Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 17 reacties

Het Amerikaanse Gas Powered Games werkt aan Demigod, een combinatie van rts en rpg die vooral in co-op gespeeld dient te worden. Het ontwerp van het spel is afgeleid van een mod voor de klassieke rts Warcraft III.

De Amerikaanse ontwikkelaar Gas Powered Games werd bekend met de actie-rpg Dungeon Siege en leverde vorig jaar de rts-game Supreme Commander af. Nu werkt het bedrijf aan een combinatie van die twee genres in de vorm van Demigod. Chris Taylor, de ontwerper van het spel, maakt er geen geheim van dat hij het idee voor Demigod heeft opgedaan tijdens het spelen van de Defense of the Ancients-mod voor de rts-klassieker Warcraft III.

In Demigod strijden twee helden tegen elkaar op een slagveld. Er zijn verschillende helden om uit te kiezen en elke held heeft uiteraard eigen kenmerken. Zo zijn er karakters die in hun eentje het strijdperk betreden, maar zijn er ook die een klein leger om zich heen kunnen verzamelen of ondersteunende gebouwen neer kunnen zetten.

Demigod is bedoeld om in multiplayer-co-op-modus te spelen. Er komt ook singleplayerfunctionaliteit, maar dat zou vooral bedoeld zijn om de speler op de multiplayervariant voor te bereiden.

Makers Dungeon Siege werken aan Demigod
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (17)

Dat RPG/RTS gedoe is al LANG voor Warcraft 3 bedacht door de lui van Warlords Battlecry. Daar kon je je held zelfs meenemen en bij een ander potje opnieuw gebruiken. 12-16 races die erg goed gebalanceerd zijn en allemaal unieke units, gebouwen en upgrades hebben, en een berg classes en subclasses voor je held, en natuurlijk allemaal magische items, spells en noem maar op. Verder is de campaign nonlineair en krijg je ook daar allemaal quests en random events net zoals je van een turn-based game gewend bent. En dat voor een spel uit 1999 (met het laatste deel uit 2004). Maarja, bijna niemand heeft er ooit van gehoord terwijl het toch een van de beste en meest complexe RTS spellen is...

Het is gewoon tof als je een held hebt zoals een Bard die zelf niet goed kan vechten maar wel allerlei bonussen voor je leger geeft zoals extra trade inkomsten en combat bonussen aan alles dat binnen zijn command radius valt, en dan met een hele horde aan kleine rot fey-creatures een basis in de as legt _/-\o_

En een battle is nooit verloren, je kan altijd nog quests doen met je held (er zijn quest shrines op de kaart die je allerlei opdrachten geven varierend tot het bouwen van een gebouw tot het antwoord op een raadsel geven) of gewoon experience halen in combat zodat je held de volgende keer een stuk sterker is.

[Reactie gewijzigd door Shakkara op 4 januari 2008 12:11]

Dat is een van de weinige spellen die mij meer dan 5 min hebben weten te boeien. Ik moet toch maar eens kijken of wine er mee om kan gaan :)
Ik lees in het stukje nergens dat Warcraft 3 de eerste RTS is met RPG elementen. Er staat simpelweg dat Warcraft 3 een klassieker is, en daar kun je het moeilijk mee oneens zijn. Alleen al alle custom-games die er met de mapeditor voor gemaakt zijn zorgen hier al voor wat mij betreft.
Ook kun je dota haast geen RTS meer noemen.

@ontopic:
Ik heb dota extreem veel gespeeld (ben een ex-betatester) dus ik juich dit van harte toe. Ik vraag me alleen af in hoeverre dit qua gameplay op dota gaat lijken.
"Chris Taylor, de ontwerper van het spel, maakt er geen geheim van dat hij het idee voor Demigod heeft opgedaan tijdens het spelen van de Defense of the Ancients-mod voor de rts-klassieker Warcraft III."

Waar lees jij dat het de eerste was ?
Er staat alleen dat zij hun idee hebben opgedaan na het spelen van die MOD?
Ik snap niet wat iedereen zo leuk vindt aan DotA. Je weet na 10 min al wie gaat winnen en dan moet je nog een half uur het spel uitzitten...Misschien heb ik me er niet genoeg in verdiept, maar zo voelt het voor mij wel.

Doe mij maar Footmen Frenzy of een gewoon potje Warcraft III :)
Ik speel nog elke dag WCIII DotA. Ik vind het originele warcraft 3 helemaal bagger want je kan maar heel weinig mannetjes tegelijk selecteren en het is eigelijk gewoon een RPG en daar houd ik niet van. DotA maakt dit weer helemaal goed voor mij. En Chris Taylor is mijn idool :> Total Annihilation en Supreme Commander zijn gewoon geweldig.
Waarom Warcraft III een RPG is ontgaat mij een beetje. Bij de singleplayer is dit nog wel btje te rechtvaardigen maar bij de multiplayer al helemaal niet. En het is geen RTS met gigantische legers dus dat je weinig kan selecteren is dan een beetje onzin.
Dat het een RPG genoemd wordt komt doordat helden strength, agilty en intelligence stats hebben. Dat dit niet veel met de term "role playing game" te maken heeft ben ik het met je eens, maar het wordt er wel vaak voor gebruikt.
Er zijn overigens wel heel veel RPGs gemaakt met de mapeditor, al is dit geen reden om het spel dan ook een RPG te noemen.


"En het is geen RTS met gigantische legers dus dat je weinig kan selecteren is dan een beetje onzin."
Mijn ervaring is dat je bijna altijd 2 groepen apart moet besturen.
Ik verwonder me steeds weer over hoe afgevlakt de term RPG is, persoonlijk zie ik niet veel Role-Playing in iets dat voornamelijk rond combat draait en bijna een third-person shooter is, met "enkele" elementen die van de RPG-Wereld komen.

Voor dit spel zien de eerst screenshots er best wel schattig uit, hopelijk binnenkort meer info, demootje en dergelijke want dan pas kan je echt een oordeel vellen.
Ik zie liever een Dungeon Siege 3 verschijnen.
Het is toch een pc-spel hoop ik?
Lijkt me moeilijk dat het niet zo is, het is een RTS. Dus je zou dan troepen moeten selecteren en zonder muis zou dat toch best moeilijk zijn. Tenzij het op de Wii uitkomt, dan zal dat wat makkelijker zijn.
Waarschijnlijk meerdere platforms net als Dungeon Siege. Supreme Commander wordt nu ook voor de XBox360 ontwikkeld.
Niet eerste in zijn genre, maar Gas Powered Games heeft wel het potentieel in zich om er iets moois van te maken. De combinatie RPG/RTS kan wat mij betreft wel lukken, maar is nog nooit echt volledig geslaagd voor mij. De RTS van Dungeons and Dragons vond ik nog wel ok.

Op een heel andere noot: ik zag toen ik naar de site van GPG ging de trailer van Dungeon Siege In The Name of the King ( de film, van Uwe Boll). Als je naar die site gaat en bij crew leest, gieren. Die man heeft zo'n pretentie :P, wat eigenlijk over de crew moet gaan, is gewoon zijn biografie. Dungeon Siege is ook nooit een spel geweest met 'koningen' (In The Name Of The King, bweik), je was gewoon een boer die even de wereld redt :D. Maar ik ben nog wel redelijk tevreden, Jason Statham speelt de held, kan me nog altijd inbeelden dat het Lock Stock & Two Smoking Barrels is.

[Reactie gewijzigd door MacPoedel op 4 januari 2008 12:55]

Aaah, op zo'n spel zit ik al een tijdje te wachten :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True