Cyberpunk 2077-patch bevat nieuwe bug waardoor missie niet start

Cyberpunk 2077-spelers melden dat patch 1.1 een nieuwe bug introduceert, waardoor een bepaalde missie niet van start gaat. CD Projekt RED zegt het probleem te onderzoeken en geeft tips voor een work-around. Daarvoor is wel een oudere savegame nodig.

In versie 1.1 van Cyberpunk 2077 hebben spelers problemen met de missie Down on the Street. Die missie hoort te beginnen met een holocall van Takemura, maar verschillende spelers melden dat het personage wel in beeld verschijnt, maar dat er vervolgens niets gebeurt. Op Reddit is daarvan een voorbeeld te zien.

Door de fout gaat de missie niet van start en kunnen spelers niet verder met de verhaallijn. CD Projekt RED meldt op een supportpagina dat het probleem wordt onderzocht en geeft daar een mogelijke oplossing. Die work-around werkt alleen als spelers een eerdere savegame beschikbaar hebben en mogelijk verliezen spelers dus progressie, als ze verder terug moeten gaan.

Verder werkt CD Projekt RED aan een hotfix die de fout moet oplossen. Wanneer die uitkomt, is nog niet bekend. De Poolse ontwikkelaar bracht eind vorige week patch 1.1 uit voor Cyberpunk 2077. Dat is de eerste van twee grote patches, die veel problemen moeten verhelpen. Eerder bracht de ontwikkelaar al diverse kleinere updates uit. Patch 1.2 moet in de komende weken verschijnen.

Terugkijken: review van Cyberpunk 2077

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

25-01-2021 • 15:54

106 Linkedin

Reacties (106)

Wijzig sortering
Zie tweet van CDPR, hotfix on the way.

https://mobile.twitter.co...tatus/1353680154594258944

We're working on the issue where the conversation with Takemura may not start during the quest "Down on the Street" for
@CyberpunkGame and plan to release a Hotfix to address it as soon as possible.
In the meantime, here's a potential workaround.

[Reactie gewijzigd door Timv37 op 25 januari 2021 16:09]

Here's a workaround;
"Take an older save and ..."

Ik doe graag sidequests en rommel graag wat rond dus even een save terug waar die main missie nog niet actief was is simpelweg geen optie.

Voor mij was dit dan ook de spreekwoordelijke druppel.
Via MS een terugbetaling aangevraagd en die werd binnen enkele seconde toegekend.

Heb erg het gevoel dat dit dezelfde weg opgaat als Anthem. Zonde, want het concept van beide games is erg goed.

[Reactie gewijzigd door Edwin op 25 januari 2021 16:47]

Steam wil geen refund doen na 2 uur spelen (c.q. graphics tweaken i.v.m. crappy performance).

Hoe lang heb jij totaal gespeeld? Weet je of er bij MS een limiet op zit?
Praat je nu uit eigen ervaring? Ik heb mijne na een tiental uren gewoon in kunnen leveren op Steam en mijn geld terug gekregen.
Ja probeerde het vanmiddag, er staat 20 uur op de teller maar denk dat echte speeltijd rond 5 uur ligt.

Ik ga de ticket nog wel even heropenen. Misschien als de AI en performance wordt gefixed over een jaar wil ik het wel nog eens proberen.
Vervelend om te horen, mogelijk een andere reden opgeven? Mocht je nog een keer bot vangen zou je altijd CR Projekt Red kunnen en mailen melden dat Steam geen refund geeft. Begreep uit het artikel hieronder dat ze via hun support ook klachten afhandelen.

https://www.marketwatch.c...nk-2077-refund-2020-12-18

Blijkbaar is er nogal een willekeur in refunds bij steam (voorbeeld van iemand die het ook gelukt is):
https://www.reddit.com/r/...m_refund_message_example/

[Reactie gewijzigd door jdh009 op 25 januari 2021 21:33]

