Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 56 reacties
Bron: PalmOne

PalmOne heeft de Tungsten T5 officieel aangekondigd, zo schrijft Brighthand. De T5 wordt de eerste handheld van deze fabrikant met 256MB geheugen en zal verschillende nieuwe functies hebben, waaronder de mogelijkheid om als verwijderbaar opslagapparaat te verschijnen op een willekeurige computer. Van de 256MB zal 55MB op de aloude manier van Palm OS behandeld worden. Daar zal men bepaalde bestanden en programma's kunnen opslaan. Er is echter ook 160MB geheugen aanwezig dat zal functioneren als een interne SD-kaart en waarop alle types bestanden bewaard kunnen worden, ook diegene waar de T5 zelf niets mee kan beginnen. Het zijn dan ook deze 160MB die zullen verschijnen als 'removable storage' wanneer de T5 met een computer verbonden wordt.

palmOne Tungsten T5Voor het bekijken van Word-, Excel- en Powerpoint-bestanden, en het aanpassen van zowel Word- als Excel-documenten zal DataViz Documents To Go 7.0 meegeleverd worden. Deze documenten zullen overigens niet verdwijnen als de batterij van de handheld leeg is, aangezien een geheugentype gebruikt zal worden vergelijkbaar met geheugenkaarten. Uiterlijk zal de Tungsten T5 er uit zien als een combinatie van de twee voorgaande modellen. Het uitschuif-systeem zal echter ontbreken en in plaats daarvan wordt een standaard tablet-ontwerp gebruikt. De handheld zal 121mm x 79mm groot zijn en 15mm dik en zal ongeveer 145g wegen.

Voor de weergave beschikt de T5 over een 320x480-scherm dat zowel in landscape- als portrait-mode kan functioneren. Bovenaan vinden we overigens nog een SD/MMC-slot en een aansluiting voor een hoofdtelefoon. Onderaan is de HotSync-poort echter verdwenen. In plaats van de universele connector die de afgelopen drie jaar gebruikt werd, is er een multiconnector aanwezig die zowel dient om de T5 te verbinden met de cradle als om de usb-kabel in te pluggen. Hoewel er standaard geen WiF-ondersteuning aanwezig is, zal het systeem wel overweg kunnen met de WiFi-SD-kaart en beschikt de T5 over Bluetooth-mogelijkheden. Geïnteresseerden zullen deze Tungsten vanaf 3 november kunnen kopen voor de som van 399 dollar.

palmOne T5 vooraanzichtpalmOne T5 bestandsbeheer
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (56)

Eerlijk gezegd valt dit me tegen. Ik had toch echt verwacht dat deze Palm de killer of all CE's zou worden en dat is hij niet.
Dan doel ik op geintegreerd wifi erbij en meerdere slots met een waanzinnig goede batterij.
Ook de processor was verwacht op een 500+ Mhz chip, dat is ook niet het geval.

Jammer, ik neig nu toch meer naar de HP 4700, hoewel deze 2x zo duur is.
Wel eens gehoord van de Asus MyPal A730?
Deze kost maar 420,- eurie en kan net zoveel als de HP (dus meer als deze Tungsten T5)
Specificaties Asus:

Processor
Latest 520MHz Intel® XScale™ PXA270 Processor

Operating System
Microsoft® Windows Mobile™ 2003 Second Edition

Display
3.7" Brilliant Transflective TFT LCD
65536 Full-Colors, 16-bit Display
640X480 resolution

Memory
64MB Flash and 64MB SDRAM (45MB SDRAM user accessible for Eastern and Western languages )

Expansion Slot:
- One CompactFlash Type II Card Slot (3.3V);
- One SD Card Slot /SDIO Support (3.3V)

IrDA - nfrared port (115.2Kbps Max)

Bluetooth - Comply with Bluetooth Specification Version 1.1

Battery - 1100mAH Lithium Ion Removable Battery
.. maar dan heb je dus geen palm/palmOS. Ikzelf vind een palm altijd nog prettiger werken dan een pocketPC, vanwege het OS.

Overigens, het is EURO ipv. EURIE. Of heb jij het ook over autie, burie, enzovoort?

20 euro is overigens wel weer 20 euro.. deze palm zal waarsch. wel onder de 399 te krijgen zijn (adviesprijzen worden zelden gehaald), dus dat verschil zal oplopen.
@Syphera

Maar hezik heeft wel gelijk :7
Wel jammer dat jij denk iemand te moeten verbeteren. Echter gaat het erom dat iemand begrijpt wat er staat. Zowel Eurie als Euro wordt door de huidige tweaker wel begrepen.

