OnLeaks: OnePlus 11 Pro krijgt Snapdragon 8 Gen 2, 100W-snelladen en 16GB ram

De doorgaans goed geïnformeerde leaker OnLeaks heeft de specificaties van de aankomende OnePlus 11 Pro gedeeld. Het toestel gaat er volgens hem wat betreft soc, maximale hoeveelheid ram en cameraconfiguratie op vooruit, maar levert in wat betreft selfiecameraresolutie.

De OnePlus 11 Pro, die naar verwachting begin 2023 op de markt komt, krijgt volgens OnLeaks en 91Mobiles een Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2-soc. Deze chipset is ook nog niet officieel aangekondigd en wordt vermoedelijk in november uit de doeken gedaan. OnePlus gebruikt doorgaans de recentste 8-serie Snapdragon voor vlaggenschepen, dus een Snapdragon 8 Gen 2 is aannemelijk voor het Pro-model.

Verder zou de 11 Pro voortaan maximaal 16GB ram krijgen, waar dat voorheen altijd maximaal 12GB was. OnLeaks beweert dat de accu een capaciteit van 5000mAh houdt, maar het 80 watt snelladen van de OnePlus 10 Pro opschroeft naar 100W. Het camera-eiland krijgt volgens de bron een iets andere cameraconfiguratie met een primaire 50-megapixelcamera en een secundaire 48MP-ultragroothoeklens. De telelens heeft een resolutie van 32 megapixel. De selfiecamera zou daarentegen slechts 16 megapixel zijn, wat bij de OnePlus 10 Pro nog 32 megapixel is.

Alle andere hoofdzakelijke specificaties, waaronder het 6,7"-scherm met een resolutie van 1440p, zouden overeenkomen met de 10 Pro. Althans, volgens eerdere renders van dezelfde bron is de alertslider ook weer terug.

Afbeeldingen via OnLeaks / Smartpix

Door Yannick Spinner

Redacteur

21-09-2022 • 17:48

48

Submitter: Anonymoussaurus

Reacties (48)

Sorteer op:

Weergave:

Momenteel een OnePlus 8T hier. Ik blijf OnePlus toestellen op zich aangenaam vinden op vlak van hardware. Hiermee bedoel ik dan vrij sleek en dun design dat goed in de hand ligt, lange batterijduur, supersnel laden met de :) meeste hitte in de adapter i.p.v. in het toestel, alertslider (zo iets simpel, maar o zo zalig), ... .

Persoonlijk vind ik het ColorOS gebeuren allemaal zo erg niet. Akkoord OxygenOS was misschien wat beter en het pad die ze initieel bewandelden bij de overgang naar meer ColorOS was niet zo ideaal en hebben ze enkele fouten gemaakt qua stabiliteit en dergelijke. Hoe het OS er momenteel aan toe is in de huidige versie, vind ik echter allemaal wel mee vallen. Het is nog steeds een vrij clean OS dat soepel en snel reageert (in mijn geval toch) zonder al te veel onnodige of storende zaken.

Er zijn echter 2 zaken die me ontzettend storen:
  • Security Updates - Heel veel fabrikanten lopen er mee te koop van x-aantal jaren security updates aan te bieden, maar waar wat men heel vaak niet vermeld is de frequentie van dergelijke updates. OnePlus bijvoorbeeld heeft zo de gewoonte van deze slechts om de 2 maand (en meestal is het 2 maand en x-aantal weken) te releasen.
  • De camera's zijn goed, maar ook nooit echt super. Op de Pro versies komen de camera's er wel een stuk beter uit dan op de gewone versies zoals 8 of 8T om maar een voorbeeld te geven, maar toch is het nooit helemaal echt goed, je valt er nooit echt van achterover. Vaak teveel inconsistentie tussen wat de verschillende camera's opleveren, kleurzaken die toch niet helemaal dat zijn.
Bijkomend mogen ze ook wel afstappen van die afgeronde schermen bij de PRO versies, maar dat is dan weer iets persoonlijks.

Jammer op zich want ik vind dat ze best heel veel zaken goed hebben en eigenlijk niet zo heel ver van een perfecte telefoon afzitten, maar om één of andere reden willen ze het maar niet zien. :)

[Reactie gewijzigd door W3SII op 22 juli 2024 17:25]

Jouw redenatie volgend, en ik ben het dus met je eens, zou ik de cameras dus ook niet als goed bestempelen. Ze zijn ok...maar niet goed, zeker niet in vergelijking met andere flagships.

