Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Planet Astro Slide-telefoon met toetsenbord krijgt tragere soc en kleinere accu

Het Britse Planet Computers heeft de uiteindelijke specificaties van de Astro Slide 5G gepresenteerd. De smartphone met fysiek toetsenbord krijgt een tragere soc, kleinere accu en kleiner scherm dan oorspronkelijk de bedoeling was.

Het bedrijf laat volgende week een preview zien van het uiteindelijke product, maar in een update op Indiegogo is de specsheet alvast gepubliceerd. Daarin staat dat Planet de Dimensity 1000-soc van MediaTek niet kon krijgen en daarom heeft gekozen voor de Dimensity 800. De modem in die soc ondersteunt geen 802.11ax, Wi-Fi 6, maar alleen 802.11ac, Wi-Fi 5. Ook de maximale snelheden op 5G liggen fors lager.

De accu gaat van 4000mAh naar 3500mAh en het scherm van 6,53" naar 6,39". Het werkgeheugen zou 6GB Lpddr4x worden, maar dat wordt Lpddr4x-geheugen met een capaciteit van 8GB. Er komt een vingerafdrukscanner in de aan-uitknop.

Het scherm wordt een 6,39"-oledpaneel met een resolutie van 2340x1080 pixels. Dergelijke schermpanelen zitten onder meer ook in veel Xiaomi Mi 9-telefoons van 2019. De Astro Slide is een smartphone met uitschuifbaar vijfregeling qwerty-toetsenbord. De telefoon moet in juni verschijnen. Planet heeft eerder enkele smartphones met fysiek toetsenbord uitgebracht, waaronder de door Tweakers gereviewde Cosmo Communicator.

Planet Astro Slide 5G Specs bij aankondiging Definitieve specs
Behuizing 164,0x76,6x15,0mm
300g
172,4x76,5x17,8mm
300g
Scherm 6,53"-lcd, 15,1x7,0cm, 104,7cm², 19,5:9 6,39"-oled, 14,7x6,8cm, 100,2cm², 19,5:9
Soc Dimensity 1000
4x A77 @ 2,6GHz
4x A55 @ 2,0GHz
ARM G77MC9
Dimensity 800
4x A76 @ 2,0GHz
4x A55 @ 2,0GHz
ARM G57MC4
Geheugen en opslag 6GB lpddr4x
128GB opslag, onbekend type
Micro-sd-slot
8GB lpddr4x
128GB opslag, onbekend type
Micro-sd-slot
Draadloos 5G: 4,7/2,5Gbit/s
Wifi: WiFi 6
Bluetooth 5.0
5G: 2,34/2,34Gbit/s
Wifi: WiFi 5
Bluetooth: 5.0
Camera's Achterkant: 48MP
Front: 5MP
Achterkant: 48MP
Front: 13MP
Accu en laden 4000mAh
Snelladen, draadloos laden
3500mAh
Snelladen, 10W-draadloos laden
Release Maart 2021 Juni 2021

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Door Arnoud Wokke

Redacteur mobile

12-01-2021 • 15:02

45 Linkedin

Submitter: Jerie

Reacties (45)

Wijzig sortering
Belachelijk. Ik zat er zelf al naar te kijken de afgelopen weken en dit ding is al maanden te bestellen. En dan opeens de specs wijzigen.
Belachelijk vind ik wat sterk uitgedrukt, maar ik vind niet gek dat je dat denkt aan de hand van de sumiere uitleg in het artikel:
Daarin staat dat Planet de Dimensity 1000-soc van MediaTek niet kon krijgen en daarom heeft gekozen voor de Dimensity 800.
In hun bericht naar backers toe geeft Planet Astro namelijk een uitgebreidere verklaring:
Processor update

As many of you will know, we planned to use the MediaTek Dimensity 1000 in the Astro Slide. After initially indicating its availability to us and including Astro Slide in its April Newsletter featuring the Dimensity 1000 processor, we approached MediaTek to secure supply of the processor. After some delay, we were advised that this processor was not available to licence. Despite multiple attempts across several routes, both ourselves and our ODM have been unable to licence this processor from MediaTek.

We have therefore had to change processor to the MediaTek Dimensity 800 5G processor, which we could license. Astro Slide will therefore have a different 5G specification for CPU, APU and GPU cores than originally anticipated.

