Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 110 reacties
Submitter: duvel4ever

Winkelketen Aldi gaat vanaf woensdag in België en Duitsland een computerconfiguratie verkopen die voorzien is van een hybride hd-dvd/blu-ray-drive. Ook is de pc voorzien van een 802.11n wlan-kaart en een 3-in-1 tv-tuner.

Aldi heeft vanaf woensdag de Medion MD 8828 in het schap liggen. Het is niet de eerste keer dat de prijsvechter een computersysteem in de aanbieding heeft, maar dit keer is het apparaat voorzien van een hd-dvd/blu-ray-speler. De MD 8828 is uitgerust met de GGC-H20LRB van LG, een hybride drive die zowel hd-dvd- en blu-ray-schijven kan lezen als cd- en dvd-schijven kan branden.

Medion MD 8828 (100px)De MD 8828 heeft daarnaast een Intel Core 2 Duo E6750-processor, 2GB werkgeheugen, een MSI-moederbord met een Intel G33-chipset en een nVidia GeForce 8600GS 256MB met een hdmi-aansluiting meegekregen. Daarnaast maken ook een 802.11n wlan-kaart, een 3-in-1 tv-tuner met ondersteuning voor DVB-S en DVB-T en een Seagate 500GB sata-schijf deel uit van de specificaties. Ten slotte worden bij de MD 8828 ook een afstandsbediening, een draadloze muis en een draadloos toetsenbord geleverd. Dit alles draait op Windows Vista Home Premium.

De Duitse vestigingen van Aldi verkopen de Medion MD 8828 voor 859 euro, zo schrijft Billigdrucker. In de Belgische en Luxemburgse filialen is de pc 40 euro duurder en gaat het apparaat dus voor 899 euro over de toonbank. Het is niet bekend of de computer met hd-dvd/blu-ray-drive ook naar Nederland komt.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (110)

Eens even zien,
Aantal prijzen die ik op internet gevonden heb:

Blu-ray/HDDVD player: GGC-H20LRB 330E
C2D E6750 155E
2x Merkloos 1GB PC6400 DDR2 CL5 36E
MSI G33M FI 76E
Gainward GeForce 8600 GT 256MB 120E
Pinnacle PCTV Hybrid Tuner Kit 80E
Seagate Barracuda 7200.10 500GB 92E
Asus WL-130N 67E
------------------------------------------------------------------ +
956 euro

En dan heb ik casing/voeding/afstandsbediening/invoerapparatuur/operating system nog niet mee gerekend!
Erg scherpe actie dus!

[Reactie gewijzigd door supreme tweaker op 23 november 2007 11:10]

nou komt aldi op 850,899 dus dat verschil is ca 10% , bij zelf samen stellen kan je natuurlijk je eigen keuzes maken maar het blijft een mooi systeem voor het geld.
natuurlijk moet je ook nog even windows vista rekenen 100¤
afstandbediening,draadloze muis,draadloos toetsenbord 40-50¤ ?
en dan zit je aan 1100¤ tegenover 850
Dat komt natuurlijk omdat Medion alles in grote hoeveelheden inkoopt. ;)
De computers bij de aldi zijn vaak systemen, welke er enorm mooi en goed uitzien. Maar uit ervaringen weet ik dat ze vaak iets te mooi zijn, de kwaliteit vind ik nogal slecht.

Thuis 2 medion sytemen, inclusief 17 inch tft's , en dat zijn echt de slechtste aankopen in jaren geweest. Beide systemen hebben nu al zoveel problemen gehad, het is maar goed dat medion 3 jaar garantie geeft.

Versleten in 3 jaar aan medion producten:
- 7 videokaarten (radeon 9800 pro);
- 3 moederborden;
- 1 hardeschijf;
- 4 geheugen (2* 2 setjes);
- 1 dvd branden;
- 1 dvd speler;
- 1 radio/tv kaart
- 1 fronpannel (kappote drukknop);
- 1 tft scherm.

