Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 89 reacties

Hewlett-Packard brengt een special edition van zijn Blackbird 002 game-pc op de markt. Bij de configuratie van het nieuwe model is de dualcore-cpu door HP vervangen door een vloeistofgekoelde quadcore-processor.

Achterzijde van HP BlackbirdDe Blackbird 002 alpha is, voortbordurend op de eerder geïntroduceerde Blackbird-modellen, door HP voorzien van een Intel Core 2 Extreme QX9650-cpu met een kloksnelheid van 3GHz. De vloeistofgekoelde quadcore is, tezamen met twee 1GB ddr2-geheugenmodules, op een Asus Maximus Formula-moederbord met Intels X38-chipset geprikt. Verder heeft HP voor het besturingssysteem een 160GB 10.000rpm-harddisk in de Blackbird geplaatst, terwijl een 500GB 7200rpm-harde schijf voor opslag gebruikt kan worden.

De grafische kar wordt getrokken door twee ATI Radeon X2900 XT-videokaarten in Crossfire-opstelling, maar het moederbord is ook geschikt voor Nvidia's sli-technologie. De grafische kaarten beschikken elk over 1GB ddr4-videogeheugen. Om met name gamers verder op hun wenken te bedienen heeft HP ook de Ageia PhysX 100 physics accelerator en een X-Fi geluidskaart van Creative in twee pci-express-slots gepropt. Daarnaast krijgt de koper van een Blackbird 002 alpha de beschikking over een Voodoo Mouse en toetsenbord van het merk Razer.

Om alle hardware van genoeg stroom te voorzien is in de gitzwarte kast een voeding van 1,1kW geplaatst. De koper zal niet alleen voor de stroomrekening behoorlijk diep in de buidel moeten tasten: bovenstaande configuratie kost op de website van HP 5499 dollar. Wie in plaats van Vista Home Premium liever Windows Vista Ultimate op het systeem wil draaien, mag daar nog 101 dollar bij optellen.

Vloeistofgekoelde cpu van Blackbird 002 alpha
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (89)

Waar ruudje88 geen rekening mee houd is dat je een Vista OEM geleverd krijgt, dus je bent nog goedkoper uit.

Je kan ervanuit gaan dat HP geen retail versies meegeeft. Oftewel, je krijgt geen cd-tje maar wel een recovery HD.

Bovendien is 2x4gb ram ook wel een beetje overkill en is het HP systeem watergekoeld. Vanwege de waterkoeling kan je bijv de processorkoeler achterwege laten. De hardeschijven valt over te twisten, maar veel verschil in prijs/snelheid maakt het niet.

Bovendien zijn die spinpoints uit de best-buy.

Reken er 256 euro bij voor andere kosten (assemblage, vervoerskosten, keyboard en muis, watercooling bijvulvloeistof etc)

Hier is een goeie berekening:

1x WD HDD Raptor X 150 GB, 10.000 Rpm, 16 MB, S-ATA/150 ¤ 193,95
1x Intel Core 2 Quad Extreme QX9650 3.00 GHz, 1333 MHz, 12 MB, Boxed ¤ 851,00
1x Thermaltake Behuizing Armor LCS Thermaltake Armor, Zwart ¤ 225,01
3x Samsung SpinPoint T166 500 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300 ¤ 293,94 (raid 1 anyone?)
1x Asus P5NT WS ¤ 140,00
2x Sapphire VGA Radeon HD 3870 512 MB ¤ 438,00
1x Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio PCI Express OEM ¤ 35,00
1x OCZ Memory Titanium XTC DC 4096 MB, PC6400, 800 MHz, 4, Non-ECC, Kit Of 2 ¤ 121,00
1x Creative Speakerset I-Trigue L3800 2.1, Zilver / Zwart ¤ 88,00
1x Microsoft Windows Vista 64 Bit Home Premium, NL, OEM ¤ 98,95
1x OCZ ModXStream 760 Watt, 20- En 24-pins ¤ 160,00

Ex BTW ¤ 2222,56
Incl. BTW ¤ 2644,85

inc overhead: 2900 euro.

even omrekenen naar dollars via GWK.nl 2900 euro verkopen krijg ik 3930,38 dollar voor terug.

