Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 32 reacties

Disney Interactive Studios werkt aan een nieuw offroad racespel, genaamd Pure. Het wordt geen spel met schattige tekenfilmkarakters, maar een game waar spelers achter het stuur van quads plaatsnemen.

De speler kan tegen de computer spelen of online de strijd aangaan tegen maximaal zestien spelers. De racelevels zijn gebaseerd op bestaande quad locaties, aldus de uitgever. Tijdens het gamen kan de speler onder meer grote sprongen maken over ravijnen en in de lucht de nodige stunts uithalen.

Craig Relyea, verantwoordelijk voor de marketing van Disney Interactive Studios, verwacht dat Pure een nieuwe standaard neerzet voor soortgelijke spellen. "Pure spreekt een brede doelgroep aan door zijn verbazingwekkende luchtacrobatische stunts, nekbrekende races en enorme landschappen", aldus Relyea.

Pure wordt ontwikkeld door Climax Racing, dat in oktober 2006 werd overgenomen door Disney. In juli vorig jaar veranderde de ontwikkelaar zijn naam in Black Rock Studio. De ontwikkelaar is bekend van racespellen als de Moto GP-reeks en ATV Offroad Fury. De studio kreeg bij de ontwikkeling advies van professioneel quadrijder Wes Miller. Pure moet in de herfst van 2008 uitkomen voor de pc, Xbox 360 en Playstation 3.

Pure - screenshot Pure - screenshot Pure - screenshot Pure - screenshot Pure - screenshot
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (32)

Dit is duidelijk NIET prerendered.

De shaders op de motorsenen motorrijders zijn heel goed gedaan. De helm op plaatje 1(links) laat duidelijk zien dat er geen reflectie op de helm zit(doordat het goed gepolijst is bv), duidelijk een teken dat het geen CGI is, anders was daar duidelijk wel meer aandacht aan besteed. De helm en het lichaam bevat alleen een shader die ook erg bekend is bij Mario Galaxy(als ik me niet vergis een offset Shader). De motoren en motorrijders bevatten duidelijk self shadowing(als ik de benaming goed heb) en ook zijn de shadows lekker soft (als ik me niet vergis is dit beter te doen met DX10, iemand extra info?).

De dust die je ziet zijn nog steeds particle effects, die zover ik kan zien ver weg van volumetric clouds lijken. Oftewel goed te doen.

Het terrein bevat of prerendered lightmaps of maakt gebruik van real time lightning(wat we ook kennen in crysis of GTA4).

Het derde plaatje laat duidelijk zien dat de stenen op de grond totaal geen shadows casten, dit wijst dus ook alweer dat het geen CGI is. (let zelfs op , de motor + motorrijder casten alleen shadows op die foto)

Dan het laatste, ook valt het erg op dat de textures van de grond soms nog erg smooth overkomen, ook weer iets wat je niet zo snel zou zien bij hedendaagse CGI.

Oftewel voor Grijze Staaf: MYTH BUSTED

[Reactie gewijzigd door Mic2000 op 14 februari 2008 22:54]

Natuurlijk is het CGI, alle spellen zijn CGI. Of bedoel je FMV (i.t.t. RT rendering). In dat geval is het duidelijk geen FMV, of ze hebben wel enorm low quality dust effecten gebruikt.

[Reactie gewijzigd door elmuerte op 14 februari 2008 16:34]

Dit is allemaal real time gerendered kan ik je verzekeren ik heb deze game voor kerstmis gezien toen blackrock op onze universitiet was. Het draaide toen op een xbox360, ze mochten ons toen bijna niks over de game vertellen. Ze hebben echter wel gezegd hoe het terrein en dergelijke wordt gerenderd, en het zijn inderdaad een aantal shaders.
Was wel een gave ontmoeting ze hebben ook een hoop over hun moto gp reeks verteld en hoe ze hun zaken aanpakken.

@ hieronder
ALs ik het goed heb is het terrein met een parallax bump map gedaan waarin wel is nagedacht of lod zodat het voor dingen in de verte niet wordt gebruikt.

[Reactie gewijzigd door NC83 op 14 februari 2008 23:02]

cgi? vind ik wel meevallen.
vrij high-res textures maar niks wat ik niet eerder heb gezien en wat dx9c shader effecten (vooral op de rijders).
Erm, is een spelletje als je het even simpel bekijkt niet altijd CGI? :P
Ziet er op zich goed uit, alleen moet het ook goed spelen vind ik.
Pure wordt ontwikkeld door Climax Racing, dat in oktober 2006 werd overgenomen door Disney. In juli vorig jaar veranderde de ontwikkelaar zijn naam in Black Rock Studio.
Waarom zeg je niet gelijk dat de studio Black Rock Studio heet. Dit kan lijden tot verwarring lijkt mij.
Het lijkt wel alsof ze gekeken hebben naar HL2 Episode Two qua omgeving.
Doet me denken aan Motocross Madness (2) en MTV vs ATX
moest ik ook gelijk aan denken, leuke herrineringen aan die games :)
idd, en ik hoop dan ook dat het daadwerkelijk ook straks lijkt op MM2, want dat vond ik eigenlijk best een vet spel!
jep dat was ultiem, vooral multiplayer.. dik jumpen :)

aan de screenshots te zien is dat hier idd ook weer het geval ;)
Ziet er goed uit, ben nieuwschierig wat ze ervan gaan maken. Ze moeten zichzelf natuurlijk zien te verkopen en dan laten ze (lijkt mij) zo goed mogelijk matriaal zien!
Ook al is het CGI... (of niet)
Deed mij inderdaad meteen denken aan Motorcross Madness 2
Hopende dat ze een beetje aan de verwachting voldoen, maar de tijd zal het leren.
Disney slaat in ieder geval wel een totaal andere weg in..

[Reactie gewijzigd door Trigalti op 14 februari 2008 17:42]

De Pirates Of The Caribbean films zijn ook vet gemaakt, Disney heeft bewezen een bredere doelgroep te kunnen benaderen vauit hun entertainment Kasteel.
Ik ben altijd een groot Disney fan geweest, al heb ik nooit een game van hun gehad die ik veel gespeeld heb, Aladdin met zijn zwaartje en kleedje was het laatse meer dan 10 jaar geleden...... Ze zullen groot moeten uitpakken om de quality van EA's blockbuster te kunnen benaderen.
"Pure spreekt een brede doelgroep aan door zijn verbazingwekkende luchtacrobatische stunts, nekbrekende races en enorme landschappen"
Zou je ook anders kunnen zien, Pure spreekt een brede doelgroep niet aan juist door het hoge stunt gehalte. Er is een hele schare aan race fans die juist een afkeer hebben van al te frivole race games met arcade invloeden. Voor een groot deel bevindt die doelgroep zich in de categorie, volwassenen.
Tijdens het gamen kan de speler onder meer grote sprongen maken
, tsja het is maar hoe je marketing machine werkt. Het lijkt wel op wasmiddelen reclame of anti aging creme, nu nog grotere sprongen dankzij een het innovatieve SO+ preparaat met 4UL techniek.
Dit soort games zijn niet gericht op reality. Arcade is de hoofdmoot Vrij door het landschap rijden, boompjes waar je doorheen rijdt ipv te botsen en sneeuw die niet glijd. Als dit als de Motocross Madness reeks wordt dan vind ik het geweldig. De game om 'even' op te starten en te spelen (en vervolgens 2 uur lang rondcrossen, jumpen en stunten). I love it :D
Ziet er toch wel erg goed uit!

(Wat bedoel je met CGI?)
Computer Generated Graphics

MAW dus pre rendered.
CGI = Computer Generated Imagery en dat hoeft dus niet pre rendered te zijn. Alle grafische dingen die door een computer gegenereerd/gemaakt zijn zijn CGI. Dus of het nou realtime of niet realtime is maakt niet uit.
Ozakigames bedoelde hoogstwaarschijnlijk wat Grijze staaf ermee bedoelde en die bedoelde inderdaad dat het niet ingame is en pre rendered.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True