T1-telefoon van Trump Mobile lijkt Chinese basis te hebben

Een topman van het Amerikaanse bedrijf Trump Mobile heeft een Trump T1-telefoon laten zien. Waar de site eerder een gephotoshopte Samsung Galaxy S25 Ultra liet zien, gaat het nu om een heel ander toestel.

De telefoon die de topman laat zien in het video-interview met The Verge heeft een gele afwerking die goud moet lijken en drie cameralenzen die niet op gelijke afstand van elkaar zitten. Vermoedelijk gaat het om een aangepaste versie van een Chinese telefoon. In China zitten veel original device manufacturers, ofwel odm's. Die hebben standaardtelefoons waarbij je als bedrijf eigen aanpassingen kunt maken en eigen logo's erop kunt zetten. Het is vrijwel onmogelijk om als start-up zelf componenten bij elkaar te zoeken, in te kopen en de telefoon zelf in elkaar te zetten in eigen fabrieken.

Trump Mobile beweert niet langer dat het bedrijf de telefoon laat maken in de VS. In het video-interview beweert de topman dat er een 50-megapixelfrontcamera is en een primaire camera met 50-megapixelsensor. Ook leek er een camera met een ultragroothoeklens te zijn. Waar de derde lens voor is, is onbekend.

De nieuwe T1 vervangt de oude versie die nooit is uitgekomen en wordt ook duurder. De telefoon zou uitkomen voor 500 dollar, maar krijgt nu een hogere prijs. Die ligt in elk geval onder de 1000 dollar. Het bedrijf zegt dat de telefoon volgende maand moet uitkomen. Het bedrijf heeft de T1 al meerdere malen uitgesteld.

Trump Mobile presenteerde de T1 vorig jaar zomer. Het bedrijf wijzigde de specificaties enkele weken later, nadat het al bestellingen had aangenomen. De telefoon zou eerst in september uitkomen en vervolgens voor het einde van 2025. Hoeveel menen een bestelling hebben geplaatst, is onbekend.

Trump T1 in video-interview. Bron: The Verge
Trump T1 in video-interview. Bron: The Verge

Door Arnoud Wokke

Redacteur Tweakers

09-02-2026 • 13:21

83

Reacties (83)

Sorteer op:

Weergave:

Het interesseert Trump geen zak hoe, door wie of met wat deze telefoon gemaakt is.

Het gaat hem en zijn familie alleen om de extra inkomsten die het kan krijgen. En dat zal met name gedaan worden door de wanhopige MAGA-aanhangers op te lichten om het zogenaamde hogere doel te bereiken. Want die horen en zien allang niet meer dat het niet de aangekondigde smartphone is die zogenaamd in de VS gemaakt zou worden.
En die MAGA supporters denken nog steeds niet dat het om het geld gaat bij Trump en dat de liberalen de zakkenvullers zijn. We hebben al Trump horloges, Trump telefoons, Trump boeken en zelfs een Trump en Melania meme coin. En nu ook een Melania film, een gedrocht waar de crewleden niet eens op de aftiteling wilden en waarvoor ze tientallen miljoenen kreeg betaald.

En nog altijd blijft men trouw aan die racist en crimineel, het is werkelijk waar ongelooflijk.
Wat die Melanie film betreft. Die heeft volgens mij de laagste IMDB-score ooit gekregen. 1,3 van 10 sterren al zitten er voor de metascore van de critics nog wat Trump fans, want daar scoort hij een 5.
1,3? Zo 'goed' is 'ie niet...

IMDb: Melania (2022) ...1,0 nu. En inderdaad, volgens deze lijst de slechtste film ooit. Al denk ik dat je bij deze film niet moet onderschatten wat de Trump-politiek aan invloed op de score heeft.
Ik denk dat je naar de verkeerde Melania kijkt. Die van 2026 natuurlijk is waar het hier om gaat. Die van 2022 was inderdaad nog slechter volgens IMDB, maar is niet in de bioscoop uitgebracht en duurde ook maar 51 minuten.

Oh en er zijn kennelijk nog een stuk of 10 gedrochten losgelaten op het publiek in de VS met zijn naam in de titel. Onder andere "Hearts Are Trump" uit 2020 ook met IMDB-score 1,0. Ik zou mij ook doodschamen als ik daaraan meegewerkt zou hebben.

[Reactie gewijzigd door mr.Millenarian op 9 februari 2026 14:14]

Je hebt gelijk.

