Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Ontwikkelaar 343 Industries toont nieuwe beelden Halo Infinite

Ontwikkelaar 343 Industries heeft nieuwe screenshots vrijgegeven van Halo Infinite. Het nieuwe deel in de Halo-franchise moet later dit jaar verschijnen voor pc, Xbox One, Xbox Series X en S.

Halo Infinite had eigenlijk in 2020 moeten verschijnen, maar werd door 343 Industries en Microsoft uitgesteld. Na het tonen van de eerste gameplaybeelden in de zomer van vorig jaar hadden veel fans kritiek op hoe de game er op dat moment uitzag. De ontwikkelaar erkende dat de game nog niet aan de Halo-standaard voldeed en besloot de game uit te stellen.

Hoewel we nog geen nieuwe gameplay te zien krijgen, heeft de studio wel nieuwe screenshots vrijgegeven. In een blogpost gaan de makers in op de ontwikkeling van de game en staan meerdere screenshots uit de campaign van Halo Infinite. De wereld lijkt in de beelden een stuk gedetailleerder dan voorheen, waarmee de studio een belangrijk kritiekpunt heeft aangepakt.

Tot op heden is er nog geen releasedatum voor Halo Infinite. 343 Industries heeft alleen bekendgemaakt dat het de bedoeling is dat de game in de herfst van 2021 verschijnt.

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Door Robert Zomers

Nieuwsposter

26-02-2021 • 20:11

61 Linkedin

Reacties (61)

Wijzig sortering
Ik ben van mening dat de visuele stijl van Halo gewoon beter paste bij de limitaties van de xbox & xbox 360.

Je ziet nu vrij veel detail in deze screenshots, maar het geeft mij juist meer een 'generieke sci-fi shooter' gevoel dan dat het me echt aan Halo doet denken. En zoals anderen ook al aangeven is het ook niet van dus danig niveau dat het je helemaal wegblaast.

Het voelt een beetje stuurloos, alsof de ziel eruit is.

Verder is het natuurlijk al helemaal niet slim van 343 dat ze wederom deze locatie tonen, als ze gewoon een Andere omgeving hadden genomen dan had je die vieze na smaak van de vorige presentatie al weggespoeld.

[Reactie gewijzigd door MenN op 26 februari 2021 22:02]

Ik denk eerder dat het probleem is dat de game wil lijken op een gedetailleerdere versie van de oude halo games om de stijl van die games vast te houden. Alleen hebben ze die stijl niet goed doorontwikkeld naar de huidige generatie waar meer details mogelijk zijn. Het landschap ziet er onrealistisch uit omdat het niet lijkt op een bestaand landschap, de bomen en rotsen kloppen niet met de realiteit maar komen wel overeen met de oude games en de bouwsels zijn geen onderdeel van de omgeving, ze zijn er gewoon ingeplakt. Hadden ze het landschap meer gebaseerd op bestaande landschappen dan was het geloofwaardiger geweest. Nu lijkt het erg bij elkaar geraapt.
Ik als Halo fan vind de stijl geweldig en precies zoals ik Halo wil hebben. Ik had juist een hekel aan de Halo 5 stijl bijvoorbeeld.

Denk dat 343 zich ook niet gek moet maken door allemaal mensen die het grafisch niet mooi vinden en waarschijnlijk de game(reeks) toch niet spelen.

Mij geeft het in ieder geval het Halo gevoel.
Ik zie heel vaak mensen roepen over een Halo ‘stijl’ maar dit maken alleen de fans er van. Kijk eens na de oudere games en de reden dat deze er zo uit zagen was vooral het gebrek aan mogelijkheden door het gebrek in rekenkracht. De games van Bungie zagen er altijd goed en vooruitstrevend uit, ze waren alleen erg trouw aan hun originele concept. Maar ik moet tussen de eerste 3 games nog wel iets vinden om het een bepaalde ‘stijl’ te noemen.

Fans roepen al snel moord en brand als een andere ontwikkelaar iets maakt, je gaat nooit iedere fan tevreden houden. Iedereen heeft ook andere aspecten in de game wat ze geweldig vinden of vonden.

De game ziet er zeker als Halo uit, toch zie ik veel liever dat men zich meer had geconcentreerd op een next-gen experience. De reden dat ik vroeger een xbox console aanschafte was deze game. Maar ik zie niet in waarom ik dit keer voor de console zou gaan, terwijl Sony toch heel wat betere exclusives en franchises heeft.
Helemaal mee eens, die stijl van 4 en 5 vond ik niet best! Dat had weinig van het echte Halo weg, leek meer op een of andere ruimte shooter met robots (zelfs de covenant leek op robots) als enemies, ik vond forerunners al helemaal niks.

