VR-game Transformers Beyond Reality verschijnt eind dit jaar op SteamVR en PSVR

Hasbro kondigt een Transformers-VR-game aan die voor kerst dit jaar zal verschijnen. Het spel wordt gemaakt door Meta4 Interactive, een kleine studio die ook al een VR-arcadegame met hetzelfde thema maakte.

Transformers Beyond RealityDe game heet Transformers Beyond Reality en komt naar Sony's PlayStation VR- en het SteamVR-platform, maakt Hasbro bekend. Het speelgoedbedrijf toonde een korte trailer en gaf wat details over het plot van de game, maar inhoudelijk is nog niet veel bekend over het spel.

Volgens Hasbro nemen de Autobots het in het spel op tegen de Decepticons. Daarbij moet de aarde en Cybertron van de ondergang gered zien te worden. Een Twitter-account van de makers omschrijft het spel als een arcade-achtige firstpersonshooter in VR. Ook schrijft het account dat de game vlak voor kerst verschijnt.

Transformers Beyond Reality wordt gemaakt door Meta4 Interactive. Dat is een kleine gamestudio uit Montréal die in 2010 is opgericht en aanvankelijk de naam Minority Media droeg. Die studio heeft een aantal VR-games op zijn naam staan, zoals Time Machine VR en The Other Room. Ook is het de maker van Papa & Yo.

Meta4 Interactive maakte al eerder een Transformers-VR-game: Transformers VR Battle Arena, ontwikkeld voor arcadehallen. Die game is niet beschikbaar voor consumenten thuis. Hasbro werkt met meerdere partijen samen aan Transformers-games. Zo maakt Niantic de AR-game Transformers: Heavy Metal, die ook later dit jaar moet verschijnen.

Video begint bij aankondiging Transformers Beyond Reality

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

25-10-2021 • 11:55

48

Reacties (48)

48
46
22
8
0
18
Wijzig sortering
Anoniem: 377816 25 oktober 2021 12:03
VR gaming.. tsja. Is het allemaal nog net niet.
Wat ik veel interessanter zou vinden is een RPG- achtige Transformer game met open wereld, waarin PvE en PvP elementen zitten.

Edit: dat is inderdaad mijn mening. Vind je het wel helemaal geweldig, prima toch.
Blijkbaar is dat tegen het zere been van de VR gamers 8)7

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 377816 op 23 juli 2024 00:40]

Ik speel nauwelijks nog platte spellen, voor mij is VR al dik prima. Meeste Echo Arena maar ook af en toe Pistol Whipped. Moet de Resident Evil 4 VR versie nog proberen maar die schijnt ook erg goed te zijn.
Ik ben momenteel door RE7 op PSVR aan het eh... kruipen. Ondanks de beperkte capaciteiten van dat platform is het echt een hele belevenis.

Jammer dat RE4 vast zit bij Facebook.
Zelfde geld voor Echo Arena, ook een Oculus Facebook exclusive. Ik had echter al een Quest 1 en speelde dat al een tijdje. Toen kwam de Quest 2 en moest ik mijn Facebook account koppelen. De Quest 2 is zodanig veel beter dat dat wel de moeite waard was.
Met dat Facebook account zou ik nog wel kunnen leven. Maar ik ga geen 3 ecosystemen doen. Ik heb de PSVR en een OG Vive. Als de Deckard uitkomt wordt de Vive vervangen door de volgende van Valve. Dus no RE4 for me, helaas.

Eerlijk, VR is niet groot genoeg voor dit soort versplintering. Wat een onzin zeg.
Mobile/PC/Console split is er toch al, dat heeft weinig met VR te maken. Wel helemaal mee eens dat als je alles wil spelen je veel te veel hardware moet kopen.
Het hangt volledig van het type spel af. Vliegsimulatoren (zoals bijv DCS) zijn werkelijk briljant in VR. Ik wil niet anders meer. Voor shooters is het nog een uitdaging. Wat misselijk makend is, is een plotselinge verandering in snelheid of draaing, dus met versnelling oneindig groot. Dat moet dus anders, maar dat verlaagt tegelijk de snelheid en actie in dat soort actiespellen.
Voor shooters is het nog een uitdaging.
Star Wars Squadrons is ook een shooter, toch? :)
Dat is vliegen en schieten tegelijk, (ook) in VR.
VR gaming.. tsja. Is het allemaal nog net niet.
Voor jou. Voor mij en vele andere is het er al een tijd.
Beat saber en HL:A hebben mijn visie op de toekomst veranderd. Zou niet meer wonder willen.
Als het gaat om VR dan denk ik altijd aan HL:A, Beat Saber, Pavlov VR en met name Boneworks.

Boneworks is echt zeer indrukwekkend als je al een beetje over je VR-ziekte heen bent. Je kan alles oppakken, alles heeft een gewicht, gevoel, impact. Het is echt idioot hoe veel detail er in de game zit. Je moet de game niet spelen zoals je normaal zou gamen, je moet het zien als een 1:1 kopie van het echte leven in een simulatie-setting. Doos oppakken? Hurken, armen om de doos heenslaan en opstaan, net zoals je in het echt doet. Een koevoet gebruiken? Goed vastpakken, tussen een plank douwen en trekken. Het is wat dat betreft een sandbox waar je ú tegen zegt. Zeker een aanrader als je het nog nooit geprobeerd hebt! :)
Persoonlijke mening hier: vond persoonlijk niet veel aan Boneworks. Ja, het is verschrikkelijk impressive hoe ze alle movements, gewicht, etc hebben geprogrameerd, maar ik vond het meer als een tech test aanvoelen dan een game. Veel lege corridors en vond het best saai worden na een tijdje. Daarom vind ik alyx zoveel leuker want ja het voelt niet echt, maar is veel vermakelijker :)
Maar niet te lang als beginner :P
Ik word gruwelijk misselijk na 15min in Boneworks omdat m’n hersenen er blijkbaar dan even niets meer van snappen zo goed is de simulatie haha.

Andere spellen heb ik er gelukkig minder moeite mee.
VR is "da bomb" maar het is voor de meeste mensen gewoon te duur. Van de mensen die zeggen dat VR het "net niet" is hebben 9 van de 10 nog nooit een spel in VR gespeeld.

Letterlijk iedereen die ik VR heb laten ervaren ziet het als de volgende grote stap in gaming, het is alleen te duur.
Anoniem: 377816 @EnigmaNL25 oktober 2021 16:16
Wat is dat toch met generaliseren wanneer je VR niet tof vindt.
Er is gewoon heel veel (nog) niet mogelijk met VR. Denk aan grote online games, fatsoenlijk een shooter, RTS of RPG spelen.
Te duur, nee. Ik vind het niet gaaf (genoeg) en bied me te weinig mogelijkheden voor mijn interesses.
Er is genoeg te vinden als je je er in verdiept. Alles wat jij denkt wat niet mogelijk is, is er al.
Vooral shooters en RPG zijn er bij de vleet:
https://www.reddit.com/r/...arent_there_insert_genre/

[Reactie gewijzigd door unfor op 23 juli 2024 00:40]

Heb je al VR gespeeld?

Grote online shooters zijn heel goed mogelijk, zie Pavlov als voorbeeld.

Bijna alles dat je in een platte game kunt kan ook in VR (en vaak zelfs beter). Sommige genres lenen zich minder goed voor VR zoals RTS games maar de meeste genres werken prima.

[Reactie gewijzigd door EnigmaNL op 23 juli 2024 00:40]

Anoniem: 377816 @EnigmaNL25 oktober 2021 17:30
Ja ik heb diverse VR spellen gespeeld. Maar voor mij voelt het erg onwennig aan allemaal en gaat het snel vervelen.
Geef mij maar een pc of controller, en lekker op stoel of bank gamen.
Voor mij komt de huidige VR grafisch gezien in de buurt van acceptabel in sommige games. Het ziet er in sommige games echt mooi uit hoewel er nog distance fog wordt gebruikt en vaak niet alles helemaal clear is wat ik erg jammer vind. Veel compromissen dus nog. Het zal waarschijnlijk nog 2 generaties qua hardware duren voordat het echt top wordt waarbij ook de energiekosten om VR te runnen wel de pan uit zullen stijgen.

Met de huidige VR kan er echter wel veel. Veel meer dan er nu is als je een stevige gaming pc hebt. Het probleem lijkt dat veel studios niet weten hoe ze VR games moeten maken, of uberhaupt games. De gameplay is vaak redelijk slecht of grafisch blijft het achter of draait de game gewoon slecht. Er zijn zoveel nieuwe gameplay mogelijkheden met VR waarbij grafisch slim omgaan met de beperkte kracht die een stevige gaming pc kan leveren kan alsnog hele mooie en kwalitatieve VR games maken. En ze hoeven echt geen 40 uur te duren. In VR werkt een stuk korter ook.
Met de komst van de Quest 2 is het helemaal zo duur niet meer.
Maar waar is zijn oorspronkelijke reactie op gebaseerd? Er staat nul onderbouwing bij. Wat mij doet afvragen of hij uberhaupt weleens iets serieus het heeft geprobeerd. Ik heb een VR headset zelf, en ik behoor echt niet tot degene die nu geen normale spellen meer speelt. Er zijn genoeg problemen nog met de hele handel, waarbij wat mij betreft probleem #1 een gebrek een goede software ervoor is, dus als er meer spellen voor worden uitgebracht, dan is dat alleen maar mooi.

En ondanks de problemen en dat ik primair nog gewoon normaal game: Ik heb met VR gaming heel veel vaker letterlijk "Wow" gezegd dan in een decennium normaal gamen.

[Reactie gewijzigd door Sissors op 23 juli 2024 00:40]

Anoniem: 377816 @SinergyX25 oktober 2021 16:12
Inderdaad, was puur wat ik er van vind. Als je het wel helemaal geweldig vindt, ook prima.
Het is blijkbaar een reden voor velen om te minnen, omdat je niet van VR bent.
Vind je VR top: +2 ! :)
Het is een 0 (niet -1) omdat er geen enkele onderbouwing in je berichten zit;
- waar sissors en anderen vermelden wat er minder aan is, wat er goed aan is en als verdict dat ze het positief ervaren.
- Daarintegen vermeld jij enkel negatieve zaken; wat als ongeloofwaardig word ervaren door iedereen die het al eens geprobeerd heeft.
Het kan zijn dat je pech hebt met wat je hebt geprobeerd; mijn tweede ervaring was teleurstellend doordat gooibewegingen (in Arizona Sunshine) niet goed lukten (en ik een uur betaald heb voor een hoop teamkills), echter was ik wel onder de indruk van de immersie waardoor ik toch fan ben van het VR gebeuren
Anoniem: 377816 @Sakkesa26 oktober 2021 18:07
Nogmaals, dat is dan jouw ervaring en mening. Ik vind VR gamen gewoon niets. Verder gaat het artikel niet alleen over VR, maar ook over Transformers. Dat vind ik dan wel weer tof. Dus mijn post is zeker niet off-topic.
Desalnietemin vinden 20 mensen het nodig om een -1 te geven. Maar goed, enough said.
Hangt van de game af. Games zoals BeatSaber, Gorn, SuperHotVR en Half-life:Alyx zijn geweldig om te spelen.

Maar het probleem ligt in de developers, er zijn heel veel games die maar meh zijn inderdaad. Maar dat komt 9 van 10 keer door omdat de developers denken: "ah dit is een populaire game/genre, laten we er wat VR in gooien" Dan krijg je vaak matige VR games. Maar als games worden gemaakt met echt VR in gedachte, dan is het zeker waard om het te spelen en ik raad je het hard aan.
De dingen die ik in Half-Life:Alyx ervaarde zal ik nooit vergeten en ik raad iedereen die game aan.
Ik moet me er eens in verdiepen wat voor hardware ik hiervoor nodig heb. Want dat spel zag er inderdaad heel dik uit! Maar ik vrees dat mn klassieke I7 met 1050ti dat niet meer trekt.
Waarschijnlijk is je i7 nog niet zozeer de bottleneck, maar voor de meeste vr games heb je volgens mij wel een wat stevigere gpu nodig, ja. Zo te zien is 1060 het minimum, dus ik kan me niet voorstellen dat een 1050ti een heel plezante speelervaring geeft.
Zelf draai ik vr met een mobiele 3060, en zolang je geen ultra detail verlangt is dat allemaal dik prima.
Ja voor mij geen VR Bril omdat er nog steeds te weinig volwaardige content voor is, en ik bedoel een groot aantal AAA games, of volledige spellen, die 8+ uur doet, en daar is nog steeds na al die jaren meer dan 5,5 jaar, nog steeds heel weinig voor, vergeleken met geen VR games de laatste 5,5 jaar, en dat je een stevige PC nodig heb, of een PS4, en zolang dat blijft zal VR geen grote hit woorden.

En wat kan die vrouw toch vreselijk overdrijven, het is net of ze tegen kinderen aan het praten is, dat ze een boek voor leest.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 23 juli 2024 00:40]

Is 750 uur Population One genoeg volwaardige content 😜. Je mist zo’n geweldige spel ervaring. Daar kan geen pancake game aan tippen.
Sorry jij bent een van de weinige die zo ontzettend veel uren aan een VR spel heb besteed, helemaal als je 5 dagen per week werkt, en helemaal als je een vrouw/vriendin en of kinderen heb.

Het Steam-platform heeft al meer dan 3800 titels die VR gebruiken, maar veel daarvan zijn producten van zeer slechte kwaliteit, die in plaats van aan te moedigen om de nieuwe technologie te proberen, het alleen maar ontmoedigen, veel mensen die een VR headset gekocht hebben, gebruiken hem nog amper na 6 maanden, en dat zie ik ook met familie, de een hebben, in de begin veel mee gespeeld en zo veel maanden later gebruikt zij alleen nog hun monitor om spellen mee te spelen.
't klinkt alsof jij maar een paar uur per week vrij hebt om dit soort spellen te doen. Bekijk het dan zo, je hebt dan maar een paar kwaliteitstitels nodig om je komend jaar in vr te kunnen vermaken ondanks de soms korte lengte van de games.

Ik denk dat ik wekelijks max 5 uur speel, maar door de immersie vind ik het iedere seconde waard :)
Daarom ben ik voor de Quest (nu 2) gegaan. Lekker makkelijk, net een console. Ik werk fulltime, ben getrouwd en toch heb ik de afgelopen jaren ruim over de 3000 potjes Echo Arena gespeeld.
't klinkt alsof jij maar een paar uur per week vrij hebt om dit soort spellen te doen. Bekijk het dan zo, je hebt dan maar een paar kwaliteitstitels nodig om je komend jaar in vr te kunnen vermaken ondanks de soms korte lengte van de games.

Ik denk dat ik wekelijks max 5 uur speel, maar door de immersie vind ik het iedere seconde waard :)
Daarom ben ik voor de Quest (nu 2) gegaan. Lekker makkelijk, net een console. Ik werk fulltime, ben getrouwd en toch heb ik de afgelopen jaren ruim over de 3000 potjes Echo Arena gespeeld.
Kan allemaal best maar me lieveling spellen zitten niet op VR, en ja de meeste spellen zitten onder de 5 uurtjes, nee veel mensen die een gezin hebben, hebben werkelijk weinig tijd voor computer spelletjes, en vaak te moe om ze te spelen, als je pas 17:00 uur thuis bent, en al weer 22:00 a 23:00 naar bed ga, heb je vaak geen tijd of zin om nog spelletjes te spellen, je wil dan lekker op de bank zitten, en wiekend wil je vaak leuke dingen doen met je kinderen.

Maar ja je moet letterlijk tijd vrijmaken om te gamen, en een kamer vrij maken als je wil bewegen met VR.
Heel veel ruimte heb ik niet nodig voor Echo, als je wat om je heen kan zwaaien is het prima. Normaal schuif ik de bank in de woonkamer even aan de kant en dan heb ik lekker veel ruimte, maar ook op de zolderkamer of een van de slaapkamers werkt de Quest prima.
Heel veel ruimte heb ik niet nodig voor Echo, als je wat om je heen kan zwaaien is het prima. Normaal schuif ik de bank in de woonkamer even aan de kant en dan heb ik lekker veel ruimte, maar ook op de zolderkamer of een van de slaapkamers werkt de Quest prima.
Ja maar dat kunnen veel mensen met een gezin niet, die hebben de ruimte niet, en ik kan me bank niet even aan de kant schuiven, dat u dat kan is heel mooi, maar veel mensen hebben daar niet de ruimte voor, ik wil niet spullen kapot slaan per ongeluk of mij eigen bezeren, ook al kan je een onzichtbare muur maken die gaat lichten als je er bij komt.

Maar het is mooi dat u veel lol heb aan je VR Headset, daar gaat het uiteindelijk om.
Ik heb ook 350uur in steam vr staan en daar zit 644uur Assetto Corsa (altijd in vr) nog niet bij. Ik speel echt ook nog wel pannenkoek spellen, maar als ik zin heb om mij helemaal onder te dompelen in de spelwereld dan start ik altijd een vr spel.

Oh en dan nog alle uren op het Oculus platform. Wel een voltijd baan, geen vrouw en kinderen idd ;)

[Reactie gewijzigd door Tummie555 op 23 juli 2024 00:40]

Het kan uiteraard allemaal beter en niet ieder spel is nog goed geschikt om als VR game te doen, maar ik vind het zelf wel heerlijk. En wellicht dat deze nog wel aangeschaft gaat worden.
Maar ben zelf zeker meer van de wat rustiger spellen, de ervaringen zeg maar.
VR gaming.. tsja. Is het allemaal nog net niet.
Ik heb ook geen hoge verwachtingen bij deze titel, als ik de beelden zo zie.

Maar VR gaming in het algemeen? Misschien moet je Half Life: Alyx eens proberen, voodat je tot dat oordeel komt.
Ligt het aan mij, of zou Transformers ook een hele vette open world game kunnen zijn?
Voertuigen scannen om van vorm te wisselen.
Verstoppen voor de mensen terwijl je probeert de stad te beschermen tegen de Decepticons.
3x geprobeerd, 3x gefaald :P Probleem is veelal geweest dat ze dit wilde mixen met de hype van dat moment, de moba (dacht uit 2014), vage battleground princpe (2017?), of gewoon singleplayer story/open, en was volgens mij nog een fan-mod gaande die al vrij snel problemen kreeg met natuurlijk gebruik van de transformers.

Eerst volgende 'style' is Phantom Galaxies, recent aangekondigd, draagt verder niets met de naam en is veel meer gericht op space-combat, als je beetje idee van transformers wil houden.
Een moba, een battleground ding en single player en je vergeet de fall of cybertron shooters en Devastation (beat em up). Open world games zijn nog niet gedaan.
"Deceptions" moet zijn "Decepticons"
Totdusverre zijn de gameloops niet interresant, is er niets verfrissend (hoeft ook niet als de rest goed is) aan en geeft het niet het gevoel dat het met verder ontwikkelen goed gaat komen.

We gaan het zien, alsmede de optimistic release date.
Het zal vast een on-rails shooter worden :(
Wacht wel even op de eerste sale, maar verwacht wel dat ik deze binnen zal halen.

Het zag er G1 uit, wat sterk mijn persoonlijke voorkeur heeft.
Hmm het lijkt enorm op een on rails shooter in VR in de video, hoop natuurlijk niet zo.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.