Ted Lasso en AFC Richmond zijn speelbaar in FIFA 23

Electronic Arts heeft bevestigd dat Ted Lasso, het hoofdpersonage uit de gelijknamige Apple TV+-serie, en zijn club AFC Richmond speelbaar zijn in FIFA 23. De manager en de voetbalclub zijn gelijk beschikbaar bij de release van de voetbalgame op 30 september.

De komedieserie Ted Lasso gaat over een American-footballcoach die wordt ingehuurd om een Engels voetbalteam te coachen. Naast Ted Lasso en Coach Beard zijn ook de voetballers van AFC Richmond beschikbaar, waaronder Jamie Tartt, Dani Rojas, Sam Obisanya, Roy Kent en Isaac McAdoo. Daarnaast kan het stadion aan Nelson Road geselecteerd worden als speelveld, schrijft EA.

Ted Lasso en zijn team zijn speelbaar in de modi Career Mode, Kick-Off, Online Friendlies en Online Seasons. Verder zegt EA dat er een aantal AFC Richmond-items zijn die vrijgespeeld kunnen worden in FIFA Ultimate Team en Pro Clubs, waaronder tenues, tifo's en Manager-items.

FIFA 23 verschijnt op 30 september. Het wordt het laatste voetbalspel dat EA uit gaat brengen onder de naam FIFA, omdat de gelijknamige voetbalbond met andere ontwikkelaars wil samenwerken. EA blijft echter de voetbalgames maken en uitbrengen, maar deze krijgen wel vanaf volgens jaar de naam EA Sports FC.

Door Loïs Franx

Redacteur

21-09-2022 • 19:00

30 Linkedin

Reacties (30)

Wijzig sortering
Ted Lasso is een gave serie! Ik heb niks met voetbal (behalve incidenteel een potje FIFA) maar die serie is echt een aanrader, al is het voor de verhaallijn. Hopen dat seizoen 3 binnenkort uitkomt!

Wat een sketch van NBC al kan doen, hier is de serie op gebaseerd:

https://www.youtube.com/watch?v=6KeG_i8CWE8

[Reactie gewijzigd door Slavy op 21 september 2022 19:21]

Reageer
Geschreven door de maker van Scrubs!
Reageer
Helemaal mee eens dat Ted Lasso heel gaaf is, maar ik vind dit soort trucs van EA echt walgelijk.

In plaats van dat ze zich bezig houden met de fundamentals van een spel goed te ontwikkelen, besteden ze tijd en geld om populaire dingen in hun spel te zetten om maar meer casual users te krijgen. Het geeft een beetje een Fortnite-gevoel.
Reageer
De developers die dit soort werk doen zitten veelal toch ander soort werk te doen dan mensen die echt aan de fundamentals van FIFA zitten te werken.

Weet ook niet hoe super veel werk hierin heeft gezeten, lijkt me dat zoiets niet weken heeft geduurd te maken, maar ik vind het zelf een leuke toevoeging deze crossover.
Reageer
Fifa is al een redelijk af product (volgens EA) dus ipv echte vernieuwing toe te voegen hebben ze dit soort onzinnige features nodig voor de marketingmachine.

De game zelf is al jaren vrijwel hetzelfde maar de onzin eromheen word steeds groter.
Reageer
Er zit wel een dikke link in die twee en dan moet het kunnen vind ik.


Als het niks met voetbal te maken had zou het twijfelachtig zijn.
Reageer
Ondanks de inflatie is de azijn dus wel nog betaalbaar merk ik.
Reageer
Haha nice, vind de serie geweldig, nooit geweten dat het van origine een sketch was!
Reageer
Vond seizoen 1 erg leuk! Seizoen 2 vond ik dan plots weer minder en eigenlijk afgehaakt rond het midden. :)
Reageer
Oh dat is heel zonde! Seizoen 2 komt namelijk helemaal rond terug naar het begin!
Reageer
Ik heb niks met voetbal.
De makers van Ted Lasso hebben ook niks met voetbal. :P
Ik heb geen goede bron, maar ik heb het een van de makers van de show horen zeggen tijdens een aflevering van de podcast The infinite monkey cage.
Dat is de reden dat ze elke kans aangrijpen om het niet over voetbal te laten gaan.
Reageer
Sterker nog: op een gegeven moment hoor je iedere keer Roy fucking Kent , zelfs als ze het niet zeggen
Reageer
Oi! You 'avin a wank?
Reageer
He's here! He's there! He is every-f*cking-where, ROY KENTTTT, ROY KENNTTT!

Ik heb weinig interesse in Fifa maar om met hun team te spelen, dan wil ik t misschien wel eens proberen. :D
Reageer
Jaaaamie tart tu tu tu tu :-)
Reageer
Ted Lasso is echt super leuk, misschien dat ik voor 't eerst weer is een keer FIFA ga halen!
Football is life!
Reageer
Tedje Lasso :) geweldige serie, gaat nergens over, maar das wel eens lekker af en toe. Mits het natuurlijk goed gedaan is.
Af en toe Cruijff er bij betrekken, doet ook veel goed, maar das loagies :)
Reageer
Leuke aanvulling - ik kijk er al naar uit om Ted Lasso voor mijn FUT teampje te zetten.
Mooie afwisseling in de voetbalwereld die zichzelf veel te serieus neemt...
Reageer
Voor wie het niet wist, Ted Lasso heeft onlangs nog een Emmy gewonnen.
Bron: https://en.wikipedia.org/...time_Emmy_Awards#Programs
Reageer
Zit Jan Maas er ook in?
He’s not being rude, just Dutch.

Mooie serie, ook een hele lieve serie eigenlijk.
Goeie marketing, laatste seizoen komt er ook aan.
Reageer
Vraag me af wanneer het derde seizoen komt? De eerste twee seizoenen kwamen (meen ik) in juli.

[Reactie gewijzigd door Javaantje_75 op 21 september 2022 21:17]

Reageer
Momenteel nog geen datum aangekondigd, speculatie zegt eind dit jaar.
Reageer
Geweldige serie Ted Lasso, maar dit slaat natuurlijk nergens op.
Reageer
"Its the hope that kills you" was een hele mooie uitspraak in de serie. Het lijkt mij juist leuk om de underdog te spelen met het team.
Reageer