Volgens mij maakt HP een beetje boel winst hierop. Zelfbouw scheelt me dus 1000 dollar EN dit zijn nog niet de allerlaagste prijzen. Hoewel ik op deze manier wel van OEM gebruik kan maken.

*prijzen gerekend van sallandautomatisering.
....tezamen met twee 1GB ddr2-geheugenmodules,...
Waarom staan erop het plaatje dan 4 strookjes ?
Overigens vind ik 2 GB wel weinig, zeker voor een high-end game pc. Mijn neef heeft 4GB en hij kan zelfs nog verschil merken met 2 GB bij het spelen van bf2 (naja owkee zijn cpu is nog een 3Ghz E2140 OC als tijdelijke e8400) :P
@ Blue-Tweaker:
Jouw neef merkt het verschil, omdat van dat werkgeheugen een deel wordt afgesnoept voor videogeheugen in Vista.
Omdat dit systeem alleen voor video al dedicated 2 GB heeft, is 2 GB systeem-RAM in principe al genoeg voor het OS en de high-end games.
Als je volledig van je 4 GB (of meer) wilt genieten moet je sowieso al een 64-bit OS hebben.
M.a.w. je hebt er geen moer aan, als je met een 32-bit OS hier 4 GB werkgeheugen op prikt, terwijl je al 2 GB videogeheugen hebt (= 6 GB totaal).
zo recht toe recht aan zou ik het niet willen stellen. Maar je hebt gelijk als je zegt dat er slechts enkele homeuse apps zijn die ook echt meer dan 2 gb gebruiken. Het enige spel dat ik ken, dat op mijn 2 gb pc loopt te swappen is supreme commander. BF2 haalt 1.6 gb op zijn max. En je dedicated videogeheugen kun je niet gebruiken als supplement voor je normale ram.

sowieso is 2 gb dikke overkill. dat kleine processortje op die ati kaart zou dat nooit voor kunnen krijgen. maar ook daar zijn al discussies over lopende :)
En je dedicated videogeheugen kun je niet gebruiken als supplement voor je normale ram.
Nee, dat zei ik ook niet.
Ik zei het omgekeerde: werkgeheugen wordt gebruikt als videogeheugen tekortschiet (in Vista).
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/bb173477.aspx
zo recht toe recht aan zou ik het niet willen stellen. Maar je hebt gelijk als je zegt dat er slechts enkele homeuse apps zijn die ook echt meer dan 2 gb gebruiken. Het enige spel dat ik ken, dat op mijn 2 gb pc loopt te swappen is supreme commander. BF2 haalt 1.6 gb op zijn max. En je dedicated videogeheugen kun je niet gebruiken als supplement voor je normale ram.
Well, ik ben al een paar keer terug naar m'n desktop geschopt door een out of memory error van Hellgate: London :+
Nou reken maar dat je wat hebt aan 4GB.... mijn ram-geheugen zit vaak helemaal vol in Vista.... ik heb de page-file ook uitgezet omdat swappen via de pagefile niet nodig is met 4GB... owjah en Crysis gebruikt ook zoveel.....
BIj CF of SLI kan je video-ram toch niet optellen? Volgens mij zit er op beide kaarten dezelfde info in het geheugen. Dus in feite is er maar 1GB dedicated geheugen.

Als je 512MB-kaarten zou gebruiken in CF of SLI, dan kan je systeem wel videogeheugen-limited worden in zware spellen, zeker met texturepacks (bv Oblivion) en Crysis etc.
Even om je een idee te geven, 512 MB aan bijvoorbeeld polygons betekend dat je er 512*1024^2/60 = 8947848 triangles in je videogeheugen passen. (20 bytes per hoekpunt, 8 voor de positie, 8 voor de normal vector en 4 voor de texture coordinates)

Een texture van 512x512 is 4x512^2 bytes, ~1 MB, je zal dus ongeveer 512 high-res textures kwijt kunnen in je videogeheugen.