Steam lijkt niet echt rechtlijnig te zijn in hoe streng ze zijn met refunds toekennen. Ik zou het gewoon nog een keer proberen als dat kan.
Sinds release en de refund werdt direct toegekend dus volgens mij gewoon een auto-accept.
Ik heb een Steam refund gekregen na 6.6u nadat ik dreigde met PayPal refund op basis van 7:17BW waaraan Steam zich heeft te houden bij zaken doen in Nederland
Gewoon niet spelen tot de bug fixes er door zijn. Dat doe ik althans. Heb het spel eergister gekocht (ik doe niet aan pre-orders) voor de helft van de prijs. En laat het nog lekker staan elke maand even patches kijken hoever ze zijn tot ik denk nu ga ik het het eens proberen zodra de grootste issues weg zijn
Dan kon je het beste het spel later kopen voor nog minder. Over een paar maanden kan je het spel voor rond de 20 euro krijgen met bug fixes en misschien DLC(s).
Wellicht. Of doordat de bug weg zijn gaat de prijs weer omhoog? Het blijft zover ik weet een mooi triple A game die net uit is. Weet niet of deze prijs daling tijdelijk is of niet... Maar goed vind al heel wat dat ik het voor de helft heb kunnen halen zo snel :)

Heeft CDPR het slecht aangepakt met de launch? Jazeker, maar wil wel graag dat ze doorgaan met mooie games maken en hopelijk hiervan hebben geleerd.
Ik heb de game eigenlijk gratis gekregen (Stadia Premier aanbieding - gratis Stadia Controller + Chromecast Ultra), anders had ik de game nooit gekocht. Ik heb mijn lesje geleerd in het verleden. Ik pre-order geen games meer, vroeger 2 keer gedaan en daarna nooit meer.

Eigenlijk zou niemand een game moeten pre-orderen, de motivatie om een goede game te ontwikkelen gaat juist door pre-orderen en belonen van slecht gedrag weg. Je moet slecht gedrag en/of slecht handelen nooit belonen. Maar goed, niet iedereen heeft die discipliene.
Ik save gewoon regelmatig even handmatig, heb het maximaal aantal losse saves nu bereikt en ben nu begonnen met de oudste steeds weer overschrijven.

Op deze manier heb ik van de laatste 15-25 uur ongeveer om de 1 a 2 uur een save staan.

Mocht het nodig zijn hoef ik dus maar een klein stukje terug.
Op deze manier heb ik van de laatste 15-25 uur ongeveer om de 1 a 2 uur een save staan.
Heb je autosave uit staan? Want die saved veel vaker dan 1/2 uur. Bij elk progressiedingetje heb ik een autosave

Edit: ah, duidelijk. Je kunt alleen terug naar de laatste autosave

[Reactie gewijzigd door unreal0 op 25 januari 2021 22:44]

Jawel, maar bij een autosave kun je niet zelf kiezen naar welke je teruggaat, die overschrijft de laatste.

Ik doe dit vanaf die originele save bug, kost nauwelijks moeite en ik ben precies op of net voorbij het punt van deze nieuwe bug dus misschien heb ik er nog profijt van ook
Ik heb saves genoeg maar die main quest heb ik al erg lang geleden getriggered.
In de tussentijd veel sidequests enzo gedaan.
Terug naar een oudere save, dan verlies ik velen uren aan "werk".

Voor mij is dat dus geen echte optie.
Speel Anthem nu eens. Prima spel tegenwoordig.
Ik heb net hetzelfde voorgehad met assassin's creed valhalla, de persoon die u naar Valhalla moet brengen met haar potions kwam toe in mijn "dorp" (Valka). Missie: a wise friend
Deze moest 2 vaste gesprekken voeren:
1 met de smid beneden
1 met de vrouw van uw "baas" aan het hoofdgebouw