Linkje: IMDb: Melania (2026)

En dan inderdaad een 1,3 als score. Is ze toch al flink vooruitgegaan. Nog een paar films oefenen en ze gaat Oscars winnen.
imdb.com
Unusual activity
Our rating mechanism has detected unusual voting activity on this title.

[Reactie gewijzigd door Piemol op 9 februari 2026 15:08]

En anders bedenkt Trump zijn eigen Oscars: Troscars...
Daar heeft hij al de FIFA voor met de FIFA oscars
Ik speel waarschijnlijk teveel spellen, en zie in die naam Malenia.

Die speciale van Elden Ring die best goed met een zwaard kan goochelen. :P
Trump is nogal verzot op prijzen en onderscheidingen om zijn narcistische ego nog meer te strelen.
Welnu, de nieuwe Melania film is zeer geschikt voor de jaarlijkse Raspberry (aka RAZZIE) prijs voor slechtste
film. US militairen worden nu vrijwillig verplicht ('"aangemoedigd") om de film gratis te bekijken. Het zou me niet verbazen als ze een aantekening krijgen op hun conduite staat en gevolgen heeft voor evt. bevordering.
En allerlei publieke gebouwen waar Trump ook zijn naam erbij wil hebben of wil hernoemen. Net als een hond die overal zijn plasje wil doen om te laten zien wie de baas is. Bizar dat mensen dit soort narcisten kiezen of ze te vertegenwoordigen.


Maar we moeten niet vergeten dat niet iedereen stemt met zijn hoofd maar met zijn gevoel. Pas als ze het zelf voelen gaan ze anders stemmen.
Vergeet de Trump Sneakers en Steaks niet.
De man is simpelweg overduidelijk een oplichter, maar sommigen hebben zo'n blinde haat jegens de andere partij dat ze alles slikken wat de man zegt en doet.
Ze kunnen ook niet meer terug, ze hebben er hun hele identiteit aan opgehangen. Het zou zo'n verschrikkelijk gezichtsverlies zijn dat ze zelf denken dat ze die nooit meer boven komen.
En hij had toch ook een bijbel uitgebracht?
Zit ook een sticker op mate in the usa
ja en daar onder een ""made in china"
Ik wou daar net op reageren ja , al die merchandise komt uit china. En dan moeten die yanken ook nog extra invoerkosten dokken erop :+
De sticker is misschien "made in USA"...
Ik ben benieuwd naar de teardown van JerryRigEverything, zou me niks verbazen als het en mid/budget telefoon is, voor de prijs van een High-End, met garantie tot de deur. :+
Klopt. Schijnt dat bijna alle MAGA merchandise wordt gemaakt in China.
Je moet wel maf zijn wil je dit kopen. Bij iedere iphone of samsung weet je dat het perfect werkt op je carrier, dat je lang updatesupport krijgt, onderdelen te koop zijn, dat je een solide toestel koopt. Hier spring je in een unknown qua aftersales support, ondersteuning, misschien zelfs specs. Allemaal omdat het logo van een persoon die je waarschijnlijk support erop staat.

Zal mij overigens niets verbazen als dit een enorme flop wordt, net zoals die cryptocurrency toen. Dat uiteindelijk blijkt dat ze maar een paar duizend toestellen verkopen en er daarna nooit meer over gesproken wordt, alsof er niets gebeurt is.

Ergens heb ik het wel te doen met de mensen die hun hele leven al weldenkende republikeinen zijn. Die zien hun partij de afgelopen 10 jaar al gekaapt worden door een clubje mafketels.
De GOP bestaat al een jaar of 40 uit mafketels dus weldenkende republikeinen bestaan niet.
Wat een onzin man. Alsof ze zo gek waren in het pre Trump tijdperk. Misschien niet jou of mijn idealen, van gun rights enzo, maar zat normale politici toen. Alsof Bush zo'n slechte president was, of die lui die het tegen Obama opnamen zo fout.

Obama zou in ons land extreem rechts zijn overigens, maar dat terzijde. Wil geen politiek debat aanwakkeren dus laat het hier bij.
Toch zou je verwachten dat die 'weldenkende' niet-racistiche politici zich niet zo makkelijk achter Trump zouden scharen.
Heb het over stemmers. Ik heb meerdere mensen uit Amerika gesproken die ontevreden zijn over de Republikeinen, maar toch op ze gestemd hebben. En ik kan begrijpen waarom. Ze waren het ook niet eens met Harris, dus ze kiezen tussen twee zwakke kandidaten. Want Trump doet heel stoer dat ie 2x heeft gewonnen, maar hij heeft 2x gewonnen van extreem zwakke kandidaten, namelijk Clinton en Harris. De ene keer dat ie een capabele tegenstander had verloor hij, namelijk Biden.

