Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 45 reacties

Na een paar keer uitgesteld te zijn, heeft het spel Enemy Territory: Quake Wars nu de gold-status gekregen. In Europa zal de pc-versie vanaf 28 september verkrijgbaar zijn. Consolegamers zullen nog even geduld moeten oefenen.

Enemy Territory: Quake WarsOp de E3 in 2005 werd Enemy Territory: Quake Wars aangekondigd en uitgever Activision toonde destijds een trailer waaruit bleek dat het spel in 2006 moest verschijnen. Deze releasedatum werd niet gehaald, waarna de game nog twee maal uitgesteld werd. Nu is bekendgemaakt dat het pc-spel alsnog klaar bevonden is voor publicatie. Activision heeft nog geen data genoemd voor de Xbox 360- en Playstation 3-versies.

Het spel draait om de strijd tussen legers op aarde en een troepenmacht van Strogg-aliens, die onze planeet bedreigen met een invasie. De speler kruipt in de huid van een van de vijf klassen menselijke soldaten of de buitenaardse en zeer barbaarse Strogg-troepen.

John Woo's StrangleholdDe gold-status is tevens verleend aan de game John Woo's Stranglehold voor de Xbox 360. Uitgever Midway geeft aan dat het spel op 14 september uitkomt in Europa. De pc- en Playstation-versies zullen dezelfde maand volgen.

Stranglehold is geďnspireerd op de film Hard Boiled van regisseur John Woo. Het spel vertelt het verhaal van inspecteur Tequila die zowel in de film als de game gespeeld wordt door acteur Yun-Fat Chow. De gangstershooter-game moet de speler dezelfde spectaculaire vuurgevechten opleveren als de film uit 1992. De speler raakt verwikkeld in vuurgevechten met gangsters, waarbij deze in slowmotion weergegeven worden.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (45)

Heb de beide public beta's gespeeld en voor wie zoals ik gewend is aan de Quake3 engine (Q3, RTCW, ET) is de Doom3 engine van ET:QW toch effe wennen qua hitboxes, antilag & player movement. Vond het persoonlijk niet bepaald een schitterende game.

De game valt trouwens vooral in de smaak bij Battlefield & public players, RTCW & ET spelers zoals ik houden blijkbaar niet zo echt van voertuigen voor competitive play, getuige ook de discussies op http://www.xfire.be waar de ET competitive community zit.
Qua engines vond ik de Unreal engine (99 en 2k4) het lekkerst spelen. de Q3 en D3 engine had ik het gevoel dat het net wat "stroperiger" speelde, kan het even niet beter onder woorden brengen. Call of Duty en UO had ik daar echter helemaal geen last van, dat ging leek wel een stukje sneller. Maar RTCW dan weer hetzelfde.

Hoe zit dat met deze engine, of is het gewoon hetzelfde als D3?

Naja, hoop dat er rap een demo van komt. Lijkt me toch wel weer koel.
Qua snelheid: UT is sneller, BF is veel trager. Tis net wat je gewend bent, UT is voor mij alsof ik turbo onder mn schoen heb en BF is weer stroperig :+. Tis de D3 engine. Echter merkte ik wel veel verschil van Beta1-> Beta2. Beta2 lijkt toch net iets directer en beter te reageren en komt voor mn gevoel bij ET te liggen.
Dat werd eens tijd!

Ik ben erg benieuwd naar dit spel.
Daar ben je denk ik niet alleen in! Kan niet wachten

Voor alle mensen die deze game trouwens onder linux (ooit) willen spelen, of gewoon linux willen supporten, Koop deze game dan van een Linux game shop, dan telt deze tenminste als echt linux sale, ook al install je en gebruik je hem later onder windows.
Nou, ik kan je zeggen dat het echt een supergame is! (Zit zelf in de Béta nl.)

Goeie gameplay en veel en snelle servers. De mappen die ik gespeeld heb (van de 1e en 2e Béta) zijn erg goed uitgebalanceerd.
Heb de beta ook tijdje geprobeerd. Vond het 2 keer niks. Het draait, zoals alle games gebaseerd op de doom3 engine, kut. Zelfs op snelle PCs. Gameplay vond ik nou ook niet echt top, werd snel saai. Maar de fps killed it for me.
@tex5: Waar kan je nou een demo vandaan halen dan ? half september dus... |:( 8)7 /me: leer eens lezen joh

[Reactie gewijzigd door shades op 4 september 2007 20:25]

beta is al tijdje uit. je kon hem op fileplanet krijgen, 60.000 peeps hebben hem zo gespeeld.
Hopelijk dezelfde gameplay als enemy territory, wat was dát een lekker spel!
Spreekt nexhil tegen als beta tester: Loopt heerlijk en weer lekker snel bunnyhoppen ed. Guns schieten lekker direct en altijd raak uiteraard. Alleen door de grote van de maps zal het lijken dat het een lompe BF is, eenmaal in de kleine ruimtes binnen merk je dat het toch echt ET snelheden zijn waar je mee werkt. Ook al eerder bevestigd door SD zelf!
nee, veel langzamer, het is meer BF 2/2142
Ja dit gaat nergens meer op Wolf:ET slaan en deze titel staat me daarom ook enorm tegen.

Die voertuigen zijn net als in Battlefield niet leuk. Je krijg een rock, paper, scissors effect maar dan moet je er ook nog een half uur voor lopen. En dat staat me ook tegen, de té grote open maps. In Wolf:ET had je van die geweldige pressure points waar je dan een kwartier keihard om lag te knokken, dat wil haast niet met open maps.

Het lijk me dan ook een Battlefield 2142 kloon en zowaar dat spel al hard faalde ben ik bang dat dit erger wordt.
In Wolf:ET had je van die geweldige pressure points waar je dan een kwartier keihard om lag te knokken, dat wil haast niet met open maps.
Dus wel :) Je werkt van objective naar objective, waarbij dat ene objective dus de plek is waar alle spelers van beide partijen zich op richten, want dat is waar het spel op dat moment om draait! Dat is dan het middelpunt van de actie.
... nog een half uur voor lopen ...
Nee hoor, de spawnpunten verschuiven met de objectives mee, en liggen er vrij dichtbij. Daarnaast kan je ook oneindig sprinten (alleen kan je niet schieten tijdens het sprinten)
Het lijk me dan ook een Battlefield 2142 kloon en zowaar dat spel al hard faalde ben ik bang dat dit erger wordt.
Dan moet je het toch eens proberen, het spel is zoveel beter dan de BF-serie. Beter gebalanceerd en veel meer mogelijkheden (en daarom duurt het ook even voor je het spel echt goed door hebt).

Conclusie: Deze reactie is erg kort door de bocht. Duidelijk iemand die het spel nog geen 1 keer gespeeld heeft, en nu al alles erover denkt te weten...

[Reactie gewijzigd door Morax op 4 september 2007 13:32]

Dan moet je het toch eens proberen, het spel is zoveel beter dan de BF-serie. Beter gebalanceerd en veel meer mogelijkheden (en daarom duurt het ook even voor je het spel echt goed door hebt).

Conclusie: Deze reactie is erg kort door de bocht. Duidelijk iemand die het spel nog geen 1 keer gespeeld heeft, en nu al alles erover denkt te weten...
Ik vergelijk QW met BF omdat ik de zelfde opzet zie, mijn mening over BF is heel helder. Die grote maps werken niet en al helemaal niet in combinatie met voertuigen. Als ik een eind weg moet zijn pak ik een voertuig, dan begint letterlijk het rock paper sciccors spelletje. (te voet overigens ook)
Ik zit in een auto, de vijand schiet er een raket op, de raketschutter wordt neegeschoten door een tank, de tank wordt gesloopt door een heli etc etc etc.

Het mooie van ET was dat je onafhankelijk welke class je kiest je altijd wat uit kan maken. Vehicles halen dit gewoon weg.

En zeg nou eerlijk, hoe vaak heb je nou in Battlefield 5 minuten lang als indiaantjes om elkaar heen zitten dansen je magazijn zitten legen om vervolgens een onvrijwillige kopbal aan een mortier te geven.

Het is zo saai en langdradig en dat had ET niet terwijl er ook gewoon taktiek bij kwam kijken. Waar ET nog een mix was tussen skill en taktiek lijkt mij dat de taktiek hier belangrijker is. Dat is leuk, in een clan, maar als ik op een 64 player server met zo'n ongeorganiseerd zootje speel werkt het al helemaal niet.
Sync, heb je uberhaupt al de Beta gespeeld?

64Player, hell no, gewoon weer 12v12 als optimaal net als ET. Alles gaat naar 1 punt toe en weer via meerdere wegen. Dit is gewoon geen BF, ook al lijkt het voor de meesten er op. In mijn beleving is het gewoon ET. Afstanden zijn ook niet veel groter aangezien er nu meer direct naar de objective gaat. Waar in Goldrush de tenk nog een hele omweg maakt over de map gaat de MCP nu direct naar zn doel waardoor afstanden gelijk blijven. Verder verschuiven je spawnpoints mooi mee. Alles is te lopen!

Jammer dat het met BF wordt vergeleken, dit is gewoon niet battlefield. Dit is W:ET movement en gameplay in een Quake universe met grotere maps en voertuigen. Nogmaals heel jammer dat iedereen bij "Grote maps en voertuigen" denkt aan Battlefield. Overigens kun je ook vehicles makkelijk stoppen.

Ik ga je knap vinden als je met de Strogg Tormentor (vliegtuigje) lang overleeft. AntiVehicleTurrets, Rocketlaunchers en Tanks. Ik maak niet nsel een vlucht die langer dan 1-2 minuten duurt :+
Je hebt een instant-hooverboard en daarmee vlieg je zo over het terein heen, grote afstanden lopen is dus niet meer nodig. check de movies op gametrailers.com.

Schijnbaar is dit geen singleplayer quake.. jammer ;(
@sync
Heb je deze wel gespeeld of reviews gelezen? Punten die jij opnoemt zijn juist dingen die net iets anders zijn dan in b.v. BF2, omdat je objective based werkt en niet alleen vlaggen hoeft te cappen.

eerst spelen en info vergaren dan mening geven ;)
Ik kan er niets aan doen dat ik erg teleurgesteld was door de beta. Deze heb ik een weekje gespeeld. De graphics konden me niet erg boeien, had toch stiekem meer verwacht van die mega-texture techniek. Ook de spelvorm had ik wat moeite mee om alles door te krijgen alhoewel ik lang de orginele versie heb gespeeld. Desondanks ga ik het spel wel aanschaffen, denk als ik eenmaal alles beetje door heb en als er wat meer en grotere mappen zijn dat ik me er prima mee kan vermaken. Kortom ,mijn persoonlijke verwachting van het spel was veeeeel te hoog ;-)
houd er dan ook rekening mee dat het maar een beta was die je gespeeld hebt ;) Qua graphics zal er genoeg opgepoestst zijn in de tussentijd, en ook gameplay zal gerust bijgeschaafd zijn..
Hoe was het gevecht zelfe ?
1v1 ongeveer zelfde feeling als bij ET ?
(Een hevige ET speler)
absoluut niet, ik voelde me ferm verloren. wat wel leuk is: de beta zal vol met BF2 spelers en die kunnen absoluut niet mikken. na 1 week werden veel ET spelers uitgemaakt voor cheaters :).
LOL! Ja dat idee had ik ook al. :)

COOP:

ET en QW verschillen naar mijn idee niet zo veel in gameplay. Maar het verschil in opzet en omgevingen is vergelijkbaar met dag en nacht.

Het is goed wennen in het begin, maar als je eenmaal de basics in de gaten hebt is het spel enorm leuk!

Ik verwacht zelfs dat er wel en mod uit zal komen die QW omtovert in een verbeterde ET :)
Tuurlijk zijn graphics niet opgepoetst en daar gaat ETQW niet om. Het gaat om de beleving en plezier. Jammer dat gamen tegenwoordig direct gepaard zou moeten gaan met uber graphics in plaats van gameplay zoals vroeger. Er zijn alleen verbeteringen aangebracht en bugs gevist de laatste tijd :+

Megatexture maakt het niet mooier en daar is het ook nooit voor bedoeld. ok je hebt geen repeating tiles meer. Het ging meer over optimalisatie van een groot oppervlak waarbij je zo ver als de horizon kan kijken ipv dat je met Fog te maken hebt. Dat is het doel van de megatexture, niet de graphics al is het wel een vooruitgang op de tiles.

[Reactie gewijzigd door GENETX op 4 september 2007 18:49]

Ik zag net in een advertentie op de site van 1up zag ik dat de demo van Quake Wars op 10 September uit komt....
Persoonlijk vind ik de hele Quake/Unreal serie niets... Het is gewoon niet mijn genre... Ik dacht wel gelezen te hebben dat de versie die nu uitkomt gemaakt is door een team van Quakaholics die begonnen zijn met het spelen van quake, compleet verslaafd raakten, daarna een mod hebben gemaakt voor quake (kan zo ff niet op de naam komen) en vervolgens dit deel mochten maken (correct me if im wrong).

Dus, het is gemaakt voor de liefhebber en door de liefhebber. De kwaliteit van de gameplay zit dan wel goed denk ik. Ik hoop dat er ook zon dedicated team komt voor RPG/RTS :D.

Ik hoop alleen dat stranglehold niet de zoveelste Max "Pain" rip off word met slowmotion gunfights.. Ik wacht wel even op Kane and Lynch, die heeft een wat originelere insteek ;)
Die mod was Team Fortress volgens mij. Hiervoor hadden ze al Enemy Territory gemaakt. En met die en deze game kan ik idd bevestigen dat het een game is door liefhebbers voor liefhebbers. Gameplay komt op nr1, daarna het bugvrij houden ervan. 1 jaar uitgesteld, erg? Nee! W:ET was ook al heerlijk en kon nog prima mee. Deze game zit niet vol met bugs, is de tijd voor genomen en loopt heerlijk en speelt vooral super!

Ik zou zeggen, give de Beta een try, tis nl niet helemaal Quake, maar een Mix van Quake en Wolfenstein MP/Enemy Territory.
Goed nieuws, dan zal de demo ook niet zolang meer op zich laten wachten denk ik zo.

Na wat ik er allemaal van gehoord heb, ben ik toch wel erg nieuwsgierig geworden....

[Reactie gewijzigd door mvds op 4 september 2007 11:35]

Halfweg september verschijnt demo
Ik had in het GoT topic over quakewars gelezen dat de demo halverwege deze maand uit zou komen (kan natuurlijk speculatie wezen).
Netjes dat ze dit gehaald hebben gezien er de komende tijd erg veel spellen van hetzelfde genre uitkomen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True