DUS denk eens na voordat je weer iemand gaat verbeteren. |:(
Hoewel die een fractie kleiner is, is de Asus wel 2 mm dikker (15 -> 17) en 25g zwaarder (145 - 170). Dat vind ik nogal wat!
de A730w wordt nog vetter!!!

Wifi geintegreerd (zonder uitstekende antenne)
64Mb extra geheugen tov de A730
1440mili ampere uur accu ipv 1100 mili ampere uur

deze zal wel wat duurder zijn maar dat is het mij wel waard.

trouwens je vergeet de ingebouwde 1,3 mega pixel camera!!! deze zit zowel in de A730 als de A730w

ik ga hem kopen iig!!!
Jammer dat mensen nog steeds naar de megaherzen kijken, terwijl Palm met minder megahertzen meer kan dan een windows apparaat. Mijn Tungsten E draait op 126MHz, maar kan ook films afspelen... Iets soortgelijks speelt dacht ik ook bij de benodigde hoeveelheden geheugen voor Palm en windows applicaties.

Het zou mij niets verbazen als een Palm op 400 MHZ in de praktijk zo'n twee keer zo veel kan als een Windows Mobile op dezelfde snelheid en zelfs dezelfde CPU.
Een beetje loos om dit product te gaan vergelijken met een die bijna 2x zo duur is. Voor dit geld zal hij dan toch wel goed preseteren lijkt me?
Toch wel een terecht vergelijk, een hoop mensen hadden toch gehoopt op vga resolutie en built in wifi. verder is dat dual memory slot toch ook heel lekker op die hp4700
Vooral dat wifi is heerlijk, geen cradle meer nodig om te syncen.
Vooral dat wifi is heerlijk, geen cradle meer nodig om te syncen.
Dat kan toch ook met Bluetooth? Standaard WiFi lijkt me een beetje onnodig, ik denk dat weinig mensen dat echt nodig hebben. Liever een goedkoper apparaat dan.
2x zo duur?
Laten we uitgaan van een nederlandse prijs van 399 euro (zal waarschijnlijk hoger zijn).
De HP4700 kost bij enkele shops rond de 585 euro.
Dit is volgens mij nog geen 1,5x zo duur.

Verder is het mijns insziens een Tungsten E met verbeterde resolutie en meer geheugen.
Plastic case :(
Geen universal cradle meer bijgeleverd :(
Geen voorgaande accesoires daaardoor meer bruikbaar (toetsenbord, modem) |:(
Dit is eigenlijk een Palm Tungsten T3.1. Het is de T3 met goede verbeteringen: precies de verbeteringen die wij gebruikers wilden:
* Geheugen wist niet nadat de battarij eerder op is dan de laptop
*Oerstom schuifklepje is weg!
* Prijs blijft gelijk (400¤)

WAAROM halen ze nu ign de voicerecorder eruit ????? :-?????
Klein vergelijk palm t5 t.o.v. HP 4700

Palm T5
320*480
416 Mhz
256 mb intern
sd slot
bluetooth
geen voice memo
12,1 cm hoog
besturing knoppen
plastic behuizing
$399

HP4700
480*640
624 Mhz
192 mb intern
sd/compact flash slot
bluetooth/wifi
voice memo
13,1 cm hoog
touchpad besturing
magnesium behuizing
$599
Iedereen is zo negatief over deze Palm, maar als ik deze vergelijking zo zie is de T5 een zeer concurrerende PDA! Overzichtje:

320x480 tov 480x640 = hier lijkt de HP te winnen; vergeet echter niet dat de HP in veel gevallen nog gewoon op 320x240 zal werken omdat de software nog niet gereed is voor hogere res. Vergeet ook niet dat Palm OS waarschijnlijk nooit 640x480 zal ondersteunen, omdat palmschermpjes tot nu toe altijd een 1:1 of 2:3 verhouding hebben gehad, terwijl (q)vga 3:4 is.

416Mhz tov 624Mhz = De Palm is dus sneller. Iedereen weet al jaren dat PalmOS beter met de snelheid van de CPU omgaat dan Windows CE varianten. Sowieso is het natuurlijk appels met peren vergelijken, maar de praktijk leert dat je op een 33Mhz Dragonball CPU al kon doen wat je op een StrongArm 206Mhz ook kon.

256MB tov 192MB = 'nuff said.

SD only tov SD/CF combo = hier wint de HP duidelijk. Op zich is het wat mij betreft geen gemis dat een PDA maar 1 slot heeft, een 2de slot is gewoone xtra luxe, en dat biedt de HP hier.

Voice memo: Voor mij geen meerwaarde; mocht iemand het echt nodig hebben, kan ik me voorstellen dat je de HP kiest. Echter, voor het prijsverschil kun je ook een hele vette memorec kopen en nog geld overhouden.

12.1cm tov13.1cm = 'nuff said.

knoppen tov touchpad = weer een stukje extra luxe op de HP, dat echter wel weer gevoeliger is. Voor mij geen echte meerwaarde.

plastic tov magnesium = hier heeft Palm idd een steekje laten vallen imho. Alhoewel ik nog moet aanvoelen hoe sterk en stevig dat plastic is; dit kan de kwaliteit en feel van metaal behoorlijk benaderen indien goed uitgevoerd. De Palm zal hierdoor overigens wel aardig wat lichter zijn.

De accuduur van de Palm zal ook langer zijn verwacht ik; dit puur op basis van eerdere ervaringen met beide platforms.

Als we al met al de prijs ook nog eens bekijken, zou ik zelf eerder voor de T5 gaan dan voor de 4700. Misschien ben ik echter bevooroordeeld omdat ik al jaren Palm gebruik en PalmOS stukken lekkerder vind werken dan WindowsCE/PPC.
Ook een hoop palm software is nog niet in staat het volledige beeld van de tungsten T3 te benutten. Heel vaak klapt automatisch het onscreen keyboard op om het scherm aan te vullen.
Dat heeft niet zozeer met resolutie te maken, alswel met de schermratio van een programma. Als een applicatie gewoon gemaakt is voor een 1:1 scherm, dan wordt er uiteraard geen gebruik gemaakt van de laatste 160x320 pixels.

Bij PPC is het zo dat de schermen altijd dezelfde ratio hebben, 3:4. Toch is het zo dat veel programma's gewoon niet gemaakt zijn voor 480x640 maar voor 240x320. De software voor PalmOS die niet gebruik maakt van het hele scherm is in elk geval wel hoge res, 320x320, zodat er geen interpolatie gebruikt hoeft te worden.
@SuperSonicGames

Je zegt eerst dat we allen niet zo negatief moeten doen over deze Palm, maar vervevolgens geef je aan aantal duidelijke en heldere features/argumenten waarom de Palm niet zo goed is als de HP... je spreekt jezelf imho tegen.
Nee, dat doet hij niet, dat is JOUW interpretatie.
Als je goed kijkt dan zie je dat er voor die T5 meer positieve zijn dan voor die HP.
Hij laat een aantal zaken in het midden omdat die meer met persoonlijke voorkeur te maken heeft, zoals die voicememo.
Inderdaad, zoals ppl zegt, beetje rare interpretatie van wat ik zeg. Als ik even commentaar mag geven op mijn eigen reactie:

1ste punt (resolutie) laat ik in het midden.
2de punt (snelheid) geef ik duidelijk mijn voorkeur aan de Palm
3de punt (geheugen) Palm
4de punt (mem cards) HP
5de punt (voice memo) laat ik in het midden)
6de punt (afmeting) Palm
7de punt (behuizing) enigzins HP, meer in het midden
8ste punt (accuduur) Palm

Al met al laat ik 3 punten in het midden, geef ik de voorkeur bij 1 aan HP, en geef ik op 4 punten de voorkeur aan de Palm.
SD only tov SD/CF combo = hier wint de HP duidelijk.
AFAIK kan een palm zowel SD als CF-kaartjes slikken. Zou me verbazen dat ze dat bij dit model ineens hebben veranderd...
Jij verward CF met MMC ;)
Geen voice memo? Dat heeft de T3 wel, ik kan me niet voorstellen dat ze zoiets kleins er ineens uithalen.
Toch wel jammer dat het schuif-scherm er niet meer is, vond ik wel handig voor de compactheid.
En nog geen Cobalt...

Verdere specs: 416 MHz Intel XScale.
Juist goed dat het schuifscherm er niet meer is. Ikzelf heb nog steeds een M515, juist omdat al die troep erna zo'n schuifscherm had. Dat is alleen maar kwetsbaar, komt troep tussen, enzovoort. Verder is het domweg niet nodig, je hebt geen keyboard of extra knoppen nodig op een Palm.

Goed te zien dat Palm zelf dat nu ook inziet.
Hoewel ik geen fan ben van de slider op mijn T|3, en dat dus een verbetering vind in deze T|5, vind ik het wel erg jammer dat ze nu ook op plastic overgegaan zijn ipv echt aluminium. Dat is juist een van de redenen dat veel PocketPC's er zo cheap uitzien naast een Tungsten...
@Hezik:

Jongen, wat klets je nou toch. Heb je zo'n ding wel eens in handen gehad? Er komen nauwelijks klachten voor over de sliders, en dat heb ik van een heel betrouwbare bron.

Zelf ben ik eigenaar van zowel een Tungsten T als een T2. De constructie is oer-solide, en zelfs met slider is de Palm TT sterker dan de meeste plastic pocketpc PDAs.
De T5 draait juist wel op Palm OS 6 (Cobalt)!:
If the T5 is unavailable, an equivalent running or upgradeable to Palm OS 6 will be substituted.
Uit de regels voor de competitie om wxWidgets richting Palm OS 6 te porten. Degene die het voor elkaar krijgt een Tungsten T5 cadeau :)
Alles leuk en aardig, maar betekent dit nou ook dat het inmiddels te langverwachte OS 6 nog steeds niet uit is !? Kan je nog steeds niet multitasken, dit schiet niet echt op. Sorry om te zeggen, maar MS wordt op deze manier nou niet echt uitgedaagd.
OS 6 is wel uit, maar er zijn nog geen PDA fabrikanten die het al in hun PDA hebben gebruikt.

(sterker nog: OS 6.1 is zelfs al aangekondigd, speciaal voor smartphones) ;)
Mijne heren,

Het zal mij benieuwen of u allen dit leest, maar deze reactie is op alle hieronder geplaatste reacties een weerwoord.
AdLentis: Het is toch idioot dat de enige grote PDA fabrikant zelf niet het nieuwste OS gebruikt; Dell levert voor de huis-tuin- en keukensystemen toch ook geen ME meer !?
12013: Wat je zelf al als mogelijkheid aangeeft kan dus maar summier met een Single process OS. Denk maar eens terug aan die niet zo goeie oude tijd van Win 3x en eerder. Tevens kost het switchen tijd, omdat van dezelfde kernel én bronnen gebruik moet worden gemaakt. Resultaat is een wachtende gebruiker.
Jona: OS 6 kan multitasking moeiteloos (Stukken beter zelfs dan MS 2003 SE), bij 5.x is het een trucje, waarbij een gedeelte van het RAM gereserveerd wordt en beperkt toegang heeft tot de processor. Het door AdLentis geformuleerde voorbeeld kan wel, maar met een beetje volwassen spreadsheet actief, speelt de muziek traaaaag. En ik ben dus iemand die dit soort dingen verwacht, zeker als de enige concurrent dit wel biedt.
Ik ben jaren fervent fan van Palm geweest, maar zelfs ik moet erkennen dat het in elkaar schuiven van de puzzelstukjes bij Compaq, Dell etc. veel professioneler gebeurt dan bij Palm. En dat is jammer..... :'(
Wat bedoel je met "multitasken"?

Doordat de status van applicaties wordt bijgehouden kan je per direct switchen tussen applicaties. Je kan zelf toch eingelijk ook maar 1 ding tegelijk doen. Ik heb al een paar jaar een Palm m505, maar ik zou echt niet weten wat ik nu mis zonder het 'multitasken'.

Het enige wat ik me kan bedenken wat handig is, is dattie muziek kan afspelen terwijl je je agenda bijwerkt ofzo.
Bij echt multitasken blijft het andere programma actief in het geheugen. Wat er nu bij Palm gebeurt is dat een programma wordt afgesloten en als je teruggaat wordt het document waar je mee bezig was gewoon opnieuw weer geopend.
Symbian OS ondersteund bv wel mutitasking. Het programma blijft gewoon actief en je kan er in een keer weer heen switchen zonder dat er weer van alles moet worden geladen. Dat is echt stukken sneller...
Het enige 2 voordelen die de T5 t.o.v. de T3 heeft zijn langere levensduur van de accu en meer ruimte voor opslag. |:(

Om een stukje van het interne RAM te gebruiken als filestorage kun je ook gewoon software gebruiken, de T3 heeft toch genoeg ruimte. Verder vraag ik me af hoe de performance zal zijn, aangezien flash geheugen volgens mij nog altijd langzamer is dan RAM. Verder heb ik met mijn Tungsten|T al eens wat problemen gehad met onstabiele software, waardoor mijn palm niet meer wilde opstarten. Hoe krijg je die eraf als bij een hard-reset het interne geheugen niet gewist wordt? :?

Wat betreft accuverbruik: er zijn genoeg portable accu's te krijgen, zowel van palmOne zelf als van andere bedrijven. :z

Palm1's WiFi kaartje werkt ook prima op beide Palms.

Al met al zal het me niets verbazen als de prijsdaling van de Tungsten|T3 tegenvalt. Ik heb echter geen zin om mijn accessoires allemaal te vervangen, dus ik ga waarschijnlijk voor de Tungsten|T3. Als palmOne zo doorgaat, zal dat vermoedelijk mijn laatste PalmOS PDA worden. ;( Als sony nou eens niet gestopt was... :(
In de openingspost staat anders duidelijk dat de T5 55 MB standaard RAM heeft en 160 MB flash geheugen. Programma's en zo draaien dus nog steeds uit het snellere RAM. En een harde reset zal dus nog steeds het RAM geheugen wissenn.
Euh... als hij nog steeds 55 MB RAM beschikbaar heeft, ongeveer net zoveel als de T3, wat is dan de zin van het flash geheugen? Dat overige geheugen is alleen maar voor dezelfde zaken bedoeld als een SD kaartje. Je hebt dan nog steeds stroom nodig om die 55 MB intact te houden... :?

Nee, als _jij_ nou eens goed leest (en ook op de site van palmOne zelf), dan kom je erachter dat al die 256 MB gewoon flash is, en dat dat opgesplitst is in 2 stukkies. ;)

Ik denk dat ze die 55 MB gewoon leegmikken bij een harde reset, maar dat je je niet zorgen hoeft te maken als je PDA 4 weken zonder stroom zit.
Als sony nou eens niet gestopt was...
De grap is dat men bij Palmsource nog steeds beweerd geen officiele mededelingen van Sony gekregen te hebben. Er zijn wat "geruchten" maar Sony heeft recentelijk nog wel miljoenen in Palmsource gestoken. Ook schijnt Sony voor de japanse markt gewoon nog Palm PDAs te ontwikkelen. Het kan natuurlijk zijn dat men bij Palmsource een positief geluid wil laten horen maar officiele mededelingen van Sony schijnen er niet gedaan te zijn. (Hoeft ook niet, het gebrek aan Sony apparaten in de winkel zegt voor mij genoeg :( )
Ik heb geen PDA op het moment maar deze T5 heeft voor mij toch een aantal belangrijke pluspunten:

- Langere batterijduur (voor mij heel belangrijk)
- Gegevens blijven bewaard als de stroom eraf gaat
- Gunstigere prijs
- WiFi optioneel
- Langere batterijduur (voor mij heel belangrijk)
Dat heeft de Sony Clie TH55 ook
- Gegevens blijven bewaard als de stroom eraf gaat
Dit is wel weer erg handig. Uit ervaring blijkt dat je het altijd wel een keer te lang laat liggen zonder op te laden.
- Gunstigere prijs
De TH55 is ook ongeveer 399,-
- WiFi optioneel
Standaard ingebakken bij de TH55

De T5 is helemaal niet zo bijzonder. Sony heeft het al bijna een half jaar.
Ik weet niet of je het weet, maar de TH55 heeft maar 64MB (32ROM/32RMAM) en slechts een 123Mhz processor. Scheelt een hoop.
Ik weet niet of je het weet, maar de TH55 heeft maar 64MB (32ROM/32RMAM) en slechts een 123Mhz processor. Scheelt een hoop.
Ja, vooral op je batterij leven, die 400 Mhz heb je toch niet nodig, en de TH55 schaalt automagisch tussen 8 en 123 Mhz, gevolg is een insane langere battery life.
Ja, vooral op je batterij leven, die 400 Mhz heb je toch niet nodig
Jij hebt het misschien niet nodig, anderen wel. Je zou Schumacher ook in een fiat panda een autorace kunnen laten rijden. Gaat voor jou ook vast wel hard genoeg. Dat hij daarmee op hééééle grote afstand laatste wordt en dus niet presteert maakt jou vast ook niet uit.

Het bekende liedje. Het veralgemeniseren van een specifieke situatie naar anderen toe en niet inzien dat bij anderen de situatie anders kan zijn.
Ik ben bang dat ze bij Palm zo lang met het nieuwe ontwerp gestoeid hebben dat het in de tussentijd alweer bijna verouderd is.
Als beginnende pda gebruiker die nog een pda moet aanschaffen en deze alleen wil gebruiken als basic agenda en informatiemiddel voor onderweg is het apparaat best intressant. Nog lang niet iedereen gebruikt dan wifi of heeft een superhoge resolutie nodig. Maar dit product moet Palm niet gaan inzetten als de nieuwe pda die het bij het grote publiek helemaal moet gaan maken. Veel meerwaarde voor bestaande pda gebruikers heeft het niet om een overstap te gaan maken. Tenzij je je pda als data opslag voor al je kantoor documenten meesleept en je graag wat extra modules meesleept om dat goed te kunnen overzenden kan je maar beter even wachten. Oude pda's zijn dan zo oud nog niet.
Als beginnende pda gebruiker die nog een pda moet aanschaffen en deze alleen wil gebruiken als basic agenda en informatiemiddel voor onderweg is het apparaat best intressant.
Dat is nou precies het probleem. Dit is geen instapmodel. Daar hebben we de Zire 21, 31 voor. Als je als grote speler in de PDA markt een top of the line PDA uitbrengt dan moet er ergens toch een WOW factor zijn? HP heeft dit door er WiFi, VGA scherm en 600+ Mhz proc in te doen. De nieuwe T5 heeft niks intresants voor de palm gebuikers.
Als je als grote speler in de PDA markt een top of the line PDA uitbrengt dan moet er ergens toch een WOW factor zijn? HP heeft dit door er WiFi, VGA scherm en 600+ Mhz proc in te doen.
En hoeveel mensen hebben juist WiFi, een VGA-scherm en een 600+ Mhz proc• nodig in hun PDA? Juist: heel weinig.

Het probleem is natuurlijk dat er genoeg mensen zijn die eerder gaan voor de PDA met de meeste functies. Functiegewijs is het een logische keuze IMO, maar of het ook goeie marketing is...

• Afgezien van het feit dat de processor van een palm vergelijken met een processor van een PocketPC op Mhz eigenlijk idioot is, maar da's een andere discussie...
• Afgezien van het feit dat de processor van een palm vergelijken met een processor van een PocketPC op Mhz eigenlijk idioot is, maar da's een andere discussie...
Gebruikt Palm tegenwoordig ook geen XScale processoren van Intel net als in de Pocket PC? Dan kan het OS nog wat efficienter zijn e.d. maar de processor zelf is dan wel exact gelijk.
waaronder de mogelijkheid om als verwijderbaar opslagapparaat te verschijnen op een willekeurige computer.
Leuk als die van de buurman per ongeluk bij mij verschijnt.

:Y)
Alleen via USB ;)

Overigens kun je het SD slot nu ook al aanspreken als flash drive, maar daar moet je een third party driver voor gebruiken (dus dat is verre van plug and play).
CardExport van Softick, waar jij het volgens mij over hebt, is al een aardig tijdje over naar v2.0, en die emuleert een standaard USB mass storage device. Combineer dat met RAM Disk v1.0.1 van Handwatch en je hebt precies hetzelfde als de T5! :Y)

Ik had die eerste al gekocht voor mijn T|T ... :)
Geen WiFi en geen VGA resolutie en dit moet het vlaggeschip zijn van Palm?

Iedere zichzelf respecterende PDA-fabrikant heeft momenteel een VGA-model in gepland staan of kan het al leveren.

Ik vrees met grote vreze (of eigenlijk ook weer niet) dat het definitief gedaan gaat zijn met Palm op deze manier.
Palm draait nog vrij aardig in de USA. Daar verkoopt de Treo als een trein. De PDA markt is daar echter al weer aan het inzakken en de verwachting is eigenlijk dat die door smartphones worden weggedrukt.
Dat zie je dus ook aan de richting die Palm op gaat. Er komt een hoop ondersteuning van zaken die voor de Smartphone van belang zijn en typische PDA zaken worden wat verder uitgesteld.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True