Wat weinig mensen overigens beseffen: het zijn die 7 swing states die bepalen wie president wordt eh, want het kiessysteem van winner takes all in de VS is naar mijn mening volstrekt debiel. Maar in die 7 swingstates heeft Trump een zeer agressieve campagne gevoerd, waarin hij Democraten liet zien die het okay vonden dat mannen die een transitie naar vrouw hebben gedaan, mee mochten doen met vrouwensporten. Deze reclamecampagne is extreem succesvol geweest, en wordt gezien als de voornaamste reden dat Trump alle 7 swingstates pakte.
En ik kan begrijpen waarom. Ze waren het ook niet eens met Harris, dus ze kiezen tussen twee zwakke kandidaten.
Ik kan dus echt niet begrijpen. Nu ben ik het eens met de uitspraak dat Harris niet per se een sterke kandidaat was, maar die gelijkstellen aan iemand die al bewezen heeft wat voor persoon het is zoals Trump dat gedaan heeft is wel bijzonder.
Trump heeft geprobeerd de regering omver te werpen toen hij de verkiezing had verloren. Dan ben ze je geen 'zwakke kandidaat' meer. Hij is meerdere malen aangeklaagd voor fraude, verkrachting en verdacht van samenwerken met de Russen.
Trump is geen 'zwakke kandidaat', Trump is een levensgevaarlijke man die alleen maar uit is op persoonlijk gewin, een narcist, een fraudeur, verkrachter, pedofiel en noem maar op.
Als je die keuze dan nog lastig vindt (of dat ook maar enigszins begrijpelijk vindt) dan ben je, sorry dat ik het zeg, niet goed bij je hoofd.
Ik geloof ook niet dat die mensen het ook helemaal geen lastige keuze vinden, die zijn het helemaal eens met zijn beleid op het gebied van immigratie.

[Reactie gewijzigd door Vexxon op 9 februari 2026 15:21]

Het zijn mensen die conservatieve, christelijke normen en waarden belangrijk vinden. Hey ik vind Trump net zo'n debiel als de volgende in deze topic, maar ik kan mij voorstellen waarom er mensen zijn die op hem gestemd hebben. Inlevingsvermogen.

Qua immigratie overigens. Obama zette ook illegalen het land uit. Verschil is dat Obama geen schietgraag privéleger optuigde. Maar landsgrenzen zijn er met een reden. Wat ICE doet gaat alle boekjes te buiten overigens.
Iemand die Christelijke waarden echt belangrijk vindt zou juist niet voor Trump moeten kiezen.
Nogmaals, hoe kun je denken dat iemand die vrouwen en kinderen heeft verkracht, fraude heeft gepleegd, racist en een landverrader is ten opzichte dan wie dan ook de betere kandidaat is?
Hoe kun je ooit voorbijgaan aan die feiten en zeggen, ja ik stem op hem?
Bush jr was anders ook al een volledige mafketel.
Misschien niet in vergelijking met Trump, maar een normale was die zeker niet.
En zo zijn al die republikeinse kandidaten geweest in de laatste >25 jaar
George W Bush was een behoorlijk gekke president hoor, vergeleken met Trump lijkt hij een baken van gezond verstand maar destijds dachten we dat het niet veel gekker kon worden :') Weet je nog dat hele gebeuren met de invasie van Irak en de verzonnen WMD's?

Helaas hadden we het daarin zeer grondig fout :'( Het kon absoluut gekker.

[Reactie gewijzigd door Llopigat op 9 februari 2026 15:32]

Alle redenen om dit niet te kopen zijn voor MAGA niet relevant. Maar het zal net als alle andere dingen die Trump aanraakt mislukken.
lol het blijft ook een idioot, het gaat zo slecht in amerika dus meer moet gemaakt worden in amerika zelf dus wat doet ie mafketel, ik ga mn eigen telefoons verkopen een echt amerikaans product, made in china....
Zo idioot is het niet toch. Het zijn twee doelen die niet perse hoeven te conflicteren. Ze hebben binding nodig met de bevolking om hun lange termijn strategie überhaupt te kunnen uitvoeren. Stap 1 is begonnen, het uitbreiden van hun militaire dreiging en tegelijkertijd de waarborging van de grondstoffen die nodig zijn voor stap 2. Het volledig uitfaseren van niet Amerikaanse productie is pas stap 3, 4 of later
Grondstoffen waarborgen en zware importheffingen instellen geeft mij niet blijk van 'strategie'. Terwijl de rest van de wereld elkaar opzoekt om te vrijhandelen en de VS zichzelf verder isoleert. Daarnaast mist de VS ook gewoon de technologie en kennis om alle onderdelen in een telefoon te produceren.