Wat wil: het gesprek bovenaan kon niet doorgaan want die persoon stond er niet, dus bleef de andere daar maar staan. Ik dacht foert, ik doe iets anders en start later opnieuw op en dan zal het wel gefixed zijn. Helaas. Dan moet je oude save game inladen en de persoon bovenaan stapt weg van de plaats waar ze moet staan. Eerst moet je naar ergens anders gaan (Noorwegen), terug komen en dan moet je die dus met je paard duwen tot beneden, dat ze juist niet té ver weg stapt eer dat jullie daar aankomen. Wat een GEDOE, is gekende bug (verschillende filmpjes op youtube en uitleg gevonden) en nog steeds aanwezig. Zo'n dingen versta ik dus niet...
Ze kunnen er toch niet vanuit gaan dat je in een "open" spel alles letterlijk volgt en de paadjes juist bewandeld...
Ah top, voeg ik toe. Stond niet op de supportpagina :)
Laten we hopen dat ze uiteindelijk hetzelfde presteren als Hello Games (No man's sky). Ik wacht wel even met spelen, maar houd de moed erin.
Ik ook, maar ik vrees het ergste. Ik heb een paar uur gespeeld (PC) maar er is gewoon heel veel in de kern mis met de game. Althans, in vergelijking met de belofte die ze hebben gemaakt. De NPC's zijn gewoon backdrop. Ze zijn dom, hebben geen enkele interactie met de omgeving en zien er vaak hetzelfde uit. De belofte was ooit dat ze een volledige dag/nacht cyclus hadden.

Ook het verkeer is heel erg dom, de wereld leeft niet echt ofzo.

Het is meer een verhalende RPG waar een mooie set omheen is gebouwd dan dat ze een levende wereld hebben gecreeerd met daarin verschillende verhalen.

Dat patch je er niet zomaar uit helaas. Dat is gewoon echt core-design van de game.
De wereld voelt inderdaad erg aan als een obstakel waar je doorheen moet voor je volgende missie. Ik merk ook dat ik gewoon mezelf zo snel mogelijk overal doorheen begeef om tot het punt op de map kom waar ik moet zijn. Wat dan ook nog wel eens uitdagend is door de ontzettend slechte minimap die zich niet aanpast met je snelheid en hierdoor mis je erg snel een afslag.

Op zich geen heel slecht spel, maar ik merk dat ik het nu al 3 weken niet meer heb aangeraakt en het eigenlijk nog niet heb uitgespeeld. Het mist een beetje een ziel voor mij. Leuk, maar ik zou het nu een 7 of 7.5 geven.

Van bugs heb ik niet veel last gehad overigens op de PC.

[Reactie gewijzigd door hiostu op 25 januari 2021 16:11]

Je frustratie over de minimap is zo herkenbaar :Y)
SeriesX en heb redelijk wat bugs langs zien komen.

De clipping issues zijn nog wel het meest storende. Waardoor je vast komt zitten in een gebouw, in/onder een vrachtwagen, op een stijger, onder de map, etc. Enige optie is oudere save laden. |:(

Buiten dat zijn de NPC's inderdaad echt dom. Je moet voor de grap eens op een stoep stil gaan staan. Ze blijven tegen je aan staan zonder besef dat ze even 20CM om kunnen lopen.
Of de auto's die midden op de snelweg ineens stil gaan staan.

De besturing van de voertuigen voelt als in Saints Row 1. Voor een spel dat zich in de toekomst afspeelt had ik ook wat anders verwacht bij de draaicirkel en acceleratie van de voertuigen. 8)7

Ik hoop dat ze het allemaal opgelost krijgen en dan schaf ik hem graag opnieuw aan. (gister MS refund aangevraagd)
Klopt.. Verhaal en setting etc zijn heel mooi, maar voor de rest voelt de game gewoon niet af.. Vooral de open wereld NPC's etc zijn echt van een heel belabberd niveau, ik vraag me serieus af of ze dat ooit nog kunnen verbeteren met patches.. Ik speel ook Red Dead Redemption 2 Online en die game is in bijna alle opzichten qua open wereld zoveel beter dat het voelt als een verschil tussen een Indy early-acces game en een AAA-game..
Helemaal met je eens, als je door de bugs heen kijkt voelt de wereld leeg aan met alleen wat copy paste Ubisoft style missies. De 400ste cyberpsycho doe je moet neerknallen, iets dat je trouwens in een paar minuten doet trouwens. Enige reden om dat soort missies te doen is vanwege het geld dat je krijgt, koop je iets in de game ben je ook gelijk weer blut en mag je weer grinden.