Nee, dat 512 MB te weinig geheugen is voor spellen zou ik me nu echt geen druk over gaan maken. Kijk bijvoorbeeld maar naar deze benchmark:

http://www.firingsquad.co...on_2900_xt_1gb/page13.asp
@ Blue-Tweaker:
Jouw neef merkt het verschil, omdat van dat werkgeheugen een deel wordt afgesnoept voor videogeheugen in Vista.
Omdat dit systeem alleen voor video al dedicated 2 GB heeft, is 2 GB systeem-RAM in principe al genoeg voor het OS en de high-end games.
Als je volledig van je 4 GB (of meer) wilt genieten moet je sowieso al een 64-bit OS hebben.
M.a.w. je hebt er geen moer aan, als je met een 32-bit OS hier 4 GB werkgeheugen op prikt, terwijl je al 2 GB videogeheugen hebt (= 6 GB totaal).
Sinds wanneer moet je voor 4 gig geheugen een 64bits systeem hebben? Een 32bits adresbus kan gewoon 4.294.967.296 bytes oftewel 4 Gigabyte geheugen aanspreken.

Video & systeem geheugen zijn compleet van elkaar los gekoppeld als je een insteekkaart hebt(uitzonderingen in het budget segment daargelaten), dus je systeem zit echt niet 6 gig te adresseren hoor. Voor het video geheugen heeft de GPU een eigen geheugencontroller.
sinds altijd al, aangezien ook een gedeelte van de adresruimte al gebruikt wordt voor andere doeleinden.

wiki quotje:
"Some operating systems reserve portions of process address space for OS use, effectively reducing the total address space available for mapping memory for user programs. For instance, Windows XP DLLs and userland OS components are mapped into each process's address space, leaving only 2 to 3.8 GB (depending on the settings) address space available, even if the computer has 4 GB of RAM. This restriction is not present in 64-bit Windows."
Ja dat klopt, maar die 4 gig van de adresbus wordt eerst gevuld met je videokaart geheugen / bios/ hdd's / PCI etc. etc. en de rest is voor je RAM. Hierdoor zou bijvoorbeeld mijn computer (als ik 4 gb zou hebben) maximaal 3.5 gb zou kunnen gebruiken van de ram.

[Reactie gewijzigd door leoBO op 22 januari 2008 13:12]

Video & systeem geheugen zijn compleet van elkaar los gekoppeld als je een insteekkaart hebt(uitzonderingen in het budget segment daargelaten), dus je systeem zit echt niet 6 gig te adresseren hoor. Voor het video geheugen heeft de GPU een eigen geheugencontroller.
XP/Vista addresseert wel degelijk je videogeheugen. Alle geheugen opgeteld (video + systeem) mag bij een 32bit Vista/XP de 4GB addressering niet overschrijden.
Als je naar de gelinkte pagina van HP gaat zie je dat je er gewoon 4 GB in kunt laten steken, waar je uiteraard weer grof voor betaalt ;)
De grafische kar wordt getrokken door twee ATI Radeon X2900 XT-videokaarten in Crossfire-opstelling
2 Gb is idd wat mager. De grafische kaart ook. Dat het geen 8800GT of GTX in SLI is kan ik nog begrijpen, maar een crossfire 2900XT?? Dat kan ik niet volgen. Doe er dan twee HD3870's in crossfire in. Kan je er gelijk een wat goedkopere voeding inzetten ;)
Dat begrijp ik dus ook niet. Praktisch alle benchmarks laten zien dat een HD3870 minstens zo snel is als een 2900XT tegen een 100 watt lager stroomverbruik. Hier en daar wordt de 2900XT zelfs obsolete genoemd. Dat een pc bakker als HP dan bedenkt om twee van die dingen in een gamemachine te proppen vind ik ronduit dom... 8)7 .

[...]
Waarom staan erop het plaatje dan 4 strookjes ?
Overigens vind ik 2 GB wel weinig, zeker voor een high-end game pc. Mijn neef heeft 4GB en hij kan zelfs nog verschil merken met 2 GB bij het spelen van bf2 (naja owkee zijn cpu is nog een 3Ghz E2140 OC als tijdelijke e8400) :P
Volgens mij is BF2 veels te oud om meer dan 1,5gig aan geheugen te slurpen...ik gok dattie eerder allemaal andere troep in zijn memory heeftstaan...(quicktime, dtools,msn,winamp, Windows Vista, irc nog wat weggemoffelde explorer vensters, virusscanner, adaware en firewall progs)


