DICE werkt aan meer grote maps voor Battlefield 6

Ontwikkelaar DICE werkt aan meer grote maps voor de recente shooter Battlefield 6. Hoewel de game goed werd ontvangen, is er sinds de release in oktober 2025 kritiek op het gebrek aan voldoende grote maps in het spel. Battlefield staat bekend om grootschalige multiplayergevechten.

DICE zegt de afgelopen dagen in meerdere interviews dat het de feedback van spelers ter harte neemt. Een topman van de EA-studio, Phil Girette, zegt bijvoorbeeld tegen PC Gamer dat de oudere, grote Battlefield 4-map Gulmud Railway getest wordt in Battlefield Labs. Dit zou een van de manieren zijn waarop DICE naar de fans heeft geluisterd. Via Battlefield Labs kunnen spelers maps en gameaanpassingen testen. De testomgeving geeft een indicatie van de ontwikkeling van Battlefield 6.

Tegen The Gamer zegt Girette dat de ontwikkelaar de focus legt op nieuwe maps. Hij benadrukt echter dat dit een van de tijdrovendste elementen van het doorontwikkelen van Battlefield 6 is. "We hebben wat meer tijd nodig", aldus de topman.

Battlefield 6 Season 2Battlefield 6 Season 2Battlefield 6 Season 2Battlefield 6 Season 2

Seizoen 2 is eerste stap in goede richting

Na een verlengd eerste seizoen introduceerde DICE deze week Season 2 voor Battlefield 6. Deze contentupdate introduceert de grote nieuwe map Contaminated en later in het seizoen een zeer kleine map genaamd Hagental Base.

Het is de tweede keer dat Battlefield 6 nieuwe speelvelden krijgt. In het eerste seizoen werd de middelgrote map Eastwood uitgebracht. Sinds de release is er dus slechts één grote nieuwe map aan Battlefield 6 toegevoegd; daar vragen veel fans sindsdien al om.

Seizoen 2 voegt naast de nieuwe spelomgevingen ook een nieuwe helikopter, vijf nieuwe wapens, cosmetische items en een battlepass toe. Spelers kunnen de wapens en voertuigen gratis ontgrendelen. Voor cosmetische items moeten zij de battlepass aanschaffen.

Door Yannick Spinner

Redacteur

19-02-2026 • 09:04

103

Reacties (103)

Sorteer op:

Weergave:

ik heb het 2 weken gespeeld.

de gunplay, graphics enzo zijn goed.
maar de combat zelf is te snel, bepaalde short ranged weapon classes overperformen. en rushen wordt in deze game niet afgetsraft, in tegendeel dat is hoe je boven aan op de leaderboards komt.

dit voelt meer aan als COD, ipv een goede bf6.
ik hoop dat DICE dit nog een keertje terug draait.

tragere gameplay, beter defined classes, grotere mappen. zodat spelers echt moeten nadenken of ze iets wel of niet doen.

tot die tijd, mij niet gezien.
Tragere game play, yes! Classes zijn wat mij betreft perfect! En grotere kaarten zeer welkom, liefst met water en boten nog
Het is voor mij wel duidelijk dat EA (niet DICE, er zit zowat niemand meer daar die aan de goede BF titels heeft gewerkt) deze game helemaal heeft ingericht om de positie van de meest dominante casual shooter in te nemen van CoD. Ik heb de hoop opgegeven dat ze het iets trager maken en meer leunen op teamplay zoals de oudere titels ook deden. Balans in classes zetten ze liever opzij om mensen hun "John Battlefield" gevoel te geven.

Ik hoop dat custom servers beter worden en dan communities alles weer zelf in kunnen richten. Want als ik nu een custom server join met leuke regels dan zit het al snel vol met bots.
Ze geven ook een gebrek aan middelen de schuld voor de karige content. Als ze nou is stoppen met limited time events, en die middelen steken in het ontwikkelen van nieuwe (grote) maps, zoals we gewend zijn van BF, zou het er allemaal heel anders uit zien.