Ik wil je verder niet uit de droom helpen maar: een volledig Amerikaans geproduceerde telefoon gaat er nooit komen.
Ligt beetje aan je definitie van de VS. Op dit moment liggen o.a. Taiwan, Japan, Vietnam, Israël, Europa en Venezuela aan het Amerikaanse infuus. Geopolitiek gezien heb je gewoon kamp Amerika en dat kamp kan al best veel zelf
Je heb helemaal gelijk, het ligt aan de definitie van de VS!

Als Taiwan, Japan, Vietnam, Israel en Europa inderdaad onder de VS vallen, dan vergroot dat de potentie een telefoon volledig in de VS te produceren.

Je ziet zelf niet het probleem met je reactie?
Ja dat is wel hoe het gaat helaas, maar gelukkig zitten wij aan de andere kant van het water ver bij hem vandaan. Dit is een beetje hoe verkloot je een land simulator
Ironisch.... Was Trump niet volledig anti-"Chinah"?
Zeker! Maar die zal alles ontkennen - of iemand anders de schuld geven zoals de laatst schandalige Obama post.
Was het niet zo dat de Trump-phone niet op zijn initiatief was, maar van een ander bedrijf die een slaatje uit het trumpisme wil slaan?
Ironisch.... Was Trump niet volledig anti-"Chinah"?
Dat zie je verkeerd. Trump is pro-Trump. Hij is alleen tegen iedereen die niet pro-Trump is. Wat hij uitkraamt dient enkel ter ondersteuning van zijn pro-Trump houding, en is niet gebonden aan logica of consistentie.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 9 februari 2026 14:47]

Maar er zijn mensen die dus al betaald hebben. Krijgen die ook dit toestel of dat niet? Zijn ze gewoon het geld kwijt?
Je kan van de bestelling als je dat wil. Op de website van Trump mobile: Zie de link: https://phone.trumpmobile.com/t1-phone/MV8y
"By checking this box, you authorize T1TM MOBILE LLC to charge your card $100 today as a deposit to pre-order a T1TM Phone. This deposit is fully refundable at any time prior to the shipment of the phone. You also authorize a charge of $499 (price of the phone) plus sales tax less $100 deposit you are paying now, at the time your T1TM Phone is shipped."

Hier staat hij nog voor 499 dollar. Dat hij duurder wordt voor de Amerikanen is logisch. De Dollar is onderuit gegaan ten opzichte van andere handelsmunten zoals de Chinese Renminbi. Daardoor zal er meer afgerekend moet worden in Dollars.
Hogere importtarieven niet te vergeten :+
Nou... even opgezocht: Volgens Reuters: https://www.reuters.com/markets/us-excludes-smartphones-computers-reciprocal-tariffs-2025-04-12/ en BBC: https://www.bbc.com/news/articles/c20xn626y81o Zijn juist "Smartphones" uitgesloten van de importtarieven / importheffingen. Goed, dit zijn al weer oudere artikelen. Ik heb het niet goed bijgehouden wat wel en wat niet naar Amerika mag / mocht zonder importheffingen.
Het wordt elke dag belachelijker.

Democratie werkt niet als er teveel domme mensen rondlopen, we moeten dringend inzetten op beter onderwijs en dan 20 jaar wachten om daar de vruchten van te plukken.
Er is een reden waarom fascisten en autocraten meestal beginnen bij het bedreigen van het onderwijsstelsel, en Trump is daar zeker geen uitzondering in.
Daarbij komt ook nog dat de generatie die het de vorige keer echt heeft meegemaakt en het uit eerste hand kan vertellen aan hun kleinkinderen er bijna niet meer is. Zelfs als je geschiedenisles gaat verminderen maar je hebt nog je opa en oma (of overgrootouders) die je vertelen hoe het was dan komt het aan. Ik denk nog veel beter dan via onderwijs. Maar nu moeten we het helemaal hebben van het onderwijs.
Dan krijg je dit soort beelden

Oud WO2 veteraan aan het woord:
YouTube: 100-Year-Old WWII Veteran: The Country Is Worse Than It Was When I F...

