Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 14 reacties

Funcom heeft de zone 'Ymir's Pass' aan de mmo Age of Conan: Hyborian Adventures toegevoegd. Deze zone moet het voor spelers tussen level 50 en 60 makkelijker maken om zich te ontwikkelen.

Een van de meestgehoorde klachten van spelers van de mmo Age of Conan is dat het te lang duurt om van level 50 naar level 60 te stijgen. Ymir's Pass, een groene, heuvelachtig zone waarin ook een nieuwe dungeon te vinden is, moet dat probleem verhelpen. De vele quests die in deze nieuwe zone te volbrengen zijn, zouden het voor spelers gemakkelijker maken om de benodigde ervaringspunten te bemachtigen. De update komt amper twee weken nadat de Noorse ontwikkelaar een grote update voor de mmo vrijgaf die de beroepen in het spel en het vechten van speler tegen speler aanpast.

Age of Conan, dat in de eerste weken veel spelers trok, zag de belangstelling al snel teruglopen. In september, nog geen half jaar na de lancering van het spel, moest Funcom al servers samenvoegen om te garanderen dat er per server voldoende spelers overbleven. Het bleek de eerste uit een serie ingrepen van Craig Morrison, die in september werd aangesteld als hoofdontwikkelaar van de game.

Video (YmirsPass.flv)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (14)

Ik wacht nogsteeds op een morrowind versie mmorpg, dat zal als een bom inslaan in de mmorpg markt en een nieuwe standaard creeeren als bedesa software dat op de wereld los laat.

Want realisties gezien hoe diepgaand was morrowind wel niet in elk vak en de complexiteit en de verschillen in de wereld. Oblivian noem ik niet omdat ik die niet diepgaand gespeeld heb.
Oblivion valt ook niet diepgaand te spelen omdat die game maar een schil was van het vroegere morrowind met vooral de nadruk op het grafisch gedeelte. Ik weet niet waar jij het vertrouwen vandaan haalt dat Bethesda een goede MMO ontwikkelaar zou zijn, maar ik heb daar heel erg sterk mijn twijfels over.

Zelf speel ik al jaren geen MMO meer maar na het lezen van dit bericht ben ik toch maar weer eens gaan rondkijken om een casual mmo te gaan spelen. Na 15 minuutjes AoC artiekelen gelezen te hebben ben ik al vrij snel WAR artiekelen gaan lezen, en ik moet zeggen dat die game erg veel indruk op me maakt (balen dat er geen trial van te vinden is en dat deze niet (goedkoop) op steam te krijgen is, nog maar even goed over nadenken dus).
Ik kan WAR van harte aanraden.
Grafisch zeer in orde. Goede gameplay. En Mythic zorgt voor regelmatige updates om bugs te pletten en nieuwe content toe te voegen.
Zal nooit gebeuren. Ik ben een Morrowind-fan van het eerste uur(heb nooit Daggerfall of eerder in de klauwen gehad) en de developers zijn erg duidelijk geweest: Morrowind zal nooit multiplayer krijgen, laat staan dat het een mmorpg wordt. Maar je hebt wel gelijk, Morrowind heeft een enorme diepgang en mogelijkheden voor de moddingcommunity maken dat het spel vele malen interessanter gemaakt kan worden. Ik ben op het elderscrolls forum bezig de mensen te onderhouden over de mogelijkheid van Morrowind op linux via Wine.

Ik heb trouwens ook Oblivion gespeeld en ik vond het maar een teleurstelling. Leveled enemies(een van de grote wensen van Morrowind spelers) bleken enorm irritant omdat je zwakker kon worden naar mate je een hoger level had.
Ik vond dat juist erg meevallen, ik heb het spel op xbox en op pc (illegaal, alleen voor mods ed). En het viel mij juist erg op dat zo rond lvl 30 iedereen redelijk simpel te verslaan is. Maar het kan ook zijn dat ik gewoon goede spullen heb. Verder werd ik in verhouding eigenlijk altijd sterker, behalve in het begin. Na de eerste 5 levels, moet je flink lvlen om weer goed te kunnen vechten, maar dat komt doordat je de eerste 5 lvls een soort van noob protection hebt.

Ik moet toegeven dat ik morrorwind niet veel gespeelt heb (ik hou niet zo van lopen), ik kwam niet verder dan lvl 2 of 3 of zoiets.

[Reactie gewijzigd door Shal-Ziar op 15 november 2008 09:19]

Een mmorpg van een game als fallout 3 zou in mijn ogen ook enorm gaaf zijn. Ik ben dit spel nu aan het spelen en ik vind het een fantastisch spel
De rechten voor een Fallout MMO liggen nog bij Interplay en die zijn hier dan ook waarschijnlijk mee bezig. De kans dat ze echter de Fallout 3 engine gebruiken voor deze MMO is erg klein (en de kans dat die mmo gaat slagen is ook erg klein, gezien het (missende) budget).
Gelukkig hebben Fallout fans een gezonde dosis geduld.
Ik heb daar gewerkt, en kan je vertellen dat er nergens zo'n groepje ammeteurs te vinden is dat zo hoog van de toren blaast.

management heeft geen idee waar ze mee bezig zijn, maar ze hebben wel net iets te veel geld ter beschikking, waardoor ze de problemen van het spel zelf kunnen verdoezelen met makkelijke dingen als marketing, (uitbesteedde) intro movies, dure voiceovers, en goeie muziek.

[Reactie gewijzigd door LievenDenninger op 16 november 2008 03:42]

De meeste mensen hebben Age of Conan heel verkeerd ingeschat; het is een PVP game, geen PVE instances. Helaas is er wel veel te weinig game mechanics om de PVP leuk te houden, dus hier staat ie ook in de koelkast. Jammer, want AoC speelt heerlijk en zit voor player versus player best ok inelkaar.
Vind age of conan nog steeds de beste MMO die ik ooit heb gespeeld, ik ben dan wel alleen ervaren met Guild Wars en WoW maar deze waren toch niet mijn ding.

Het sterkste punt van AoC vindt ikzelf dat je het gevoel hebt een goed uitgedachte singleplayer aan het spelen bent met veel goede AI NPC's (de echte spelers dan). Dat gevoel heb ik nooit ondervonden bij WoW of Guildwars. Daar werdt te veel de nadruk gelegd op teamplay, hierin is dat een keuze.

Maargoed het is maar een mening :)
wel mooi dat ze er nog iets doen,

maar voor mij is het een miskoop geweest had er iets meer van verwacht, Maarja ben weer terug naar het vertrouwde WoW :)
same here.

Instances waren geen echte instances voor een groep, en verder gaf het mij geen leuke sfeer.

Heb daarna lange tijd wow gespeeld en speel nu gewoon losse games.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True