https://fandomwire.com/battlefield-6-dev-blames-lack-of-resources-for-fewer-maps/
De devs die bezig zijn met limited time events zijn niet dezelfde developers die maps maken. Het een sluit het ander dus absoluut niet uit.
De devs die bezig zijn met limited time events zijn nu niet dezelfde devs, maar je kan ze wel dezelfde maken door ze aan maps te laten werken.
En die omscholing kan niet binnen een paar weken worden gedaan, en is ook niet goedkoop, dus hoe dan ook heb je tijd nodig voordat zoiets zijn vruchten kan afwerpen.
En dat heet een management probleem, vanuit het oogpunt van de consument. EA heeft goed geld verdient door zo min mogelijk hun game te polijsten en de release datum goed te timen tov een bepaalde andere shooter, een groot success. En de consument? Die moet het maar met minder doen en 100 gamebreaking bugs. Ze weten dondersgoed waar ze mee bezig zijn bij EA.
Waarom denk je dit? Elke dev heeft zo z'n specialiteit. Map design is echt wel iets anders dan animeren. En ook weer iets anders dan puur code schrijven.
@batumulia geeft aan dat de ontwikkelaar beter moet nadenken over waar ze hun middelen insteken. Dit gaat dus niet over nu de developers van project laten wisselen, maar dat de ontwikkelaar vooraf had moeten bedenken dat ze meer mensen inhuren voor maps, dan voor limited time events. :)
Daar ben ik het zeker mee eens en normaal is dit de juiste uitleg, maar de limited time events in BF6 bestaan voornamelijk uit een nieuwe kaart (of kaartdeel) in de REDSEC modus, of het maken van nieuwe assets die in-game gebruikt worden in bestaande kaarten. Zo was het vorige 'limited time event' een bestaande kaart die een sneeuwlaagje met bijbehorende 'undercooled' gameplay kreeg. Dan zit je toch echt te werken met en aan maps met developers die dus wel relevant zijn voor het maken en beheren van maps en mapassets, en kan je die mankracht beter stoppen in het maken van nieuwe maps.

[Reactie gewijzigd door davadude op 19 februari 2026 12:44]

De limited time mode IS een nieuwe map met enkele gimmicks. Ik snap niet waar jullie discussie over gaat.
de devs die limited events maken hebben wel een plaats op de loonlijst die een andere dev niet kan innemen dus het 1 sluit zeker het ander wel uit.
Die limited timed event was anders maar een kleine aanpassing voor leveldesign zelf van wat ik begreep (en meer een engine test voor sneeuw dan anders). Er is vaak commentaar op, maar als je leveldesigners nog bezig zijn, hoeven de gameplay designers en asset bouwers niet op hun handen te zitten natuurlijk. Niet elk team zal evenveel werk hebben over dezelfde periodes. Daarnaast kun je niet meer leveldesigners ertegen gooien om een map sneller af te krijgen en duurt het opzetten van tests ook wel wat tijd voordat je weer feedback kunt verwerken.

Vooralsnog voelt de balans in de nieuwe map prima en hebben ze vast veel geleerd van de feedback op de overige maps. Bij voorgaande games duurde het ook vaak een paar maanden voordat het uitbrengen van maps een beetje op stoom kwam (heb een post erover nog in het BF6 topic), dus dit volgt wel een beetje dezelfde lijn.

Daarnaast hebben ze natuurlijk wel last ondervonden van de dood van de executive producer. En sommige mensen zijn gewoon verwend bij andere games en snappen niet hoeveel meer werk een BF6 map is ten opzichte van een 3-lane COD map of een (qua leveldesign) niet zo spannende BR map. Bij die laatste heb je minder te maken met balans en objectives vanwege de opzet van de modus.

[Reactie gewijzigd door Martinspire op 19 februari 2026 09:24]

Ik wil alleen even terugkomen op je opmerking over dat BF6-maps meer moeite zijn dan 3-lane CoD-maps. Ik maak weleens scènes in Blender en heb ook weleens voor de lol maps uit sommige games ingeladen in-engine, zodat ik details kan ontdekken en kan bewonderen. Maar leveldesign is soms iets waar snel overheen wordt gekeken. Het is inderdaad lastig om een BF6 te maken met alle details die ze erin stoppen, maar ik weet niet of het meer moeite is dan een 3-lane CoD-map. Tenminste, als ik het over de 3-lanes heb, dan refereer ik wel naar degenen die we nu ervaren als echte classics, en niet degenen die de laatste 10 jaar zijn uitgekomen. Want dat is in de meeste gevallen troep.

De balans voor een goede 3-lane is echt een prachtige vorm van goed leveldesign. Of het lekker speelt, was in de eerste dagen geen toeval. Dit was anticiperen op hoe spelers liepen en waarnaar ze keken, de hoeveelheid spelers die deze route pakken, of er flanking routes zijn, of er lookout points zijn die punten kunnen drukken en de lookouts moeten ook weer de flanken/counteren zijn. En soms heb je zelfs in een 3-lane een pad dat eindigde in een mini-3-lane. En dan heb ik het nog niet eens over de vormgeving; dit wordt pas later gedaan wanneer het goed speelt. Natuurlijk zullen ze tijdens de blockout-fase al rekening houden met het thema en bepaalde elementen, maar de gameplay was hier leidend.

De basemaps van BF6 geven mij meer het gevoel dat ze nadachten over wat er visueel indrukwekkend is om op in te spelen en daarna pas van: oké, hoe gaan we dit invullen? Ik merk daarom dat de paden tussen verschillende objectives niet lekker lopen. Of dat de objectives niet echt op goede plekken staan, alsof dit een beetje een afterthought was.

Ik heb het gevoel dat BF6 wel een goede fundering heeft, maar ze moeten echt de levels een keer gaan nailen. BF6 is echt niet de enige titel die hier last van heeft. Als ik oudere games speel, zit ik soms met verwondering te staren naar hoe hoog het niveau voor leveldesign lag als je het vergelijkt met hoe het nu is.
Of geef de community een map editor en de optie die maps ook gewoon te hosten, ik zal wel oud worden maar vroeger was een base game genoeg en deed de community de rest.
Ik word ook moe van het moeten grinden om een beetje knappe wapens bij elkaar te halen etc. Wat is er mis met iedereen dezelfde loadouts, even buiten beschouwing gelaten dat het uitmelk model van EA dan stuk gaat natuurlijk.

De potentie van de game is dikke prima en ik heb er ook oprecht lol in soms, maar het blijft jammer dat er geen uitgever is die weer eens een echte old school shooter met bijbehorende opties uitbrengt.
Dit staat mij ook met afstand het meest tegen. Al dat grinden om iets vrij te spelen. Ik heb hier geen tijd voor en loop dus constant achter.
Ik heb inmiddels in iedere categorie 1 wapen naar max level, maar wel via casual breakthrough omdat het in normale multiplayer als low level gewoon niet te doen is zonder goede squad mates etc.
Ik haal meer plezier uit casual breakthrough dan alle andere modes zonder bots. Ik speel niet zo vaak, dus als ik dan eens een uurtje tijd heb, is elke seconde afgeknald worden niet erg leuk.

Wel jammer dat casual zo weinig maps heeft. Ik zou graag meer casual maps en modes zien. Of een betere level matching.
Ja dat, ik heb vliegen leren gewoon opgegeven, in normale multiplayer kom je de helft van de tijd niet van de grond af of zijn de tegenstanders level 1000 met magische shielding en cloak devices.


Je krijgt de tijd niet om aan de fysics te wennen en je skills te verbeteren.

Als ik het voor het zeggen had, Conquest erbij in casual. Maar ook Coop. Dus echt human vs bots want dat traint toch het prettigst. En ja je hebt die portal ellende, maar daar level je amper wat van je wapens en voertuigen dus dat is het ook net niet helemaal helaas.
“Dad mode”. Ook veel gespeeld maar vooral om wapens te levelen. Nu alleen nog conquest. Leuk als casual meer mappen en conquest krijgt
enerzijds gaat het behoorlijk langzaam, anderzijds geniet ik van het unlocken en hoeft het van mij niet allemaal max level te zijn. Het geeft ook voldoening met sub-par upgrades anderen neer te knallen. Ik zet bijvoorbeeld overal een silencer op om detectie te minimaliseren, maar zonder spelen geeft weer een andere dynamiek waarbij je meer moet bewegen en het dus als prestatie en verandering voelt als je hem unlockt.
Maar goed, ik speel redelijk casual (wel positieve k-d ratio) en vind het over het algemeen goed werken omdat je een max aantal accesoire punten hebt die je op de gun kunt zetten. Dan is het toch al vrij snel in balans met andere spelers.
Na een twintigtal uren in bf6, weer lekker terug naar good old bf4.
Geen drukke menu’s, fijne gameplay, grote maps en gemaakt met minder budget dan bf6. Bf4 was 100 miljoen, bf6 €400 miljoen.
Feit dat spel kapot is heeft niks met content te maken. Dus ze slaan de plank volledig mis. Ja mensen willen graag grotere maps, maar de dingen die gerepareerd moeten worden zijn naar mijn idee het hoofd probleem.