Maar idd, een beetje geavanceerd game systeem heeft minstens 4 gig..spellen als hellgate:london trekken zeker 2 gig vol in no time....
Wat een onzin om voor zo'n systeem 5499 dollar te vragen. Voor minder geld steek je een krachtigere PC in elkaar.
Je betaald voornamelijk meer voor de ondersteuning, garantie, kwaliteitstests en omdat HP hem voor je in elkaar zet. Natuurlijk is het goedkoper om zelf zo'n systeem in elkaar te zetten, maar dan loop je wel aardige risico's. De gemiddelde mens heeft simpelweg de kennis niet om dat te doen, en dus moeten ze wel naar bedrijven als HP stappen voor computers.
Vergeet niet "geen zin om er tijd in te steken of er al te veel moeite voor te doen". Ik heb recentelijk een Dell aangeschaft. Al mijn voorgaande PCs waren zelf bouw, maar ik had geen zin om er veel tijd en moeite in de steken (en niet alleen aanschaf, maar ook support e.d.). Ik heb wel betere dingen te doen.
een echte tweakert bouwt zelf zijn systeem, maar je hebt gelijk dat het misschien een keer genoeg is. ik ben het ook bijna zat met mijn te kleine kast en al het gepruts wat er bij komt kijken. Maar om nu te zeggen dat het de meerprijs rechtvaardigd? (en dus niet alleen een h ighend geval, maar ook normale zelfkooppc's) Ik vind iig van niet. Voor die 300 euro die ik extra betaal op de "service" kan ik weer een krachtigere pc aanschaffen.

sowieso kent bijna iedereen in Nederland vast wel iemand die overweg kan met computers, en graag zo'n ding voor een biertje en een bakkie leut in elklaar wilt steken. Service zit dan ook om de hoek en is dna vaak ook nog sneller en goedkoper dan "echte" service.
Helaas zijn wij tweakers meestal die mensen die om de hoek wonen. Vervolgens worden wij geacht voor een biertje en een bakkie leut een PC in elkaar te zetten. Als dat een eenmalige gebeurtenis is, zie ik er de lol nog wel van in.

Als je echter niet uitkijkt heb je binnen de kortste keren een verzameling van familie en kennissen die vinden dat ze te pas en te onpas kunnen bellen omdat er 'iets' niet werkt.

Een aannemer gaat toch ook niet voor een biertje bij de buren een aanbouw plaatsen?

De meest mensen die mij vragen of ik iets van hun probleem weet, probeer ik om de tuin te leiden. "Ik werk alleen met servers, dat is anders" of zo.

[Reactie gewijzigd door kikkervis op 22 januari 2008 15:12]

+1

Zo ontzettend herkenbaar

Tegenwoordig zeg ik ook gewoon, dell is best wel goed etc, puur om ervoor te zorgen dat ze niet bij elk wissewasje bij mij aan komen zetten.

Niet iedereen begrijpt dit hoor, misschien herken je dit

"maar ik zou jou ook een vriendendienst terug doen toch?"

Nadat je voor de tigste keer langskomt en het wel hebt gehad
Ik ken het probleem maar schoef met plezier voor wat bekende pctjes in elkaar (al moeten ht er echt niet teveel worden). Gewoon ¤50 voor vragen, dan hebben hun voor het geld een erg leuke pc, en heb jij er ook leuk aan verdient (mits je student bent :P).
Goeie baan, twee kids en vrouw met volledige baan. Hoewel ¤ 50 altijd goed geld is is mijn schaarse vrij tijd duurder.
Het is vooral het onvoorspelbare gedrag van mensen die om 22:00 uur bellen, net als ik voor het eerst in dagen rustig op de bank zit.
idd, en voor je het weet bellen ze ALTIJD voor het kleinste prul

"mijn prullenbak is van mijn bureaublad verdwenen in vista" (rechterklik prullenbak, delete) en dan moet je dat weer aanzetten via bureaubladeigenschappen...

dan is die 50¤ echt wel veel te weinig...
ik heb al 3x eenzelfde pc hersteld van allemaal virussen, rommel en kloterij en omdat het onwetende familie is mag je niet zeggen "die 4u intensief werk is meer dan 10¤ waard"

Ik ben ook van mening dat je als particulier tegenover een juiste dell geen betere prijs kan maken. Ik heb de best buy guide van 1200¤ diezelfde maand voor 1000¤ zonder scherm kunnen kopen bij dell en er zat een betere videokaart én processor in. Als je kijkt hoe alles in elkaar steekt, dan is dat echt wel hoedje af.
*geen hitteproblemen
*getest, dus geen hardware issues
*geen leveringsproblemen, hij komt als geheel aan
*geen risico's bij het in elkaar steken van de pc
gewoon plug and play... alles werkt
dat is gewoon ook het grote voordeel bij apple... tzijn knoeiers die de reputatie van windows-pc's achteruit doen gaan.

[Reactie gewijzigd door 108886 op 22 januari 2008 15:35]

Zeker herkenbaar. Op een gegeven moment zat ik tot 5 uur per week telefonisch support te geven, en een paar keer per maand een fiks dagdeel bij iemand iets stoms te fixen.

Mijn oplossing: ik doe het niet meer voor niets. Ik hoef geen geld, maar je moet wel een taart voor me bakken, voor me koken, een boek kado geven, of iets doen wat ik niet kan of waar ik geen zin in heb (zoals knopen aanzetten, op mijn kind passen, o.i.d.).

Binnen de kortste keren belde er niemand meer, op een heel klein groepje echte vrienden na, die het alleen maar logisch vonden. Ik bel nu 1x per 2 maanden een half uurtje over computers, en hoef nooit meer hardware te tweaken. :)
Helaas zijn wij tweakers meestal die mensen die om de hoek wonen. Vervolgens worden wij geacht voor een biertje en een bakkie leut een PC in elkaar te zetten. Als dat een eenmalige gebeurtenis is, zie ik er de lol wel van in.
Ach na op een gegeven moment uren per week voor andere bezig te zijn geweest,
Heb ik daar is een eenvoudige oplossing voor.

Echte vrienden doe ik het gratis
Voor vrienden vraag ik 0~5 euro per/u
En voor kennissen vraag ik 5~10 euro per/u

Het is natuurlijk ook zo dat ik kijk of iemand geld heeft of niet
En of ik potencieel terug moet komen omdat ze het weer eens niet snappen.

En als ze dan vragen waarom ik geld vraag, zeg ik: als je een kennis vraagt om je huis te schilderen betaal je hem toch ook.

[Reactie gewijzigd door player-x op 22 januari 2008 14:51]

Dit is simpel op te lossen.... gewoon elke keer geld vragen.... voor herinstallatie van een pc gewoon standaard 50 euro vragen.... moet je eens opletten hoe je "klantenkring" krimpt... en je houdt er ook nog wat aan over.... win - win situatie dacht ik zo :)
voor een biertje en een bakkie leut in elklaar wilt steken
In het begin wel maar toen ik voor de zoveelste keer moest terug komen omdat de pc weer langzaam was ben ik hiermee gestopt,.

Als men de moeite niet neemt om mijn advies op te volgen ,. ( Zorg dat je virusscanner geüpdate is , ga niet downloaden met kazaa,. Let erop dat je met mozilla surft etc etc,. ) dan houdt het voor mij op,.

Toen ik eenmaal geld ging vragen werkte al die pc’s volgens mij weer perfect,. Wordt zeer zelden gevraagd om hulp,. Lekker rustig :D
Ik ben het helemaal met je eens, ik ben al sinds een 386 bezig met het sleutelen in PC's en had bij mijn vorige PC al gezegt "ik ga nu een merk pc kopen", maar met me domme kop toch niet gedaan.

Eind resultaat was dat ik weer 2-3 dagen bezig was met het juist krijgen van de memory timings (stomme Asus Extreme moederboarden zijn zo nauw met hun timings) en koeling te regelen (die QX6800 werd toch wel erg warm).

Om ook nog eens installatie problemen te krijgen (Vista x64 met 4Gb + X-Fi kaart), om dan 2 maanden later ook het geheugen nog eens te moeten vervangen (just my luck).

Volgende PC wordt gewoon een high-end AlienWare / HP / Dell / VooDoo / whatever. Als er dan iets niet werkt bel je ze op, staan ze de volgende dag voor de deur om het te maken.

Enige wat ik jammer vind bij bijv. Dell is dat ze vaak met hun high-end system toch nog even achter lopen (bijv. toen ik mijn systeem kocht met een 650i nvidia chipset zat hun 'high-end' nog op een 580i chipset).

