Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 104 reacties
Bron: IGN, submitter: FFWD

Tijdens de E3-gamebeurs, die volgende maand in Los Angeles wordt gehouden, zal het langverwachte Enemy Territories: Quake Wars worden gepresenteerd. Volgens insiders maakt dit spel een goede kans om Battlefield 2 naar de multiplayer-shoot-'em-up-kroon te steken. Het spel zou inmiddels zo goed als af zijn, en de verwachting is dat producent Activision tijdens de beurs een 24mans lanparty zal organiseren. De screenshots van de game die momenteel her en der opduiken zouden inmiddels 'echte' gamebeelden tonen, en zien er opmerkelijk gedetailleerd uit. De Doom 3-engine, waarop het spel gebaseerd is, maakt in combinatie met de zogenaamde MegaTexture-technologie mogelijk dat een speler ruim twee vierkante kilometer ononderbroken terrein kan overzien, maar ook aan kleine details is zichtbaar veel aandacht besteed. De detaillering maakt bovendien veel on-screeninformatie overbodig: gamers zouden slechts een minimum aan menu's en dergelijke 'beeldvervuiling' krijgen, en zo optimaal van het spel moeten kunnen genieten.

Enemy Territory: Quake Wars: Vehicle drop Verhaaltechnisch is het spel een voorloper van Quake 2. Spelers moeten de aarde in het jaar 2060 verdedigen tegen een invasie van de kwaadaardige Strogg, maar wie het even met onze planeet gehad heeft, kan ook als alien aan het spel deelnemen. De multiplayerfunctionaliteit is door de makers van de RTCW: Enemy Territory-shooter ontworpen voor 24 tot 32 spelers; het tactische karakter van de gameplay zou dan het beste tot zijn recht komen. Met de zogeheten 'Area of Relevance'-techniek wordt de netwerkbelasting zo klein mogelijk gehouden, zonder dat een gamer een verafgelegen detail over het hoofd hoeft te zien. Ook diverse tekortkomingen van concurrerende games zijn aangepakt: zo kan een speler die in een verlaten stuk terrein is beland, om een 'vehicle drop' vragen, zodat hij niet een kwartier naar de dichtstbijzijnde gevechtshaard hoeft te lopen.

Enemy Territory: Quake Wars-screenshot 1
Enemy Territory: Quake Wars-screenshot 2
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (104)

Idd Doom 3 engine. Zit al een tijdje te wachten op deze game :)

zie

http://www.gamestats.com/objects/748/748377/articles.html

en

http://www.splashdamage.c...b2&file=viewtopic&t=12809

voor wat reviews.

Als reactie op dit spel probeert EA nu een nieuwe futuristische Battlefield te maken. Maar ik denk niet dat die QW:ET kan overtreffen... EA kennende wordt het een te snel gemaakte buggie Battlefield.
ik hoop dat ze Renegade 2 uitbrengen.
Die gameplay is onevennaarbaar. (alleen de graphics zijn zwaar gedateerd)
Maar het team aspect en slopen en repareren van gebouwen en voertuigen heb je in bijna geen andere game!
Renegade 2 is toch al tijden gecanceld? Hier kan je de gebouwen vinden die ze toch hebben gemaakt : http://media.pc.ign.com/media/546/546205/imgs_1.html
Er komt GEEN Renegade 2! :'(
Dat wil zeggen geen game die daad werkelijk zo heet.
Wel is EA bezig met een game die veel elementen van Renegade in zich heeft te weten Battlefield 2142.
Of deze game ook die magische gameplay van Renegade kan evenaren dat is afwachten!

Ik ben nog altijd opzoek naar een game die die zelfde "RUSH " oplevert als Renny. Maar er is gewoon niets wat ook maar enigsinds in de buurt komt!
het hoeft niet persé een BF2 killer te zijn, want het trekt een heel ander publiek. je hebt gamers die houden van UT, quake en doom. en anderen die houden van COD, BF enzo.

ik vind het wel mooi dat nu de quacke doom fanaten ook een echte BF ervaring kunnen krijgen. want UT2004 kon daar niet aan tippen.

we zullen wel zien.
Volgens insiders maakt dit spel een goede kans om Battlefield 2 naar de multiplayer-shoot-'em-up-kroon te steken.
Knap werk zou dat zijn, want Battlefield2 heeft de multiplayer-shoot-'em-up-kroon niet, dus kan ETQW deze ook niet afpakken.

Als je kijkt naar spelersaantallen en tournooien heeft CounterStrike 1.6 deze kroon nog steeds met beide handen vast, en is voorlopig ook nog niet bereid deze los te laten / door te geven aan z'n jongere source broertje.

Overigens vind ik het wel verbazend dat ze dit soort graphics uit de Doom3 engine weten te persen, als je aan grote open vlakten en buitenomgevingen denkt komt de HL2 engine eerder in je op dan deze!
En dan nog, BF2 is al zo lang op de markt, dat het simpelweg een kwestie van tijd zou zijn voor de opvolger zich aandient. En dat kan evengoed BF3 zijn over een jaar of wat. Berst een open deur dus.

Maar inderdaad, ook de aanname dat BF2 een 'kroon/troon' heeft lijkt me wel wat overdreven gesteld ja...
Die opvolger gaat dus geen BF3 heten, maar BF2142
forum: [PC] Battlefield 2142 - Deel I
Het idee is geloof ik net dat het een battlefield achtig soort spel wordt?
Het idee is geloof ik net dat het een battlefield achtig soort spel wordt?
Nee, het idee is dat het een nieuwe ervaring geeft voor de Enemy Territory spelers e.d. ET is toch een game waar ik meer plezier aan heb gehad dan BF2 (Hoewel ik BF2 absoluut niet slecht vind! Ik heb BF2, Special Forces & Euro Force allemaal gekocht).

Dit is zeker een game waar ik naar uit kijk ! Hopelijk is de game net zo flexibel met nieuwe mappen en mods als Enemy Territory/Doom/Quake. Dat is wel iets wat ik mis in een hoop multi-player shooters. En dan lekker met mijn dual-boot systeem gamen op Linux :)
Helemaal eens.

Ik heb niks met Aliens of wat dan ook.

CoD2, BF2 en Graw zijn wat dat betreft mijn keuzes.
Maybe dat EA daarom zo happig is met hun BF-in-de-toekomst variant genaamd Battlefield 2142. Die versie loopt gewoon op dezelfde bf2 engine lijkt het, je kan het volgens mij eerder een total conversion noemen ;)

Quake Wars ziet er erg veelbelovend uit en zal BF2 (voor zover ik het gezien heb) van mijn pc verbannen. Iedereen die de E3 trailer gezien heeft moet het met me eens zijn :)

Hopelijk trekt mn systeem dat nog!

High Res ET-Quake Wars Screenies
ET-Quake Wars E3 Trailer
Nou dan moeten wel opschieten met ET quake Wars, want Battlefield 2142 is zeer binnenkort ook beschikbaar en bekijk die filmpjes maar eens.
(het is niet dezelfde egine)
http://www.gamershell.com/download_13266.shtml
Ik ben nu een verwoed battlefield 2 speler maar deze is zeker niet te vergelijken met ET quake Wars we zullen het wel zien.
laten we hopen dat de snelheid van het spel wat hoger ligt dan bij BF2. want dat is voornamelijk de reden dat ik weer terug ben beland op ut2004. de snelheid daarvan is gewoon de bom voor mij
Het zal op alle mid range systemen wel te spelen zijn, het heeft de zelfde flexibiliteit als quake 2 toen der tijd.

daar kon je ook alles zo laag zetten ,dat je het overal op kon spelen. zelfde met quake 3 etc.

De engines die ze voor quake gebruiken is altijd wel top of the bill, maar nooit overdreven, het is heel erg multiplayer gericht.

doom 3 is dan ook meer een test te noemen.

Ik ben er ook zeker van overtuigd dat dit spel bf voorbij zal gaan.

ik speel zelf al een tijdje gewoon quake4 het is heel goed te doen met grote vlaktes en veel spelers.
MegaTexture-technologie....en wat voor 'mega' videokaart hebben we dan weer nodig om meer als 10fps te gaan halen???

of is het ook nog te spelen door jan modaal met z'n average pc....
"...in combinatie met de zogenaamde MegaTexture-technologie mogelijk dat een speler ruim twee vierkante kilometer ononderbroken terrein kan overzien..."

Uit de context is af te leiden dat het hier gaat om de techniek die gebruikt wordt om de map in het geheugen te managen. Ofwel wat je wel en niet behoort te zien op een afstand kan hieruit worden afgeleid. Dit zal waarschijnlijk gebeuren door het streamen van de texture om te bepalen welke objecten waar en wel of niet getekend dienen te worden ipv vroegah toen er kleine tiles van de map werden ingelezen en de rest werd weggewerkt met een zooi fog. :P

Heb het overigens nog ff nagekeken en mijn vermoeden werd bevestigd door het volgende interview: http://pc.gamedaily.com/g...tures/?gameid=4393&id=133

"...John Carmack they developed something called Mega Texture. It's one massive texture that's used to represent the entire playing field."
megatexture: een grote texture, dus minder polygons, splitsing van strand en asfalt wordt nie meer gedaan door een polygon, maar gewoon door de kleur van de texture, daar de texture ook de info van de ondergrond bevat

in battlefield komt altijd hetzelfde gras weer voor

met deze manier van werken, megatexture, is het gewoon gras en niet een herhaling van dezelfde texture
Niet, het is gewoon een nieuwe techniek van Carmack, die één grote texture inlaadt.
1 zon mega texture kan dus niet echt scherp worden als hij niet groter als 200 MB zal worden. omdat je anders geen video geheugen overhoud.
texture is max 8MB en info over ondergrond zit er ook al in
Ik ben zeer benieuwd (hopelijk dat Activision WEL de community de ruimte gaat geven het spel te 'ontwikkelen' en niet na een half jaar met expansion/'nieuwe' game/opvolger gaat komen) ik ben nu wel zat van EA zuivelfabriek...

ow ja ik mis de Half Life 2 fans en de Doom 3 bashers tot nu toe ;)
Wees maar niet bang, splashdamage (die het spel maakt) is niets meer dan een team van modders. Toen ze de fortress mos hadden gemaakt voor q3 was ID er als de kippen bij om hun in te betalen en opdrachten te geven.

De grootste opdracht was dus Wolfenstein: Enemy Territory (Geen RTCW als in het artikel staat, gewoon wolfenstein: ET.). De game is gratis uitgekomen omdat de sp achterliep, ze vonden het zonde om het werk weg te gooien en hebben het dus gratis uitgegeven.

Enemy Territory (ET) is nu al bijna 3 jaar oud maar word nog steeds actief gespeeld en modders genoeg. Denk aan ETpro die veel functionaliteit toevoegd. Dezelfde modder heeft ook ETTV gemaakt om zo wedstrijden via internet te bekijken met honderden tegelijk! Naast de 6 bijgeleverde maps zijn er al wel 100 custom maps gemaakt en hele mooie. Verder zijn er 2 grote mods en helaas is een hele grote gecancelled. Splashdamage zelf heeft ook nog 2 patches uitgebracht voor de game! Verde ris met de laatste patch zelfs een macversie uitgekomen, werkelijk goed gedaan en dat voor een gratis game.

Veel van deze mensen spelen ET al vanaf het begin. Veel van deze gamers hebben nog altijd het iedee dat SD nog geld van hun moet hebben en terecht! Een geweldige game. Deze mensen zullen dus ET:QW gewoon kopen omdat SD nog geld moet krijgen voor zo'n geweldige game. Ik zelf ben er ook zo'n eentje :). Nee dat alles komt wel goed met ET:QW. Mensen zat en ook de game word vet, SD is niet zo'n geldwolf en de release date is: "When it's done" en zo hoort het!
Offtopic, maar inderdaad, mede dankzij het open source verhaal zijn er goede mods voor ET en wordt het nog steeds actief gespeeld... en ik ben tot op de dag van vandaag (sinds het begin :) ) ERNSTIG verslaafd :) !
is dit spel nou ook gratis, net als rtcw enemy territory
Nee, deze moet je voor betalen
@ Maizel:
Nee dit spel komt gewoon in de winkels te liggen.

Ontopic:
Ik hoop echt dat ze het spel ook snel releasen want ik kan niet wachten. Overings zeggen ze op het Splashdamage forum (ontwikkelaar) dat het spel ook op de 'mindere pc' te spelen valt door verschillende optimalisatie technieken :)
Klopt,


Maar je moet er wel voor betalen :P

Maargoed

Ziet er mooi uit, hopelijk is t ook nog een beetje leuk, en speelbaar op een bescheiden systeem
Yay, dubbelpost,
Zit er ook een singleplayer campaign in dan? Dat zou een leuk extraatje zijn :)
Misschien wel, maar dat zal dan net zo iets worden als in BF2: Wel leuk maar lang niet zo leuk als online.
BF2 heeft geen "echte" singleplayer, je kunt alleen op 'n soort local server tegen basic bots spelen, weinig spectaculairs.
Volgens mij geen singeplayer had het ergens gelezen, moet je es maar op googlen.
Alles is ook puur op multiplayer gericht.
neen, enkel multiplayer

spel is al ingewikkeld genoeg en daarom hebben ze geen bots eringestoken, puur multiplayer
Doom 3 liep heel goed op een 6600GT ... wil dat zeggen dat dit spel ook op een 6600GT goed gaat lopen? Want het ziet er toch wel een stuk beter uit dan Doom 3 zelf.
Ja volgens SD zijn de systeem eisen gelijk aan Doom3, verder zijn hun systemen niet veel beter: P4 3.2 GHz en nVidia GeForce 6800 (non ultra)
ik kan doom 3 op very high spelen met een:

- P4 2.4Ghz
- 768MB Rdram
- 9800XT 256MB

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True