Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 27 reacties

De uitgever THQ heeft aangekondigd dat hij zich zal storten op het filmspel Wall-E, dat is gebaseerd op de gelijknamige animatiefilm van Pixar. Ontwikkelaar Heavy Iron Studios, onderdeel van THQ neemt de ontwikkeling op zich.

Wall-E - robotIn het spel krijgt de speler controle over de robots Wall-E en Eve. Het eenzame robotje Wall-E is alleen achter gelaten op aarde, nadat de mensheid de planeet heeft verlaten om zich ergens anders te vestigen. Na honderd jaar eenzaamheid komt Wall-E de robot Eve tegen. Samen verkennen zij de ruimte, die in het spel is ingedeeld in tien werelden. Het verhaal zal grotendeels overeenkomen met die uit de film, maar er zijn ook een aantal alternatieve verhaallijnen aanwezig, aldus een persbericht van THQ.

Heavy Iron Studios heeft zich in het verleden al eerder bezig gehouden met spellen gebaseerd op films van Pixar. Zowel Ratatouille en The Incredibles kwamen uit de ontwikkelstal. Beide spellen stonden garant voor goede verkopen ondanks het feit dat de media niet enthousiast was. Het spel zal deze zomer verkrijgbaar zijn voor de pc, Xbox 360, PS3, PS2, PSP, Wii, DS, Mac en mobiele telefoon. De film verschijnt 30 juli in de Nederlandse bioscopen.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (27)

Ik zag een trailer voor de film op de DVD van Ratatouille. Het leek grappig, met een knipoog naar ET. Of het spel wat wordt, dat valt nog te zien, denk ik.

Trailers hier: http://www.apple.com/trailers/disney/walle/
Heeft t.net geld gekregen om deze reclame te plaatsen?
Elk big budget film die enigszins aanspreekt tot kinderen zal een lading spellen voor verschillende platformen krijgen, nieuws waarde is echt nul.
Ik kende de hele film nog niet eens, en ik houd heel erg van die gerenderede animatie films. Nu ben ik daar toch weer van op de hoogte, dus heeft het voor mij weldegelijk nieuwswaarde. Overigens is er altijd nieuws waar niet iedereen wat aan heeft. Daarom zijn ze meestal ook onderverdeeld in verschillende catagorien, zodat je niet constant nieuws leest wat je niet interesseert.

Als dit soort berichtgeving je nou echt niets kan schelen, waarom kijk je er dan uberhaupt naar en neem je zelfs moeite om een bericht te plaatsen. Ik neem nu vervolgens de moeite om een reactie op jouw reactie te plaatsen omdat het mij stoort. Volgens mij is DAT nou juist niet de bedoeling van deze site.
Als dit soort berichtgeving je nou echt niets kan schelen, waarom kijk je er dan uberhaupt naar
Omdat ik verwachte dat het wel nieuwswaarde zou hebben. Het zou best wel kunnen zijn dat ze iets vernieuwend zouden doen op games gebied.
En verder geniet ik graag van mijn recht tot meningsuiting.
Toch al de trailer langs zien komen in de Bios (zowel bij National Treasure en Golden compas)! Film zag er veelbelovend uit! Heerlijke Pixar/Disney humor ....
Deze spellen die van "kinder" films worden gemaakt worden ook meestal gekocht door ouders met (zeurende) kinderen! Wij (doelgroep gamers 16 - 99) spelen dit soort spellen idd ook niet, deze spellen worden daar door ook minder illegaal gedownload integenstelling zoals de gemiddelde gamer dat wel eens doet :)

daarom komen deze spellen niet in de media omdat ze niet zo mega goed zijn. maar de verkoop is prima omdat die kinderen toch van die lieve ouders hebben met centjes!
Toch kan het wel he, een game ontwikkelen op elk platfom:

"Het spel zal deze zomer verkrijgbaar zijn voor de pc, Xbox 360, PS3, PS2, PSP, Wii, DS, Mac en mobiele telefoon. "
Maar zal waarschijnlijk door meerdere ontwikkelstudios gemaakt worden.
Ik denk niet dat de sources voor de Xbox en PS3 gelijk zullen zijn.
Wel de verhaallijn, maar niet de code.
Alle platformen hebben C++ compilers. Dus de game-code kan identiek zijn. Enkel is de interface naar de graphics verschillend.
En in assembler geschreven geoptimaliseerde functies, in hoeverre die er nog zijn.
Een beetje ontwikkel framework kan dit eenvoudig afschermen voor de applicatie programmeur.
Je hebt dus enkel een X-aantal programmeurs nodig om de verschillende graphics engines te maken, maar de echte game-source-code zou dus 1-op-1 kunnen zijn.

[Reactie gewijzigd door ETA op 3 januari 2008 19:14]

Functies schrijven in assembler schiet niet echt op als je die code gaat schrijven voor x86, cell, arm en nog meer processoren ;)
Hij heeft eigenlijk wel gelijk, vooral zoals eerder al gezegd als er niet teveel van de graphics verwacht word valt er veel code te sharen. Als goede programmeur hoor je dat zeker in te zien.
Vooral als je al vaker een project voor meerdere gameplatformen hebt gedaan zou je al een aardige collectie platform abstraherende wrappers moeten hebben als ontwikkelaar.
Als dat niet zo was was het zeker niet feasible geweest om een game voor zoveel verschillende platformen te maken. (De portable platformen tellen natuurlijk niet mee dat zijn waarschijnlijk geheel andere games)

Overigens heeft Wall-E een awesome trailer, check hem op www.apple.com/trailers

[Reactie gewijzigd door d-snp op 4 januari 2008 02:42]

Als deze reactie niet was weggemod, dacht ik dat ik al gereageerd had! _/-\o_ :+

Ik dacht exact hetzelfde toe ik de post van ETA las....
Programmeur zeker niet.... ICT.... maybe.... Gamer... waarschijnlijk ;)
Verwacht maar geen (grafisch) super hoogstaande game
En dat in een maand of 7.

Dat zegt genoeg over de kwaliteit van de game.
Dat ze het nu pas aankondigen hoeft niet te betekenen dat ze nu pas beginnen
Dan klopt het bericht niet :)
De uitgever THQ heeft aangekondigd dat hij zich zal storten op het filmspel Wall-E
meeste spellen van THQ zijn grafisch gezien dik in orde, op het moment dat een spel namelijk gemaakt is in een bepaalde omgeving is het makkelijk te porteren naar de meeste andere platformen
De reden dat dit vaak niet gebeurd is dat men dan vind dat ook alle platformen gemarket moeten worden
eigenlijk is het eerder aan te rekenen aan de ontwikkelaars die dit niet doen!
THQ heeft een contract om van 4 Pixar-animatiefilms games te maken. Dit is nummertje drie dus. THQ verdient er lekker aan maar voor de rest zijn al die games volstrekte middelmaat en alleen maar interessant voor 10 jaar en jonger.

Nieuwswaarde voor het Tweakers-publiek heeft het niet.
Goh... THQ maakt spel van nieuwe Pixar film, wie had dat gedacht...

The Incredibles: THQ. Cars: THQ. Finding Nemo: THQ. Ratatouille: THQ. Lijstje van hun games.
joepie... een game of the movie... dat wordt vast geen afgeraffeld prutswerk.
Dat plaatje wat in de post staat doet me zoveel aan het logo van het Nederlandse
internetbetaalsysteem Wallie denken , en dan de naam van de hoofdrolspeler Wall-E , toeval ?
Games aan de hand van een film zijn ALTIJD haastklussen (er wordt vaak pas aan begonen als de film al halverwege is), grafisch NOOIT hoogstaand en voor gamers oninteressant. Alleen als je de film erg mooi vond en een incidentele gamer bent is dit leuk. Ik geef als voorbeeld: Catwoman of het recentere Beowulf.
Vergeet ook niet de doelgroep hiervoor! Top dat ze het zo breed uitzetten.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True