EA brengt op 28 oktober free-to-play battleroyale Battlefield Redsec uit

Electronic Arts deelt een teaser van de aankomende battleroyalegame Battlefield Redsec. Op dinsdag 28 oktober om 16.00 uur Nederlandse tijd deelt de uitgever een gameplaytrailer van de aankomende game. Op die dag moet Redsec ook speelbaar zijn. Het is niet bekend op welke platforms de game beschikbaar komt.

Op onder meer X en YouTube onthult EA de aankomende game Battlefield Redsec. Daaruit blijkt dat het spel 'free-to-play op 28 oktober' zal zijn. Hoewel het gamebedrijf nog geen officiële informatie over de inhoud van het spel heeft gedeeld, kwam de afgelopen dagen al officieuze informatie uit over Redsec. Leaker ModernWarzone meldde correct dat de game Battlefield Redsec zou heten en dat er op 28 oktober een release zou plaatsvinden. Het enige dat nog niet officieel bevestigd is, maar dat vanwege de overige correcte informatie wel zeer aannemelijk is, is dat Redsec een battleroyalegame is.

EA bracht al eerder een Battlefield-battleroyale uit: Battlefield V: Firestorm. Deze modus voor Battlefield V kwam in 2019 uit en speelt zich, net als de basisgame, af in de Tweede Wereldoorlog. Voor zover bekend wordt Redsec gebaseerd op de onlangs uitgebrachte shooter Battlefield 6, die zich in de nabije toekomst afspeelt.

Door Yannick Spinner

Redacteur

27-10-2025 • 17:23

56

Submitter: MoonRaven

Reacties (56)

Sorteer op:

Weergave:

Nouja, gratis, gratis. Dat is natuurlijk een heel fijn woordje voor EA en zo'n beetje het meest misbruikte woord op het internet. 'Free-to-start' of 'freemium' zal de lading waarschijnlijk beter dekken. Dit soort grote titels zijn niet gratis.
Toch heb ik jaren Apex gespeeld zonder een euro uit te geven. Als je niet gevoelig bent voor skins en dergelijken dan is het een goedkope hobby ;)
Uitstekend en mee eens ;-) Dota2 was (in de tijd dat ik het speelde) ook een game die je heel prima kon spelen zonder elke keer achter het net te vissen. De extra's waren leuke extra's, variatie in background in de maps, mogelijkheid om tournooien live te volgen etc. Het kan ook goed en leuk gebeuren inderdaad.
Schandalig ook dat dit hier zo neergeplempt is. Grote kop met gratis en in de tekst "teaser" en free to play op 28 oktober. Jammer Tweakers, jullie lijken het maar niet te leren.
Dat je een afkeer tegen het verdienmodel van sommige games hebt, dat snap ik. Ben ik het zelfs mee eens! Maar ik begrijp niet zo goed wat hier schandalig is. De game is gratis. Als in je kunt m gratis downloaden en spelen. Er komen sowieso ook micro transacties of battle passes. Maar dan blijft de game toch in beginsel gratis?

Edit; dat gezegd hebbende pas free-to-play in de kop. Dat is wellicht een genuanceerdere term die bij nog meer lezers de juiste context oproept!

[Reactie gewijzigd door YannickSpinner op 28 oktober 2025 08:26]

Wat ik uit de tekst haal die er staat is dat de teaser gratis te spelen is en enkel op die dag. Dan klopt de hele kop niet. Als dat niet de intentie van de tekst was, dan is die niet juist geformuleerd (op meerdere manier te interpreteren).


Ik heb vooral een afkeer van onduidelijke koppen en teksten.
Hopelijk gaat dit geen development aandacht wegsnoepen bij de main game, want dat zou enorm zonde zijn.
Als ze daar de mtx skins deponeren ipv de maingame en de cod players juist aantrekken, is het win-win
Ben ik de enige die zich dood irriteert tijdens het spelen van deze game? Ik vind dat je echt veel en veel te snel dood bent. Ik heb het idee dat de hit registratie compleet off is en dat sommige wapens veel en veel te precies zijn. Verder irriteer ik me vreselijk aan de maps waarin werkelijk overal snipers zitten. Het is allemaal zo vreselijk druk en gedetailleerd dat het spotten van vijanden heel lastig is. Kwa pracht en praal zit het wel goed... maar.. dat dus.
Tegenovergesteld juist. Te veel hits nodig en daarnaast hebben guns helemaal geen stopping power. Een echte hardcore mode zit er ook niet in nog..
Genoeg hardcore modes te vinden via portal servers
Ja, maar in Portal unlock je dus bijna niks, want je krijgt er geen XP meer voor je wapens etc..

