Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 43 reacties

Uitgever Activision wil proberen om de James Bond-games nieuw leven in te blazen. Het bedrijf heeft twee spellen over de door Electronic Arts 'verwaarloosde' geheim agent in de maak.

Activision verkreeg de 'licence to kill' in 2006, nadat EA het contract met uitgever MGM Interactive niet wilde verlengen. Volgens Activision-eigenaar Bobby Kotick is James Bond een van de grootste gamefranchises ooit, wat met name te danken zou zijn aan het spel GoldenEye 007. De Nintendo 64-titel uit 1997 gooide bij zowel pers als publiek hoge ogen.

Volgens Kotick deden de EA-titels, waaronder GoldenEye: Rogue Agent en From Russia With Love, het niet goed, omdat de uitgever een te brede portfolio heeft. De titels werden hierdoor verwaarloosd, meldt GamesIndustry. Kotick denkt dat de franchise te reanimeren is en zegt zijn beste ontwikkelteam op het project te hebben gezet. Daarnaast werkt een tweede team aan nog een Bond-product.

Activision met James Bond-licentie

Hoewel EA met enkele van zijn Bond-titels commercieel succes boekte, kreeg het bedrijf veel kritiek op de games. Met GoldenEye: Rogue Agent had EA het succes van GoldenEye 007 willen evenaren. De shooter werd echter bekritiseerd om zijn gebrek aan innovatie en sneeuwde onder tussen andere speltitels.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (43)

TJa, James Bond is een karakter van formaat die nog altijd (ook hier) de mensen aanspreekt.
Ik vond Goldeneye voor de N64 echt een geweldige game. Toch zou ik heel graag een game zien die wat minder hangt op het First Person Shooter element en wat meer op het onderzoeks en infiltratie-element (dan wel naast het FPS element). Ook zou ik graag in games wat meer de onbezorgtheid van James Bond terug zien. In de huidige James Bon Films is James Bond veel te 'uptight' en dit valt in de spellen vaak terug te zien, het lijkt wel alsof James Bond geen plezier meer heeft in zijn werkt.
Die nieuwe James bond past wel bij deze donkere tijden maar is veel minder leuk om naar te kijken.

Met andere woorden; Het is goed dat er nieuwe James Bond games komen, maar graag wat minder FPS actie en wat meer avontuur. ALs je dat samen mixt met een james Bond die wat luchtiger tegen de zaken aan kijkt zoals de 'oude' James Bond dan zul je klassegames krijgen met een verhaallijn waarbij mensen ook daadwerkelijk plezier hebben in het volgen en voltooien ervan.

Dat EA niet veel ermee gedaan heeft verbaast me niets, EA heeft zoveel karakters onder zijn vleugel dat het moeilijk is om een paar te highlighten zonder de rest te laten ondersneeuwen.
Momenteel mis ik ook een goeie fp-shooter voor op de pc eigenlijk :) (in james bond skin dan)
Ze zouden er best iets tofs van kunnen maken, weet alleen niet wat de gamers ervan zeggen.
Er waren wel goeie mp-spellen van james bond vroeger :)
Maar die zijn weer zwaar outdated.

[Reactie gewijzigd door Caris op 8 november 2007 13:58]

Laat ze eens met iets anders komen dan altijd maar een shooter. Het is zo makkelijk gedacht: James Bond schiet op mensen, dus we maken een James Bond FPS. Waarom geen RPG in het James Bond universum? Een adventure? Een stealth-achtige puzzelgame (gadgets van Q?) misschien. Alles behalve weer een dertien in een dozijn FPS. :)
Hitman Blood Money? Kun je ook FP spelen, en is een beetje het zelfde genre :)
De shooter werd echter bekritiseerd om zijn gebrek aan innovatie en sneeuwde onder tussen andere speltitels

tja, ik ken geen 1 game die tegenwoordig nog innovatief is, dus zo bijzonder is dat allemaal niet..
Portal is naar mijn mening meer een proof of concept dan een game... Er zit weinig verhaal in, niet uitzonderlijk veel grafisch detail (afwerking!) en is wel heel erg snel afgelopen. Toegegeven; er zitten een paar leuke grapjes in en houdt je wel bezig... Maar het is niet alsof je hierop een nieuw genre zou kunnen baseren met een 40 uur durende gameplay.. Wellicht wel interessant als extra wapen voor 'erbij' :).
Ben ik niet met je eens. Uit die vier/vijf uur die het duurde heb ik meer plezier en voldoening kunnen halen dan uit een hoop spellen die 20 tot 40 uur duren. De grafische stijl is een bewuste keuze (aldus het audiocommentaar) en past juist goed bij de setting die ze hebben neergezet.
Veel DS en Wii games vind ik anders best innovatief :)
Het lijkt me wel mooi om een nieuwe generatie Bond-games te zien verschijnen. Waar ze echter goed op zullen moeten letten is de gameplay, dat is immers wat Goldeneye 007 ook groot heeft gemaakt. Ik heb 'The World is not Enough' voor de N64 ook helemaal kapotgespeeld.
Goldeneye, op de N64, vond ik beter :D
Was echt een topper.
Ik vond de games over het algemeen niet slecht. Enkele jaren geleden heb ik nog nightfire voor de PC gekocht. Dat spel is mij totaal niet tegengevallen, al kan het natuurlijk zijn dat ik als James Bondfan een beetje bevooroordeeld ben. :)
Nightfire is imho behoorlijk ondergewaardeerd. Misschien vind ik dat om dezelfde reden als jij hoor, ik ben al jaren Bond-fan, maar toch.
Ik heb Nightfire met veel plezier gespeeld en zelfs nog een keer of 2 opnieuw uitgespeeld als ik weer eens zin had in een soepel spel.

Feit blijft dat de Bond-franchise zo belachelijk groot is dat je zou denken dat er ooit wel een echte 'klapper' qua game uit moet voortkomen.
heb nightfire en de world is not enough ook vaak gespeeld op de gamecube, de co-op en de multiplayer was erg vermakenlijk.
Volgens Activision-eigenaar Bobby Kotick is James Bond een van de grootste gamefranchises ooit, wat met name te danken zou zijn aan het spel GoldenEye 007.
Misschien dat het net de top 50 haalt. Maar het komt echt niet in de buurt van de top 10. Want er zijn spelers als: Zelda, Metroid, Mario, Sonic, Pokemon, Halo, Star Wars, FIFA, Madden ..., Need for Speed, Unreal, ...
Nightfire juist gekocht en alleen nog het eerste level gedaan, het zag er verder leuk uit.

Roque agent echter heb ik opzij gelegd. Zeer lang spel maar halverwege verdwijnt de play uit de gameplay. Je komt een kamer in en de volgende kamer is dezelfde kamer maar dan in spiegelbeeld. De tegenstanders hebben super moeilijke wapens, 2 keer geraakt door een kogel en meteen dood. Bovendien heb je helemaal geen save points tjidens een level, enkel checkpoints en ben je verplicht een level uit te spelen. Als je op een moeilijk level blijft hangen en je sluit af kan je de volgende dag 45 min opnieuw spelen.
Ik krijg het schijt van dergelijke ontwikkelaars.
Ik vraag me af hoe een James Bond MMO het zou doen. Het is weer iets anders dan de standaard fantasy/science fiction genres en je hebt meteen een bekende franchise te pakken.
Ik denk dat James Bond het toch niet gaat worden. Er zijn al aardig wat spellen van uitgebracht en ook de films beginnen te vervelen.... Ik zie liever een shooter met een goede originele verhaallijn.
tr00. Bond is een beetje op z'n weg naar buiten als je het mij vraagt. Het entertainment niveau van de films daalt aanzienlijk (was (en ben nog een beetje) grote fan) wat de publiciteit voor een gerelateerd spel niet ten goede zal komen.
Daarentegen heb ik meer vertrouwen in Activision dan in EA.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True