En nu is de garantie bijna afgelopen, dus ik ben heel benieuwd wat er binnenkort weer stuk gaat. Ik doe overigens niks bijzonders met de systemen, dus ze worden niet overgeklokt ofzo :)
Amai...
Klinkt alsof jij allicht een nieuw pc'tje kunt gebruiken! :*)
Ik heb iets gehoord over een heel interessante aanbieding in de Aldi ;)
@LordMike: Biij alle grote OEMs moet je de restore CD gebruiken omdat anders de drivers nergens te vinden zijn. Nou zou je ze voor een standaard moederboard toch wel van internet af moeten kunnen halen, maar dan nog is het zonde van je Windows licentie die je er af gooit. Overigens om Linux er op te zetten hoef je natuurlijk geen Windows sata driver disk te hebben, dan zit support gewoon ingebouwd :)
Sinds waarneer zit er GEEN Sata support in Windows XP meer? :?
Hierbij dan toch even waarschuwen:
1) Medion levert een zwakke videokaart
2) TV-tuner is hybryd ==> zeer lastig te installeren voor MCE
3) RAM-geheugen is 667Mhz
4) Moederbord is OEM en is gelocked door medion, dus niet overclockbaar
5) Standaart is Medion CPU-koeler zeer slecht vast (thermische pasta?) en doel-temperatuur is standaart 65, maar die kun je ook niet veranderen...

Dan nog comment op supreme tweaker:
1) Je hebt geen DVB-S/T kaart --> Heeft het wel!
2) Je hebt een PC card ipv PCI als wireless genomen(die volgens mij ook nog eens geen draft-n is) -->Het is draft-n!
Nu snap ik echt de lep lazarus van heel dat BR HD DVD gedoe.

Concurreren tot in het oneindige, terwijl er praktisch nog geen markt voor is. Mensen schrijven nu al zelden een dvd weg. Mensen maken nooit backup's van hun foto's.

Als ze al iets wegschrijven, dan zetten ze een powerpoint van 100mb op de schijf, met al hun scheve vakantie foto's en dan zijn ze verbaasd dat het niet werkt in de dvd speler als ze het willen tonen aan hun families.. (echt gebeurt) AArggh , en dan hebben ze dus zoveel tijd gestoken in hun powerpoint..
Aja, en dan heb je nog de handig harry die 300 mp3-tjes op een cd brand, en dat wil niet afspelen op de radio - zijn zeker teveel liedjes? jah, dan moet je een nieuwe radio kopen...

Films worden nog altijd meer bekeken op de gewone 'tv met ingebouwde dvd speler'. Series bekijken op de computer word wel steeds populairder. En hoewel BR of HD DVD daar ideaal voor zou zijn, verkiezen mensen toch de set van 12 dvd's. Meer is beter principe.

Volgens mij zijn er maar bitter weinig mensen die het verschil kennen tussen BR HD DVD, CD en dvd. Ik zelf ken trouwens ook niet de technische details van BR en HD DVD.
Maar voor gewone mensen die het helemaal niet volgen, zijn het allemaal ronde blinkende schijfjes van dezelfde grootte, waar muziek(cd) of film (dvd) op kan staan.

Zelf heb ik niet eens een dvd speler in mijn computer, heb ik ook nog nooit nodig gehad, zelfs die cd schrijver gebruik ik zelden, alles via usb pen. CD rom gebruik ik alleen van Win XP SP2, aja + diskette met raid driver |:( (jah, ik heb een unattended, maar niet met dit erop)

USB is fool proof voor - bijna - iedereen aaargh, ram het erin - wist je dat een usb pen ook in een lan poort past!! Het werkt niet... - kopieer al vakantie foto's, 10 keer iemand die op zijn kop staat, 7 keer iemand storen tijden het eten .. - en trek tijden het kopiëren de usb pen eruit, en dan boos zijn dat het niet werkt - aargh, ja zo krijg je een computer wel kapot btw.

Ik ben super blij dat we van de floppy's - zo goed als bijna - af zijn. Ik snap niet waarom mensen het toch nog blijven gebruiken als betrouwbaar medium!

[Reactie gewijzigd door g4wx3 op 23 november 2007 18:37]

Mijn ervaring met een Medion PC is echt langst de slechte kant, ik bedoel maar euh.. 3x moeten bellen voor iemand begreep waarover het ging.

uiteindelijk 20x moeten bellen, moest ik nog ¤65 betalen omdat hun de SATA-Drivers niet konden/willen geven.