Ik speel nog steeds Halo MCC op de XSX en ik vind bijvoorbeeld Halo Reach er gewoon echt goed uitzien, maar deze screens vind ik echt next gen. Kan echt niet wachten tot ik de bewegende beelden zie op 4K 60hZ. Can't wait :*)
Is het de stijl van de game of is het gewoon het gebrek van visie? Er zijn toch wel genoeg zaken te verzinnen waardoor het er allemaal wat beter en next-gen uit gaat zien. Aan de andere kant zie ik liever realistische beelden dan die prachtige beelden die niet realistisch zijn en wanneer de game uit komt dat het een grote teleurstelling is.

Het probleem aan screenshots is dat het een niet bewegend beeld is, waardoor alles er al snel plat en oninteressant uit ziet. Voor de rest moet ik je gelijk geven dat de screenshots nou niet bepaald indrukwekkend is. Maar het is nog niet definitief, dus er kan nog genoeg veranderen.
Het detail van de rotsen en het wapen laat in ieder geval zien dat men niet stilgezeten heeft, ben wel benieuwd naar bewegende beelden.

Men had aangegeven wel voor een minimalistische sfeer te gaan zoals voorgaande games, omdat echte fans hier om vragen. Zelf zie ik juist liever dat ze alles uit de kast halen en laat ze liever ook nieuwe fans zoeken. Het nostalgische gevoel van vroeger gaan fans nooit weer herbeleven, dat komt omdat ze ook in een hele andere tijd in hun leven zitten. Ik heb het idee dat een grote groep fans die nooit gaat begrijpen.

Juist door het tonen van dezelfde locatie kun je het vergelijken. Andere locaties zou interessanter zijn om te zien, maar dit maakt het vergelijken ook meteen lastiger.
Je verwoord het eigenlijk best goed. Neem daarin mee wat @Andyk125 zegt over de sfeer en het gevoel van deze game en je beseft dan dat het eigenlijk een gevaarlijke game is om aan te werken.

Zoveel mensen en zoveel wensen.
Nou, ik denk dat je wel een volwaardige Halo game kan maken die ook echt Halo aanvoelt. Halo Wars 2 en Halo 2 anniversary laten dit prima zien.

Het probleem is dat 343 niet goed weet wat nu ''echt'' de Halo artstyle moeten maken. Een voorbeeld. De originele Banshee had een vrij uniek design, achter had je een booster, op de vleugels zaten boosters die de Banshee extra snelheid gaven, en je moest liggend in dat ding kruipen.

Maar nu hebben ze weer die lelijke Reach Banshee's gebruikt waardoor deze gewoon niet meer ''halo'' aanvoelen. Het is nog steeds hetzelfde vliegtuig met achter een booster, en waar je in moet gaan liggen. Maar omdat 343 de vleugels heeft ''afgeknipt'' lijkt de Banshee meer generiek dan het originele design. Het zijn maar kleine lullige detail wat een wapen/voertuig/asset echt de ''halo'' style maakt, maar als deze elementen missen, voelt iets niet meer halo.

Echter, laten we niet vergeten dat het Bungie zelf was die deze artstyle change is begonnen in Halo Reach.
Oneens, hier is jack mckelvie’s visie van coagulation, hij is een artist die bij quixel werkt (nu deel van Unreal)

En dit draait dus nu gewoon in Unreal Engine 4

https://www.artstation.com/artwork/8lGolO
Absoluut pareltje, en de sfeer past prima.
En ja deze heeft ook geen baked lighting.

Dat gezegd hebbende ziet dit er al veel beter uit dan de eerste reveal. En die reveal werd ik toch blij van, eerste halo game in 10 jaar waar ik dat echte exploratie halo gevoel uit de eerste halo terugzag (dat 1e level op de ring nog steeds magistraal)

Ik ga hem zowieso halen, want de combat ziet er goed uit. Dan maar iets mindere graphics. Enige waar ik echt op hoop is couch coop.
Die onzin over graphics. Het moet gewoon de halo stijl, muziek, feel en vibe hebben. Dat gezeur over graphics.

60 fps, epic action en no-nonsense Master Chief.
Atmosphere is het belangrijkst maar die is al heel lang weg, een vervangende studio kan die vrijwel nooit evenaren. Graphics horen er wel een beetje bij natuurlijk, opeens in hele kale omgevingen rondlopen kan nooit lekker aanvoelen.

Achja, ben al lang weer blij dat ik weer local co op kan doen, sinds Halo1 in de intertoys booth was dat deze rede om hem te kopen en dood te spelen, en mijn Xbox One aankoop bleek volkomen nutteloos toen dit niet kon in de vorige Halo.

[Reactie gewijzigd door xtrmx op 27 februari 2021 10:11]

Heb datzelfde met dat gezeur altijd van "Vroeger was alles beter." Ja ja nostalgie. Iedereen wil weer terug naar oude herinneringen, met alle gevoelens en omstandigheden van toen. Alsof je je leven nog eens kon over doen.
Niet om te bashen maar in mijn ogen ziet dit er niet heel erg indrukwekkend uit?
(en ja ik ben zelf een Series X bezitter)
Maar vertel is wat dan wel indrukwekkend er uit ziet volgens jou. Ben daar wel eens benieuwd naar, ik hoor wel vaker dat het er niet indrukwekkend er uit ziet, maar ben dan erg benieuwd wat dan wel.
Dit ziet er echt héél indrukwekkend uit.
https://youtu.be/Fmdb-KmlzD8
Ik vind het logisch dat een CGI trailer er beter uit ziet
Het is een game engine demonstration video, dat is niet hetzelfde als een CGI trailer. Wat ze hier tonen is eigenlijk hoe de game er zou (kunnen) uitzien, maar wat ze tot nu toe getoond hebben lijkt meer op een game van "vorige" generatie met een soort van cartoon-achtige stijl.
Ach ja, ze maken de Disney serie Mandalorian (ofzo :p) voor een groot gedeelte met de unreal engine op een groot scherm :p

Moeten we niet ineens denken dat je hetzelfde niveau haalt op een xdoosje (of concurrenten)

Mja eens dat het de game niet goed neerzet. Zeker in de ogen van bepaalde mensen, enerzijds zie ik veel reactie (incl mijzelf) in de trend van "wow eindelijk weer eens een echte Halo game... Reach was voor mij toch echt de laatste halo game met de halo ziel". Anderzijds zie je een hoop mensen klagen over het uiterlijk.

Zou mooi zijn als ze beide kampen een mooie ervaring kunnen bieden. Ik hoor bij het 1e kamp dus kijk wel een beetje uit naar de game. Grote kans dat dit mijn laatste xbox one game gaat worden om daarna definitief de switch te maken naar de switch :p

[Reactie gewijzigd door Mellow Jack op 27 februari 2021 07:59]

Ah oke, zo leer je nog eens wat :)
Er worden geheel geen ingame beelden getoond in deze trailer. Die heb ik eerder wel al gezien en die vielen enorm tegen, zoals inmiddels wel bekend mag zijn, vandaar dat men dit nog tracht op te poetsen. De screenshots die hier nu getoond worden, vallen mij ook redelijk tegen. Je mag meer verwachten van een dergelijke titel, die met z'n tijd mee wil gaan.

https://www.youtube.com/watch?v=aHIjV5DyXJE
Speel nu een modded versie van de witcher 3 :

https://www.youtube.com/watch?v=5hLEFNjn-Zs
Dat vraag ik me dus ook af, wát is er dan niet mooi?

Ik heb bomen en gras nog nooit echt mega indrukwekkend in games gevonden en ik vind de auto's en marines er wel goed uitzien!
Eens. Ik ben tot nu toe blij met mijn Series X, het is goede hardware. Maar dit ziet er uit als een Xbox One X spel. Hopelijk is de nieuwe Perfect Dark wel een echt nextgen spel.
Ook met jouw ogen kun je een game niet beoordelen naar aanleiding van 3 screenshots. Met de screenshots zelf is overigens niks mis. Prima naar hedendaagse maatstaven.
Vroeger enkel Halo splitscreen gespeeld bij een vriend, de moeite om er nu nog in te komen qua verhaallijn?
Waarom niet? Als je het een leuk spel vond en het universum je aantrok dan is het nooit verspilde tijd. Ik heb er zelf zeker veel lol mee gehad. Als je bedoelt voor de verhaallijn van Infinite, dan weet ik dat helaas niet. Hier ben ik niet voldoende bekend mee.
Gewoon MCC aanschaffen, vanaf Reach elke game spelen. Speelt zich lekker weg. Is vaak sale op steam. Heb je voor 30 euro 6 singleplayer games. Halo 1 t/m 4 en Reach en ODST dacht ik.

Kwa verhaal is het leuk, maar geen must voor Infinite. Dat is meer een vervolg op Halo 5 en Halo Wars 2. Het zou een soort reboot worden, maar voor wat meer background info zijn de vorige delen dan wel handig.

Ik persoonlijk vind het Halo universum gewoon gaaf, vooral de boeken zijn goed. Plus de games zijn lekker coop te doen, altijd leuk om samen te doen ipv multiplayer. En voor die 30 euro heb je uren plezier, alleen of met een kleine groep vrienden.
Mijn reactie na het zien van de screenshots:

"That... is another Halo."
- Cortana

Maar wat voor nieuws brengt het nu? :P
Gameplay > graphics
De screenshots zien er beter uit dan de gameplay footage die ze vorige zomer hebben laten zien, mijn PC van dan 5 jaar oud zal er waarschijnlijk wat moeite mee hebben, maar ik heb het idee dat de next gen nog wel wat verder zou moeten kunnen komen op grafisch gebied.

De Halo ziet er op de screenshots ook weer echt als een Halo uit, in plaats van een soort Halo meets HD Minecraft die vorig jaar in de gameplaybeelden te zien was.
Foto's zien er voor mij gevoel best Nice uit, kijk nog steeds uit naar deze game.
Het valt te prijzen maar volgens mij was het zo onverstandig Infinite ook nog op de Xbox One en daarmee de OG Xbox uit te willen brengen. Kan me niet voorstellen dat zoiets geen concessies met zich mee brengt.
Heeft ook met kosten te maken. Installbase van 50 miljoen negeren is niet echt slim.
kijk maar naar 2077 wat voor consessies je krijgt.
Bij Cyberpunk 2077 hebben ze gewoon lopen prutsen, het had veel beter gekund ook op Xbox One. De ontwikkeling is daar gewoon gerushed. De ontwikkeling of bouwen van Cyperpunk is te laat begonnen in 2016 of men had deze gewoon nog niet op de markt moeten brengen. Als men wel optijd daadwerkelijk was gaan bouwen en ontwikkelen, had het er waarschijnlijk er echt anders uit gezien.

[Reactie gewijzigd door _Dune_ op 26 februari 2021 20:50]

Ik word voorlopig nog helemaal niet warm of koud van deze game. Ook deze paar screens kunnen me allerminst overtuigen. Ik verwacht al helemaal niet dat deze game in de herfst uit gaat komen, dat wordt vrijwel zeker 2022, voordat ze deze game een beetje op orde hebben.

(detail: de link naar de blogpost is niet correct)

[Reactie gewijzigd door chrisboers op 26 februari 2021 20:18]

De game heeft er al 5 jaar opzitten echt een drama.
Had allang klaar moeten zijn voor de nieuwe Xbox.
Zolang is 5 jaar niet als je een beetje mooie AAA titel wilt hebben. Verder kijkende naar de screenshots... niet echt indrukwekkend, helaas.

[Reactie gewijzigd door _Dune_ op 26 februari 2021 20:46]

Ik denk dat het veel te maken heeft dat deze game 4k op 60fps target MET raytracing. Dat is nogal een opgave en er moet dan dus worden ingeleverd met ander grafisch spektakel.
Dan kunnen ze beter die targets laten varen, als het er dan zo uit gaat zien. Dergelijke specs zijn nog wel even een niche. Daarnaast mensen die een systeem hebben die dit aan kan, willen over het algemeen dat het er ook super uitziet en dat doen deze screenshots niet echt.

Als eerste zou ik rartracing laten varen, het heeft een enorme impact en biedt op het moment weinig extra's. Zeker als je kijkt dat er in de next gen consolse nog geen super hardware ondersteuning voor is en eigenlijk het interessant wordt met de snellere/duurdere Nvidia kaarten.

Bij systemen die de raytracing niet aankunnen zal het er helemaal niet uit gaan zien, ik denk dat je daar geen fan's mee maakt en jouw potentiele markt alleen maar verkleind.
Dankjewel, ik heb de link aangepast.
Volgensmij gaan ze echt keihard proberen om het in de herfst te laten uitkomen want dan is de 20th anniversary van de franchise

[Reactie gewijzigd door JustVictorNL op 26 februari 2021 23:19]

Ik wordt hier wel blij van. Heb er zin in en hoop dat het dit jaar nog uitkomt.
Ach zo zijn er hordes mensen in de prerendered meuk van Cyberpunk 2077 gestapt en dat is schijnbaar geen probleem want we gaan het patchen hoor het komt allemaal goed.

Ben eerder blij dat 343 iets met de kritiek heeft gedaan en er nog steeds mee bezig is
Het lijkt er, puur op basis van de screenshots, in ieder geval op dat het enorme cartoony beeld van de eerste gameplay minder is. Ik heb ook wel zin in een vervolg. Vind het hele halo universum wel erg vet, dus inderdaad liever uitstellen en verbeteren dan cyberpunk/ no mans sky stijl releasen.
Ik ben liefhebber van de Halo shooters. En ook deze zal weer heel veel lol geven. Geen idee wat jij verwacht van wat screenshots, maar het gaat mij om de sfeer. Dat zit wel goed zo te zien.
De sfeer van de klassieke halo games zijn weer terug en daar wordt ik al blij van, ookal zijn de graphics niet het beste van het beste
Behalve het feit dat de gameplay trailer uit 2020 PRECIES een Halo game is. En mensen willen Halo, niet een nieuwe random sci-fi shooter met zieke ai.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True