Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 20 reacties
Bron: Hardware Info

Hardware Info meldt dat Sony haar S-serie LCD-monitoren heeft uitgebreid met de nieuwe Multiscan SDM-S71. De S-serie beschikte al over een 15- en 18-inch model en met de S71 is daar nu een 17-inch model aan toegevoegd. De S71 heeft een resolutie van 1280 x 1024 bij een refreshrate van 85Hz en een contrast-ratio van 350:1. Verder heeft de S71 een weergavehoek van 140 graden (horizontaal) en 120 graden (verticaal) en beschikt over een helder LCD-scherm (250 cd/m²). Het LCD-scherm is licht in gewicht, kantelbaar tot een hoek van 30 graden en kan daarnaast op een VESA-arm geplaatst worden. De S71 beschikt daarnaast over uitzonderlijke functionaliteit in de vorm van een Auto-Adjustment functie, Gamma-instellingsfunctie en een Digital Smoothing functie:

Sony SDM-S71 LCD Monitor Ondanks het superslanke frame zit de S71 vol met uitzonderlijke functionaliteit. De Intelligent Auto-Adjustment-functie vindt bijvoorbeeld direct de ideale instelling voor het invoersignaal, terwijl via een functie voor GAMMA-aanpassing een ongeëvenaarde controle over de kleuren wordt geleverd. Hierdoor kan de kleurtemperatuur worden gewijzigd zonder dat het contrast en de helderheid worden beïnvloed. De geavanceerde Digital Smoothing-functie zorgt voor een accurate reproductie van bogen en tekens, zelfs buiten de vooraf ingestelde resoluties, zodat gebruikers geen last hebben van gekartelde randen op het scherm.

De SDM-S71 is vanaf mei verkrijgbaar tegen een adviesprijs van 945 euro. Sony levert de monitor met 3 jaar on-site garantie. Banpei, bedankt voor je tip.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (20)

Ik beschik thuis over het 18.1" model, en ik moet zeggen dat films bekijken meer dan behoorlijk verloopt. (geen wazige overgangen en een behoorlijk goed contrast). Ook wil ik hier ff bij vermelden dat, indien ik films / snelle games bekijk op andere LCD's er wel degelijk een kwaliteitsverschil is. Het prijsverschil tussen een Sony en een "goedkoper merk" is (in mijn ogen) meer dan een naam die betaald wordt...
Ik begin een beetje moe te worden van dat geneuzel over dat je niet kan gamen op een TFT. |:( |:( |:(

Op de huidige TFT's kun je dus echt wel heeeeel goed gamen. Alle opmerkingen over ghosting etc. die behoren tot de verleden tijd met de huidige TFT's.

ok...

Een CRT is nog steeds sneller maar een TFT doet daar tegenwoordig niet meer voor onder hoor!

Ik denk dat veel mensen gewoon het zelf niet weten of alleen maar de TFT van hun oude laptop als referentie hebben ofzo!

Ik game dus nu al een hele tijd op een LiteOn 15" van een 1 jaar oud maar merk al geen ghost effecten!

Voordat je dus gaat roepen! denk even na !!!
groot nadeel van een tft is badpixels
verschrikkelijk wanneer je wat je ook doet een zwart puntje in je scherm heb, sommige schermen mag jepas wisselen wanneer je 6 pixels heb die dood zijn.
en dan binnen 2 jaar.
en dat zijn hele pixxels, als er 100 sub pixxels dood zijn dan krijg je nog niks.
1 pixxel bestaat uit 3 sub pixxels rood blauw groen
offu die andere 3 magenta .. ... ben de namen even vergeten
Ik heb dus ook last van zo'n halfdode subpixel. Hij zit rechts van het midden, en is soms niet in staat de kleur blauw tegen te houden. Meestal doet een subtiele tik in de buurt van het blauwe puntje wonderen.... ;) Een advies voor mensen die overwegen een TFT scherm te kopen: kijk altijd eerst in de winkel of het scherm wel helemaal flex is, door bijvoorbeeld een keer een zwart én een wit plaatje fullscreen te bekijken. Op normale foto's willen ze soms wel eens niet zo opvallen.
en dat zijn hele pixxels, als er 100 sub pixxels dood zijn dan krijg je nog niks.
Onzin, ook het aantal dode subpixels is gelimiteerd.
Bijv: 3 hele pixels en 6 subpixels. (De echte aantallen verschillen per merk natuurlijk)
wanneer je met 3 kleuren werkt is het RGB.
Rood
Geel
Blauw

alle 3 samen vol is dus zwart en alles transparant is dus wit.
CMYK (uitgesproken smik) is hoe drukpersen werken(en sommige printers)
Cyaan
Magenta
yellow
Black (weet niet waarom er K staat)

compuetrs werken dus eigenlijk altijd met RGB
Bijna goed, RGB is uit de engelse taal komen overwaaien en staat voor Red, Green, Blue (dus geen geel: Yellow)

Een groene oplichtende pixel is ook de meest irritante kleur als er pixels kapot zijn in je scherm. Heb er zelf om die reden een teruggebracht naar de winkel (8-dagen niet goed, geld terug garantie).
Alle schremen worden ingedeeld in catagorien waarin aangegeven wordt wat de kwaliteit is van het scherm, dus het max aantal foute pixels/sub pixels etc die volgens die norm nog aanvaardbaar zijn. Ik heb helaas geen link kunnen vinden, maar volgens mij is het al een keer in een tweakers.net artikel genoemd.
1) Je hebt - geen - refreshrate aanduiding nodig op een tft, het is irrelevant.

2) Je moet op de responstime letten daarbij moet je goed opletten dat het van zwart naar wit en weer naar zwart gaat.
Tsja, als je uitgaat van een verandering van 85 keer per seconden komt je ongeveer op 12ms uit...dat zal wel niet de responstijd zijn. Of... :9~
nee heeft er niks mee te maken, de oude lcd's hadden een refrashrate van 60hz maar een response tijd van 50ms
ik vind het niet zo fijn op een lcd werken.
op het kantoor wel maar niet thuis.

beeld via een lcd is vele malen trager dan via monitor, dus spellen e.d. waarbij snelheid belangrijk is kun je dan beter op een monitor bekijken, om van films maar niet te spreken. tevens laat het contrrast wat te wensen over.

op het kantoor ja maar thuis????

wel een mooi apparaatje trouwens
gamen gaat over het algemeen prima op een TFT, zeker de nieuwere
lijkt me wel een heel lekker LCD, zelfs voor games met die refresh van 85 Hz en hij ziet er ook heel goed uit vind ik, maar toch liever in het zwart, zal ook nog wel komen waarschijnlijk
945¤ vind ik ook niet zo'n overdreven prijs :9~
toch maar ff wachten op de eerste reviews ;)
Volgens mij gaat het niet om de refreshtijd, maar om de tijd die een pixel nodig heeft om van zwaart naar wit te komen, en juist die tijd is nog steeds te lang, al wordt die natuulijk wel steeds korter door betere schakeltechnieken.
is die 85 Hz dan die tijd niet :?
sorry maar van LCD's heb ik niet veel kaas gegeten
lust gewoon geen kaas dusja :o
pixel refresh time oid.
de tijd die het nodig heeft om te gloeien en weer weg te vloeien.
je moet denken aan totaal 25ms op zijn traagt voor speelbaar voor games
Refreshrate? huh?...een lcd pixel is toch gewoon aan of uit?...wel belangrijk is inderdaad die responsetime...effe rekenen...games moeten toch minimaal draaien met 30 frames per seconde? 1 seconde gedeeld door 30 frames is uhm...oh ja 1/30 seconde per frame....dussssssss 0,33seconde oftewel 33ms responsetime moet zijn dus korter of gelijk aan 33ms ,...toch? of ben ik nu aan het ijlen?
greetz holycow } :o
Wat mij nog steeds opvalt aan de grotere TFT-schermen en wat ik niet begrijp is de keuze voor 1280x1024 als resolutie. Deze heeft een andere hoogte/breedte verhouding dan de meest gebruikte andere resoluties, dus waarom kiest vrijwel elke fabrikant toch voor deze resolutie in plaats van bijvoorbeeld 1280x960. Dan heb je in ieder geval wél de "normale" 4:3 verhouding tussen hoogte en breedte :?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True