De progressie in BF6 is echt verschrikkelijk, met als dienptepunt basis functionaliteit van bepaalde classes achter unlock challenges, die je dwingen de game te moeten spelen op een manier die je vaak helemaal niet wilt.. Wel leuk voor alle tryhards die deze ene game dagelijks uren spelen en bereid zijn door al die spreekwoordelijke hoepeltjes te springen, die hebben als eerste de betere spullen unlocked waardoor ze de rest nog harder kunnen domineren.. "Je moet het verdienen" krijg je dan ook nog te horen.. Kansloos..
Volgens mij wel, voor je een server joint staat er rechts hoeveel XP je kan verdienen en challenges unlocken ook. Klopt wel dat de progressie nog steeds te traag gaat. Ik heb er zo'n 25 uur inzitten en ben nog steeds maar level 30.
Doe je de Daily en Weekly challenges? Dat kan heel veel XP opleveren. Vergeet ook niet je XP boosters aan te zetten, dit moet via het hoofdmenu rechtsbovenin ...
Vergeet ook niet je XP boosters aan te zetten, dit moet via het hoofdmenu rechtsbovenin ...
Sorry maar wat een treurnis. In bf 5 begon de eerste ellende al. Ben blij dat ik EA geen geld meer geef.
Yup.. Deze games zijn een grindfest geworden.. Ook hier weer sommige commentaren die het verdedigen met “wat verwacht je dan” en “ik vind het best zo”.. Het feit dat nu zelfs basis functionaliteit van classes achter unlock challenges zit is echt absurd.. Je wordt gedwongen om de game te spelen op manieren die je niet wilt maar wel moet om zaken te unlocken.. Nog even en je moet bepaalde challenges doen voordat je je keys mag rebinden.. Maar vanuit EA begrijp ik het wel, mensen verslaafd maken aan grinden en de unlock voldoening en vervolgens flink geld verdienen aan Pro en de battlepasses..

[Reactie gewijzigd door Inflatable op 29 oktober 2025 15:18]

Ja ik focus op de daily en andere challenges ook om alles vrij te spelen. Gaat gewoon te traag, als je niet veel tijd hebt om te spelen ga je amper wat vrij spelen
Maar wat verwacht je dan? Dat EA alles maar afstemt op mensen die niet zoveel tijd hebben? Ik werk fulltime en sport 3x in de week en ben ondertussen rank53.

Het gaat niet te traag het gaat prima zo. Alleen jij wilt in weinig tijd wel veel unlocken/levelen. Maar zo werkt het niet. Dan zou het voor heel veel andere spelers niet leuk worden.

Heb geduld en als je de tijd er niet voor hebt moet je accepteren dat je niet alles kan gebruiken omdat je het nog niet unlockt hebt.
Nou ik speel best veel, 30 uurtjes staat die nu. Ik vind het best karig dat ik dus gemiddeld per level over 1uur doe. Als je dus level 53 bent heb je best veel gespeeld of tegen bots geleveld in portal.

Ik kan me inbeelden dat dit voor casual spelers die maar 1 a 2 keer per week spelen frustrerend gaat zijn dat je amper leveled.

[Reactie gewijzigd door Chelseamarre123 op 28 oktober 2025 16:00]

Ja als je zo weinig speelt moet je ook accepteren dat je niet zo snel omhoog gaat in rang. Is toch logisch.

Je komt op mij een beetje verwend over, minimaal spelen maar wel maximaal willen levelen. Maar zo werkt het niet.
Je kan toch niet ontkennen dat het levelen heel traag gaat. Is een heel groot punt van kritiek geweest bij launch wat ze al iets verhoogd hebben.
en toch ben ik al rang 55 en zoveel tijd heb ik er ook niet in zitten, dus nee ik vind dat niet.
die zijn inderdaad zeer handig.
echter bewaar ik die xp boosters wel met S1, want volgens mij kwamen er ook weer nieuwe 'weapons' in de game bij S1.