Veel beloftes gemaakt tijdens persconferenties en E3 presentaties, en weinig van waar gemaakt. Het liefst zou ik via Steam ook mijn geld terug willen maar dat zit er denk ik helaas niet in.
Dat vond ik in the witcher 3 al niet goed werken. Vergeleken met andere spellen vond ik dat spel zwaar overgewaardeerd.

Daarom verwachtte ik al niet veel van Cyberpunk. Ik snap dat gamers graag ergens op "hypen" maar ja, het zorgt vooral voor teleurstelling.
De engine lijkt ook behoorlijk vreemd om te gaan met een hoop dingen, helemaal buiten beeld of op afstand. Was volgens de developers ook een probleem dat de engine tegelijk met de game gemaakt moest worden. Gewoon Unreal engine gebruiken zal wel te duur zijn met dit soort grote games.
Nou ik denk dat FrankoNL goed onderscheid maakt tussen waar CDPR prioriteit aan heeft gegeven en al het andere. In principe hoef je daar geen kennis van de engine voor te hebben. Zelfs al heb je kennis van de engine is het veranderen van een paar parameters (praat me niet over Aliens: Colonial Marines oid want dat is echt een uitzondering) niet altijd heilig. Het kan voorkomen dat bepaalde systemen gewoon niet zo uitegevleesd zijn als dat bij een andere game het geval is. GTA5 heeft een enorme history aan systemen van voorgaande games waar op is geitereerd. Dat is bij Cyberpunk niet dus het kwaliteitsplafond ligt dan ook gewoon lager.
Nou ik denk dat FrankoNL goed onderscheid maakt tussen waar CDPR prioriteit aan heeft gegeven en al het andere. In principe hoef je daar geen kennis van de engine voor te hebben. Zelfs al heb je kennis van de engine is het veranderen van een paar parameters (praat me niet over Aliens: Colonial Marines oid want dat is echt een uitzondering) niet altijd heilig. Het kan voorkomen dat bepaalde systemen gewoon niet zo uitegevleesd zijn als dat bij een andere game het geval is. GTA5 heeft een enorme history aan systemen van voorgaande games waar op is geitereerd. Dat is bij Cyberpunk niet dus het kwaliteitsplafond ligt dan ook gewoon lager.
Ja en dan brengen ze een patch uit die nog meer problemen geeft, ik weet echt niet meer waar CDPR mee bezig is, vergeleken met The Witcher 3 - Wild Hunt, is dit weer een stuk achteruit, echt jammer dat geld nu boven alles gaat.
Tja dat is ruk. Maar het is altijd een kwestie van tijd. We zijn iets beloofd maar het is door allerlei keuzes niet waar te maken met de middelen, mensen en tijd die er is geweest en komen gaat.

Uiteindelijk wordt alles recht gestreken tot een pareltje is dat geloof ik. Alleen gaat t gewoon met een paar stappen vooruit een paar weer terug. T valt allemaal wel mee.
Het valt allemaal wel mee? Ik snap echt niet dat mensen nogsteeds positief in dit soort zaken kunnen zijn en dan bedoel ik niet CDPR, maar in het algemeen. De game industrie mag weleens 'echt' volwassen worden en eens een kompleet product op de markt zetten, die niet eerst de een na de andere patch nodig is voordat je krijgt waarvoor je betaald hebt.

Wat Cyberpunk 2077 betreft, dit is een grote teleurstelling en het orginele bedrag van bijna 60 euro echt niet waard. Overigens zie je de prijs inmiddels ook al hard naar beneden gaan en dat zegt ook genoeg...

De consument kan dat maar op één manier voor elkaar krijgen overigens, gewoon stoppen met die pre-orders... stem met de portemonee.

[Reactie gewijzigd door _Dune_ op 25 januari 2021 20:20]

Ja maar dat is altijd slim. Ik koop games nooit op dag 1 behalve 2 ps4 exclusives. Het is maar een product voor entertainment en daar zijn er zoveel van. En toegegeven heeft cdpr echt wel steken laten vallen. Maar je kan je als consument ook wel een beetje in je verwachtingen managen en jezelf hierdoor beschermen. Ik zie zelf de release date van Cyberpunk als de bijna-laatste patch de deur uit is en de speelbaarheid is gegarandeerd. Maar dat is meer mijn mindset.
Tja dat is ruk. Maar het is altijd een kwestie van tijd. We zijn iets beloofd maar het is door allerlei keuzes niet waar te maken met de middelen, mensen en tijd die er is geweest en komen gaat.

Uiteindelijk wordt alles recht gestreken tot een pareltje is dat geloof ik. Alleen gaat t gewoon met een paar stappen vooruit een paar weer terug. T valt allemaal wel mee.
Heb me twijfels, iets waar ik me enorm aan erger/irriteer is de ontzettende domme NPC's, en politie die spontaan bij je teleporteren als je iets fout doet, en nog meer dingen waar ik bang voor bent dat nooit opgelost zullen woorden, ik hoop dat ik het fout heb.
Dat dachten we met Anthem ook.
Ja dat is ook zo. Anthem was een en al belofte zonder dat t uitkwam. Maar desondanks voor velen ook heel speelbaar geweest. Ook daar hadden spelers op de eerste rij gelijk problemen.
No man's sky had nooit van dat soort verstrekkende bugs, de game was simpelweg nog te leeg. Dat hebben ze ruimschoots opgelost
Precies, NMS speelde vanaf het begin gewoon goed. Het was meer "lack of content", dan een bugfest.
Euh, No Man's Sky had niet van dit soort bugs?

In de 150 uren die ik in NMS heb gestoken ben ik meerdere malen bugs tegengekomen waardoor een missie niet wou starten of afronden.
Ik had zelf helemaal geen last van deze bug (zat toevallig op die quest). Ik heb eigenlijk zoiezo amper bugs gehad in ca. 25 uur speeltijd.
Ik vraag me best wel af of deze game nu meer of minder buggy is dan gemiddeld.
Je speelt waarschijnlijk op PC? Meeste klachten komen voort uit de console versies begreep ik.
En dan ook nog specifiek de oudere generatie, op de nieuwe draaid hij blijkbaar ook best goed.

Ontzettend veel plezier gehad al aan het spel op PC, een paar domme npc en paar grafische glitches kunnen dat niet verpesten voor mij.
Het zal ongetwijfeld meer in de schijnwerpers staan dan andere games. Vooral vanwege de hype die gecreëerd is, evenals beloftes. Ikzelf kom ook niet veel tegen, maar reddit en youtube staan er wel vol mee.
Kijk even op YouTube, genoeg over te vinden. Op pc speelt het beter dan op consoles. Maar ik raak het al weken niet meer aan.

Maar het is niet alleen bugs, de wereld werkt gewoon niet zoals ze het hebben voorgespiegeld. Domme npc's etc.
Je hoort er zo enorm veel over. Uberhaupt over dat updates normaal zijn. Niet alleen bij games. "De software is nog heel nieuw, dus het is logisch dat er nog kinderziektes in zitten". Ik merk het vooral bij design software. Wat een onzin zeg. Zodra zoiets in de winkels ligt moet het goed zijn. Niks geen updates, gewoon goede software bij de release. Snap er geen drol van dat dit steeds normaler word.
Mmmm, stiekem zou ik wel jouw mening willen delen, Rick. Echter is het in deze tijd, met de steeds complexer wordende software en games, niet meer haalbaar om een 'kinderziekte-vrij' product uit te brengen. Om zó lang te testen, zodat je alle bugs kan patchen en dan pas te releasen kost teveel geld.

Zelfs in de enterprise oplossingen die ik afneem van verschillende leveranciers vind je bugs. Ja, dat vind ik enorm frustrerend... om Microsoft en haar partners €500.000 over te maken voor een systeem en jaarlijks 18% 'onderhoudskosten' over te maken, voor een systeem waar ontelbaar veel bugs in zitten. Soms zo storend in de work-flow dat hele processen soms stil komen te liggen.

Maarja... gelukkig zitten ook wij aangesloten op het internet en krijgen we regelmatig patches van onze Microsoft partners!
Stel nu eens, een utopie, maar stel nu eens.. dat Cyberpunk geen 'bugs' had. Betekend dus geen crashes, geen missie-vastlopers, geen random door de map vallen etc. En dan? Dan hadden we nog steeds 'spawnende politie by design', een backstory die 0,0 effect heeft, skillsysteem dat in een weekend in elkaar gegooid is, een stad met zombies ipv NPC's die 'een echte dag/nacht cyclus hebben', is dat wat je dan wil hebben?
Stel nu eens, een utopie, maar stel nu eens.. dat Cyberpunk geen 'bugs' had. Betekend dus geen crashes, geen missie-vastlopers, geen random door de map vallen etc. En dan? Dan hadden we nog steeds 'spawnende politie by design', een backstory die 0,0 effect heeft, skillsysteem dat in een weekend in elkaar gegooid is, een stad met zombies ipv NPC's die 'een echte dag/nacht cyclus hebben', is dat wat je dan wil hebben?
Dat is mijn probleem ook een beetje. Ik heb het meer dan 100 uur gespeeld, heb me prima vermaakt en vond het 't geld echt wel waard, dus wat dat betreft geen klachten. Ik heb ook maar 1 side mission die niet wil completen en verder alleen wat grafische glitches gezien. Maar het is niet het spel wat ik had verwacht. Misschien is dat ook wel het grote punt, te hoge verwachtingen.
Wat je nu eigenlijk doet is mij voor de keuze zetten; wil je een technisch slechte game of een saaie game. Begrijp ik dat goed? Dan zou ik zeggen, werk er nog even wat langer aan.
Is elke bug die ontstaat in deze game nou gelijk "nieuws"? Beetje overdreven denk ik.
Niet elke bug. Dit is een gamebreaking bug, dat vind ik wel nieuwswaardig. Zeker als die in een grote patch zit die juist veel problemen moest oplossen.
Nouja, wat men vergeet te melden is dat juist voor deze patch op dezelfde plek de persoon helemaal niet belde in bepaalde gevallen, en dat dat nou gefixed zou zijn, maar dus in nog bepaalde fouten weer iets anders fout doet. maar nieuwssites zijn nu graag bezig om zo sensationeel mogelijk dit soort bugs kenbaar te maken om maar lezers te trekken.
Ja, over een paar minuten komt de Desperados 3 bug die bij iedere achievement het spel crasht in het nieuwsoverzicht.
En geen woord over de bugs die patch 1.1 wel heeft opgelost? Hoe staat het daar mee?
ik had sowieso al niet extreem veel last van zware bugs maar wat opvalt na patch 1.1 is dat het correcter is om items te looten. Vroeger moest je soms ernaast mikken ipv erop ( vooral bij lichamen ). Dat lijkt veel accurater nu.

xbox versie hier trouwens
Zucht :z

Ik had enorm uitgekeken naar dit spel nadat ik Witcher 3 had gespeeld..

Ik wacht wel totdat alle DLCs zijn uitgebracht en het complete pakker voor 30 euro te koop is, net als ik bij Witcher 3 heb gedaan. Dan zullen de meeste bugs er hopelijk wel uitgewerkt zijn.
Met al commotie en de ervaring van veel gamers, zal mij het niks verbazen dat het spel gewoon gedropt gaat worden.

Als je tussen de regels door leest, is het gewoon niet een heel goed spel. Interactie is ruk en de wereld leeft niet. Daar kan je door patches en dlc gewoon geen verandering inbrengen, want in de kern zit het gewoon fout.

Dan kan je er nog wel aan gaan trekken, maar aan een dood paard heeft dat geen zin. Met alle refunds die gedaan zijn, kan dit niet anders dan een verliesgevend product zijn. Tel daarbij de negativiteit op die rond het spel heerst. Is het dan nu wel rendabel om dlc's te maken en het spel verder te ondersteunen van patches? Puntje bij paaltje gaat het toch nooit de game worden waar mensen op zaten te wachten.

Om er dan nog meer geld tegen aan te gooien om waardoor het nog verliesgevender wordt? Ik weet het niet hoor. Je zou eigenlijk het geen wat nu goed is moeten pakken, en een nieuw deel bouwen. Jammer van de 9 jaar productietijd, maar het is niet anders.

Tenminste dat is mijn gedachte. En mocht het spel wel gewoon winstgevend zijn dan moeten zij natuurlijk gewoon dlc's uitbrengen, maar draait het nou al verlies en maken zelfs je patches het spel niet beter, dan moet je je conclusies gewoon trekken en je verlies nemen.

[Reactie gewijzigd door Mooraalkikker op 25 januari 2021 17:19]

Het is wel degelijk winstgevend (geen idee waar je het tegendeel vandaal haalt.
En negen jaar productietijd? Huh?
Spel werd aangekondigd in 2012. Lijkt mij dat er toen al aan het spel werd gewerkt?

En ik vraag het mij serieus af of het winstgevend is, maar wellicht is dat het wel hoor, maar ik vraag het mij af. Want de negativiteit komt echt niet alleen door een paar boze gamers hoor. Berichten dat binnen 2 weken al 75% van de spelers op steam ermee zijn gekapt, dat zegt niet veel positiefs. Tuurlijk is het een singel player, maar hierboven wordt ook aangegeven dat je het spel meerdere keren moet uitspelen om de genialiteit te zien. Nou dat kan je niet binnen 2 weken. Vraag mij überhaupt af hoeveel gamers dit spel binnen 2 weken kunnen uitspelen. The witcher 3 had deze daling pas na 3 maanden, dat zegt ook wel iets.

Vraag mij dan ook af hoeveel console versies zijn gerefund? Dit spel kan niet anders dan een zeer hoog kostelijk product zijn, als je ook ziet hoeveel werknemers er betaald moeten worden bij CD project Red. Maar als wordt aangegeven dat het winstgevend is, moeten wij er maar vanuit gaan.
Spel werd aangekondigd in 2012. Lijkt mij dat er toen al aan het spel werd gewerkt?
Ze zijn in 2016 pas begonnen met de ontwikkeling.
En ik vraag het mij serieus af of het winstgevend is
https://www.cdprojekt.com...urrent-report-no-67-2020/

Het totale budget (inclusief marketing) wordt door analisten geschat op ~$300 miljoen. Simpel rekensommetje. En dat is nog maar het begin.
hierboven wordt ook aangegeven dat je het spel meerdere keren moet uitspelen om de genialiteit te zien. Nou dat kan je niet binnen 2 weken
Mwah, ik heb een Twitch-streamer het spel drie maal zien uitspelen in minder dan twee weken.
The witcher 3 had deze daling pas na 3 maanden, dat zegt ook wel iets.
TW3 had ook genoeg problemen bij release. CP2077 had veel hogere verwachtingen (dankzij TW3, natuurlijk) en dat zal ongetwijfeld in heftigere reacties resulteren.
"En ik vraag het mij serieus af of het winstgevend is, maar wellicht is dat het wel hoor, maar ik vraag het mij af. "
"Maar als wordt aangegeven dat het winstgevend is, moeten wij er maar vanuit gaan."
Wat is je punt precies?
Je bent waarschijnlijk ook fan van Trump, aangezien je zelf uw eigen waarheid kan aanmaken.

* Als ze 10 miljoen exemplaren verkopen
* Als ze zelf laten weten dat de ontwikkelingskosten terug zijn betaald

Mag het toch al een duidelijk signaal zijn.
Maar niet getreurd, in maart is hun financieel resultaat volledig gekend, laten we daar dan op wachten.

"Dit spel gedropt worden"; hahaha meen je dit nu zelf echt?
De commotie wordt veroorzaakt door kleine, zeer vocale groep. Het aantal positieve reviews op Steam zegt genoeg. De genialiteit van deze game zit hem in de subtiliteit en daar kom je, eigenlijk jammer genoeg, pas achter als je de game meerdere keren gespeeld hebt en verschillende keuzes hebt genomen.

Het lijkt me sterk dat ze een game, die zowel kritisch als financieel een groot succes is, zomaar zullen droppen omdat een paar boze redditors het niet leuk vinden.

[Reactie gewijzigd door Overseer10 op 25 januari 2021 18:00]

Een spel heeft een bug, die zsm gefixt wordt. Is dit frontpage waardig?
Wel in dit geval inderdaad. Game breaking bug in een patch die nu juist game breaking zaken zou moeten oplossen, maar het lijkt dus alleen erger geworden. Naast de belofte over de game voor release, blijft men er een puinhoop van maken. Wanneer begint men eens met zaken te testen voordat het de markt op geslingerd wordt. Dit gaat CDPR echt geen goed doen...

[Reactie gewijzigd door _Dune_ op 25 januari 2021 19:41]

Onzin er is niets erger geworden en het spel draait beter ! ;-) bij sommige mensen is er vaak een probleem merk ik en het is erg vreemd dat ik er op pc weinig last van heb gehad.
De game is in de basis voor Pc ontwikkeld en daarna geport naar console. Op de Pc is er al genoeg mis, niet alleen bugs maar ook kwa game opzich, helemaal als je meeneemt hoe de game is aangekondigd, maar draait inderdaad redelijk.

Wat console betreft daar heeft CDPR gewoon enorm geblunderd en onder tijdsdruk gewoon zeer slecht werk geleverd.

Verder is het artikel duidelijk, de patch brengt nu juist een breaking bug mee terwijl het alleen het had moeten oplossen. Men heeft gewoon weer niet voldoende tijd genomen, blijkbaar blijft men dezelfde fout(en) herhalen, ook in zo'n korte tijd.

[Reactie gewijzigd door _Dune_ op 25 januari 2021 20:09]

Op de eerste generatie consoles had hij nooit uit moeten komen en verder vind ik het een vette game ! wacht nu op de DLC alles uigespeeld binnen 4 dagen helaas :-)
Ik ben blij dat ze de game niet op de eerste generatie consoles hebben uitgebracht... zou wel heel knap geweest zijn overigens... Ik denk dat jij current- en next-gen bedoeld. :)
We praten hier toch over de nextgen en dat de ps4 en xbox one versie k zijn ;-) of niet ? :-)
Echter PS4 en XBONE zijn alles behalve eerste generatie consoles, zoals jij doet denken, maar ja jij hebt gelijk op de PS4 en XBONE is Cyberpunk K* op de next-gen gaat het, maar blijft matig. Op Pc draait het maar is het ook niet vlekkenloos.
Pff je snapt het toch of niet dan ????? :-)
Maarja, wat dus vergeten wordt te vertellen was, dat op dit punt al voor velen JUIST een game-breaking bug zat, namelijk dat deze persoon helemaal niet belde, nu dus wel maar blijft die stil.
Ik snap dat de projectleiders hier zo veel mogelijk proberen te redden, zo dus ook door regressietesten over te slaan en game testers gewoon helemaal niet te hebben. Deze patch is dus blijkbaar ook volledig overhaast in elkaar geflanst en naar buiten gebracht. Over een jaartje hebben ze alles vast op orde, maar dat is een jaar lang naar minnetjes kijken op je scherm, en dat is niet leuk! Ik wens sterkte aan alle developers die hieraan meewerken en een burnout in gedreven worden.
Door de fout gaat de missie niet van start en kunnen spelers niet verder met de verhaallijn.
Tijd voor wat side quests...

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee