Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 49 reacties

De mmo-game Age of Conan: Hyborian Adventures staat een aardige renovatie te wachten. De ontwikkelaar, het Noorse Funcom, wil nog dit jaar een aantal patches uitbrengen.

Age of ConanGaute Godager, game director bij Funcom, liet aan website Eurogamer weten wat de plannen zijn voor de rest van dit jaar. De eerste update, die al binnen een maand moet verschijnen, behelst een aanpassing van player versus player. Met deze 'To the death'-patch wordt het fugitive-systeem ingevoerd, dat het minder aantrekkelijk maakt om spelers van een lagere rang te doden. Wie dat vaak doet zal zelf een gemakkelijk slachtoffer worden. Later dit jaar wordt de grotere 'Kingship'-patch toegevoegd. Na invoering van deze patch kunnen guilds samenwerken en alliances vormen. Deze allianties kunnen vervolgens een kasteel bouwen en daar bouwwerken laten verrijzen die speciale krachten geven. Funcom wil ook de dorpen uitbreiden die spelers kunnen maken, en er zullen meer computergestuurde personages in rondlopen.

In het najaar zal de ontwikkelaar een systeem met powerpoints invoeren. Powerpoints zijn eigenlijk achievements, waarvan de behaalde punten kunnen worden ingeruild tegen bepaalde wapens en uitrustingsstukken. Deze punten kunnen worden verkregen door veel mensen of dieren te doden, of door handelingen voor een guild te verrichten. Age of Conan is overigens niet de enige mmo die van achievements wordt voorzien. Vorige week werd bekend dat in de testversie van World of Warcraft: Wrath of the Lich King ook een achievement-systeem is opgenomen, al is dat nog niet operationeel.

Funcom heeft verder voor dit jaar n nieuwe dungeon op de planning staan, onder de naam Aquilonia, en de studio wil drie bestaande dungeons aanpassen. Tot slot wil het team de mogelijkheid tot dansen toevoegen. Personages zullen dan meer kunnen dan de automatische dansjes in World of Warcraft. In Age of Conan zullen spelers het dansen van hun personage kunnen sturen, op eenzelfde manier als waarop ze combo's kunnen uitvoeren tijdens het vechten. De studio heeft de dansbewegingen via motion-capture technieken vastgelegd.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (49)

Elk spel heeft wel bugs als het uitkomt en vooral spellen zoals dit, omdat je niet weet hoe de community met elkaar zal omgaan.
Er blijven natuurlijk altijd een paar rotte appels tussen zitten die het verpesten voor anderen door te campen oid. Voor mij is dit spel niet weggelegd door de bugs/slechte graphics die ik vaak op screenshots van anderen zie. Ook is het Zonen (lees: wisselen van de map) voor mij een groot nadeel aan het spel. Het voelt dan meer als een normaal spel en niet een MMO.

Toch is het goed dat ze patches uitbrengen :)
Dus je hebt het spel nog niet zelf ondervonden en nog niet gespeeld? Vreemd dat jij je een mening laat inpraten door andere mensen, en ook nog afgaat op screenshots en filmpjes. Men kan pas zeggen dat een spel niet voor jou geschikt is nadat je het gespeeld heb (gespeeld is tot level 25 en niet 5 minuten spelen en dan afsluiten).

Het zoning gedeelte is zo dat elk gebied een aparte instance is, maar in tegenstelling tot Guild Wars kom je wel echte mensen tegen in een quest gebied.

Ontopic:

De dansmogelijkheid zit er volgens mij al in want ik kan net zoals het mogelijk is om skills te gebruiken dansen door de rechter, boven en onder pijltoets te drukken. Het PVP systeem hoort zich interessant aan en zal hoge level gankers leren om geen noobs af te slachten.

Alhoewel het spel nog veel bugs heeft en de professions nog niet echt balanced zijn is het zeker wel een goed spel.
Tot lvl25 spelen en dan pas mag je een mening hebben? Sorry dat ben ik volledig met je oneens. Je kunt na een uurtje spelen al bepalen of een spel je ligt of niet. Dan heb je al het een en ander gedaan, van diverse verschillende dingen kunnen proeven, en het meest belangrijke: je hebt de 'sfeer' (bij gebrek aan een beter woord) van het spel kunnen ervaren.

Voor mij was de sfeer van AoC totaal onaantrekkelijk. Op zich wel aardige quests, mooie graphics, leuke classes... maar er ontbrak wat. Iets wat moeilijk te benoemen was. het spel lag me gewoon niet. Ik had totaal geen zin om verder te spelen. Daar hoef ik geen uren en uren moeite voor te doen, dat kan eenieder voor zichzelf bepalen na een uurtje spelen of zo.
Je kan misschien een normale game na een uurtje redelijk beoordelen. Een MMO kan je echt niet na een uurtje spelen beoordelen.

Ikzelf heb 4 jaar lang FFXI gespeeld en dat had ik nooit verwacht toen ik na een paar uurtjes gedesillusioneerd uitlogde. Maar omdat ik een echte Final Fantasy fan ben ging ik de volgende dag het maar weer eens proberen. Ben ook op verschillende fora gaan lezen, zoeken en vragen naar tips etc. Na veel “moeite” gedaan te hebben en het nodige uitzoeken en natuurlijk vrienden hebben gemaakt, iets wat heel belangrijk is bij een MMO, was ik niet meer te stoppen. Wat een geweldige game! En dat had ik nooit gedacht toen ik mijn eerste 10-15 lvls erop had zitten.

Daarom zeg ik ook. Prima als je een mening over een MMO hebt maar dan moet je het echt een kans hebben gegeven en dat houdt meestal in dat je er flink wat uur in moet investeren. En idd lvl25 halen is meestal waar een MMO echt begint maar vooral echt leuk begint te worden. Iedereen die een MMO heeft gespeeld weet dat. Iemand die nog nooit een MMO heeft gespeeld zal idd snel geneigd zijn zijn of haar mening al na een uurtje spelen wereldkundig maken.
Err, ook daar ben ik het dus niet mee eens. De setting van de game moet je liggen. De reden waarom WoW zo aanspreekt bij veel mensen is omdat het een tot leven komen is van reeds bestaande lore. Leuk dat AoC lore heeft, maar die kunnen ze net zo goed per direct helemaal om gooien, hij ligt toch niet vast en is ook nooit verder uitgebreid gebruikt.

WoW daarintegen is al veel langer dan alleen WoW opzich bezig. Warhammer 1, 2 en 3 zijn al beginselen ervan en dan hebben we nog de boeken / manga's die delen van de lore vertellen.

Goed, daar houd je van of niet, en dat boeit je of niet. Als je echter niet van de initiele sfeer van AoC houd, de manier waarop het eruit zit, 'de tijd' waarin het zich afspeelt, de wereld waarin je je bevind, dat soort factoren, die moeten je pakken in een spel, en zo niet, is het na een uur spelen wel degelijk legitiem om te zeggen dat je het spel niet aantrekkelijk vind.

Waar je op zo'n moment GEEN mening over kan hebben is of de gameplay van het spel goed is, wat de grafische sterke / zwakke punten zijn, waar de fouten in het spel zitten. (Fouten die vaak alleen maar vergeleken worden met andere spellen, terwijl als AoC als eerste uitgekomen zou zijn als MMO was AoC de trendsetter en had WoW bij alle 'fouten' het nakijken) Je kunt dus wel degelijk snel bepalen of spel voor jou aantrekkelijk is of niet en dat verschilt absoluut niet met een normale game. De beginselen van elke MMO zijn namelijk nooit gericht op het 'mmo', niet massief, niet multiplayer en je bent alleen maar online op een server, terwijl je nog niets doet wat ook niet offline zou kunnen als het spel daarop gemaakt was.

Wat doe je namelijk als eerste in een MMO? Je word bekend gemaakt met de manier waarop het spelletje werkt, je HUD/UI worden uitgelegt, de werking van bepaalde mechanics komen naar voren, de manier waarop je communiceert en ga zo maar door. Bij latere quests komt vaak het groeps gebeuren pas aan bod en pas op dat moment maak je deel uit van een MMO, deel uitmaken van iets massiefs, iets met meerdere mensen, online, bereiken.

Goed, het moge duidelijk zijn dat ik een WoW'er ben, maar om maar een voorbeeld te noemen. Toen ik voor het eerst WoW speelde was ik gelijk compleet overrompeld. De omvang van de omgeving waarin ik stond, de manier waarop het spel eruit zag, de besturing die zo fijn was, je default UI waar toen nog helemaal niets mis mee was. Alles was voor mij precies goed.
Leuk dat AoC lore heeft, maar die kunnen ze net zo goed per direct helemaal om gooien, hij ligt toch niet vast en is ook nooit verder uitgebreid gebruikt.

WoW daarintegen is al veel langer dan alleen WoW opzich bezig
Ehm... ik weet of je weet waarover je spreekt, maar het eerste Conanverhaal komt uit 1930 of zo. Dus wat betreft loopt Warcraft een halve eeuw achter hoor :)

Ik denk dat er ondertussen wel veer meer verhalen over warcraft zijn, maar dat is de hype natuurlijk en ik denk dat er binnenkort ook weer wat Conan boeken zullen komen.
Helaas niet, of toch niet meer van dat niveau.
Conan is de creatie van 1 man Robert E. Howard, in zijn 9 boeken.
De talloze andere Conan verhalen hoewel ook door knappe auteurs en bewonderaars van het Sword & Sorcery-genre, en Howard zelf, schetsen in details al een andere Conan
Elke auteur probeert onbewust een eigen stempel te drukken op het Figuur van Conan en heeft natuurlijk ook een andere schrijfstijl.
ik zie bvb liever Xena dan dat ze die verhalen rond Conan opgebouwd gemaakt geweest zouden hebben zijnde. (sorry zit even vast in me voltooide deelwoorden:( zal wel nooit een Conan verhaal schrijven 8)7 )
Ik speel al jaren en jaren MMO's. EVE Online, Lineage 2, WoW, LotRo, ik heb ze allemaal geprobeerd. EVE en WoW speel ik nog steeds. AoC mag zich in het lijste "jammer maar helaas" gaan toevoegen. Als een MMO zich niet aan mij kan bewijzen binnen een uur spelen, ga ik er echt geen moeite in steken om dat ene, diep verborgen en moeilijk bereikbare aspect te vinden dat het dan zo geweldig zou moeten maken.
De bugs zijn soms wel TE hoor...dat je denkt .. ."waarom is dit in vredesnaam van de tekentafel gekomen"

Vorige week maandag bijv (wat aanhield tot donderdag), was er een bug dat, nadat je werd aangevallen, je niet meer kon minen van een bepaalde node...

ik vind dat gewoon niet kunnen hoor..

of gewoon, heel de player cities niet klaar... gewoon een player city is in principe gewoon een sandbox...

Gebieden...er is ongeveer 1/10 beschikbaar voor een acceptabele MMO.... end game content is er niet eens "iets"

PvP, niet eens in de buurt van balance, Ranger bijv pwnt all, een gemiddelde lvl 20 ranger kan bijv met gemak elke melee aan tot 20 levels boven hem.

dit zijn allemaal dingen wat in beta periode getackeld moet worden.


Al met al: hoe het eruit ziet en hoe de toekomst eruit ziet, is/wordt het een goede game... maar op het moment verpest de bugs en niet beschikbare content heel veel en als dat niet gauw wordt opgelost gaat men echt zeuren over dit... want face it ...wat er nu is, is nog begin beta stadium
Spel gekocht maar dit gaat het absoluut niet maken bij mij.
Ik ga toch niet nog maandenlang de fee betalen in de hoop dat ze eindelijk alle bugs oplossen en de gameplay drastisch gaan veranderen? Dat is gewoon het uitzuigen van de community imo.

Leuk geprobeerd maar dit spel gaat het echt niet halen. Lees de offi forums eens. Iedereen klaagt steen en been. Dit spel is een flop.
Lees elk forum van welke MMORPG dan ook. Zelfs op WoW wordt enorm veel geklaagd, ook na 2 tot 3 jaar.
Alsof iedereen die geen problemen heeft elke dag de fora afstruint en gaat posten dat alles ok loopt?

Uiteraard zul je op de fora doorgaans een tendens zien van negatieve opmerkingen als iets voor X spelers niet werkt. Dus je conclusie dat het een flop is is voorbarig. De postings verschillen toch echt niet van de postings zoals ik ze van de WoW fora gewend was.

En ik moet zeggen dat Funcom tenminste actief achter allerlei bugs aanzit en druk met communicatie bezig is. Ze zien de pijnpunten en ze pakken ze aan zonder het weken tot maanden te laten liggen (dit toch echt wel in tegenstelling tot Blizzard).
Waarom zijn mensen zo onzinnig bezig, alsof:

1) Iedereen op de AoC forums zit en post
2) Jij weet wat iedereen denkt/vind

Ik vind het een fantastisch spel, en samen met mij velen anderen die ik ken. Ik post amper op de officele forums, omdat ik liever gewoon het spel speel.

Een mening verkondigen mag natuurlijk, maar voor een gehele community proberen te spreken moet je gewoonweg uit je hoofd laten. ..Mensen met hun onzekerheden ook..

[Reactie gewijzigd door GutTerIchI op 16 juni 2008 15:25]

Helemaal met je eens GutTerlchl!!!

Ik speel AoC bijna dagelijks omdat ik het een goed spel vind en zit dus amper op de fora. Overgens ben ik geen bugs tegengekomen.
Ik vind het spel zeker geen flop. Het spel speelt lekker, de grafische pracht en praal is prima, het geluid is goed. Daarnaast is dit het eerste mmo die ik speel, omdat ik altijd fel tegen online games was. Dit spel heeft me over juist over de lijn heen getrokken.

Ik ben het wel met je eens dat dit het uitzuigen is van de community. Eerst de hoofdprijs voor de game waarmee je een maandje "gratis" (je hebt er toch voor betaald???) mag spelen. Daarna dus weer extra betalen.
Dat vond ik zo prettig bij LotRO, een lifetime abbo.

Als ze dat hier ook zouden doen, zou ik hem acuut aanschaffen
Begint steeds meer op een soort EVE online systeem te lijken, das positief.. alleen jammer van de 'gespleten wereld' en de aloude character level systeem.
Kortom, het lijkt in de verste verte niet op EVE.
Conan/WOW en consorten zijn laagdrempelig. En iedere zwakbegaafde kan het spelen. Dit in tegenstelling tot EVE. Zonder level by xp systeem, en een Sandboxed wereld met meer dan 200.000 mensen in de zelfde "Realm"
Maniak heeft het dan ook niet over de learning curve, maar over de door de guild/alliance gecontroleerde bouwerken. EVE vind ik geweldig, maar het is echt een opzichzelf staande virtuele (bussiness) wereld (waar de bussiness draait om instandhouden en organiseren van oorlogsmachines) en heeft daarom een behoorlijke learning curve.

Mijn ervaring met conan is dat je werkelijk een spel speelt, geen virtuele wereld, maar gewoon een tof spel. En dat kan als een pluspunt worden ervaren, of een minpunt. En als ex-EVE speler vind ik het alleen maar geweldig dat ze het alliance/guild systeem op die manier gaan uitbreiden.

Een vergelijking met EVE vind ik overigens ook onjuist. Met welke MMO game je dat ook zou willen, de verschillen zijn te groot voor een zuivere vergelijking.
Conan is zeker niet laagdrempelig. Misschien niet zo diehard als EVE maar zeker niet zoals WoW. De doelgroep is dan ook 18+ en "ervaren" MMO speler.

Quote gamer.nl review:
Ondanks het speciale introductiegebied is het niet echt makkelijk om wegwijs te worden binnen het spel. In de eerste twintig levels wordt je overspoeld met nieuwe informatie en interface-opties. Het instapniveau ligt daarmee hoog. De beginnende MMO'er zal verzuipen in alle functies. Het toepassen van skill- en featpoints wordt bijvoorbeeld amper uitgelegd, terwijl het gebruik hiervan noodzakelijk is om opdrachten te kunnen uitvoeren.
World of Warcraft heeft het MMO principe aan de wereld(massa) uitgelegd. Door het extreem laagdremplige is een game ontstaan voor de massa.

Het voordeel is dat nu nieuwe MMO games zich niet hoeven te concentreren op het uitleggen van een MMO. Dan ga je maar WoW spelen. AOC is duidelijk 1 van de games die als doelgroep heeft "minimaal 2e generatie MMO spelers".

Wat extreem opvalt is dat de meeste spelers al een veel grotere MMO achtergrond hebben.
Er wordt helaas met geen woord gerept over een patch die alle huidige problemen gaat oplossen. Helaas voelt het spel zelfs nu, meer dan een maand nadat het uitgebracht is, alsof je in een beta speelt. Een dichtbevolkte beta, maar nogsteeds een beta. Met alle zaken die beloofd waren (zoals Dx10 ondersteuning en een flexibel feat systeem) maar er nog niet in zitten, en alle bugs die ze maar niet gesquat krijgen.
Ik heb nog geen MMORPG meegemaakt, die echt 'af' gereleased was. Zelfs WoW niet. Al met al is AoC erg goed te spelen en ik ben nog maar weinig echte bugs tegengekomen. Ook heb ik tot nu toe geen n crash meegemaakt.

Daarnaast werkt Funcom constant aan nieuwe patches/fixes. Ben tot nu toe in ieder geval blij verrast van Funcom zijn intensieve ondersteuning. Ook deze aangekondigde patches klinken erg goed.
Wat je zegt klopt helemaal wow zat in het begin ook vol met bugs. Maar ik moet zeggen dat ik ook al een paar vastlopers heb gehad met aoc gewoon tijdens het lopen geen bijzondere actie ofzo |:( :? Maar voor de rest doet het spel het prima. Erg vermakelijk alleen heeft het niet de catch die wow wel had. Misschien dat die later nog komt ik speel langzaam nog wel even verder :P
WoW is artistiek z moeilijk te verslaan, en ze zitten bij blizzard ook niet stil. Deel 2 is al lang en breed in ontwikkeling. Ze hebben nu ook het geld om die 1e plaats de komende tijd echt niet meer af te staan. Ik hoop stiekem wel dat warhammer een mooie concurrent wordt, want AoC maakt op mij totaal geen indruk.
lolz [q]WoW is artistiek z moeilijk te verslaan[\q]
zeker enkel wow gespeeld ?
Wow zit artistiek op het zelfde niveau van de massa's free mmorgp. en dat is niet vet.
Ahhh gelukkig. Eindelijk wordt het PvP onder handen genomen. Ik werd het goed zat dat ik regelmatig door gasten in elkaar werd geslagen die lvl 40+ waren. Zelf ben ik nog lvl 25 en had dus niet echt een kans om iets terug te doen en kon ik het hele eind weer lopen om de quest af te maken.

Overigens is er op dit moment is er al de mogelijkheid om te dansen op eenzelfde manier als waarop combo's uitgevoerd worden. Volgens mij is dit een foutje.

Ondanks dat er aardig wat bugs in zitten, vind ik de support prima! Elke maandag en donderdag (geloof ik) word de server gemaintaint. Stukken beter dan de meeste andere games.

Ik ben wel heel benieuwd naar het achievement systeem. Het is nu vaak lastig om speciale uitrusting te bemachtigen en loop je met standaard zooi rond.

[Reactie gewijzigd door 14ReD op 16 juni 2008 14:48]

Dit ganken hou je wel hoor want 1 kill is niet zo erg het is meer als je heel veel low lvls killt dus als jij je q doet en een hogere komt langs kan hij je nog prima killen. Waarom kies je niet een non pvp server ben je van het hele probleem af.
Elke maandag en donderdag?
Ik speel LOTRO maar die onderhoudt het alleen elke donderdag, en het draait nog steeds prima hoor :)

edit:
Over de rest kan ik niks zeggen, speel het spel niet maar wat ik ervan gehoord heb, lijkt het spel mij helemaal niks.

[Reactie gewijzigd door GravGunner op 16 juni 2008 16:49]

Tja, ik wou dat ze daar bij WoW eens wat aan gingen doen, dat gegank. Ik snap zelf nooit wat lamers er leuk aan vinden om door een low-level gebied te rijden op hun epic mount en lowbies in 1 klap neer te meppen. Tis niet alsof die lowbies ze dan gaan aanbidden om hun goede pvp skills ofzo... Er zit geen eer in, er zit geen voordeel in (je krijg er geen honor, xp of gold voor), je maakt alleen jezelf maar belachelijk met je "kijk mij eens cool zijn" nepgedrag. Maar ondertussen zijn er nog wel (te) veel die het doen, waardoor het gameplezier van anderen die net begonnen zijn, of een alt aan het levellen zijn, negatief beinvloed.

* kozue hoopt dat ze in WoW ook eens anti-ganker features in gaan bouwen, zoals bv verlies van honor ofzo, als je iemand gankt van meer dan 10 levels lager.
Je mist het punt, er zijn twee allianties van verschilende rassen (4 elks) in oorlog met elkaar. Erger nog, het voortbestaan van ras Y wordt bedreigd door ras X. Het omleggen van jou tegenstander, ongeacht de level, noemt men gewoon inleven in het spel.

Overigens is de oude wereld, die momenteel alleen nog gebruikt wordt om te levelen, zo goed als leeg. Mocht je er dan toch zooooo'n hekel aan hebben dat er een zoiets bestaat als 'gankers', dan speel je toch gewoon op een PvE-server...
Zoals carthorian al zegt, je bent in oorlog.
Als Nederland in oorlog was met een land, dan zou het jou ook niet veel uitmaken of die ene vijandige soldaat veel of weinig ervaring heeft voordat je 'm afschoot. Het gaat er om dat het de vijand is.
En high levels players moeten soms nou eenmaal door een low-level gebied voordat ze een high-level gebied kunnen bereiken. Tja, ik leg low levelers ook gewoon om, net zoals andere high-levelers dat weer deden toen ik low-level was. Met dezelfde drijfveer: het is de vijand, en moet dus dood, klaar :)
Alliance is niet "de" vijand. De echte vijand is de burning legion. Warcraft lore zit veel ingewikkelder in elkaar dan 2 partijen die elkaar afmaken. Humans en orcs werkten na een tijdje gewoon samen in warcraft 3, omdat er belangrijkere zaken waren. En bv de undead waren vroeger juist meestal humans, voordat ze undead werden. Alhoewel ze nu niks meer met de alliance te maken hebben, waren ze er vroeger zelf onderdeel van, en nu haten ze vooral de scourge (die ook bij de burning legion horen), en niet zo zeer de alliance (ze zitten bij de horde om hulp te krijgen, aangezien die ook de scourge dood willen). Het feit dat er uberhaupt undead zijn, en dat de horde in kalimdor zit, komt door de burning legion, dus als je het hebt over partijen die jouw voortbestaan bedrijgen, is dat zeker de alliance niet. En de draenei bv, die hebben niks tegen de horde. Die zijn de alliance gejoined omdat ze hulp nodig hadden tegen de blood elves in het gebied waar hun schip gecrashed was. En nee, niet de horde blood elves, maar die van Kael'thas. Kael'thas hoort ook bij de burning legion, en die maak je op horde en alliance net zo hard dood.

En gezien hoe jij er over denkt speel jij vast alliance. Alle alliance spelers die ik ken zien alliance en horde als een soort "light side" en "dark side", en ik heb ze regelmatig de horde evil horen noemen. Alliance verdiept zich over het algemeen niet in lore, en maken daarom alles af wat ze tegenkomen, "want het is evil".

En in een echte oorlog heb je altijd een kans om een 1 op 1 gevecht te winnen, ongeacht je ervaring. Als je iemand kan verassen ofzo heb je al automatisch een voordeel. Of snipen van een afstand. Of je kan iemand in z'n slaap omleggen, ook al heeft ie zo veel skills dat je hem nooit zou kunnen killen als ie wakker was. Als iemand in wow 40 levels hoger is, krijg je m nog niet eens dood als ie AFK is. Zit toch een aardig verschil tussen RL en een game. Als je een game wilt waar je per definitie de vijand af moet maken, moet je CS of CoD gaan spelen, niet een mmo, waar ook een groot sociaal aspect in zit.

<edit:> Bovendien, lowbies ganken heeft meer weg van tijdens een oorlog ongewapende kinderen afschieten als je in vijandig gebied rondloopt. Die kunnen net zo veel terug doen als zo'n mmo lowbie. Ik zou het daarom helemaal niet erg vinden als er negatieve gevolgen aan het ganken van lowbies verbonden worden, net zoals dat je in het echt in het gevang terecht komt als je gepakt wordt op het neerschieten van onschuldigen.</edit>

En door low-level gebied lopen? Denk het niet hoor, daar heb je flight paths voor. Of ga jij echt helemaal van theramore (gezien je wss alliance bent zul je daar wel doorheen komen) naar caverns of time *lopen* als je daar een instance wilt doen? Tuurlijk niet.

En inderdaad, als ik overnieuw zou moeten beginnen, zou ik nooit meer op een pvp server gaan spelen, dat is eigenlijk heel erg lame. Maarja, als noob speel je meestal waar anderen zitten die je kent, en die zaten op een pvp server... Maar na het levellen van 3 70's op een pvp server heb ik ondertussen een aantal gebieden waar ik niet, en juist wel, moet questen zonder al te veel gegank. Nooit meer hillsbrad, STV of tanaris... Bovendien helpt het een hoop als je al een 70 hebt. Als er weer een zo'n wannabe lvl 50 in mijn lvl 30 gebied rondloopt die denkt dat ie cool is, haal ik gewoon mijn full epic 70 en corpse camp ik m tot ie uitlogt. Misschien leert ie dan om het niet te doen, als ie het zat is om terug te lopen naar z'n eigen corpse :+

[Reactie gewijzigd door kozue op 17 juni 2008 14:47]

Kan je verwachten als je op een PVP realm speel. Als je niet gegankt wil worden ga je naar een Pve server of wat dan ook :P
Wat is het hele idee van die achievement-systemen? Is het alleen iets om de ego te strelen? Of heeft het ook nog een echt nut?
Tot slot wil het team de mogelijkheid tot dansen toevoegen. Personages zullen dan meer kunnen dan de automatische dansjes in World of Warcraft. In Age of Conan zullen spelers het dansen van hun personage kunnen sturen, op eenzelfde manier als waarop ze combo's kunnen uitvoeren tijdens het vechten. De studio heeft de dansbewegingen via motion-capture technieken vastgelegd.
Maar dat zit er toch al in? Ik heb van het weekend toch degelijk mijn 1, 2, 3 toetsen kunnen gebruiken om de dansjes aan te passen naar andere vormen.
ja.. Ik denk dat het misschien een verfijning is van het huidige systeem? Want je hebt gelijk dat je in AoC nu gewoon d.m.v. 1, 2, 3 dansjes in elkaar kunnen flansen..

In combat heb je AoC ook een keuze tussen 1, 2, 3 (of evt meer). Maar dit is enkel de richting en soort slag (Rechts- boven/onder, midden- boven/onder, links- boven/onder) die je uitvoert, nog geen combo. Ik denk dus dat ze doelen op een verfijning van het huidige, echte combo's kent het dansen nog niet :D

[Reactie gewijzigd door GutTerIchI op 16 juni 2008 15:35]

Ah ok. Ja, dan is het logischer. Ik vond het wel geinig.

Sowieso is het hele begin gebeuren naar Tortage toe al aardig onder handen genomen. Mijn eerste character, op de dag dat het uitkwam, had bijvoorbeeld geen 0.5% fire resistance ring. Met een zwik aan characters die ik afgelopen weekeinde speelde had ik soms tot wel drie van die ringen. Dus Funcom is wel degelijk goed aan het poetsen overal.
City Of Heroes en Villains heeft al jaren "achievements" in de vorm van badges
sommige van deze geven ook speciale krachten of nieuwe kostuum opties ...
ik weet niet of het wow gaat voorbij streven, ok het is realistischer ed maar toch vindt ik dat wow het gewoon heeft niet te veel poes pas maar toch geweldig om te spelen en ik hoef geen 30 gig of meer hd vrij te houden om wow te spelen ...
De toon-stijl van WoW is mij gigantisch gaan tegenstaan.

Ik vond de kleurencombinaties van de outfits bij LotRO weer dusdanig irritant dat ik daar ook niet al te lang ben blijven hangen.

AoC is voor mij wel een lekkere mix van alles dat mij dus wel aanspreekt. En zo zullen er weel meerdere mensen zijn die om het een of ander switchen.

Bij mij op Ymir zijn de meningen doorgaans vrij positief als ik zo de chats volg.
Met deze 'To the death'-patch wordt het fugitive-systeem ingevoerd, dat het minder aantrekkelijk maakt om spelers van een lagere rang te doden. Wie dat vaak doet zal zelf een gemakkelijk slachtoffer worden.
Als ze dit nu eens bij wow doen. Blizzard heeft zulke mooie praatjes over pvp servers op hun site, maar het enige verschil wat je merkt tussen pve en pvp servers is het corpse campen. En dan vooral low levels die door level 70 ge-cc-ed worden.

Ik heb er zelf niet zoveel last meer van omdat mn main altijd in de buurt is. Maar iemand die net begint met WoW of vergelijkbare spelen zal op basis van de beschrijving van pvp geen cc verwachten. Ik heb het persoonlijk in ieder geval al een keer mee gemaakt dat een speler nadat ik hem ontzet had gererolled is naar eenpve server nadat ik hem had uitgelegd dat hij dit tot en met level 70 kon verwachten.
De Dood in World of Warcraft betekend niets.. enige wat je er aan overhoud is een wandeling van 1-3 minuten.. dus 10x dood gaan in een uur houdt alleen maar in dat je minder experience binnen haalt in een uur.. thats it.

Corpse campen zuigt, maar in Asherons Call als ze je campte kon je de helft van je items kwijt raken aan hun.. (je dropt items wanneer je dood gaat).
Misschien dat daarom niemand Asherons Call speelt? Of is dat spel al dood? Ik heb het zelf wel eens 2 dagen gespeelt in een ver grijd verleden en verveelde me na die 2 dagen de tyfus. Ik herinner me eigenlijk alleen de grote saaie vlaktes zonder al te veel aankleding, en het gebrek aan dingen om te doen :+

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True