Feit dat e-sport evenementen niet door kunnen gaan door deze bugs spreekt boekdelen.
https://esportsinsider.com/2025/12/battlefield-redsec-elite-series-postponed

En de bugs zijn nog steeds niet opgelost.
Haha, maar tijdens de release riep iedereen nog "yay quality over quantity". Maar iedereen wil nu alleen maar dat content 24/7 eruit geduwd wordt...
Kom maar op met je 1942 remaster. Sprint erin, misschien wat loadouts, maar daar houd het op. Geen skins, geen FOMO live service geneuzel. Gewoon die grote maps en vehicles. En dan weer lekker over de vleugels van die B2 rennen en lekker analoog dive bommen, of mikken met mijn Panzerfaust. Ohw, en dedicated server software releasen zodat de community het beter kan doen dan.

Minder = Meer.

[Reactie gewijzigd door Styreta op 19 februari 2026 10:36]

Ik mis de tijd van BF1942 enorm. Bovenaan de looping uit je vliegtuig springen om onderaan er weer in te gaan; met je jeep or APC in een flak kanon rijden om die zo over de hele map te lanceren; het hele vliegdekschip op land proberen te krijgen }>

"Clanwars" van toen waren ook fantastisch.
Yup. Ik heb nog screenshots van onze clan en de rankings van bftracks.com en clanbase

Dingde ik toch redelijk mee met de top :9
Kan je ze delen? Zelf heb ik helaas niets meer van die tijd, dus het lijkt me tof om dat soort dingen weer terug te zien :o
heb zo 123 enkel deze kunnen vinden. Zou eens op mn NAS moeten spitten. Leuke tijden. https://imgur.com/gallery/bftracks-screenshot-opxMdJU
Precies,

Hele hoop van die graphix weg, geen struiken van hier tot tokyo , gewoon lekker open en gameplay is weer de norm ipv graphix en zo veel mogelijk meuk en verstop plekken om te campen samen met zo veel mogelijk players op een klein stukje,

Battle of tobruk, market garden, , bocage, wake, kursk, dat waren allemaal gave mappen
El Alamein en Gazala plx

maar de battleships map waren ook top....
To little, to late.

Ook na de Season 2 blijft het aantal speler erg laag. Ik speelde ook het nodige hardcore, maar maar ben er mee gekapt. Speelt niet lekker weg vreemd genoeg.
Dacht dat het aan mij lag dat het niet lekker weg speelt. Nou vond ik het bij de gewone BF6 multiplayer nog wel meevallen, voelde wel weer een beetje als vanouds, maar bij REDSEC kan ik er niet echt inkomen. Kan daarin niet echt een goede flow krijgen. Dan voelt Warzone toch wat lekkerder.
Ik vind het wel apart. Bij veel andere artikelen over games, consoles, etc. op Tweakers is iedereen lovend over BF6, maar nu het effectief over BF6 gaat, is iedereen ineens niet meer zo lovend…
Als je de steam charts bekijkt, en de kritieken op het spel ziet, en zelf misschien het spel gespeeld hebt, dan kan je toch wel concluderen dat het gewoon een defect spel is. En met elke "patch" die ze uitbrachten om het te "fixen" maakte weer iets anders kapot of repareerde niks, of far too little. Dan nog niet over de content en gameplay feel te spreken.