Je mag/kan de pc niet formatteren of hij werkt niet meer :( Noujah, dus ik kan al geen WinXP of Linux erop zetten. lekker leuk was dat, ben blij dat de PC voor het werk was gekocht een niet privé!

Voor mij nooit meer iets van Medion!
Pc niet formateren? is niet mijn ervaring, zelf 5 jaar oude aldi medion laptop, werkt nog altijd prima, meerder malen opnieuw geinstalleerd, NO PROBLEM,

Na een paar jaar de hdd van deze laptop (20 GB) geupgrade naar een 80 GB ook geen enkel probleem

Recentelijk nieuwe medion laptop gekocht (mocht wel na de oude bijna 5 jaar overal mee naartoe te hebben gesleept...) met windows vista HP :| leuk, maar ik heb er graag XP bij op dus hup weer format c er over heen en xp geinstalleerd en vervolgens vista er bij :) geen enkel probleem (ja ok waarschijnlijk werkt de recovery cd nu niet meer opdat ik de partities heb aangepast, ok maar dat was mijn eigen keuze..... bovendien installeer ik toch liever kaal, zodat er geen onnodige software opstaat ;)

nog een voordeel van medion, ze leveren de officiele installatie cd ook mee en niet alleen maar een system restore, zoals ik dat wel kreeg bij een MSI mega book die ik recentelijk voor mijn oom heb aangeschaft/geinstalleerd, daar kon ik vista niet meer bijop installeren....

en mijn ervaring met de helpdeks is beperkt maar wat ik ervan moest weten was snel geregeld en inderdaad zoals bastiaan ook zegt, drivers kun je van de site plukken, keurig voorzien van zowel XP als Vista drivers.

en die 3 jaar garantie is ook gewoon goed te noemen. ken uit mijn omgeving meerdere voorbeelden, maar het mooiste vond ik nog wel het voorbeeld dat een vriend,toen zijn grafische kaart fan herrie maakte, (was een ATI X6XXX serie (middenklasse kaart) die vervangen werd door de monteur die aan huis kwam. Echter hadden ze dit type kaart niet meer maar waren ze over gegaan op de X8XXX (een hogere prijsklasse kaart) klik in de pc en klaar. nieuwe betere grafische kaart, koste niets.

mijn ervaring is dus dat ik op die pc kan zetten wat ik maar wil.

en die nieuwe aanbieding ziet er echt scherp uit, zeker gelet op de prijs berekeningen van supreme tweaker een aantal posts terug.

[Reactie gewijzigd door VVV-007 op 23 november 2007 13:47]

Even snel tussendoor; die drivers zijn gewoon van de site te downloaden :)
Zouden zulke computers het einde van de 'oorlog' inluiden?
Tegenwoordig wordt heel veel op de computer gedaan en zie je ook steeds meer mensen met een (HT)PC op hun TV of extra grote monitor.
Ik ben bang van niet. Ze kunnen wel beide lezen enzo, maar als straks alles hybride is gaat de strijd nog steeds verder over het medium zelf, het is nu natuurlijk nog zo dat je OF een film op blu-ray koopt OF op HD-dvd.. zelfde geld voor het branden, welk schijfje krijg dan de voorkeur.
Dat is heel simpel. De goedkoopste wordt marktleider. Beide zitten inmiddels op dezelfde opslag capaciteit. Beide zullen blijven bestaan.
'Goedkoopste' is een criterium dat enkel veel invloed heeft in een volledig vrij en geelijk concurrerende markt...

Laat nu net met Blu-ray en HD DVD er véél meer aspecten spelen..., en de markt allerminst 'vrij concurrerend' zijn.

Zowel de aanschafsprijs van speler, discs en eventueel branders en brandbare schijven, verder de gebruiksvriendelijkheid, spelen allemaal voor cosnumenten-overweging wel een rol.

Vervolgens echter ook de uitgeverijen die ook content moeten releasen op dat medium, en hoe eenvoudig die beschikbaar is en of eventuele specifieke functionaliteiten ook door consumenten opgepikt worden of daadwerkelijk toepasbaar zijn.

En als laatste de invloed van allerlei package deals of juist 'belangenstrijd' tussen producenten en uitgeverijen en/of content-providers die soms uit pure machtspolitiek wel of niet deals aangaan.