Tranen in je ogen krijg je ervan

We wapperen wel met de vinger naar Amerika, maar het rammelt al aan de voordeur

[Reactie gewijzigd door AOC op 9 februari 2026 15:08]

Onderwijs is op zich wel op een hoog niveau, maar er ontbreken nu wat cruciale dingen die nodig zijn in deze tijd. We zijn niet gewend aan de manier waarop we worden gevoed met (des)informatie. Er moet hoognodig een focus komen om jongeren aan te leren hoe ze kritisch moeten omgaan met informatie die ze krijgen en hoe ze de betrouwbaarheid van bronnen kunnen herkennen.

Wij (de oudere generatie) zijn opgevoed met het idee dat alles wat geschreven is wel klopt.
Maar ja hetzelfde kun je zeggen over belasting en alle andere zaken die je krijgt vanaf 18 jaar waarvan je niks leert op school…
Natuurlijk moet je als ouders je kinderen uitleggen wat er allemaal komt vanaf 18 jaar maar toch..
Er moet hoognodig een focus komen om jongeren aan te leren hoe ze kritisch moeten omgaan met informatie die ze krijgen en hoe ze de betrouwbaarheid van bronnen kunnen herkennen.
Dat zeker. Dat leren moet er zeker komen. Voor veel mensen is het moeilijk om voorbij de eerste pagina met zoekresultaten of erger: voorbij de eerste 10 zoekresultaten te komen.
Wij (de oudere generatie) zijn opgevoed met het idee dat alles wat geschreven is wel klopt.
Nou, ligt denk ik aan de opvoeding. Altijd te horen gekregen dat één bron geen bron is. Dat je altijd opzoek moet gaan naar meerdere bronnen. Of dat nu een combinatie van TV, krant / tijdschrift of encyclopedie (later het internet) was om het even. Als je het maar kon onderbouwen.
Net als de MAGA petjes, lekker gewoon Chinees.
Net als de MAGA petjes, lekker gewoon Chinees.
Alleen om die reden al zou ik haast deze willen bestellen. Ook in MAGA rood verkrijgbaar ;)
En maar tarieven instellen onder het mom van "America first", maar als de man kans krijgt meer te verdienen dan laat ie de petjes en telefoontjes lekker in China fabriceren.
uiteindelijk spreekt Trump zich tegen.
Trump is niet meer dan een zakeman poen poen poen,
Hij wil wel delen, maar dan r hem ook wat geld zijn.
En zo perst hij menig af , nazaat van de (generatie rokkefeller
trump coin, rode petjes, nu de T1 de tump coin waar hij samen met Must op vrijdag voor zijn presidentschap een slordige 25 Miljoen binnen harkte. Nu is het ook oorlog met trump en Musk :+
Opvallende keus voor het logo. De "T" met schreef lijkt mij veel op het logo van T-mobile, dat volgens mij nog in de VS actief is. Ook al heeft hun "T" alleen schreef 'naar beneden' en wat dikker dan deze, ik kan me een merkenrecht-probleem goed voorstellen.

Terwijl ik vooral "TRUMP" woordlogo zie in een schreefloos, dik (tsja) lettertype
Het enige verschil zijn de 2 bobbeltjes bovenop de T. Die van T-Mobile is helemaal vlak. Ben benieuwd of de juridische afdeling van T-Mobile er al mee bezig is.
Om vervolgens een tweede rechtzaak vanwege smaad, laster en weet ik het wat tegen de Trump Organisation te moeten vechten of hun licentie plotseling zien verlopen...
Arnoud is de 'topman van Tweakers', dat is gewoon de waarheid en een feit, maar een 'topman van Trump Mobile', dat kun je toch niet serieus nemen?
Waarom niet? Ik ben de topman van mijn home-office :-) Ik bepaal het volledige beleid hier.
"Arnoud Was Right About Everything!"

Make Henk Mascotte Again!
Grote kans dat het ding ook nog vol spionagechips en -apps zit. Dat wordt nog wat wanneer de Trump-o-foon ook verplicht gebruikt moet gaan worden bij defensie en andere federale veiligheidsdiensten 🥲
Grote kans dat het ding ook nog vol spionagechips en -apps zit. Dat wordt nog wat wanneer de Trump-o-foon ook verplicht gebruikt moet gaan worden bij defensie en andere federale veiligheidsdiensten 🥲
:D
Dat zou wel de ultieme Chinese middelvinger naar de VS zijn...
Misschien kunnen ze ook nog dat trucje van Mossad (tegen Hezbollah) gebruiken :+. Trump zie ik alle waarschuwingen toch wel negeren, als het hem maar genoeg oplevert

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn