Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 98 reacties
Bron: GameSpot

Bij GameSpot valt te lezen dat John Carmack gisteren op QuakeCon 2001 een kleine real-time demo heeft laten zien van het spel Doom III. Volgens de aanwezigen indrukwekkend. De nieuwe Doom engine verschilt visueel voornamelijk van de Quake III engine in de manier van belichting. In plaats van voorberekende light maps wordt er gebruik gemaakt van een real-time per-pixel lichtmodel. Daarnaast wordt er zwaar gebruik gemaakt van bumpmapping en andere texture effecten om de kwijlfactor van het spel te verhogen. Dit alles vormt wel een zware belasting voor de videokaart. De bedoeling is dat het spel op een GeForce3 met 30FPS loopt:

Doom logoThe most dramatic scene in the demonstration took place in a white-tiled bathroom. A dead body was seen lying on the ground when a pink demon walks up to the cadaver and takes a bite out of its stomach, disemboweling it. The demon, a creature returning from the original Doom games, has been transformed by the leap in graphics quality, and now can be seen walking lithely on its four feet in a way that conveys frightening power. Another scene showed a demon walking through a flaming environment, full of particle-based sparks. A more action-filled shot centered on a Strogg breaking through a many-paned window, shattering the glass in a leap that could have been straight out of a sci-fi action film.

John Carmack went on to talk about what makes the next Doom engine a generational leap beyond Quake III: Arena. The big visual difference is due to a per-pixel lighting model that will require an average of five to six rendering passes on GeForce256, GeForce2, or Radeon cards, which represent the minimum that id plans to support for the game. The effects on some individual pixels in a scene may require up to 50 passes (graphics chip clock cycles). The game is intended to run at 30 frames per second on a GeForce3 with all visual options on, although it will certainly be faster on future hardware.
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (98)

Niemand zit dus te wachten op turbo hardware die niks zichtbaars toevoegt.
Maar de meeste mensen (behalve tweakers, die een bovengemiddeld budget voor hardware hebben) zitten er ook niet op te wachten om ieder half jaar een nieuwe videokaart van tegenwoordig ruim 1000,- aan te schaffen, alleen maar om de nieuwste games te kunnen spelen. Ik heb net een Geforce 2 gekocht (upgrade vanaf een TNT2 Ultra) en ik hoop deze kaart nog wel een aardig tijdje te kunnen gebruiken, en dan krijg je dit soort dingen weer.. Word ik een beetje moe van! 30 FRAMES op een kaart van ruim 1000,-? HALLO!!!? :(

[edit typo]
Ik denk dat ze wel bedoelen: 30FPS met alle features enabled.
Wees maar gerust: ze brengen heus geen spel uit wat te langzaam draait voor 70% van de mensen. Alleen zul je 't spel dan niet in alle glorie kunnen draaien en kies je bv voor light maps ipv per-pixel zodat het op jouw systeempje wel draait.

Wat voor zin heeft het om een nieuwe top engine te maken die weer 3 jaar mee moet en niet op de toekomst is gericht?
Bedenk wel dat tegen de tijd dat dit spel uitkomt, een gf3 niet meer zo geweldig nieuw is als nu, en er ook al weer betere kaarten zullen zijn (R300 MAXX :9 :P).

De eisen zullen echt niet zo zijn dat maar 5% van de spelers het spel goed kunnen doen.
Maar de meeste mensen (behalve tweakers, die een bovengemiddeld budget voor hardware hebben) zitten er ook niet op te wachten om ieder half jaar een nieuwe videokaart van tegenwoordig ruim 1000,- aan te schaffen, alleen maar om de nieuwste games te kunnen spelen.
Dit is wel een beetje kortzichtig gezien..
JE hoeft niet altijd het nieuwste van het nieuwste te willen hebben.. Ik kan nog wel tig dingen opnoemen om alleen maar de nieuwste dingen mee te kunnen doen. Als je het geld er niet voor over hebt (of hebt), niet doen dan!!

Ik wil wel ook zo mooi mogelijk films kijken.... nu moet ik een projector aanschaffen... DVD player.. Dolby Digital set etc...

Moet je dan ook zeggen ze moeten wel rekening houden met mensen die dat niet kunnen betalen...dus bedenk die dure dingen maar niet :?

Onzin natuurlijk...

Je kunt op je breedbeeld ook nog aardig een film kijken en op je al wat oudere PC kun je ook nog gewoon de minder nieuwe games goed spelen....dus wat is het probleem???
30FPS, en dan niet vermelden bij welke resolutie.. lekker nuttig, zegt nog niets..
Mja alles @ max dus zal wel 1600*1200 zijn ofzo
Ik kan niet wachten! :P

Dit soort dingen zijn trouwens nodig om die pc markt uit het slop te krijgen. De huidige programmatuur draait feilloos op bijna elk low end (lees celly2 en duron) systeem. Niemand zit dus te wachten op turbo hardware die niks zichtbaars toevoegt.

Spellen met zulke systeem vereisten en zo'n goede naam (ik neem aan dat Unreal2 ook zulk soort vereisten gaat hebben en nog wel een paar) zouden weleens een nieuwe impuls kunnen geven! In elk geval aan de business van nVidia en ATI
Dit soort dingen zijn trouwens nodig om die pc markt uit het slop te krijgen
Ik denk dat 'de pc markt' niet echt uit het slop wordt gehaald door een spel. De huidige negatieve toestanden worden sowieso niet door spelende thuisgebruikers veroorzaakt, maar de dalende investeringen in computer apparatuur bij het bedrijfsleven.

Als de pc-markt op zou leven door de komst van zwaardere spellen, zou dit denk ik weinig goeds zeggen over die markt :) .
dalende investeringen in computer apparatuur bij het bedrijfsleven
Eigenlijk dalen de investeringen in computer apparatuur van bedrijven niet... Ze worden alleen uitgesteld. Je kan natuurlijk gaan zeggen dat dat op hetzelfde neerkomt, maar dat is niet zo!

Indien de investeringen effectief dalen, dan kunnen bedrijven die de apparatuur maken, verdelen en verkopen best gaan inkrimpen... met ontslagen tot gevolg natuurlijk!

Indien de investeringen uitgesteld worden, dan is inkrimpen bijzonder gevaarlijk! Want later zal de vraag zowieso weer toenemen, en dan beschikt het bedrijf niet meer over de capaciteiten om meteen op de vraag te beantwoorden. De slimme bedrijven hebben dan niet ingekrompen, en kunnen voldoen aan de vraag. Gevolg voor de ingekrompen bedrijven = verlies aan marktaandeel!

Waaraan kan je dan zien dat de investeringen effectief gedaald zijn of dat ze uitgesteld zijn? Als de klassieke bedrijven (deze die klanten zijn van IT-leveranciers) hun IT-afdelingen inkrimpen, dan is dat vaak een teken van een daling van de investeringen... doen ze dat niet, dan is dat een teken van het omgekeerde.

Ikzelf ken eigenlijk geen noemenswaardige voorbeelden van bedrijven die hun IT-afdelingen inkrimpen... Of heb ik dat verkeerd voor?
Iomega heeft zojuist 28% (zoiets geloof ik) van hun personeel ontslagen..
Hoeveel ontslagen had Lucent Technologies ook al weer?
Lucent Technologies schrapt negenhonderd van de 2300 banen in Nederland. De hardste klappen zullen vallen in Hilversum, waar op het hoofdkantoor zo'n 1500 mensen werken. Het massaontslag maakt deel uit van een wereldwijde herstructureringsoperatie, (Mooi scrabbelwoord) waarbij vijftien- tot twintigduizend banen komen te vervallen. Vakbonden en ondernemingsraden hebben geschokt gereageerd op deze naderende sanering
Ik snap dus echt geen ene fuck van die moderators hiero hoor... Deze hele discussie is ZO offtopic, en toch worden ze beoordeeld als inzichtvol, interessant, en behulpzaam.

Tering hee, zit er wel enige logica in hoe die moderators hun beoordelingen doen, of is 't gewoon ienemienemutte? =P

En dan heb ik 't voornamelijk over de posts van abraxas (over iomega) en martijn02 (over LT) enzo.
heb je helemaal gelijk in kerel, wij draaien op het werk met windows 95 en compaq deskprotjes met pentium 300 Mhz alles draait zoals het moet dus waarom weer duurder en sneller nieuw kopen. zakelijk gezien is een pc vaak noodzakelijk kwaad en daar geef je alleen het hoognodige aan uit. Prive is een ander verhaal daar is een pc een hebbedingetje cq hobby, en hobby's kosten geld en als een van de kameraden nieuwe en snellere hardware koopt dan duurt het niet lang voor de rest ook gaat upgraden ik denk namelijk dat, bij mij is dat ook zo, je nog geen 50 % van de capaciteit gebruikt die aanwezig is. De leverende industrie speelt daar gewoon goed op in, maar nu de economie wat minder wordt zie dus ook deze zaken vaak als eerste terugvallen
ik ben er van overtuigd dat dat gebeurt ! (die impuls ;))

spellen hebben er altijd voor gezorgd dat mensen nieuwe video kaarten kopen.
er zijn naar mijn idee recentelijk absoluut geen titels verschenen waardoor iedereen dacht "damn, ik heb een gloednieuwe videokaart nodig"...

de eerste en laatste keer dat dat bij mij gebeurde was toen ik quake 1 op een voodoo 1 zag draaien.

maar doom3 zal daar ook voor gaan zorgen. en das heel mooi, want de andere spellen zullen mee moeten gaan in kwaliteit :)
EEhhm, Max Payne geft anders een aardige reden om je Voodoo 3 kaart af te schaffen hoor :'(
voodoo 3 ? :) hehe, sjah, ik vind quake 1 al een reden om je voodoo 3 de deur uit te doen :)
Heb je helemaal gelijk in. De Geforce3 is ook niet veel sneller maar heeft gewoon een paar hele stoere nieuwe technieken en het zal sowieso pathetisch zijn om te zien hoe zo'n gloednieuw spel zal draaien op een kaart die die technieken NIET ondersteunen.

Als de Doom3-gameplay dus GOED is, zal ik niet aarzelen om direct een geforce3 te nemen (en een paar dagen vrij op te nemen 8-) )
The game is intended to run at 30 frames per second on a GeForce3 with all visual options on, although it will certainly be faster on future hardware.
Dat valt op zich best mee, tegen de tijd dat de game uit is zijn we een jaar verder, dan zitten we alweer bij de geforce4. Laat ze het detail maar flink hoog maken, de videokaarten worden toch al in zo'n rap tempo sneller dat je beter iets verder vooruit kunt denken.
bwa, ben ik niet helemaal mee eens, ik vind niet dat ze nog moeten rekening houden met "oudere" kaarten, maar de GF3 is helemaal niet zo veel sneller dan een GF2Ultra door de bandbreedte beperking, dus als ze iets te hoog gaan gaat da nie draaien he
Dit is juist goed nieuws aangezien die op een GF3 nu al 30 FPS moet kunnen halen. Het spel staat namelijk gepland voor Q3 2002 dus dan zitten we bij de GF4U en is de R300 ook al een tijdje uit.

Spellen worden zo gemaakt dat ze op de hardware van een half jaar geleden (gemiddelden dan) net lopen. M.A.W. een aardige diashow. Voor met FPS en de laatste tijd met RTS is dat zeker het geval.

Dacht je soms dat Unreal 2 op je Geforce 1 degelijk zal spelen :? MUAHAHAHAhaha
Man daarin zullen scenes inzitten die 200.000 polygonen bevatten.

Dan nog in het persbericht staat ook dat het met alle opties op maximaal nog 30 FPS moet kunnen halen. Al denk ik niet dat ze dan de Quintex optie ook bedoelen van de videokaart :D
Ge G3 heeft geen mem bottleneck dat heeft juist de GF2U en soort genoten dus de hele G2 reeks

Daarom is die Gf3 al veel sneller in hoge resoluties en 32bit kleurdiepte bij de oude games

in lage resoos scoort de Gf2U beter omdat ie dan zijn fysike bandbreedte voor die lage resoos nog ruim voldoende is en zijn core hoger geclockt is dan de G3 bij de wat oudere games.

Bij nieuwe games is de G3 over het algemeen beter.
wat een onzin
de GF3 is veel sneller (en zeker ook mooiere details), en dat zal je wel merken in doom 3 straks
Denk je dat een spel ontwikkelen maar 1000,= kost ofzo? Wake up... dat gaat over miljoenen!!! Dus ze moeten iets verder vooruit kijken. Als het spel pas over een jaar op de markt komt dan zijn we 2 hardware generaties verder. Anders zou het spel outdated zijn..
het gebeurt heel vaak dat een spel dat uitkomt niet draait op 50% van de pc's, het is namelijk zo ongeveer de enige reden waarom mensen nog een nieuwe pc nodig hebben, want op de PII-350 van mijn zusje kun je ook uitstekend tekstverwerken, ik kan me nog herinneren dat ik 4 MB geheugen moest kopen om c&c normaal te kunnen spelen, een tijdje later kwam er een nieuwe pc in huis en kwam tomb-raider en moest ik een voodoo 1 kopen om het normaal te spelen, er zijn altijd al spellen geweest die nieuwe dingen nodig hadden, waren er geen spellen geweest dan had echt niemand nu een geforce 2 willen hebben en 256 mb ram enzovoort
als bijna-tweaker vindt ik het natuurlijk geweldig dat doom-3 het uiterste van gf3 gaat vragen, want anders heb ik volgend jaar geen reden om een nieuwe pc te kopen :)
Ik heb zo'n situatie Operation Flash Point loopt niet lekker op 'n Cellie 400 en 'n twinview MX
Zelfs in de low stand
Lekker, met een geforce 3 30fps..
Zit je dan met je geforce 2 ultra....
Ja, maar denk er aan dat er staat met Alle! grafische opties aan, ik speel q3 nu ook nie met alles aan en heb dan 100 fps ofzo. Zal zo wel ook zijn in Doom3.
Ja maar er is een groot verschil, Doom III wordt een single player game, dan wil je dus juist wel dat alles er zo goed mogelijk uit ziet. Quake III was puur gemaakt voor multiplayer, en dan boeit de beeld kwaliteit idd niet.
Als je Q3 een beetje tweakt gaat dat makkelijk, ik had in 800x600x16 bit met vertex lighting en picmip 0 dik 185 fps op een Duron 866 en een GF2MX@200/200 met de mooiste visuals aan (bloed, gun, etc.).

Best te doen dus als het goed is en je het spel wat tweakt. Als ik in Q3 alles aan zou zetten (1024x768x32 bit met ALLE visuals) dan heb ik ook maar 50 fps of iets dergelijks...
Sorry dat ik het vraag, maar wat heb je aan 185 fps? Die zie je niet eens? Wat was de refresh rate van je monitor? Je moet alles zo instellen dat de refresh rate van de monitor iets hoger is dan het aantal beeldjes dat je per seconde op je scherm krijgt getoverd. Alle beeldjes, die je krijgt 'voorgeschoteld' in de tijd dat de monitor van de ene verversing naar de andere gaat, zie je niet. Als je bijvoordeeld een refresh rate van 100Hz hebt bij 185 fps loop je dus 85 fps mis. Ik zorg dat bij mij thuis mijn monitor sowieso 85Hz levert en dat mijn videokaart daar qua framerate net iets onder zit. Hiermee houd ik rekening bij het instellen van de details etcetera in het spel.
porn* : je hele verhaal gaat dus alleen maar op voor Q3A omdat daar naar jouw eigen zeggen door een afrondingsbug de physics door de fps bepaald worden. Ondanks je uitspraak "Kom nou niet met refresh rate blabla" geldt RubenB's argument wel degelijk dat, normaal gesproken het onzinnig is meer fps te laten genereren dan je monitor weergeeft. Je mag denk ik aannemen dat de DoomIII engine niet diezelfde physics/fps bug heeft als de Q3 engine.
Leer aub allemaal eens lezen - ik citeer:
Maar dit alles terzijde want waar het mijn om ging is de voorgaande post te verduidelijken, ik heb dus in Q3A met wat tweaken en nog mooie settings meer dan 3,5x zoveel fps dus zal dat in Doom 3 ook wel mogelijk zijn.
klinkt als de groostse onzin.
Ik heb ergens gehoord dat de target platform met alles op low vanaf Geforce 256 DDR dus G1 is dat heb je minimaal voor dat spel nodig om er enigzins mee te kunnen gamen

zo'n G2U zal het zeker redelijk doen op low maar voor de alles op High mist die gewoon de features in z'n hardware.
Ik heb m'n televisie nog nooit zien schokken, jij wel? En dat terwijl een tv 25fps is. 30fps is dus prima voor een spel IMO.
Nee, thanatos, dat klopt. Maar ik neem aan dat jij niet op 4 meter van jouw monitor af zit. Ga maar eens een halve meter van je tv afzitten, dan knippert ie toch flink :( Gelukkig heb ik een 100Hz bak :)

Hoe verder je er van af zit, hoe minder last je er van hebt.
Een televisie is AB-SO-LUUT niet hetzelfde als een computermonitor!!!
De pixels op de buis van een tv ijlen ontzettend na en bovendien heeft een tv een resolutie die jij echt niet op je pc wilt hebben.

De buis van een computer-monitor is van een veel hogere kwaliteit, met veel meer en veel scherpere pixels die bovendien veel minder nagloeien.

Je kunt deze twee dus echt niet vergelijken.

Afgezien daarvan: Ik wil graag dat mijn gemiddelde refreshrate boven de 50fps ligt, alleen maar omdat dan mijn laagste waarde nog boven de 25-30 komt. Dat betekent dat een spel altijd vloeiend loopt in plaats van gemiddeld vloeiend. Want juist als het druk wordt op je scherm (veel bots of andere bewegende objecten), heb je een speelbare refreshrate nodig. En juist op die momenten daalt je refreshrate soms tot onder speelbare waarden.

Kijk in UT maar eens naar een muur, je haalt dan meer dan 100fps. Draai je om en kijk naar een stuk of acht vechtende bots en je ziet dat je refreshrate terug kan lopen tot onder de 20. En met die waarde loopt het inderdaad niet vloeiend meer. Maar om tijdens het UT-en/Q3A-en/Doomen nou alleen maar naar de muur te kijken, vind ik ook niet wat...

<edit>
Off-topic? Kan iemand dat uitleggen?
Deze thread gaat over FPS en mijn reactie gaat over FPS, dus ik zie waarschijnlijk iets belangrijks over het hoofd...
</edit>
Ik vindt dat 30FPS verhaal een beetje dom overkomen. Bij het maken van games voor de PC moeten ze eens een andere mentaliteit krijgen. Probeer al die effecten te creeeren maar dan met een fatsoenlijke FPS. Kijk eens naar consoles waar er generatie na generatie mooiere games uitkomen die lekker lopen op de zelfde hardware. Pfff wat ee doelstelling :r
INDERDAAD!

als je naar bijvoorbeeld serious sam kijkt heb je ene super-mooi spel, mooier dan q3 vind ik. en gigantische open ruimtes.. en toch draait het nog goed op een tnt2+450mhz. natuurlijk kan je het al wel iets mooier krijgen op een gf2.

maar sommige spellen zijn gewoon zo slecht doordacht [de engine en de implementatie ervan] dat ze het snelste systeem nog tot hakkelen brengen.

bij doom3: idd. dat spel komt pas over een hele tijd uit. dus dan is de gf3 weer een beetje standaard. en standaard kaarten draaien nu ook niet alles op zn hoogst.
Er zijn een heleboel bekenden van mij die wel eens zouden willen weten hoe jij serious sam goed kunt spelen zonder alles op low te zetten. We hebben het spel namelijk op een lan-party gespeeld, en alleen op mijn gf2 draaide het goed verder overal schokkerig of lelijk.
En als je in co-op speelt met 6 man is een GF3 zelfs niet goed genoeg :(
i dunno :) maar het liep gewoon soepel op die p3-450+tnt2 16mb. ik dacht 800x600 met 16 bit kleur. met veel op high en ene paar dingen op medium.

hoeveel geheugen hadden die pc's? dat schijnt ook wel uit te maken bij serious sam. en wie weet andere drivers [jullie zullen wel veel geprobeert hebben.]

op mn p2-300 [met diezelfde tnt2-16mb] liep het ook nog wel.. dan wel alles op zn laagst. maar om eerlijk te zijn vind ik serious sam er nog best goed uit zien op low quality. alleen vond ie zon hele kudde beesten toch wat minder :) ... de p3-450 werd ook wel wat hakkelig maar niet echt storend.
Is niet mogelijk, om de benodigde effecten van Doom3 te krijgen is voor per pixel belichting gekozen.

Dit wordt de nieuwe staadaard voor de volgende generaties GPU's met een uitgebreidere pixel- en vertexset.

Deze engine moet dan weer wat jaren gaan dienen als basis voor veel games.
Wat is dat console bedoel je die gefixeerde hardware wat ALLEEN op 'n lage TV resolutie draaied natuurlijk draaied dat rete goed omdat consool developers één Target platform situatie kennen en daarop moet de te ontwikkelde game goed op lopen dat is zeer mooi voor de ontwikkelaars.

In de PC Game sector is het totaal anders De hardware is zo variable van rete slow tot rete snel
hoge en lage resoluties 16/32bits kleurdiepte
geheugen grote

Hiervoor moet het design team keuzen en beslissingen over geven wat hun gemiddelde target PC systeem word en over de flexibliteit van de opties en dat ook nog es implementeren in het design laat staan in game code en gameart

MAW PC vs Console is als appels en peren alleen consoles beginnen meer appelperen te worden(linux HD modem toestenboard nic inet etc)
Daar heb je gelijk in, maar ik wil dat spelletje graag eens zien, dit belooft wel wat!!!
d'r is al heeeeeeeeeel lang een doom 3 demonstratie video... ga maar eens op zoek, ik weet de url zo niet

't filmpje is eigenlijk een Geforce 3 video waarbij steve jobs en john carmack de geforce 3 op de mac presenteren (apple kreeg namelijk de primeur met gf3)...

ze spreken niet over Doom 3, maar dat is 't wel degelijk. het ziet er zwaar impressive uit, dus als iemand hem vind, geef de url even, dan heeft de rest er ook lol van :)
Enjoy :)

ftp://ftp.zdnet.com/gs/action/doom3/doom3_pc_ 1_wm.zip

[EDIT] Bonecollector wat bedoel je nou weer? :?
Ik heb em net zelf nog ook ff gedownload van mijn link :?
De link verwijst naar een .z bestand dat niet bestaat.
Moet zijn: ftp://ftp.zdnet.com/gs/action/doom3/doom3_pc_ 1_wm.zip
bij mij linkt ie ook naar een wm.z bestand net als bij bonecollector....
offtopic:
En dan typ je nog ff < ip > achter de link en klaar is kees. Lijkt me niet al te moeilijk om te bedenken dan .z eigenlijk .zip moet zijn.

iefje mag wel iets beter leren knippen plakken ;)


Gaat dus inhouden dat DOOM III voor een hoop mensen ietsje duurder wordt, dan alleen het aanschaffen van deze game. Mag gelijk een flike upgrade van het systeem bij ;(

Hiermee komt DOOM III dan op een aanschafprijs van pak um beet, zo'n 1000 tot 1500 piek ?
Je dacht toch niet dat ik een nieuwe PC ga kopen alleen om d3 te kunnen spelen? Ik ben met q3 ook 6 maanden later begonnen :Y)
menselijk oog kan toch niet meer beelden waarnemen dan ( ongeveer ) 18
NOT!

Het menselijk oog kan zeker 60 beeldjes per seconde weernemen.
Ik denk dat je oog 18 beeldjes per seconde niet echt kan onderscheiden. Maar je merkt wel dat het vloeiender gaat tot 100 beeld/sec ofzo.
Sorry maar het zijn er wel wat meer als 18 beeldjes. Ik zou eerder zeggen 25 of zo. 18 beeldjes zie ik het beeld echt haperen
best wel onzin eh
ga jij maar es even fijn quaken met 18fps
je wordt gek man :)

en waarom zou je op tv dan 25 fps zien (en met NTSC nog meer geloof ik) ?

ik merk zelf het verschil in games nog wel tussen 40 en 70 fps...
Het menselijk oog kan zeker 60 beeldjes per seconde weernemen.
ligt er aan wat voor scherm
Een televisie maakt gebruik van een bepaald truukje waardoor bij tv-uitzendingen 24 fps vloeiend er uit ziet. (maar een tv is WEL wazig) Als je spellen speelt in hi-res op je pc monitor is 60 fps vloeiend.

waarom denk je dat die pro q3 spelers alle texturen als 1 kleurige vlakken hebben ? - je merkt echt WEL of iets 40 of 100 fps is. pas in SOF bij iemand gehad, standaard kan die niet hoger dan 25 fps, om dat te veranderen moet je iets in console intikken. wij hadden zoiets van "het loopt toch goed" .. maar toen ging ie van 25 naar 100 fps .. en kon ik opeens WEL winnen ;) je merkt het pas als je vergelijkingsmateriaal hebt
heb je quake3? probeer eens:

/cg_drawFPS 1
wat is je gemiddelde fps? ergens tussen de 40 en de 70 ofzo?

probeer dan eens
/com_maxfps 18
als je geen verschil ziet dan is er iets mis met je ;)
30fps is niet slecht voor een game wat pas over een jaar of wat uitkomt met alle features enabled. Alleen jammer dat er niet staat op wat voor een systeem die geforce3 geinst zou moeten staan om alsnog die 30 fps te halen.
Ik zit er trouwens over na te denken om een Geforce 2 te halen voor me 750mhz systeem ipv van me diamond viper v770 (tnt2). Wellicht wel want me mobo kan toch niet hoger dan 800mhz (abit bh6). En tegen die tijd heb ik wel een nieuw systeem :)

Bovendien moet ik opmerken dat mensen niet goed de post lezen want er staat toch duidelijk met alle opties aan en op full. Ik vind het jammer van de ruimte dat mensen anderen daarop moeten attenderen omdat ze niet goed lezen.
Wil niet te veel gaan flamen maar jij leest meer dingen dan die er staan. Er staat dat de visual options AAN staan (niet dat ze op maximum staan) en er staat ook nog steeds geen resolutie bij. Geen onbelangrijk punt want ook een GF3 is beperkt door geheugen bandbreedte. Mag toch hopen dat ze 30fps 1600x1200 alles Max bedoelden.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat het 30FPS @ 800x600x32 is.......
Das toch geen flamen?

Maar 30 fps op 1600x1200x32?, vergeet het maar, dat kan ook niet, want het benodigd aantal operaties om de per pixel belichting mogelijk te maken in de Doom3engine, kan de GF3 niet in een kloktik doen, maar in 2 of 3, daar is een krachtiger GPU voor nodig, bv. de Radeon2.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True