Als laatste misschien zelfs ook nog of de consumenten daadwerkelijk zitten te wachten op de 'meerwaarde' en 'innovatie' van nieuwe media-formaten en of de bestaande mediums voor hen niet meer zouden voldoen.

Al dat soort zaken bepalen of een bepaalde techniek wel of niet succesvol in de markt zal zijn, en of een techniek in een concurrentiestrijd zijn marktaandeel kan vergroten.

[Reactie gewijzigd door RM-rf op 23 november 2007 11:51]

Zelfde capaciteit ?
HD-DVD heeft net max 52 GB (3 layer) laten zien, en max BR 200 GB (8 layer).
Als je van standaard schijven uitgaat (DL) is het ook nog steeds 50 voor BR en 30 voor HD-DVD.

(aanvulling)
In de praktijk is dat nu dus echter meestal een single layer BR of een dual layer HD-DVD.
(een SL BR is goedkoper om te maken dan een DL HD-DVD)

[Reactie gewijzigd door Sentry23 op 23 november 2007 11:14]

Tja leuk maar een BR volschrijven met 200GB aan film materiaal, is ongebruikelijk en laten daar nou juist de meeste schijfjes voor gekocht worden. Dan kies je voor het goedkoopste schijfje waar je je film op kwijt kunt.
En dat is dus BR. De meeste films passen namelijk op een single layer BR maar niet op een single layer HD-DVD. Laat een dual layer HD-DVD nu duurder zijn dan een single layer BR.
verschil is een dat 3 layer HD DVD ook praktisch te maken is, een BR met 8 lagen is qua massaproductie nog lang niet levensvatbaar
6 lagen 200GB blu-ray worden nu al geproduceerd voor beveiliging systemen in kleine getallen "paar duizen per maand".
dus 8 lagen zou ano2008 inderdaad geen probleem zijn.

[Reactie gewijzigd door stewie op 23 november 2007 16:51]

tja maar jij verglijkt hier nu appels en peren, zeggende dat je beter naar japan kunt fietsen omdat je max 50km/h kunt fietsen, voor 1000 euro, (dat kost +/-een nieuwe fiets)

terweil 't 10.000 euro kost om met de concorde mee te mogen vliegen op dienst max

(je zit voor minder euries op de max snelheid van een fiets, dan op de max snelheid van een straalvliegtuig.)

[Reactie gewijzigd door i-chat op 23 november 2007 12:24]

DVD+/-R is uiteindelijk ook de oplossing gebleken.
maar het is nog steeds zo dat je schijfjes die je brand OF koopt in dvd+ of dvd-... maar volgens mij is het bij persen toch gewoon DVD that's it?
+r zat ook Sony/Philips achter, het was een soort test voor sony's blu-ray om te kijken hoeveel kracht zij konden uiten op de markt met +r's.
flop in het begin succes op de lange duur, net als blu-ray maar blu-ray was al een succes toen de PS3 begon te verkopen slimme truck van sony gebleken.
Wat een onzin zeg.
+r is gekomen omdat er gewoon heel veel beperkingen aan het -r formaat zaten, die vooral lastig waren bij DVD recorders zonder harddisk.
Met +r en +rw had je veel meer features bij die aparaten.
(zo kon je bij een +r die al gebrand was naderhand toch zorgen dat de reclame blokken er tussenuit gefilterd werden)
Zoals gewoonlijk bij die ALDI computer aanbiedingen: WOW!
Mijn eerste reactie is altijd, er zal wel weining RAM inzitten. Nope. Er zal wel een langzame CPU inzitten. NOPE.
Ze zijn erg goed in het neerzetten van een vet systeem voor een schappelijke prijs. Gezien de videokaart zal dit systeem vooral in home theater omgevingen ingezet worden.
Enige probleem in mijn ervaring is dat je nul flexibiliteit hebt met die dingen, en dat ze af en toe de neiging hebben om érg warm te worden ivm he tkleine volle kastje. Niets wat je met een subtiel casemodje niet wegwerkt natuurlijk.
Goeie aanbiedingen en met ook goede huis aan husi service. Zéker voor het geld.
Echter diegene die zoiets kopen zijn vaak de jan-modaal types die gaan niet liggen casemodden of hardware aanpassen. Die kopen een Dell, HP of een Aldi pc´tje om gewoon wat te kunnen rommelen meer niet, en dat is precies wat er dan ook geleverd wordt. Het zou me niet verbazen als dit geheel afgewerkt wordt met een gigantische lading bloatware aan apps.
Wat ik wel vaak jammer vind aan die aldi systemen is dat de mobo en cpu op zich wel goed zit maar dat ze het vaak in een elcheapo behuizing met een waardeloze dvd-rom stoppen. En ik vraag me dan ook af of deze LG niet anders is. Tevens wel jammer dat er een GS ipv een GT in zit voor de prijs hadden ze het niet hoeven te laten.
Het grote probleem dat ik odnervind aan deze PC's is de mobo-chips zoals sound en LAN/WLAN.
voor de geluidskaart vind ik nergens een vista-driver, en de WLAN is onmogelijk aan de praat te krijgen onder linux :/
Het is dus wel erg exotische hardware

voor de rest: topbakken!
Misschien beetje OT, maar WLAN onder linux is indd vaak niet het makkelijkste. Wat ik zelf wel heb gemerkt is dat je veel WLAN hardware aan de praat krijgt door de windows drivers (NDIS) te installeren (ja, tis wel een beetje "vies" :o ). Het heeft mijn wireless linksys kaartje wel onder de oudere ubuntu distro's aan de praat gekregen, en volgens gebruikt de huidige (7.10) ongeveer de zelfde truuk, maar dan netjes verstop in een gui.. :*)

Linkje naar ndiswrapper <- (niet helemaal zeker of de pagina werkt, doet hier beetje raar, maar download lijkt wel te werken)

Verder nog OT: Mooi systeem, maar zoals veel mensen al zeggen: weinig flexibiliteit, maar de beestjes doen wel wat er op het doosje staat. What you see is what you get met Medion.

@de modjes: wat is er mis met het bespreken van de mogelijkheden om WLAN aan de praat te krijgen met exotische hardware onder linux? Medion heeft er namelijk een handje van om zelf revisies van hardware te maken die volgens de fabrikant niet eens bestaan. Het lijkt me dus wel van toepassing op dit systeem aangezien mensen er nog best wel eens linux op willen draaien ;-)
Ik spreek jammerlijk genoeg uit ervaring: een GeForce 3 ti 300, kom nou zeg 8)7

[Reactie gewijzigd door Electrowolf op 23 november 2007 13:09]

Correctie: revisies van hardware te specificeren en te bestellen die volgens de fabrikant niet bestaan.
Deze "Jan-Modaal" types zullen over het algemeen ook niet het systeem over de kop trekken, zoals de meeste hier dat misschien wel zullen doen. Iig staan deze PC ook vrij hoog genoteerd in consumenten onderzoeken etc. Niks mis met de qualiteit dus. Het spreekwoord degelijke duitse qualiteit gaat hier zeker op.

Als mensen zo'n kant en klaar oplossing willen adviseer ik ze ook vaak om op dit soort Aldi/Lidl aanbiedingen te wachten. Hier krijg ik ook tot nu toe alleen maar positieve feedback van.
Met jan-modaal bedoeld n4m3l355 eerder een gewone gebruiker met een niet al te hoog laag tweakergehalte die genoeg heeft aan een kant-en-klaar oplossing ;) Het heeft verder niks te maken met het inkomen, alhoewel je waarschijnlijk ook niet straatarm zult zijn als je een PC van meer dan ¤800 koopt ;)

[Reactie gewijzigd door BlightedEye op 23 november 2007 14:41]

Mja... en toch blijft het een aldi computer van het merk medion. Laat dat nou het merk zijn dat ik schaal bij Trust en Sweex.

Je mag hopen dat je geen gedoe krijgt met die PC, want dan is het hek van de dam!
Niemand die ik ken heeft ooit problemen gehad met Medion. Als er al eens iets mis zou gaan heb je 3 jaar lang garantie dat ze het aan je deur komen ophalen. Jij bent waarschijnlijk het type dat laagdunkend doet over witte producten hoewel ze gewoon uit dezelfde fabriek komen rollen.
Je moet niet vergeten dat je bij de Aldi exact 0 informatie over computers kunt halen. Heb je vragen of problemen met je PC, dan mag je het met een website/helpdesk doen en anders heb je lekker dikke pech.

Het is prettig dat de garantie redelijk goed is, maar afgezien daarvan krijg je absoluut geen enkele service of advies bij je PC. Voor tweakers is dat geen enkel probleem natuurlijk. Maar voor het gros van de mensen die weinig van computers weet en alleen maar op de laagste prijs aanbieding afgaat, levert dat meer dan eens problemen op.

En laten we wel wezen, Medion is absoluut geen top merk en past prima in het rijtje van Trust, Sweex, Packard Bell, SMC, McDos en Sitecom. Als de apparaten het doen, is het prima. Maar de ervaring leert dat het nogal eens mis gaat met die merken, met name buiten de garantie periode. Het is echt een absoluut drama als je een Medion PC op eigen kosten moet laten repareren. Vergeet dan ook niet dat je gewoon keurig netjes krijgt waar je voor betaald. En als zodanig zijn het dan ook geen slechte merken, maar er zijn gewoon betere op de markt.

[Reactie gewijzigd door Blorgg op 24 november 2007 10:48]

Mijn ervaring met Medions is dat er met de garantie niks mis is, alleen de producten... laptop voeding kaput na 2 jaar (jmmr dat er daarbij maar 2 jaar garantie zat maargoed) 1 pc had van t begin al onverklaarbare opstartproblemen, 2e pc ging de HDD kapot ,meer Seagate schuld dan Medion, maar die HDD werd wel 50 graden daar wordt ie ook niet vrolijk van.
De videokaart had van mij wel een 8800 mogen zijn ipv en 8600, maar verder is het idd een prima systeem!
volgens het artikel heeft deze graka heeft wel een HDMI-uitgang, wat een 8800GT - waar je volgens mij op doelt ... - niet heeft

Je kan de graka natuurlijk altijd upgraden, niks houdt je immers tegen :)
voor de 8800 kaarten gebruikt men doorgaans een dvi-HDMI converterstukje.
En audio dan? Dat werkt toch alleen bij de ATI HD serie?
Audio gaat lekker via de optische/coaxiale uitgang naar je digitale versterker toe :z
Ja leuk, is mogelijk, maar vlg mij heb jij daar geen praktijkervaring mee.

Keyword hier is lipsync. Dat krijg je dus alleen als je geluid via HDMI laat lopen.
En delay instellen is geen optie, omdat de tv de beelden variabel vertraagt.
Wat voor tv moet je dan hebben om je beelden variabel te vertragen? Hier gaat alles analoog naar de tv (rood-wit uit de gpu en audio-jack uit de geluidskaart), en het komt altijd netjes tegelijk aan. Verkopers die claimen dat je enkel met hdmi lipsync kan zou ik mijden als de pest.
Volgens mij richt dit systeem niet echt op gamers. meer op zoals hiervor gezegd Jan Modaal die ook weer niet zózware eisen aan zijn pc stelt. Een 8800 is dus iets wat de prijs te veel verhoogt terwijl de meesten deze extra kracht toch niet gebruiken.
Voor die prijs? neen... Als je wilt kan je er natuurlijk altijd zelf een 8800GT ofzo in steken, en dan heb je toch echt een klassebak! en nog steeds voor weinig geld :Y)
gewoon heel groot inkopen :)
Het idee is ook dat je zo mensen naar de winkel lokt die er anders niet komen...
alleen weer jammer van de videokaart.
voor de rest een geweldig systeempje
Die je dan nog eens 350 euro uit de zak tovert :D En dat is nu net het hele punt, de aanbieding is prima, alles bij elkaar.
Toch nog niet veel goede ervaringen met dit merk.

Steeds slagen ze er in om componenten die individueel en op papier schitterend zouden moeten performen, samen te groeperen en er zo min mogelijk kracht uit te krijgen.
Die Medion behuizingen zijn echt niet zo slecht ( al ziet dit model er minder mooi uit dan vroeger ). Ik draai nu nog steeds met één van de eerste pc's van Medion. Een P4 3ghz. ( wel de videokaart, dvd brander en geheugen geupgrade ) Maar met de standaard coolers is mijn kast altijd heerlijk koel gebleken en hij past nog mooi in de huiskamer ook.