Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 30 reacties
Bron: Games Industry, submitter: ac41964

Volgens Games Industry gaat Microsoft zijn Xbox-afdeling in Japan drastisch inkrimpen. Dit, zo meldt de schrijver, vanwege het feit dat de Xbox in het Verre Oosten nog steeds niet loopt zoals Microsoft gehoopt en verwacht had. Microsoft zelf ontkent echter een verkleining van de Xbox-campagne in onder andere Japan en Taiwan. Het bedrijf zegt de inkrimping door te voeren om de winst in deze afdeling op te voeren. In totaal gaat het om 34 ontslagen, dit op het totale personeelsbestand van 200 man. Zowel in de marketing- als de productiesector zullen ontslagen vallen.

Microsoft Xbox logoHet is echter niet bekend of er ook ontslagen zullen vallen onder de mensen die de spellen en de console zelf ontwikkelen. Het belangrijkste, door deze divisie ontwikkelde spel is niet verder gekomen dan het Verre Oosten vanwege mogelijk aanstootgevende religieuze aspecten. Tot nu toe heeft Microsoft in Japan nog geen 400.000 consoles verkocht, veel minder dan bijvoorbeeld de Playstation 2.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (30)

Dat snap ik echt niet waarom de xbox wel zo goed in de europese landen en de VS verkoopt en niet in japan...ze hebben de controller S (die kleine dus) al speciaal voor japan enz ontwikkeld...games zoals shenmue2 en panzer dragoon hadden ze toch van verwacht dat de verkopen zouden omslaan wat helaas niet is gebeurd...ik vind persoonlijk dat je op de xbox een stuk mooiere games hebt...maar daar gaat het duidelijk niet op bij de tjappies...wat zou wel de reden kunnen zijn dan ??? want duur is de xdoos zeker niet!!
Het is al langer duidelijk voor de rest van de wereld, maar voor sommige mensen, en jij bent er een van, duidelijk niet: Graphics maken de spellen niet. Wat mist de Xdoos wrom die niet in Japan verkoopt: Heel simpel: de typische Japanse spelletjes, waarin manga figuurtjes uit (daar) bekende tv-series hun opwachting maken. Ook de innovatieve spelletjes die gebruik maken van spraak enzo die worden wel voor de PS2 gemaakt, maar niet voor de Xdoos. Je ziet ook vaak als je de Top 10 van de Vs en Europa vergelijkt met die van Japan dat de VS en Europa grote overeenkomsten hebben (GTA:VC, etc), maar dat er in Japan vaak (voor ons) totaal onbekende spellen in die Top 10 staan. Dit zijn spellen die bij ons gelijk in de afvalbak zouden belanden maar die het in Japan megagoed doen. Dit soort spelletjes mist de Xdoos dus. Jammer, maar misschien kunnen ze dit nog oplossen, en anders kunnen ze het verhelpen met Xdoos2
Als iemand maar hier ook denkt dat het niet waar is, verklaar maar waarom het zo gemakkelijk is om een PS1 of PS2 spel te copieren en de hoeveelheid aan mensen met gecopieerde spellen.
Mensen zijn niet meer bereid om 30-40 of meer euro te betalen voor een matig tot slecht spel. Als je ziet wat voor rotzooi er verkocht wordt (ongeacht het platform) dan is dat toch triest, Het lijken wel gewone audio-CD's, die zijn ook alleen maar duurder geworden.

En zoals hierboven al gezegd :
De Specs maken de console niet succesvol. Voldoende kwalitatief goede games is wat belangrijk is.

Verder nemen de Japanse Publishers veel meer risico's en publiceren gewoon meer.
Europese en Amerikaanse publishers publiceren liever 20x een gelijksoortige rip-off van een goed verkopend spel. De macht ligt bij de publishers in Europa en Amerika.

Ja en ik ben in Japan geweest en er liggen beslist geen PS2 kopietjes voor 2 euro op elke hoek van de straat.
Ik ben dit jaar nog in hong kong geweest, en daar kon je er toch heel gemakkelijk vinden, spijtig dat ik geen gechipte ps2 heb, anders had ik er veel meegenomen.

Het meest rare was in mijn ogen toch dat die spellen gewoon in de etalage stonden, en dat de verkoper naast hem gewoon hetzelfde doet.

Maar dat is met alles daar, software, films, spelletjes, cd's. En de originele zijn ook nog veel goedkoper dan hier. Alles is in feite veel goedkoper, neem de nederlandse prijs en dat -30 tot -50% en dan heb je hun gemiddelde prijs. (alleen mijn boxen waren duurder daar) Ik heb daar in ieder geval grote inkopen gedaan :D

Maar die winkeltjes kom je natuurlijk ook niet tegen in de drukke toeristische winkelstraten, je moet al meer de stad zelf intrekken, en dan vind je meer dan genoeg keuze :D
want duur is de xdoos zeker niet!!
Nu niet, maar bij de introductie wel. Ik denk dat veel mensen afgeknapt zijn op de hoge prijs.

In Europa was het helemaal belachelijk... 480 euro, tegen $300 in de VS. De PS2 was ook rond de 300 euro, dus de Xbox was ruim 50% duurder ten opzichte van een al gevestigd produkt. Dan VRAAG je erom om door de concurrentie onder de voet gelopen te worden.
Microsoft had natuurlijk met deze console, eigenlijk met geen enkele console enige naamsbekendheid in china/japan. Sony met haar PS2 daarentegen was natuurlijk zwaar in favor dankzij de alom gesprezen playstation 1. Ik denk dat bij de release van de Xbox 2 microsoft misschien een stuk meer gaat verkopen. En over die ontslagen, tjah, misschien hebben ze toch net iets te veel van de prijs van de console afgesnoept door hem net iets te ver onder de waarde te verkopen?
Vergeet niet dat Sony het ontzettend mee heeft dat ze zelf een Aziatisch bedrijf zijn en ook daardoor veel "bonuspunten" scoren bij het publiek in die regio.
In AziŽ is Playstation "de beste keuze", want men kan gemakkelijk games maken. Iedere freak kan leren programmeren en ff op een CD zetten en verspreiden, daarom zijn er enorm veel lokale games. In Hong Kong speelt men totaal andere games dan in Japan, elke gebied heeft hun eigen cultuur, geschiedenis, humor,... Deze lokale games zijn ongeschikt voor export naar buitenland, tenzij als je van zo'n gebied komt (vb Chinezen in BelgiŽ importeren veel lokale games uit Hong Kong).

Aziaten houden ook van groot aanbod, ik ben zelf in Hong Kong geweest in de SNES-tijdperk, men zet een diskette-station-module op een SNES en er staat een doos diskettes met allerlei games, zodat de lokale games ook verspreidbaar zijn, niet elke freak kan zomaar zo'n cassette maken voor een SNES. X-box heeft in het begin minder dan 50 games, dus de Aziaten hebben totaal geen interesse, want ze hebben al een PS of PS2 met 100+ games thuis liggen.
Je hebt volgens mij geen idee hoe moeilijk het is om voor PS2 te programmeren.

De PS2 is de enige console op dit moment die met assembler geprogrammeerd moet worden.

Bovendien is de de subsystem van PS2 behoorlijk ingewikkeld, de grafische processor bestaat uit meerdere kleinere processors en er zijn diverse processing units die allemaal afzonderlijk angesproken moeten worden.

Daar programmeer je echt niet zomaar een spel voor, tenminste niet als je de onderste uit de kan wilt halen, daarom is er met PS2 grafisch veel meer mogelijk dan we nu zien in de spellen, het is gewoon te moeilijk om alle mogelijke functionaliteit in de PS2 te programmeren.
Ik weet niet hoe PlayStation 2 geprogrammeerd wordt, maar ik weet wel dat het zeker geen gemakkelijke klus is. Dat hebben verschillende mensen (waaronder de makers van GTA 3) bevestigd.
Dus volgens jou wordt elk spel voor de PS2 geprogrammeerd in assembler ? dan mag je jou bron toch wel eens geven :)
Dat speelt niet zo'n rol bij de verkoop PS2.

We speelt een rol dat Microsoft nog steeds niet door heeft dat Japan niet Amerika is en dat Japanners helemaal niet houden van al die Amerikaanse sport-games.

M$ probeert weer met 1 strategie de hele wereld te bereiken. |:(
We speelt een rol dat Microsoft nog steeds niet door heeft dat Japan niet Amerika is en dat Japanners helemaal niet houden van al die Amerikaanse sport-games.
M$ probeert weer met 1 strategie de hele wereld te bereiken.
MS heeft anders een speciale marketing en productstrategie opgesteld voor Japan. Daarbij zijn er behoorlijk wat Japanse games die op de console uitgebracht zijn, juist om deze markt aan te spreken.
Denk aan Dead or Alive III, Panzer Dragoon Orta, Genma Onimusha, Robotech Battlecry, Phantasy Star Online, Shenmue II, Gun Valkyrie etc. om er maar enkele te noemen.

En wat dacht je van het speciale samenwerkingsverband met Sega en enkele andere Japanse gameproducenten?

'T lijkt me in't vervolg dus handig om zulk soort commentaar niet te geven als je niet precies weet hoe de vork in de steel zit ;)
Vergeet ook niet dat er veel meer japanse titels verschijnen voor de PS2 dan voor de Xbox en dat er nooit een engelse versie van komt. Als ze voor de PS2 kiezen hebben ze in japan hebben ze daardoor een veel groter keus aan spellen dan we denken, volgens mij.
Is er iemand die toevallig weet welk spelletje er nou genoemd werd in het stukje tekst?
Het zal toch geen Buddha-extremistich terreurspel zijn? Wat er al over komt waaien in anime aan religieuze tintjes is meestal wel interessant.
Nou is m'n Japans nog niet zo goed, maar het zou misschien een mooi excuus zijn om weer eens in de boeken te duiken :-)

PS &/of topic, in Vietnam liggen PS2 spelletjes wťl voor een euro te koop, en van de oude PS heb je er twee voor een euro.
Staat tegenover dat iemand daar gemiddeld per maand (bruto) genoeg verdiend om (bijna) 2 officiŽle spelletjes te kopen
Zucht. Buddha-extremistich terreurspel? Je bent gek. Knetterend Gek. Te veel politiek gesnoven de afgelopen maanden?

" This is no ordinary beach volleyball game, the more points you receive on the court will enable you to customize your characters with over 100 swimsuits and accessories to choose from."

http://www.tecmoinc.com/store/doax.asp

Google, heet het truukje.

http://www.google.com/search?q=Tecmo%27s+%22Dead+or+Alive%22
DOA Extreme Beach Volleyball kan je toch echt wel hier in de winkel kopen hoor...
Dat spel wat geannulleerd was, is Kakuto Chojin. En dus zeker niet DOAX, zoals hierboven gepost werd (wel het ultieme nerd-spel, trouwens. Ongelofelijk, wat je met siliconen en een paar meter spandex kunt bereiken.)
The main title created by Microsoft's Japanese division, Kakuto Chojin, has been withdrawn from release overseas - due to potentially offensive religious content, if Microsoft is to be believed, although most commentators suspect that the critical and commercial pasting the game received in Japan may have something to do with the decision as well.

Volgens mij heeft hij het over dit spel, geen volleybal dus.

Kakuto Chojin takes hand-to-hand fighting to the next level. For the first time in a completely 3D fighting game, up to 4 fighters can engage in the action at the same time. Compete in an all out 4-person Battle Royal to see who's the last one standing or play Capture the Crown with 3 friends to see who remains king when the timer runs out.

Das dus wel vervelend dat hun main title niet lekker loopt
Weer dezelfde fouten die zoveel bedrijven maken :
Slow button response is the major contributor to the awful gameplay.
Even the sights and sounds are unbearable. Characters are shiny—literally—in detail: Clothes, skin, and hair all reflect light brightly and abnormally. Also, the fighting arenas are small, cramped, and designed with little imagination.
Worst of all are the annoying and lame hand-slapping sound effects each time a fighter makes contact with their fists and feet
Truly, Kakuto Chojin ranks low in the combat field
Met andere woorden : het is gewoon een prut spel
Misschien dat de ontslagen werknemers bij Sony aan de slag kunnen.. werken aan de Playstation 3 :)
wat moet deze afdeling ook 90 procent winst gaan draaien, zo te lezen gaat het namelijk alleen om een winstopvoering :?
34 mensen..

En hoeveel zou zo iemand verdienen? Dat wordt dan een besparing van 2+ miljoen euro per jaar. Tikt toch wel lekker aan.
http://www.gamepro.com/index.html?/microsoft/xbox/games/news/28122.sht ml
Kakuto Chojin Pulled From Stores
06-FEB-03
Dream Factory, developers of Kakuto Chojin, just can't get any breaksóaccording to Japanese reports, the Xbox-exclusive fighting game has been recalled by Microsoft and pulled from store shelves worldwide. The title has already been removed without a trace from Microsoft's American and Japanese Web sites.
According to a Microsoft Japan representative, the game was recalled "due to sensitive religious issues"óone of the background musical pieces uses passages from the Koran, the holy book of the Islamic religion. The Koran is believed by Muslims to contain the exact words God spoke to the prophet Muhammad, so using its passages in non-religious subtexts like video-game music is heavily frowned upon.

"As an international operation, Microsoft pays its respects to all religions," the Microsoft spokesman said. "That is the reason why we decided to issue a recall." The representative said that there were no plans to re-issue the game in Japan; its fate in America is unknown at this time.
Tsja, ik snap ook niet hoe Amerikanen er bij komen dat ze andere volken begrijpen. Amerikanen zijn nou niet echt subtiel ofzo, terwijl Japanners juist zowat het subtielste volk ter wereld zijn. Die zullen elkaar nooit begrijpen.

edit:

Voordat ik weggemod wordt:

Natuurlijk is het belangrijk om je doelgroep te begrijpen. Destijds werd Castle Wolfenstein ook niet al te best ontvangen door de Duitsers. Toen had echter nog niet iedereen een PC (zoals nu wel) dus was de ophef niet al te groot. Als je nu gaat kijken naar RTCW zie je dat hij heel wat subtieler omgaat met het nazisme dan de eerste CW. Dat heeft ID (of eigenlijk Todd Hollenshead) wel geleerd na de eerste CW.

Maar ja, ID is maar 1 van de vele ontwikkelaars, en naast een plaat voor hun hoofd zijn de Amerikanen ook nog eens zo eigenwijs als een muilezel en dus leert niemand daar van een ander.
Ik snap eerlijk gezegd niet dat iedereen aan komt zetten met argumenten als: shenmue II, phantasy star online, resident evil III zijn uitgebracht voor de xbox om de japanse markt te veroveren. come on, de dreamcast is daar wel redelijk aangeslagen, en al die spelletjes hebben die lui al gespeeld, waarom zou je daar een nieuwe console voor kopen?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True