Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 17 reacties

De Amerikaanse ontwikkelaar High Voltage Games werkt aan het vechtspel Gladiator AD, dat in 2010 moet verschijnen voor de Wii. De studio is vooral bekend van het grafisch indrukwekkende The Conduit, dat ook alleen voor de Wii verschijnt.

Ontwikkelaar High Voltage Games hoopt begin 2010 klaar te zijn met Gladiator AD, een vechtspel dat alleen zal verschijnen voor de Wii. In Gladiator AD strijden steeds twee Romeinse gladiatoren tegen elkaar in een arena. Volgens High Voltage speelt tactiek een belangrijke rol in de gevechten. Er zijn tientallen gladiatoren waaruit de speler kan kiezen, en waarmee een carrière doorlopen kan worden die uitmondt in een gevecht in het Colosseum waarbij de keizer toekijkt. De te kiezen gladiatoren zijn niet alleen de standaard zwaargewichten: de speler kan ook als een druïde uit het Engelse Amesbury of als de dochter van een Egyptische priesteres de ring in. Als de carrière succesvol is, komen er meer gladiatoren beschikbaar om uit te kiezen, waaronder de regerend kampioen uit het Colosseum en de Romeinse keizer.

De studio is vooral bekend van het grafisch indrukwekkende schietspel The Conduit, dat ook alleen verschijnt voor de Wii. In The Conduit heeft High Voltage nog geen ondersteuning ingebouwd voor de WiiMotionPlus, de extra gevoelige controller die binnenkort op de markt verschijnt. Gladiator AD moet de MotionPlus wel gaan ondersteunen, al is het spel ook te spelen met de standaard WiiMote en Nunchuck. Met de WiiMote kan de speler bepalen of slagen links of rechts aan moeten komen; met de MotionPlus kan de speler bepalen onder welke hoek een slag moet aankomen. Het spel is in split-screen door twee spelers te spelen. Of het ook online gespeeld kan  worden, is nog niet bekend. High Voltage maakt het spel op basis van de eigen Quantum3-engine, die ook gebruikt wordt voor The Conduit.

Gladiator AD
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (17)

Was het niet zo dat met deze Engine de grafische pracht ongeveer tot de Xbox360 kwaliteit werd gebracht? Behalve dat dit nog steeds 480p is.
De WII moet je qua mogelijkheden (grafische) vergelijken met de oude xbox. Het is gewoon achterhaald. Het is onmogelijk dat je op de WII graphichs tevoorschijn kan toveren die vergelijkbaar zijn met een 360 game (tenzij de 360 game van zeer triest niveau is).
Gedeeltelijk waar. Maar omdat de Wii voortborduurt op de techniek die al in de Gamecube zat, is het een kleinere overstap geweest voor ontwikkelaars die al op de Gamecube zaten. Daarom is het 'makkelijker' (en eerder) mogelijk om de Wii helemaal tot haar grens te drukken, en dan zijn de graphics (los van de non-HD-resolutie) misschien wel vergelijkbaar met die van de Xbox 360, die nog niet echt tot de grens van haar kunnen gedrukt is.
de 360 zit allang op de grens van z'n kunnen, daar zat hij een jaar geleden ook al, afgezien van die leuke 3,2 GHz triplecore is de performance van de 360 helemaal niet zo hoog, die grafische chip loopt niet alleen heel erg heet te wezen, maar is ook nog eens helemaal niet zo krachtig. Gears 2 is wel zo'n beetje het maximum wat je uit dat ding kunt persen.
Maargoed, we hadden het over de Wii, en die staat dr weer een paar ferme treetjes onder, wat dat betreft is 'The Conduit' een indrukwekkend staaltje progammeren. Ik ben persoonlijk juist een anti-wii-fanboy, maar zelfs ik moet toegeven dat de wii, zodra onwikkelaars dit soort engines gaan gebruiken, zelfs nog wel eens leuk zou kunnen worden voor jongens ouder dan 12...
!!! De WII is een super console (behalve qua graphics) Maar als alle programmeurs nu eens deftig gaan programmeren en niet puur op de kracht van de hardware gaan rekenen, dan zullen alle spellen eens vlotter werken. Nu programmeerd men er meestal maar op los, zonder na te denken over mogelijke performantieproblemen, en pas als men ziet dat het te traag gaat, dan zal men de code gaan opkuisen, maar anders niet. (Ik weet waar ik over spreek aangezien ik zelf ook programmeur ben en streef naar een goede code).
En al de leuke games die op de wii te verkrijgen zijn! Ook deze voor Wiiware waar niemand het over heeft omdat ze het bestaan er niet afweten, neem nu Cubello, waar ik sinds vorige maand aan verslaafd ben, en world of goo, alletwee voorbeelden dan graphics niet realistisch hoeven te zijn en gewoon bij het spel moeten passen.
Ik weet niet of iemand zich Get Force Gemini zich nog herinnerd, De enige shooter die ik leuk vond, en dit was net door het verhaal en de graphix, totaal niet realistich tov de werkelijkheid, maar pure fun.
ik ga volledig accoord!
als amateur programeur probeer ik zo weinig mogelijk geheugen in te nemen en al helemaal van global variables weg te blijven.
dit is voor de wii & DS zeker nodig omdat je niet een paar gigabyte aan ram hebt maar een paar megabyte (had de DSi niet het zelfde aantal/meer geheugen als de Wii?)

en nette code = altijd goed :P
Dit is een stelling die men over het algemeen doet op basis van wat men vermoedt dat de kloksnelheid van de Wii is.
Punt is dat de Wii hardware een directe doorontwikkeling is van de Cube hardware. Waar de Cube vaak al goed meekon met de Xbox zou de Wii er juist goed overheen moeten gaan. Wat er in de praktijk echter blijkt is dat devs vrolijk Cube engines gebruiken die totaal niet optimaal gebruik maken van de echte capaciteit van de Wii.
High Voltage heeft nu een engine gemaakt die wel op de Wii hardware is toegespitst (hoewel de engine nog wel multiplatform is). Zij hebben allerlei onmogelijk geachte zaken (zoals normal mapping) gewoon mogelijk gemaakt en daarom ziet The Conduit er wel fatsoenlijk uit.
Ik hoop dat meer devs dit gaan doen en ik ben iig blij dat High Voltage nog een Wii game in ontwikkeling heeft!
ik wil echt niet als een nintendo fanboy klinken of zo (maar ik ben het wel :P ) maar ik heb nu ondertussen al een paar games gezien op 360 ( GTA & GoW ) die minder dan 40fps gaan (maar lijken wel een of andere frame skipping te hebben). dan vraag ik mij nu toch af of de 360 zelf wel zo goed is als of mensen zeggen...

ik denk dan toch liever de games van High Voltage te hebben dan dat, ook al zou het zogezegt het nieveau van de gewone Xbox(zei je zelf) te hebben (wat ik eigenlijk denk dat nie echt waar is omdat de gewone Xbox toch niet zoiets kon process, als dat wel kon dan waren de games gewoon belachelijk om de volledige kracht niet te gebruiken)
Ik vind het er zeker goed uitzien maar nog alles behalve de Xbox 360. Real time shadows, advanced lighting en dynamic environments zie ik nog steeds niet gerenderd worden op de wii :)
dat was het doel ja, en als je naar the conduit of hun demo kijkt is dat hun goed gelukt ook.
persoonlijk hoop ik dat deze studio toont dat de wii echt wel serious buisness kan zijn moesten er meer studio's het proberen

(ze doen me trouwens denken aan renegade kid, makers van dementuim : the ward en moon , beide full 3D , 60fps shooters op DS)
Ik heb het gevoel dat dat rare gekleurde stuk een been moet voorstellen, maar de kleuren en de vorm (of gebrek daar aan) helpen daar niet bij. Als ik dan kijk naar de trailer/ teaser van The Conduit, mag ik inderdaad hopen dat ze de tijd tot 2010 goed gaan gebruiken. Het is dat ze erbij zeggen dat het met dezelfde engine is gemaakt.

Wel mooi dat de motionplus word aangesproken, maar ik denk dat als het uitkomt in 2010, Nintendo toch al wel de volgende controller klaar heeft? Of dat we wellicht mogen hopen op een Wii2?

De Wii is/was toch voor huisvrouwen en kids? moeten die zich bezig gaan houden met hoeken en waar precies te slaan? Ik hoop dat het dan wel wat beter uitgevoerd word als met Wii Sports, waar (toen ik het speelde) de computer je slagen soms niet zag, omdat je (kom je later achter) te korte stoten maakt.
Wii is aardig aan het oprukken naar een hardcore machine inmiddels komen er ook goede spellen uit die geen minigame compilaties zijn.
MotionPlus ondersteuning was oorspronkelijk ook beoogd voor The Conduit. Ze hadden een speciaal melee weapon daarvoor bedacht. Maar door tijdgebrek is dat er uit gehaald.
Nu ik dit lees denk ik dat het juist enorm goed beviel en dat ze hebben besloten er een hele game van te maken!
Het ziet er goed uit maar zo goed als Metroid Prime 3 is het nog steeds niet. Dat blijft de beste game op grafisch gebied op de Wii tot nu toe. Ook beter dan Super Mario Galaxy die toch het detail niveau van MP3 moet missen.

Ik blijf het daarom ook jammer vinden dat Nintendo deze engines van zowel SMG en MP3 niet onder licentie uit brengt zodat bedrijven niet zelf deze toch kostbare investeringen moeten maken om een grafisch goede game te krijgen. Het is ook echt Nintendo zijn eigen schuld dat bedrijven met alleen maar rommel aan komen zetten want men moet voor de Wii in tegenstelling tot de PS360 een nieuwe engine maken voor een game waar de bij de PS360 het multiplatform is. Daar zitten bedrijven zeker in deze tijd niet op te wachten. Je hebt de Unreal engine maar die draait niet op de Wii en dat is een groot gemis maar Nintendo heeft zelf goede engines op de plank liggen waar andere bedrijven een moord voor zouden doen om er gebruik van te mogen maken.

Dat is in mijn ogen toch een kwalijke zaak want Nintendo zit verlegen om dit soort games maar ze werken het echt zelf in de hand, de sleutel, de oplossing, ligt klaar maar dit is vast weer zoiets als wel meer bij Nintendo, je snapt het niet en zult het nooit snappen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True