Na 15 jaar kneutselen met pc's is het wel eens tijd om gewoon een complete pc te kopen.
Wat dat "geen zin om er tijd in te steken" betreft, ben je met een PC die je niet zelf bouwt ook wel eventjes zoet denk ik. Toen ik mijn laptop besteld had, heb ik hem eerst en vooral volledig geformatteerd en er een "schone" installatie van windows vista opgezet. Op die manier heb je er ook heel wat werk aan omdat je hem "out of the box" maar moeilijk kunt gebruiken als je niet te veel meuk wilt. Ik spreek hier natuurlijk over een laptop maar datzelfde geldt natuurlijk ook voor een PC van dell, HP of een andere PC-bouwer. Bovendien is een PC in hoogstens een uurtje geassambleerd me dunkt. De meeste tijd gaat volgens mij in de installatie van windows.
Je kan toch ook assemblage kiezen bij bijvoorbeeld alternate?
Dell of HP is te begrijpen, maar alternate zie ik zelf nou niet direct als de meeste geweldige oplossing hiervoor.
Dan steek ik em toch nog liever zelf in elkaar.
en waar haal je dat uit?
dat je het gevoel hebt dat ze bij alternate hem met minder zorg in elkaar steken ofzo?
Heb een bestelling bij alternate gedaan die op voorraad binnen 3 dagen zou zijn, geen reactie op gehad, gebelt, gemailt, en na 14 dagen de order maar gecancelled en elders besteld.
Stelletje hobbisten wellicht ?

Bij de woorden 4GB of RAID lichten hun ogen al op....
Ik zou sowiso nooit wat bij Alternate kopen... gaar bedrijf is dat.... ik heb al zoveel gezeik met ze gahad in het verleden... De winkel "4Launch" is op dit moment een van de beste winkels!
Mijn vorige PC (niet mijn huidige) had ik in elkaar laten zetten door iComputers.

Dat was toen met een 7800GTX SLI, waar ze de 'SLI-Jumper' niet hadden omgezet. Ze hadden het bios niet geupdate dus ik kwam windows niet eens in (4800+ had een bios update nodig). Ook hadden ze de memory timings + voltage niet goed gezet. Om maar niet te spreken van het verkeerd gebruik maken van de brackets van de computer-kast.

Nooit meer, dan kan je hem inderdaad zelf nog beter in elkaar zetten.
@bbr

Het gaat hem (zeer waarschijnlijk) ook niet om Alternate, maar om de optie bij zo'n beetje elke willekeurige webwinkel om je pc door hen in elkaar te laten schuiven. Niet alles zo letterlijk nemen ;)

Als je het zelf wilt doen, dan doe je dat, en zo niet, dan laat je het doen. Klaar.
Tja, dat is (bijna) altijd zo. Je moet natuurlijk ook voor het merk en de service betalen. Ook willen ze er natuurlijk nog winst op maken.
Dat weet jij, maar anderen die geen tweaker zijn, wel geld over hebben en willen patsen met een vette bak weten dat niet. HP, Dell, Alienware enz. weten dat er dat soort mensen zijn en zij proberen dus dit soort pc's aan die mensen te slijten.
maar het moederbord is ook geschikt voor Nvidia's sli-technologie
Hee, dat is hip; een X38-moederbord met SLI-ondersteuning! Blijkbaar zit het er toch aan te komen, zie ook hier! :)

[Reactie gewijzigd door 125679 op 22 januari 2008 11:48]

SLI ondersteuning is ook mogelijk op een X38 moederbord, in theorie kun je SLI op elk moederbord zetten, zolang je er maar 2 (gelijke) videokaarten met SLI ondersteuning in kan prikken. Het enige probleem ermee is dat de drivers niet meewerken. Als je zelf drivers zou schrijven is het mogelijk, maar je moet een specialistisch team hebben om ervoor te zorgen dat jouw prestaties ook maar in de buurt komen bij de officiele drivers. Het lijkt er inderdaad aan te komen en ik ben erg benieuwd naar de prestaties.

Maar dit is kortom eigenlijk alleen een driver probleem, net als Crossfire op een nVidia chipset en DX10 op WindowsXP. De hardware kan het aan, maar de fabrikant wil er geen drivers voor maken en er zijn bar weinig mensen die de kennis en de wil hebben om drivers te schrijven.
Dat is ook precies wat ik bedoel; nVidia wil graag dat Intel betaalt voor een licentie op de 'techniek'. Zolang ze het daar niet over eens worden kan het dus simpelweg niet, hoe hard je hardware het ook ondersteunt ;)
Die plaatjes komen ook totaal niet overeen met wat er in het artikel staat.
- Twee videokaarten ( één videoplank op de afbeelding)
- 2 x 1 gb geheugen ( 4 x op de afbeelding)

Denk dat deze afbeeldingen van de vorige pc zijn?
Dat kleine koelertje is geen videokaart. Eerder een elco koeler. De 80mm's blazen dan ook naar boven.
Ziet ook hier: http://h20435.www2.hp.com/img/motherboard.jpg

[Reactie gewijzigd door xAn52 op 22 januari 2008 12:18]

Neem even de moeite om de link uit de eerste alinea te volgen, en je ziet dat je deze pc helemaal naar wens kunt samenstellen. Je kunt kiezen voor 2 of 4 GB geheugen, 1 of 2 videokaarten, het type videokaart, de cpu, etc :)
Als ik zoveel geld uitgeef wil ik wel samen met de QX CPU ook de snelste graka opstelling.. Dus minimaal 2x 8800GTS of 2/3x 8800Ultra
Juist, waarom een HD2900 XT gebruiken? Ik zou dan minimaal voor 2 x een hd3870 gaan. De prestaties verschillen neit zo gek veel van elkaar, maar de HD3870 is goedkoper en heeft ondersteuning voor hd signalen. Dat ontbreekt op de 2900.
Wel grappig design van die kast, is weer eens wat anders dan een volgebouwde CM Stacker te zien :)
Die kast ziet er inderdaad heel leuk uit. Al vind ik em een beetje te.

Verder is dit geen tweakers product maar dat moge duidelijk zijn.
Vooral de losse voet die eronder zit. Zo lijkt de kast te zweven. Ziet er wel goed uit.

Ook voor het design betaal je natuurlijk......

En absoluut geen tweaker product, dat ding zit al zo vol dat er toch niks meer bij kan.....

Misschien was een RAID opstelling nog wel interessant geweest....

Edit: ohw wacht, wel een optie, die RAID

[Reactie gewijzigd door R.E. op 22 januari 2008 11:58]

Vooral de losse voet die eronder zit. Zo lijkt de kast te zweven. Ziet er wel goed uit.

Ook voor het design betaal je natuurlijk......

En absoluut geen tweaker product, dat ding zit al zo vol dat er toch niks meer bij kan.....

Misschien was een RAID opstelling nog wel interessant geweest....

Edit: ohw wacht, wel een optie, die RAID
Een single WD1500 schiet niet echt op nee, als je écht hard wilt gaan zul je d'r toch 2(of meer, maar dan kun je beter voor de WD740 gaan, anders zit je met 450+ GiB aan RAID0 space wat je niet voor opslag kan gebruiken) in raid0 moet hangen.

Tis een aardig prijskaartje, maar het verschil merk je wel als er levels geladen moeten worden of de PC geboot/afgesloten wordt....en als je dan toch 5k euro uitgeeft dan boeit die paar honderd extra ook niet. :+
dekt de garantie ook waterschade? • slechte ervaring met waterkoeling op de lange termijn...
dekt de garantie ook waterschade? • slechte ervaring met waterkoeling op de lange termijn...
De mijne draait anders als 1,5 jaar probleemloos(nouja 1x in de zoveel tijd bij vullen :+) ook helemaal zelf ontworpen en aangelegd(met 12mm tuinslang en schroefklemmen, geen klikklemmetjes zoals in standaard waterkoelings meuk) nooit lekkage gehad..zelfs niet op weg naar een LAN-party(wel me hart vast gehouden bij iedere drempel :+)
Ik vraag me af of zulke overthetopsystemen echt zo vaak worden verkocht. Of zou het meer een strijd kunnen zijn tussen de diverse grote pc-bouwers van wie nou het krachtigste systeem verkoopt?
Alleen voor de kast al zou ik hem laten staan. Waarom gaan ze er van uit dat elke 'hardcore' gamert maar van die opvallende, opzichtige kasten wil?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True