Op dit moment is het spel gewoon dweilen met de kraan open, vandaar ook dat het leeg loopt.

https://steamdb.info/app/2807960/charts/#1m

https://esportsinsider.com/2025/12/battlefield-redsec-elite-series-postponed

[Reactie gewijzigd door Enjoyer op 19 februari 2026 15:01]

Zo ook nu weer bij deze patch. Weaponmodels verdwijnen ineens midgame. De wereldmap waarop je moet aangeven waar je wil spawnen is niet goed meer in beeld, dus je komt niet bij spwanpunten. Na 10 minuten had ik het wel weer gezien.

Vanwege de gefaalde launch op de EA app zou er nog een gratis battle pass komen voor de mensen die toen een battlepass hadden... ook dat weer niet. Dat gaat weer netzo als de toen beloofde 12uur aan boosters die kwamen ook pas na 2 maanden.

En heel eerlijk wat is er nou eigenlijk tot nu toe ten goede veranderd? In tien minuten spelen werd ik alweer 2x om de hoek neergeschoten. Er word een nieuwe map gelanceerd in een Vallei en je kan elke bergwand opklimmen. Wat denken ze nou dat mensen gaan doen? Sniperhalla no thx. Na de beta is het alleen maar slechter geworden.

Een game moet leuk zijn en niet een irritatie bij elke interactie die je heb, of het nou het menu is of de game zelf alles werkt elke keer anders maar nooit beter.

[Reactie gewijzigd door Bloedbak op 21 februari 2026 10:17]

Precies waarom ik het niet meer heb aangeraakt sinds voor de kerst. Ik heb ze de kans gegeven, maar ze hebben er niks mee gedaan. Nooit meer een BF voor mij.
Mensen weten nieteens meer wat ze zelf denken. Plus, het is modern om over alles te zeuren. 😅
Ik ben er ook ondertussen van afgehaakt. Het is simpelweg niet de Battlefield meer die ik gewend ben en misschien is een shooter die iedereen probeert te pleasen niet meer mijn ding. De oude waren net even wat meer gefocust op wat Battlefield bijzonder maakte ten opzichte van andere grote FPS-titels. Maar BF6 probeert heel casual te zijn en teamplay te implementeren, maar ook fast-paced fps, etc. Het is in veel dingen goed, het ziet er mooi uit en de movement voelt heel smooth. Alleen is de balancing en de manier waarop de classes ingedeeld zijn een pijnhoop. Ik probeerde niet te veel in oude dingen vast te blijven hangen, maar als ik weer terug naar BF1, BF4 of BF3 ga, dan is de balance veel lekkerder en speelt het ook veel fijner. Dus ik hoop dat BF6 nog een fix krijgt, maar anders speel ik die alleen als ik ff zin heb in iets casuals en andere games voor wanneer ik zin heb in iets dat meer serieus is.
Casual? Speelde je alleen tegen bots ofzo? En teamplay implementeren, leg eens uit? Fast paced FPS, met chaos is JUIST wat Battlefield is 😅. Wat is zon puinhoop aan de classes dan? Zeker dat het je te lang duurt dingen te unlocken of is er nog meer?
Ik heb zelf niets tegen dat het te lang duurt om te unlocken. Als het lang duurt, hoeft het niet per se een grind te zijn. Ik vind het juist leuk dat als je veel met een wapen hebt gespeeld, dat daar progressie in zit. Ik bedoel casual niet als een belediging, maar als in dat alle mechanics, van de movement tot de weapon mechanics, afgestemd zijn op de general audience. Dat je snel in de actie komt en dat je niet hoeft na te denken over wat jij doet met de spawntoken die je gekregen hebt. Als je doodgaat, pak je het weer op en ga je weer door.

Fast-paced FPS-chaos was niet altijd waar Battlefield bekend om stond. "ALL OUT WARFARE" was meer de leidraad. De chaos was wel een onderdeel daarvan. Dit element werd versterkt in BF1, maar nu staat het op steroids met weinig rustmomenten, maar ik heb het gevoel dat dit nu wel de focus is. En ik begrijp waarom ze hiernaartoe leunen, want er zijn enorm veel mensen die zo'n shooter nodig hebben, en deze kregen ze niet van Activision. De IP van Battlefield lag hier in de buurt, dus ik begrijp de keuze van EA, want het is een succes. Maar Battlefield werd vroeger door enorm veel mensen gezien als de serieuze versie van CoD. Waar je nu nog meer serieuze/hardcore shooters hebt zoals Arma, Squad, HLL (arcade milsim).

De game is nu wat individualistischer in vergelijking met de voorgangers. Het maken van veel kills wordt harder gestimuleerd, mede hierdoor lopen er van die sweats rond met de meest spastische movement. In oudere delen kon je hoog in de leaderboards komen als je gewoon je taak deed als jouw class. De classes stonden hierdoor ook veel sterker in hun schoenen. Geen "open classes" (zijn er ondertussen al potjes die niet volgestroomd worden met bots in deze playlist?) dit is al helemaal funest voor de balance.

In het algemeen merk ik dat de mechanics van de game gemaakt zijn om de speler dopaminehit na dopaminehit te geven zonder dat een speler daar veel voor hoeft te doen. Eerst moest er even gelopen worden en moest je bij veel maps de actie echt opzoeken. Daarna had je het punt veroverd door alle classes volledig te utiliseren en was er een moment rust en kon je een plan maken voor de volgende objective. Nu is het veel meer gericht op run and gun en constante adrenaline.

Maar in het algemeen is het geen slecht spel, maar ik begrijp waarom er ook genoeg mensen niet blijven hangen. En dat is niet erg, want niet elk spel is voor iedereen.
Na een update ergens eind vorig jaar is het voor mij heel zwaar achteruit gegaan. Had nieuwe videokaart gehaald, PC volledig opnieuw geinstalleerd en had heerlijke performance.

Update geweest en ik krijg microstutters, lag-achtige bewegingen en de hele input van muis voelt niet lekker en consistent.

Na de update probeer ik het echt wel, maar het is zo doodzonde...
Ik zal in een kleine groep horen maar ik probeer zelf vaker games te spelen die draaien op linux. BF6 heb ik na release daarna ook niet zo vaak aangeraakt daardoor.
Ik heb precies hetzelfde. Hopelijk komen meer spellen beschikbaar die anticheat supporten op linux. De steammachine is hopelijk een van die impulsen.
Ik hoop precies op hetzelfde dat Valve het voor elkaar gaat krijgen. Want het is ook een flinke concurrent voor consoles. Als je consolegamers om krijgt dan moeten ze wel.
Want dit is nuttig als reactie. No sh*t sherlock, zoveel games werken niet lekker op Linux
Dit heb ik ook. Kan mijn vinger er niet op leggen maar het speelt gewoon niet lekker.
Ik heb het spel na 2,5 maand weer eens opgestart. Desondanks ik een back-up had van profiel instellingen, ben ik nu weer opnieuw alle instellingen kwijtgeraakt.

ik was erg enthousiast tijdens de release, maar spel voelt nu meer beta aan dan de beta zelf.

Elke keer lijkt weer fout te gaan, maar wel bezig met geldzuchtig gedrag, gewoon grof geld durven te vragen voor season 2. Ik vindt het nogal vernederend naar klassieke fans, die met een pro voorheen veel meer kregen. Maar goed, geld binnen harken is blijkbaar belangrijker dan spel ook daadwerkelijk daadwerkelijk een AAA aanvoelt.
Ik heb het spel de eerste twee weken gespeeld. Maar ben al vlug afgeknapt op de kleine mappen. Ik heb zelf geen idee wat S2 gebracht heeft aangezien ik het niet meer goed opvolg.

Over het algemeen vind ik het ook niet lekker spelen. Ik kan er de vinger niet opleggen waarom juist. Maar tov BF1 & BFV welke ik echt honderden uren heb gespeeld vind ik deze echt niet lekker spelen (net als de vorige trouwens).

[Reactie gewijzigd door kayjay op 19 februari 2026 09:18]

Voor mijn gevoel komt het niet lekker spelen doordat het teveel een CoD manier van spelen is. Tactiek en teamplay (zoals in BF2 (oude vent i know ;))) is ver te zoeken, hetgeen wat battlefield in mijn ogen juist moet hebben
Idd, het 'voelt' niet als een Battlefield game maar een CoD game.
Ik speel Battlefield 6 sinds release wel wekelijks en heb er ondertussen 110+ uur er in. Als speler merk ik wel dat BattlefieldStudios (Dice + andere studios) echt luisteren naar hun spelers. Van Cosmetics die aangepast worden tot objectives in mappen verbreden. Met de aankondiging van dat er aan grotere mappen gewerkt worden is dus voor veel BF spelers een fijn geluid. Echter balen natuurlijk veel spelers van dat de huidige mappen te klein zijn, maar die verwachten dan waarnschijnlijk dat ze een grote (Hoog kwaliteit) Map krijgen binnen een week.

De game hangt nog steeds rond de 75k dagelijks peak spelers (SteamDB) en je ziet een kleine krimp, maar ik denk zelf dat de game niet een pijnlijke dood krijgt zoals COD7 en dat BFstudios iets moois gaan maken van Battlefield 6
Toch is het bizar dat er indies zijn die zo'n grote productie hebben ingehaald qua spelersaantallen.

Ben wel blij dat ze luisteren naar feedback, ook al heb ik het gevoel dat de fans die het meer willen laten lijken op CoD altijd wat luider zijn. Zeg niet dat het een kopie is van CoD, maar ze gaan wel duidelijk voor die doelgroep. Snap de move ook wel van EA (ik zeg bewust geen DICE, want die studio is allang dood), omdat de CoD-playerbase voor het oprapen lag, omdat CoD de Fortnite-playerbase achterna ging.

Dus ik hoop dat BF6 nog veel support gaat krijgen, omdat het wel een leuke casual shooter is die veel mensen in hun bibliotheek hebben staan. Als de servers weer werken zoals met BF3/BF4/BF1/BFV, waar communities makkelijk hun eigen servers op kunnen zetten en regels in kunnen stellen, dan kan het met goede en wellicht grotere maps best wel eens leuk worden voor mij.

P.S. Het is geen slechte game, maar door 2042 ben ik shooters gaan spelen die niet bang waren om iets nieuws te proberen. Shooters die niet vriendelijk waren naar nieuwe spelers, maar iets leren voordat ik goed was, dat was weer een verfrissende ervaring. Ik heb geaccepteerd dat Battlefield niet meer zo'n franchise is.
Indies zijn het beste wat er is voor de gaming industrie. Die developers laten echt zien wat gamers willen, en niet wat stakeholder willen. Kijk maar naar Lethal Company, PEAK, Stardew Valley, Hollow Knight etc.

Battlefield 6 support ook weer community servers, met hun eigen regels. Hierdoor zijn er helaas dus wel EXP farms.

Ik had zelf ook verwacht dat 2024 de laatste nagel in de kist was, maar toen kwam BF6.
Moet zeggen dat ik wel voor de marketing ben getrapt van BF6. Het is aan de ene kant erg jammer want get voelt wel lekker als je rondloopt. Dus de potentie is er maar het lijkt soms wel alsof ze bewust voor de verkeerde keuzes gaan. Terwijl ze zo ver zijn gekomen.
Hier ook mee gestopt; was erg hyped en speelt nogsteeds erg lekker maar een of ander manier te grote focus op challenges die je her en der door je strot wordt geduwd icm allemaal timed events... dan ben je mij gewoon kwijt. De gemis van grote maps snap ik goed maar benieuwd of dit nog echt spelers gaat trekken of langzaam gewoon gaat doodbloeden naar een handje vol spelers.
Zelfs 2042 heeft betere maps, ik heb BF6 vandeweek verwijderd, irriteerde me al mateloos aan de aantal snipers ook, steeds maar dezelfde maps en voor mij de enige vernieuwing was je gewonde maat wegslepen.
Veel gespeeld maar twee weken terug gestopt met spelen. Had het wel een beetje gezien. Misschien over een tijd weer oppakken.
Via Battlefield Labs kunnen spelers maps aanpassen en zelf speelbaar maken via Battlefield 6.
@YannickSpinner

Dit klopt niet.

Battlefield Labs is een testomgeving waar regelmatig testsessies op plaatsvinden met pre-release versies van Battlefield 6. Hiervoor moet je ook uitgenodigd worden en het is niet vrij toegankelijk.

De gamemodus waar spelers zelf maps kunnen maken heet Battlefield Portal.

[Reactie gewijzigd door Exhonor op 19 februari 2026 09:27]

Ah crap je hebt gelijk, thanks! Ik fix

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn