Eurocom zet quadcorelaptop op de markt

Eurocom heeft een laptop geïntroduceerd voor consumenten die geen concessies willen doen op het gebied van snelheid. De draagbare computer beschikt over een Core 2 Quad-processor en twee videokaarten in sli-opstelling.

Mark Bialic, manager van het Canadese bedrijf, noemt de D900C Phantom-X-laptop een mobiele workstation met ingebouwde ups. De desktopvervanger is een nog krachtigere versie van de al niet kinderachtige Phantom D900C. De draagbare computer is werkelijk van alle moderne technieken voorzien. Zo kan gekozen worden voor een Intel Core 2 Quad Q6600- of Q6700-processor, maar het instapmodel wordt geleverd met een dualcore E6x50-cpu met 1333MHz fsb. Als gpu heeft men de keuze uit een nVidia GeForce Go 7950 GTX, een GeForce Go 8700 GT of een Quadro FX1600M, allen met 512MB videogeheugen. Er is zelfs een optie om twee van deze kaarten in sli-setup geleverd te krijgen. De twee aanwezige geheugenbankjes bieden plaats voor maximaal 4GB ddr2-800-geheugen.

Eurocom Phantom-X D900C

De D900C is verkrijgbaar met een wsxga+- of een wuxga-scherm van 17". Aan opslagruimte is geen gebrek dankzij ruimte voor maar liefst drie 250GB-schijven via een raid 0/1/5-controller met sata-300-interface. Als optische drive zijn een dvd-multibrander en een Blu-ray-drive leverbaar. Draadloze communicatie verloopt via een 802.11n-netwerkkaart en een bluetooth 2.0 edr-chip. Buiten werktijden kan de gebruiker genieten van high-definitionbeelden via de ingebouwde hdtv-tuner. Met al deze rekenkracht en het gewicht van bijna 5,5kg kunnen we met recht spreken van een warme en zware schoothond. Eurocom biedt het instapmodel van deze desktopvervanger aan voor 2142 euro.

Door René Gerritsen

31-07-2007 • 23:07

56 Linkedin

Bron: DailyTech

Reacties (56)

56
47
10
6
0
9
Wijzig sortering
De barebone leverancier van al dit moois is overigens Clevo:
http://www.clevo.com.tw/products/D900C.asp

Alienware, XXODD, Advance, Mitracom, Sager, RockDirect, VoodooPC, WidowPC etc. etc. maken allemaal gebruik van Clevo barebones.

[Reactie gewijzigd door Dlocks op 31 juli 2007 23:15]

Oh ja, het merk waarvan er niets te vinden is hoe de behuizing uit elkaar moet om storing te onderzoeken. Wat dat betreft is het bij HP vaak veel makkelijker te vinden.
Anoniem: 150557
@PcDealer1 augustus 2007 22:48
Ter info: HP heeft VoodooPC overgekocht.
HP - VoodooPC
Anoniem: 150557
@Dlocks1 augustus 2007 22:43
Ter info XXODD gebruikt niet enkel Clevo, maar bijvoorbeeld ook Arima.
Wow die laptop is gewoon echt dik als ik dat plaatje zo zie...

Wel grappig dat dit een laptop is die met 'gewone' desktop cpu's wordt gelevert... Wel handig met upgraden daarvan maar wel slecht voor het energie verbruik. Dit is gewoon echt eigenlijk een desktop in een heel klein kastje gepropt.

Wat voor chipset gebruiken ze er eigenlijk in? Gewoon de p35? (gezien ze ook cpu's met een FSB van 1333 leveren met deze 'laptop').
Anoniem: 176518
@SRI1 augustus 2007 01:45
Ik denk een nVidia nForce 6xx familie chipset.
Die heeft SLI ondersteuning en 1333 FSB :)
Prijs valt mij wel mee. Je moet er natuurlijk ook nog een trolley bij kopen om dat ding te vervoeren.
Dat dacht ik eerst ook, maar:
Eurocom biedt het instapmodel van deze desktopvervanger aan voor 2142 euro.
Ik heb er net een samengesteld, en met een Q6600, 4GB RAM en 2 HD's kom ik boven de $5000,- €4000,- uit.
En als je dan denkt 'ik zet er zel wel een eigen 2,5" HD' in, dan moet je alsnog voor $60,- €43,- een bracket kopen.
De prijzen van $160,- €114,- voor een extra adapter en $260 €116,- voor een extra accu vind ik helemaal belachelijk nog steeds erg duur.

Ze hebben goed naar Dell gekeken: relatief goedkoop instapmodel, maar je betaald je blauw voor de extra's.

EDIT:
Moet beter kijken, zijn CAD oftewel Canadese dollars, aangepast naar euro's in m'n post.

[Reactie gewijzigd door Eldee op 1 augustus 2007 00:11]

5.5kg is helemaal niet zo zwaar voor een desktopvervanger.
een desktop PC houd je ook niet op je schoot

Althans, ik niet O-)
ben benieuwd hoe ze dit ding koel houden. een ding is zeker, deze kun je echt niet op je schoot gebruiken :Y)
hier zou ik dus eerder spreken over een Portable Desktop ipv een laptop ;)
Anoniem: 158035
1 augustus 2007 00:13
Wat is het nut van een UPS in een notebook, is een accu niet genoeg?

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 158035 op 1 augustus 2007 00:13]

LOL, de accu _is_ de UPS. Lees die zin nog 's? De directeur van Eurocom noemt de laptop een mobiele workstation met ingebouwde ups. Dat is het voordeel van een laptop ook: als de stroom uitvalt werk je vrolijk door. Dit ding is puur bedoeld voor CAD-tekenaars en andere powerhungry computergebruikers die hun workstation ook thuis willen kunnen gebruiken.
Anoniem: 48923
31 juli 2007 23:10
als mijn bedrijf niet alles bij IBM aan het halen was zou ik er sterk over na denken
Deze laptops zijn qua kwaliteit niet te vergelijken met een ibm. Ook zijn deze laptop enorm lomp.
Je bedoeld dat ze niet 4 keer stuk gaan in 3 jaar? Dat is nog eens een voordeel. Ik ben over
ThinkPads have been praised for exceptional build quality, system reliability, and services throughout their decade and a half of presence in the consumer market.
Zal wel weer niets betekenen omdat het van Wikipedia komt, maar toch... Thinkpads staan er wel bekend om dat ze een goede kwaliteit hebben. Dat neemt niet weg dat jij misschien slechte ervaringen hebt gehad met IBM hardware, maar dat zal dan in het licht van bovenstaande quote niet representatief zijn voor IBM laptops.
Wie zou er zo'n ding nou gebruiken?
Ik dacht zelf in eerste instantie aan journalisten die op locatie hun eigen beelden monteren, maar daar kun je ook een MacBook (Pro) voor gebruiken.
Anoniem: 69767
@Lens31 juli 2007 23:47
Gamers met te veel geld? Lijkt me een simpel antwoord?
Anoniem: 111970
@Lens1 augustus 2007 06:58
Ik, bijna. 3D rendering e.d. Alleen heb ik geen behoefte aan SLI, 3 harde schijven, etc. etc. maar juist weer wel aan > 4GB RAM.. en dat kan dan niet eens. Beetje een patsermodel dit, waar ik weer veel geld zou uitgeven aan features waar ik niks mee doe. Maar die Quad Core? kom maar op :)
erg leuk allemaal. maar het word tijd dat laptops ook aan standaarden gaan voldoen, en net zo modulair worden als desktops.
fijn losse behuizing met scherm kopen, dan een leuk moederbord uitzoeken, cpu erop, geheugen erop, cd/dvd erbij, en zelf je videokaart kopen.

dan gaan we mss normale prijzen zien.
enige nadeel is dat het waarschijnlijk moeilijk word om zelf echt kleine laptops te maken. maar voor dit soort dingen (desktop replacement) perfect.
Anoniem: 223937
1 augustus 2007 00:11
Moet daar nu serieus op geantwoord worden Dark Angel? Ik bedoel, de kracht die dat toestel kan hebben kun je wss op dit moment overal voor gebruiken.

Vind hem wel veel te duur overigens. Je hebt al nette toestellen voor minder en dan heb je ook nog eens het energie verbruik / Gewicht... Als desktopvervanger zou ik hem nog niet willen. Niets aan te veranderen op den duur. Nu dus 4000 euro voor een topmodel kwijt wat je over 2 jaar al niet meer als low range kunt gebruiken voor grafische toepassing of what so ever.

Je kunt beter een Mac kopen die dingen draaien dan nog eens stabieler ook nog.
"Nu dus 4000 euro voor een topmodel kwijt wat je over 2 jaar al niet meer als low range kunt gebruiken voor grafische toepassing of what so ever.Je kunt beter een Mac kopen die dingen draaien dan nog eens stabieler ook nog."

en jij hebt die laptop al in handen gehad neem ik dan aan?
ik ken in m'n directe kenniskring 2 mensen die binnen 1 jaar een crash van hun macbook pro gehad hebben... netjes garantie dàt wel. Maar stabiliteit hangt gewoon af van de kwaliteit vd hardware en intelligentie van de gebruiker. Daar kan jij imo nu niet over oordelen.

denk je dat een mac pro met 2x quadcore en 8gb ram voor 5000€ of meer niet een beetje overkill is en ook binnen 3 jaar hopeloos achterloopt op de nieuwe topmodellen...? De high tech wereld gaat gewoonweg razendsnel, wil je het snelste, dan dok je daarvoor. en terecht want in professionele studio's geldt elke minuut, time is money, met zulke machines maken zij juist extra winst.

[Reactie gewijzigd door 108886 op 1 augustus 2007 00:29]

Nou ben je wel dik aan het overdrijven hoor.
Als je 2 van die kaartje in SLI hebt kun je echt wel veel.
En ook al zal de ontwikkeling flink hard door gaan, en de kaarten misschien nog duurder en sneller worden, ik vraag me af of dat ook zo'n effect heeft.
Het gaat op het moment namelijk TE hard, je moet veel te vaak updaten, en dat heeft zo ook zijn effect op de verkoop.
Toevallig dat er ook net een bericht is dat men meer console gericht te werk gaat nu, en dat is juist om deze redenen.
Daarbij heb ik 2 jaar prima kunnen draaien met een GF 6600 GT, die toen al mid-class was. over de huidige generatie kan ik logischer wijs nog niets zeggen.
Anoniem: 59707
1 augustus 2007 01:59