Daar komt nu bij dat een van de beste selling points, vanilla android, ook alweer een tijd de deur uit is.

Nee, helaas is er niets meer over van het OP waar ik toen zo verliefd op ben geworden.

That said, als ze nu eindelijk de cameras echt goed op orde hebben, dan kan dit nog interessant worden. :)
je vergeet het belangrijkste selling point van het verleden, top specs voor mid range prijs... tot ze genoeg afzet hadden en dan zijn ze just another vendor helaas geworden....

Er zijn idd heel veel zaken die echt goed zijn aan de oneplus serie, ik heb nu switch gedaan naar pixel en het is een heel andere ervaring, pro's en con's vs oneplus. Andere vendors met skins en shells laat ik al jaar en dag achterwege.
Helemaal mee eens. Ik heb een Nord 2 5G. Ik heb sinds mei geen update meer gehad. Het toestel zou 2 OS updates krijgen en 3 jaar beveiligings updates. Ik zit nog steeds op android 11 terwijl 13 al uit is.
Hier ook een Oneplus 8T, over het algemeen zeer tevreden, echter ik zal meer dan anderhalf jaar met een bizar probleem met de Onecta/Daikin app, die vaker dan niet geen connectie kon maken met mijn warmtepomp via 4G (met wifi, waar dan ook ging het wel), terwijl de rest van de apps en Chrome perfect via 4G connectie kon maken met het internet en clouds. Ik heb verschillende mails gestuurd naar de technische dienst van Daikin om dit probleem aan te kaarten inclusief logs e.d. en geen beiden begrepen waarom dit probleem zich voordoet. Een paar maanden later heb ik gemerkt dat dit probleem eventjes opgelost is als ik de gsm een hard reboot gaf zodat hij opnieuw connectie maakte met 4G (de mobiele data uit en weer inschakelen hielp niet), totdat ik wat surfen en connecties met andere apps dit opnieuw probeerde en weer was mijn unit foetsie en zei de app dat ik een nieuwe unit moest toevoegen. Pas na anderhalf jaar met de grote update naar Android 12 is dit probleem EINDELIJK opgelost. Ondertussen al een nieuwe simkaartje aangevraagd, want misschien lag het wel aan een niet functionerende simkaart, bleek het een kuur te zijn van de vorige OS van mijn 8T.
Eigenlijk alle redenen: Android skin, support, prijs. Waarom zou je nog voor oneplus kiezen? Ik zie geen reden meer, in iedergeval blinken ze nergens echt in uit. Camera goed, maar niet super, color OS in plaats van oxygen, prijs is net zo duur als andere flagships. Support zijn ook haken en ogen aan als ik dat soms lees.
Waarom zou ik nu een oneplus kopen als ik Samsung of een ander merk dat meer uitblinkt dan de oneplus? Als je het heel zwart wit bekijkt is er niet echt meer echte concurrentie voor een goede prijs. Meest is Samsung op Android vlak, wat ik persoonlijk wel jammer vind.

Trouwens je kan als oneplus wel een dikke camera erop zetten, maar als je software niet optimaal is is het meer marketing dan effectief.
Huawei had een partnerschap met Leica, waarmee Leica alle controle kreeg over de hard en software. Daarmee zetten ze een goed product op de markt.

[Reactie gewijzigd door dutchnltweaker op 22 juli 2024 17:25]

Ik heb momenteel een oneplus 8 pro. Maar mijn volgende telefoon gaat zeker geen oneplus meer worden. De support vind ik ronduit slecht, De laatste update van Oxygen OS naar Color OS heeft bij mij veel meer gesloopt dan opgelost.
Ik overweeg om Lineage op mijn OP8 te zetten, de update naar Android 12 heeft het toestel een stuk minder gemaakt.
Tipje : doe ipv LineageOS PixelExperience.

Reden : out of the box SafetyNET. Geen gedoe met bankier apps, Google Play en andere dingen die checken of je telefoon niet voldoet aan de eisen.

Enige nadeeltje op mijn OnePlut 6T : Whatsapp camera werkt vaak niet meteen. Dat kan komen omdat ik 2 camera apps heb geïnstalleerd.
Ik begrijp dit niet helemaal , klagen over Color os en je kan beter PixelExperience.of LineageOS Maar dan worden gelijk nadelen opgesomd die je bij color niet hebt, maar dat dan voor lief wordt genomen zpals je bank app doet het waarschijnlijk niet. Watch app camera is wat traag. en zelfs google play niet werkt.!
Color OS is zo gek nog niet denk ik dan. natuurijk als het support ophoud en je wilt een geupdate telefoon dan kan je dit OS overwegen, maar zolang er support is zie ik geen enkele reden om dit ongemak op te zoeken.
Iedereen heeft de keuze wat te doen met hun telefoon. Stock ROM, LineageOS, andere ROM.... Jorrie geeft aan dat hij overweegt naar LineageOS te gaan om voor hem duidelijke redenen. Ik zat met mijn 6T, waarbij OnePlus geen support meer gaf maar het ding is nog prima.

Uit ervaring weet ik dus dat PixelExperience voor minder gedoe zorgt dan LineageOS waar het SafetyNET betreft. Dus als Jorrie wat anders wil geef ik hem een optie die misschien beter is dan wat hij zelf voorstelt. Ik snap het wel, LineageOS is wel de bekendste ROM die er is.

Wat hij doet moet hij helemaal zelf weten. Ik ken Color OS niet dus ik kan er niet over oordelen.
Ah super, zal ik onthouden!
Even vergeten, maat een post hieronder herinnert mij eraan:

De eerste keer heeft de ROM een batterijverbruik van heb ik jou daar. Dat heeft deels te maken met dat het ding zich moet settelen op de nieuwe omstandigheden en deels omdat OP een hoop deed voor de accubesparing wat PE niet meteen doet.

Ik moest wat tweakwerk verrichten om weer normaal de dag door te komen. Hij staat nu op 58% en kwam om 8 uur van de stroom af. Dat zal je eigenlijk met iedere ROM wel hebben.
Zit momenteel ook te overwegen om mijn Oneplus 6t van LineageOS te voorzien.

Vind het alleen jammer dat mijn Netflix HD support icm Widevine L1 dan vervalt. Werkt dat ook al beter met PixelExperience?

Ik heb op mijn vorige Xiaomi telefoon magiskhide + props + zygisk + safetynet universal gezet, maar ook daar geen Widevine support mee :(
PixelExperience heeft geen L1 WideVine, alleen L3.
Mijn OP 8 Pro had ik geupgraded met een OP 9 Pro maar ik deel je mening over OnePlus
Ik heb veel last van random reboots en de batterij gaat ook relatief kort mee. Ik ben geen blije klant meer ondanks jarenlang (3T, 6, 8 Pro) een OnePlus met veel plezier gevoerd te hebben.
Als zakelijk toestel heb ik een iPhone 12 Pro Max, die ik met relatieve tegenzin heb aangeschaft, maar de accuduur is daar met actief gebruik 2 keer zo lang en nooit stabiliteits issues. Alleen heb ik toch liever een Android als persoonlijke daily driver. Wat het wel gaat worden als vervanger twijfel ik nog over.
ik ben anders altijd best tevreden met eerst een oneplus 6 en daarna oneplus 9 pro. camara 9 pro is een stuk beter dan de 6 en doet niets onder voor een samsung s21. met uitzondering van de front camera die is ondermaats. verder snap ik het gezuur over color OS niet zo erg. Ik merk nauwelijks iets dat het nu minder fijn is als ogygen. nou tijdje problemen gehad met de wekker uitzetten(was niet zichbaar op het scherm) maar dat is nu opgelost, Partner heeft een samsung s21 en op werk telefoon hebben ze een aantal Samsung A telephones. ik vind samsung schil gewoon een draak van een systeem. Maar dat komt vooral dat ik het niet dagelijks gebruik denk ik. al mijd ik Samsung ook wel, omdat bijna iedereen een Samsung heeft.
Snelladen is voor mij nog de enige reden. Is het enige vlak waarop fabrikanten zoals Samsung nog steeds achterlopen. Maar weet niet of dat punt mij over de streep kan trekken.

[Reactie gewijzigd door sticx op 22 juli 2024 17:25]

Ik moet zeggen dat dat behoorlijk meevalt op een s22 ultra. Laden aan 45w, gaat best vooruit.
Ik kom van een OnePlus 8T en laden bij de S22 Ultra is gewoon super traag. De 45w wordt, jawel, 1 volle minuut volgehouden. Verder laadt je veelal op met 25 tot 28w. Samsung en Apple lopen mijlenver achter met snelladen omdat ze de levensduur van accus willen verlengen. Maar ze geven je niet eens de keus om snel te laden..

Verder wel blij met de overstap trouwens. De colorOS merge was echt verschrikkelijk, de cameras waren altijd heel middelmatig en het updatebeleid zal vol met vertragingen en bugs. De overstap naar Samsung is me, gek genoeg, erg goed bevallen. Dit terwijl ik een hele tijd anti Samsung was (stamt vooral nog van het touchwiz tijdperk).

[Reactie gewijzigd door stin00 op 22 juli 2024 17:25]

In de periode dat 25-30 watt nog snelladen werd genoemd zag ik de meerwaarde ervan in.

Half uurtje eraan tijdens het eten/auto rijden/werken/etc. en kan vrijwel de hele dag er weer tegen aan.

In welke situaties heb je er echt voordeel van?
Precies in die situatie is sneller laden beter, voordat je weg gaat even je telefoon aan de lader hangen. Dan is het wat mij betreft erg fijn om maar kort aan de lader te hoeven hangen. Als je naar de huidige S22 serie kijkt dan zie je dat bij de S22+, S22 Ultra en S22, ze respectievelijk 71%, 66% en 53% vol zijn na 30 minuten laden.
Dat loopt nogal wat achter ten opzichte van de OnePlus 9 en OnePlus 9 Pro die 96% en 92% vol zijn na 30 minuten laden. De OnePlus 10 Pro is overigens maar 82% volgeladen na 30 minuten, maar doet vervolgens wel langer met die 82% dankzij een grotere accu en efficiëntere soc. Met OnePlus heb je met dat halfuurtje laden een browsetijd van gemiddeld 9 uur. Helaas heeft tweakers in dit artikel alleen de browsetijd na een half uur laden van de S22 gemeten, maar dat was maar krap 6 uur. Kan genoeg zijn, maar je kan het ook net niet halen, zeker als je accu al een jaartje oud is.

[Reactie gewijzigd door sticx op 22 juli 2024 17:25]

Nou eerlijk gezegt komt het soms goed uit, maar dat zijn tien tal dagen in het jaar. vergeten op te laden dan is het handig dat je het toch nog even 15 min op de lader zet en er weer 70%-80 % prik hebt (er zit meestal al wat prik in ). Ik doe ook fiets vakantie en dan is het ook handig als je op de camping even snel wilt opladen tijdens douchen tanden poetsen, dat lukt je niet met een samsung. Dus ja er zijn situaties waar het uitkomt maar meestal maakt het niet zoveel uit. Bovendien is het natuurlijk cool om te hebben, een telefoon die binnen 15-20 min helemaal vol zit. :)
In gebruiksgevoel kan ik niet zeggen dat ik veel verschil merk tussen een OP8Pro (vorig toestel) en de S22U bij het laden. Zal er ook wat vanaf hangen van hoe hard je naar je scherm zit te staren? ;)
Oneplus software is sinds de laatste half jaar weer dik in orde. Ze hebben de boel laten vieren, doordat ze te veel bezig waren met Color OS en wat er nu gebeurt is dat Color Os gelijk is aan OXygen OS alleen behouden ze op beide merken hun eigen naam qua OS.

Oppo blijft Color Ss en ze noemen deze op de Oneplus Oxygen OS terwijl het dezelfde software is en zoiezo vanaf android 13 ziet het er goed uit en dat zal voor veel mensen met de onelpus 8 en 9 series en natuurlijk 10 een geweldige upgrade worden.

Je hebt wel gelijk dat Oneplus niet meer het merk is met goede prijzen, maar ook dat is niet helemaal waar mede doordat toestellen zoiezo duurder zijn geworden is de Oppo nog steeds duurder. Als alternatief heeft Oneplus nog steeds de Nord 2 versies die betaalbaar zijn met goede camera.

Tip als je de oneplus T10 wil kopen is mijn advies koop de oneplus Nord 2 (met slider) dat is bijna op de macro camera hetzelfde toestel en de helft goedkoper. De T10 is naar mijn mening veels te duur zonder slider, geen wireless charge en iets groter scherm dat wel en snellere processor maar niet echt boeiend.

[Reactie gewijzigd door Noresponse op 22 juli 2024 17:25]

Prijs kwaliteit blijft OnePlus voor mij in het lagere segment een goede koop: heb van mijn werk een Samsung A52 die bij aankoop honderd vijftig euro duurder was dan mijn Nord CE beide toestellen zijn goed, de camera op de Samsung iets betere foto's, de OnePlus is sneller met ze te nemen.
Updates idd iets minder maar dan weer super snel laden tegenover de Samsung.
Voor mij het prijskaartje waard om voor de Nord Ce te gaan...
Ik heb mijn OP9 verkocht nadat OnePlus overging naar het verschrikkelijke ColorOS en een Nothing Phone (1) gekocht. De lichte Android skin zonder poespas is heerlijk. Beste beslissing ooit.

[Reactie gewijzigd door Fuwlz op 22 juli 2024 17:25]

Tot nu toe ook nog steeds de beste overstap geweest voor mij
OnePlus was ten tijden van de 3 en de 5 echt heel er goed. Dat zijn ze nu een stuk minder inderdaad. Ik heb toch een OnePlus 9 gekocht. Waarom? Niet omdat het een super goed toestel is, maar omdat de rest van de markt mij nog minder aanspreekt. Ik hoop dat de 9 het nog een poos blijft doen, want ik zie net snel een fabrikant een toestel maken wat mij echt gaat aanspreken.
En de alert slider komt terug? ( Niemand die dat op viel? )
Ook een OnePlus 9 gehad, geweldig apparaat. Had hierna een Samsung S22Ultra 12Gb en moet zeggen dat ik de OnePlus een stuk vlotter en minder laggy vond. Europese markt met die exynos.... bah. Was ook echt teleurgesteld in de Samsung software.. Contacten 6 van de 10 keer alle standaard benamingen in het chinees. Vind ik wel jammer als je er 1200+ voor betaald. Jammer dat Oneplus van hun software afgestapt is. Ik ga maar weer bij apple kijken.
Ik wacht met mijn Oneplus Nord 2 nog steeds op de Android 12 update. Bedenk dus goed dat de software updates niet met de hoogste prioriteit worden uitgerold mocht je overwegen naar Oneplus over te stappen.
Hier draai ik nog steeds op de OnePlus 7T Pro.

Dat de camera zich niet kan meten met de toestellen van Samsung en Apple, kan ik mee leven.
Als het me daarom ging had ik wel de hoofdprijs voor een Galaxy of iPhone betaald ;)

Verder draait het toestel nog steeds als een zonnetje.
De accu is nog super en mensen staan nog steeds de kijken van de pop-up selfie camera.

Mijn vrouw heeft de 8T en heeft recent de upgrade naar Android 12 gekregen.
Ik weet niet precies of dit nou ColorOS is of nog steeds OxygenOS, maar het ziet er nog steeds uit als uit als stock Android.

Dat is ook precies waarom ik die OnePlus toestellen zo fijn vind.
Het is gewoon kale Android zonder al teveel toeters en bellen.

Het enige wat inderdaad door vele hier al is gemeld, is het update beleid.
Het is leuk dat er ergens dit jaar nog een Android 12 update voor de 7 series verschijnt, maar ik zou liever gewoon vaste maandelijkse security updates willen hebben.
Puur om een beetje bestand te zijn tegen de laatste exploits.

Nu komen de updates vaak om de twee maanden (+ nog een paar random weken).
Heel erg inconsistent.
De updates komen ook bijna maandelijks maar de EU updates worden extra gecontroleerd ofzo. Weet er niet het fijne van maar in India lopen ze ook nu een versie voor op EU gebruikers. Voor de 8T zitten ze daar geloof ik op c35 en EU op c33.
Wordt dit mijn volgende toestel? :P Mijn OP7 Pro is nog steeds zo fijn. De 9 en de 10 lijn waren het in ieder geval niet waard voor me.
Ik heb de 9 en is een absoluut beest, als ik het zelf moet zeggen. En dat doe ik.

100watt opladen dat vindt die batterij wel lekker 👍
Wat een ongelooflijk lelijke achterkant. Maar over smaak valt natuurlijk niet te twisten.
Het uiterlijk van de telefoon is in mijn mening niet echt relevant. Iedereen doet er toch een hoesje omheen. Dan zie je enkel het scherm en camera-eiland. Ik vind het persoonlijk wel mooi.
Ik gebruik een OP 7 Pro, waar ik nog ontzettend blij mee ben. Daarvoor altijd Samsung gehad. Was altijd bang dat een OP een downgrade was tegenover Samsung maar het tegendeel is waar voor de 7 Pro. Na alle negatieve verhalen rond OP twijfel ik wel of de opvolger nog steeds een OP wordt. Wat zou een goed alternatief zijn?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.