders ondersteunt worden, maar wel iets waarmee allerlei effecten 'gefaked' kunnen worden (normal maps, speculars). Het is voor mij een raadsel waarom we dat zo weinig zien in Wii spellen. Ik vermoed dat dit spel daar wel gebruikt van maakt.
Gezien de positieve aandacht die het spel gewonnen heeft, verbaast het me dat het spel nu pas een uitgever heeft gevonden.

het ziet er voor een Wii spel best goed uit, alleen toen ik het demo filmpje van de engine zag was ik meer onder de indruk dan de huidige screens en trailers.
De screenshots hier zien er niet uit maar als je op youtube naar wat gameplay beelden kijkt is het qua graphics toch vrij aardig.
damn, alle reacties gaan hier over "het ziet er bagger uit" "het ziet er niet zo bagger uit"

heeft er nog iemand wat te melden over de gameplay?,

Ik vind zelf de wii "lastig" gamen maar mischien ben ik motorischgestoord.. de spelletjes van wii-sports zijn natuurlijk piece of cake, maar "dat spelletje waar je met die tanks moet rijden" (wii -play?) kan ik dus echt niet, vraag me af hoe het met zo'n shooter zou gaan...

mischien dat vaker oefenen ook werkt... |:(

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True