Maar zonder de xp boosters kun je best wel snel alles levelen tbh.
Hmm moet je wel de goede hardcore servers pakken he ;)
deze update afwachten, dan worden de challenges makkelijker.
Je krijgt nog wel XP in portal, je moet alleen niet tegen bots spelen en XP farmen.
Ja, ik heb het gevoel dat ik werkelijk niets raak. Andersom ben ik instant dood.
Wat betreft hit registratie, ga naar Settings -> System -> Network Graph en zet Show Event Graph aan. Tijdens het spelen kan je dan zien welke hits de client (C) en server (S) registreren.
Nee je bent nooit de enige. Ik had dat gevoel al in de beta en om die reden de game ook niet gekocht. Gelijk na de beta in BF1 (die had ik een beetje geskipt tot dat moment) en BF4 gedoken en in beide games heb ik meer plezier dus waarom zou ik dan voor de nieuwe gaan?
Totaal geen last van. Ik vind het echt heerlijk gebalanceerd.
snel dood gaan vind ik wel mee vallen vind ik, hit reg kan ik wel snappen tbf, want soms denk ik ook van het is gewoon raak maar dan gewoon 0 reg heeft.
+ Sommige wapens zijn ook zeer precies, het is maar net hoe je ze bouwt, mp7/kord/G36(dacht ik te heten) en nog een paar SMG's zijn best wel kaars recht zonder recoil.

nieuwe map in bergen (liberatoin peak) en outskirts vind ik persoonlijk echt super vervelende mappen om te spelen want daar zitten echt 9 van de 10x 8 snipers van midden map naar spawn te loeren op daken of kraan.

Echter voor mij geen BR, houdt het lekker bij MP zelf.
Firestorm was een verassend leuke concept, enkel bloedde het een snelle dood door concurrentie die wel F2P was.

Lijkt alsof Dice van hun fouten heeft geleerd. Ben benieuwd naar de modus

[Reactie gewijzigd door FaberOne op 27 oktober 2025 17:53]

Komt ook omdat het te weinig inhoud had in vergelijking met toen bijvoorbeeld h1z1. Het was een veels te vlakke game en dat maakte dat je naar een paar potjes klaar was. Ook zaten er veel bugs en exploits in. Gewoon te weinig aandacht aan gegeven door de ontwikkelaars...
Is er al bekend of er PS Plus voor benodigd is? Heb het abonnement vorig jaar voor het eerst sinds lancering niet verlengd en vind het wel prima zo, maar dit zou wel eens leuk kunnen zijn om te proberen.
Vermoed van wel, voor elke vorm van online gaming heb je toch ps+ nodig?
Niet altijd, Fortnite en Fall Guys bijvoorbeeld niet.
Voor free to play games hoeft dat als het goed is niet.
De multiplayer speelt heerlijk weg. sinds launch al dagelijks wel 1 a 2 potjes aan het knallen bijna!
Battleroyale zat ik niet per se op te wachten maar vond warzone super goed toen het uit kwam. Hopelijk wordt deze ook goed.

1 van de belangrijkere dingen die ze op orde moeten hebben met deze BR is looten. Hun eerste BR van BF1 volgens mij had het looten echt slecht neergezet en daardoor was dat gelijk een stuk minder fijn spelen.

Ben benieuwd hoe deze het in grote lijnen gaat doen ten opzichte van Warzone.
Een goeie kopie van warzone in deze BF settting is alles wat ze moeten doen.
Op Steam is ondertussen ook een teaser. Ben benieuwd.
Geestig om te lezen hoe de meningen zo verschillen! Voor mij was Battlefield 2 (2005) de meest nostalgische Battlefield, dat is dan ook mijn referentiekader. Sindsdien heb ik elke Battlefield gespeeld, de één meer dan de ander maar dat heeft natuurlijk ook met het verloop van het leven zelf te maken. Op een gegeven moment ga je bijvoorbeeld studeren, werken, en krijg je andere prioriteiten. Mensen vergeten soms dat dit ook beïnvloed hoe je games ervaart. Alhoewel... 2042 was voor mij een fiasco door het ruïneren van de basis van Battlefield (de classes).

In mijn geval was Battlefield 3 een hoogtepunt omdat ik toen op de middelbare school zat en zeeën van tijd had om hierin te 'investeren'. Maar wat het bijzondere is van Battlefield 6 voor mij is, is dat het sinds Battlefield 3 de eerste Battlefield is die voor mij weer verslavend werkt. Battlefield 4 was heel goed, en met Battlefield V heb ik mij zeker ook vermaakt, maar Battlefield 6 is echt van een andere orde. Door de langzamere progression heb je het idee dat je echt ergens naartoe werkt en niet alles direct in je schoot wordt geworpen. Het is echter totaal niet zo dat je met slechte wapens begint, je krijgt direct wat attachments en met name de assault rifle die je in het begin hebt is werkelijk top tier.

Je ziet dat er ontzettend veel tijd heeft gezeten in de opbouw van het spel waaronder het ontwerpen van de maps (breakthrough in sommige gevallen uitgezonderd..). Want tuurlijk, ook ik kan klagen. Maar over het algemeen is het echt een hele goede Battlefield met een hele nette start. Het terugkomen van de classes (en de mogelijkheid om locked classes te spelen) is voor mij ook een heel positief punt.

Echter zal de tijd het leren... Vaak hebben nieuwe releases veel kritiek te verwerken. Ik ben benieuwd hoe er straks door dezelfde klagende lieden nostalgisch wordt teruggekeken op Battlefield 6 ;)

Dat er nu een free-to-play battle royale komt is wat mij betreft een slimme zet. Het is met name onder de jeugd een populair genre. Het kan me wat minder bekoren maar wie weet; als het maar meer diepgang krijgt dan Firestorm.

[Reactie gewijzigd door HerasHackwerk op 28 oktober 2025 08:01]

Ik snap waar je vandaan komt en dat je zegt echt het gevoel te hebben om ergens naar toe te werken.

Maar in het huidige game-klimaat en vooral bij de jongere gamers, die de concentratie van een eendagsvlieg hebben, is de progressie echt te traag.

Nu zeggen de devs dat ze er naar kijken en dat ze wat gaan veranderen, dus ik hoop dat ze een goede middenweg kunnen vinden.
Daar heb je een punt. De vraag is of je het wilt stimuleren, de samenleving is hypernerveus en dat komt niemand ten goede. Overigens zijn er ten opzichte van de launch al forse wijzigingen gemaakt in de progression. Ook de assignments en challenges worden aangepakt, bijvoorbeeld die waar je als recon 150 headshots moet hebben over een afstand van 200 meter wordt bijgesteld naar 5. Scheelt een stuk grinden, en bovenstaand voorbeeld is natuurlijk ook absurd en nagenoeg onhaalbaar voor iemand die een leven heeft naast dit spel. Dus zeker ook eens, het gaat wel te ver.
We hebben jaaaaren geleden al eens een gratis Battlefield gehad. Was dat Heroes of zo?
Heroes was een cartoongame inderdaad, je had ook nog Battlefield: Play4Free maar die was niet best geloof ik. Heroes mis ik wel, dat was wel een leuke game voor even tussendoor :)


Wel erg benieuwd naar deze BR. Heb de beta via Labs even mogen spelen en die speelde opzich wel lekker weg. Niet heel veel kunnen zien van alle functies en mogelijkheden maar daar komen we morgen en aankomende tijd wel snel genoeg achter.
Er zjin een paar kleine developers bezig met een nieuwe Heroes. Genaamd Heroes of Valor, Is op steam te vinden.

Het is best leuk, alleen is de community is erg klein, ze hebben dit proberen op te lossen met bots. Maar helaas is dat niet perse een groot succes.
Ik dacht dat die battle royale-hype (eindelijk!) over was?
eindelijk
Omdat? Heb jij daar last van? Je kan t gewoon negeren toch, je hoeft het niet te gebruiken.

Ikzelf heb geen zin meer om met mijn 38 jaar jong veel tijd te investeren in het beter worden in gewone MP potjes zoals vroeger, ik ga liever met m'n buurman en een maat in een squad gewoon casual Warzone doen. Kost niks, veel plezier, prive voice chat met Discord, ik heb niks te klagen.
Ja als we het over CoD hebben, dan had ik en iedereen die de gewone multiplayer speelde er erg last van! Je merkte duidelijk dat de focus lag op om zoveel mogelijk op Fortnite te lijken en dat dus er nog maar weinig aandacht ging naar de gewone multiplayer met als gevolg dat de gewone multiplayer alleen maar slechter en slechter werd.

De teruglopende spelersaantallen zeggen genoeg en ook voor mij betekende het dat ik helemaal ben gestopt met CoD spelen.

Ik hoop dat ze bij Battlefield niet dezelfde fout maken.
Gelukkig niet zeg! Speel nog dagelijks warzone met nog 6 mannen van mijn leeftijd (40). Erg benieuwd naar Redsec! De hele opbouw van Battle Royal, toename van spanning en dopamine. Heerlijk!


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn