Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 45 reacties

De Playstation 3-versie van Rainbow Six Vegas 2 kampt met grote problemen rond het online gedeelte van het spel. Veel gamers kunnen de multiplayer-modus van het spel helemaal niet spelen. Ubisoft is op de hoogte van de problemen.

Rainbow Six Vegas 2Verschillende websites en het officiŽle Rainbow Six Vegas 2 forum zijn dit weekend overspoeld met klachten over de online functies van het spel op de Playstation 3. De meeste klagers kunnen de servers niet bereiken en het deel van de gamers die wel op de servers is gekomen kunnen vaak geen tegenstanders vinden en melden veel andere bugs. Ook bezitters van een Xbox 360-versie melden enkele bugs, maar op de console van Microsoft zijn de problemen niet zo ernstig als op de Playstation 3.

De problemen kunnen volgens een ander topic voor een deel verholpen worden door er voor te zorgen dat de Playstation 3 over de juiste NAT-instellingen beschikt. Dit werkt echter niet voor alle problemen en niet voor alle gebruikers, zo blijkt uit de reacties in datzelfde topic.

Ubisoft heeft via datzelfde officiŽle forum laten weten op de hoogte te zijn van de problemen. Het bedrijf doet momenteel onderzoek en belooft meer duidelijkheid te verschaffen zodra ze zelf weten wat er aan de hand is. Waarschijnlijk volgt dan de aankondiging dat er een patch in de maak is om de problemen te verhelpen. Leden van het forum spreken intussen over het indienen van een klacht bij de Federal Trade Commission, omdat Ubisoft in hun ogen een onvoltooid product op de markt heeft gezet.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (45)

Niet alleen de PS3 versie kampt met problemen, ook de XBOX360 versie heeft veel glitches. Het niet verkrijgen van achievements, het ohzo bekende spawnen van enemy's ect ect...

Hopelijkt brengt UBISOFT binnenkort een patch waarmee de meeste online problemen en glitches verholpen zijn.
Wel erg jammer dat er gelijk weer een discussie overhet netwerk van de PS3 en de Xbox 360 gemaakt word. Feit blijft gewoon dat Ubisoft waarschijnlijk de fout heeft gemaakt, eerder is deze discussie helemaal niet van toepassing...

Wel best vreemd dat zo'n spel, welke toch wel gespeeld zal worden door veel mensen van tevoren niet goed getest word.
Ik vind het altijd erg jammer als een spel welke in het algemeen toch een goede naam heeft op deze manier spelers verliest :(
Ik denk dat hier de voordelen van het Betalen Voor Xbox Live Gold een beetje naar voren komen, er word meer aandacht besteed aan het online aspect van Microsoft's kant naar de gebruikers toe.

[Reactie gewijzigd door Sqorpius op 24 maart 2008 15:16]

Dat denk ik dus totaal niet.
PSN online gamen moet je vergelijken met Xboxlive toen het onder Xbox1 de lucht in ging. Gezien ik geen kennis heb van die dagen kan ik er verder niet veel over zeggen.
Ook Wii online moet ook uitgekristaleerd worden in de markt.
Die twee kun je dus wel met elkaar vergelijken wie het beter doet.
Dat heeft zijn tijd nodig. Die MS al gehad heeft. en loopt gewoon voor op dit.
MS vraagd er geld voor terwijl het voor PC altijd al gratis is.

Maar dit is te vergelijken met MMO. Massive online. Aangezien je makkelijk voor veel PC games zelf game kan hosten of servers huren. Kost dit Dev's niet veel. Er moeten alleen 'n initieel aantal eigen servers aangeboden worden om het op gang te brengen. Kosten zijn daar laag van. Geld dit niet voor grote diensten zoals MMO en xboxlive. Dat verijst groter netwerk infrastrictuur. Omdat online voledig gedragen wordt door de platform houders.

Maar daarin tegen laat Steam wel zien dat het gratis kan. Dus vallen ook die kosten mee wat uit de winst van verkochte exemplaren als 'n kleine kosten plaatje kan worden afgeschreven.

Met meer geld is uiteraard meer mogelijk. Kwa bandbreedte en servers.

Of dat Bill gates weer 'n miljard kan weg schenken over 'n jaar of 2
Mijn andere PS3 games werken anders online vlekkeloos. Het is nu niet omwille van het feit dat ubisoft haar zaakjes niet op orde heeft dat je dit maar klakkeloos moet gaan extrapoleren als zou het gratis online gamen op de PS3 ruk zijn. Dat is afbreuk doen aan die bedrijven die het wel goed implementeren.

Ook al zullen weer velen (wishfull thinking) dit als een bewijs zien dat het zo is. Echter kan ik mij dan ook vragen stellen bij de downtime problemen van xbox live en dat was dan nog wel ingrijpender dan het feit dat 1 game haar netcode niet in orde heeft.

[Reactie gewijzigd door simplicidad op 24 maart 2008 16:12]

XBOX LIVE IS GEEN P2P, wanneer snapt men dat nou eens.. Ten tijden van de 1e xbox was er al dit qua materiaal:

250 Xbox Live servers, 4 data centers, en 12 gigabytes/second aan bandwidth tbv xbox live.

En ik heb ook nooit last van lag tijdens het spelen. Alleen soms duurt connecten (bijv met gh3) wat langer op de 360.

[Reactie gewijzigd door Giant87 op 24 maart 2008 18:43]

XBOX LIVE IS OOK P2P, wanneer snap je het nou eens...

Bijna alles spellen maken gebruik van p2p, dus is in die zin gelijk aan bijv. PSN.
ik heb wel een xbox360 en speel fanatiek gears of war en halo 3 op live, nooit lag en altijd servers, misschien moet jij eens je firewall uitzetten of gewoon een snellere provider aanschaffen.
Lag komt voornamelijk door latency, niet door (te weinig) bandbreedte.
Dat betalen heeft vrij weinig met de code te maken, wat waarschijnlijk hier het probleem is, want dit is volgens mij een fout in de netcode.
Maar dan vraag ik mij af: In Vegas 1 was er geen (/minder) probleem., waarom nu in 2 wel?!
Lag Xbox Live er niet een paar dagen uit zo rond nieuw jaar? ;) De problemen waren dermate groot dat MS een XBLA-game gratis heeft weggegeven als goedmakertje.

Overigens gaat het hier blijkbaar om connectieproblemen met 1 spel, da's iets heel anders dan dat er inherente problemen zijn met PSN. Er zijn wel meer games (zowel op Xbox Live als PSN) die een patch nodig hebben om dit soort aanloopproblemen op te lossen.
Uhm.. ook bij de xbox360 zijn problemen met het online gedeelte... En dat er door MS meer aandacht wordt besteed is natuurlijk grote onzin..
Er zijn geen voordelen van Xbox Live Gold. Ten eerste moet je er maandelijks voor betalen. Ten tweede bij een technisch probleem kan je geen enkel spel meer online spelen. Ten derde is er om de haverklap lag. Ten vierde...
RSV2 kost net zoveel op de PS3 als de Xbox 360. Het enige multiplatformspel wat daadwerkelijk 10 euro goedkoper was op de 360 was Devil May Cry 4. Voor de rest zijn alle games even duur op beide platformen. Als je NL of Europese prijzen nog steeds te hoog vindt, kun je ook importeren. Het aardige van de PS3 is dat alle games regiovrij zijn, dat maakt het wel heel erg makkelijk.
Hoe lang nog regiovrij? Ik heb je hetzelfde verhaal horen vertellen bij HDDVD, waar alles ook regiovrij was, maar toen gaf je ook als argument dat ze regio konden gaan coderen, wat overigens nooit gebeurt is.
De PSP is vanaf het begin regiovrij geweest en gebleven. Daar is Sony nooit vanaf gestapt. Dat ze de PS3 regiovrij hebben gelaten past in dat plaatje. Het lijkt me bijzonder sterk dat ze daar vanaf zullen stappen.
De PSP is vanaf het begin regiovrij geweest en gebleven.
* The Zep Man doet een argeloze (en misschien domme) consument na:
Ik heb een film gekocht op UMD in Amerika en hij doet het niet op mijn PSP. :'(
Voor zover ik weet zijn films niet regiovrij, games wel.
Vandaar dat je hem niet kunt afspelen op je PSP.
Ik bestel soms games uit Amerika en ze doen het perfect op mijn
PSP of PS3, omdat ze regiovrij zijn. :)
JA maar je kunt met een US-versie van een spel niet tegen iemand spelen die een EU-versie van hetzelfde spel heeft, dus ad-hoc multiplayer is een no-go!
Bij Gamehubs, een goedkope import site, betaal je gewoon 5 pond meer.
Ook in de retail betaal je gewoon meer, geen discussie over mogelijk.

Zie ook bijv. hier.

[Reactie gewijzigd door SH4D3H op 24 maart 2008 17:39]

Da's in 1 winkel in de UK. Zegt niks over de prijzen in andere winkels in het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Europa of de wereld.
Das een winkelketen vziw, een behoorlijke.
En Gamehubs zit in Singapore en die vertoont dezelfde prijzing.

Edit:
nieuws: 'Prijzen Sony-spellen verhoogd om verliezen PS3 te compenseren'
Een maand geleden zei Sony dat het zo was en jij weet het beter? :P

[Reactie gewijzigd door SH4D3H op 24 maart 2008 22:11]

Vind et niet heel erg leuk... eerst Unreal Tournament 3 (daar heb ik nog steeds last van online problemen overigens) en nu deze grote titel.

Vind het vreemd dat dit voor KAN komen: spellen worden toch altijd, online en offline, uitvoerig getest? Van wat ik van Resistance 2 heb gelezen zijn de testers daar nu al online mee aan het spelen (spelers verspreid over heel Amerika) om zoveel mogelijk lag en glitches eruit te vissen.
dit geeft gewoon aan dat deze game niet goed getest is op de ps3. als zulke grote problemen direkt worden opgemerkt na de release dan heeft er geen test team op deze game gezeten op de ps3.

iets anders kan ik mij niet voorstellen als zulke grote fouten in de game zitten. hoe blind moet je wezen om zulke fouten niet te zien ???
En weer het resultaat van een gerushte game? Voor mijn part stellen ze een game flink lang uit, als het maar allemaal goed is naderhand. Net als GTA4 is al een flinke tijd uitgesteld, maar dit zorgt er misschien wel voor dat het uiteindelijke product wel grotendeels vrij van bugs is.
Leden van het forum spreken intussen over het indienen van een klacht bij de Federal Trade Commission,

Dit soort opmerkingen kun je altijd met een enorm vaatje zout nemen, want ze proberen op zo'n manier ubisoft bang te krijgen, terwijl elk nuchter persoon allang weet dat het meer geblaf is dan dat er werkelijk iets wordt gedaan, zo'n klacht indienen kost namelijk toch wel wat moeite en geld..
Geen idee hoe het in Nederland of in Ameika zit, maar in BelgiŽ kan je altijd een klacht indienen bij de federale overhied van economie en die onderzoekt de zaak. Totale kost prijs §0,00.

K'vermoed dat de FTD ook op zo een manier werkt.
Ja, dat krijg je nu eenmaal als Ubisoft er gewoon een port-game voor de PS3 van maakt.
Ik moet zeggen dat dit bedrijf wel veel voor de Xbox doet en helemaal niets voor de PS3.
Zo komt ook splinter cell conviction alleen uit voor de Xbox 360. Vind ik wel jammer, want ik vind dat ubisoft wel goeie games op de markt brengt en vaak niet bang is om iets nieuws uit te proberen.
Deze versie is dus net zo kut als de eerste.. dat was gewoon een ramp.
Nooit problemen mee gehad. Ok, wel eens een poppetje beetje typische acties zien ondernemen of vast zitten, maar dat was dan ook alles en zeer zeldzaam. (Xbox360)
Heel Ubisoft is een ramp. Assassins Creed viel zwaar tegen met al het copy/paste werk, Lost the game was onzin met z'n fuse puzzels en 4,5 uur aan speeltijd,
daar gaat het hier niet om. Het kan altijd gebruren dat een game je niet bevalt natuurlijk.
Rainbow six 1 en 1.5 zitten vol met bugs en totaal geen support
Rainbow 6 Las Vegas 1: zie eerste alinea

Las Vegas 2: ik ben halverwege, en hier geld eigenlijk hetzelfde als voor deel 1. Al moet ik toegeven dat het iets vaker voorkomt dan in deel 1.

Het zijn inderdaad bugs, maar het is bij lange na (iig niet voor mij) niet storend genoeg om het spel aan de kant te leggen. Dat ene poppetje dat een beetje na ligt te trillen kan ik wel mee leven.

[Reactie gewijzigd door Martin-S op 24 maart 2008 21:50]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True