This is obviously disappointing – both for us and our backers - but we cannot buy something that a supplier will not supply to us, so, to ensure the smooth delivery of Astro Slide we had to make the decision to opt for a different processor that enabled us to retain the integrity of the Astro Slide design.
Dat geeft toch al een wat ander beeld. Het alternatief was wellicht geweest dat ze nog maanden hadden kunnen wachten en gokken dat ze op den duur wel een licentie konden bemachtigen, maar als er iets is om de backers van een crowdfunding project woest te maken is het wel vertraging. Dan begrijp ik hun keuze wel.
Wat is het andere beeld? Ik vind -jammergenoeg- de ene zin in het Nederlands het geheel prima samenvatten. MediaTek is marktleider, maar kan blijkbaar de (high-end) chips niet leveren. nieuws: Marktleider MediaTek kondigt volgende week 5G-socs aan geeft het misschien nog een beetje context.

Het verschil is niet alleen de SoC (die ook tragere GPU omvat). Het toestel is iets bulkier, en minder goede batterij.

Het scherm is een AMOLED ipv LCD, en een Corning Gorilla Glass v3. Dat lijkt mij goed nieuws.

1 enkele 5G modem ipv 2, Wifi-5 ipv Wifi-6. Ook BLE audio is verdwenen. De front camera is wel 13 MP ipv 5 MP.

Nou zou je kunnen zeggen wat maakt het uit 3500 mAh batterij ipv 4000 mAh. De CPU kan immers ook minder hard blazen. Dat hangt toch echt van je toepassing af. De vraag is hoe efficiënt deze machine nu gaat zijn.

Op 19 Januari 2021 gaan ze een Q&A sessie + demo houden.

Dat er vertraging zou ontstaan ivm COVID-19 dat had ik verwacht. Persoonlijk heb ik liever 3 maanden vertraging en een Dimensity 1000 (bovenop de 3 COVID-19 maanden) ipv het product 3 maanden eerder.
Maar het is meer dan alleen een andere soc.
Ook een kleinere accu en kleiner scherm, Wifi 5 (ipv6)

Dat is wat meer dan alleen een soc die niet leverbaar is.
Klopt, en geheugen is van 6 naar 8GB gegaan. Zoals @Blokker_1999 ook al aan gaf zijn specs van dit soort crowdfunding projecten nooit vast tot het moment dat er daadwerkelijk gefabriceerd wordt.

Je koopt niet een kant en klaar product, je schrijft je in op een beoogd ontwerp/product waarbij ze hun best zullen doen daar zo dicht mogelijk bij in de buurt te komen. Dat weet je bij crowdfunding van tevoren: je betaalt niet voor een product, maar je ondersteunt de realisatie van een idee/ontwerp. Er word nergens beloofd dat ze dit letterlijk zo zullen leveren, noch zijn ze hier juridisch aan gebonden.
Het zou zomaar kunnen zijn dat deze soc het gekozen scherm niet kon aansturen en ze dus daarom ook voor een ander scherm moesten kiezen
Voor de ram en de wifi is dat nagenoeg zeker blijft alleen de. Kleine accu over daar lijkt me geen goed excuus voor te bedenken anders dan goedkoper en ddat lijkt me het slechtst mogelijke excuus
Nee je moet lezen. Er staat duidelijk dat ze de Dimensity 1000 niet konden krijgen. Heeft nix met de scherm-aansturing te maken.

En wat betreft de kleinere accu. Je hebt geen idee waarom die een beetje verkleind wordt. Misschien is er door de packaging van de gewijzigde componenten geen plaats voor een fysiek grotere accu zoals oorspronkelijk ontworpen was. Ze zullen vast een goede reden hebben.
Dat geeft toch al een wat ander beeld. Het alternatief was wellicht geweest dat ze nog maanden hadden kunnen wachten en gokken dat ze op den duur wel een licentie konden bemachtigen, maar als er iets is om de backers van een crowdfunding project woest te maken is het wel vertraging. Dan begrijp ik hun keuze wel.
Ik niet, want de impact op de accu is ook gigantisch en daar heeft die licentie niets mee te maken. Vergeet niet dat de Cosmo Communicator met 4220 mAh nog steeds moeite kan hebben om een dag door te komen, de software is gewoon niet van goede kwaliteit. Met zulke grootverbruikers wil je echt geen 3500 mAh accu in je toestel als je deze voor productiviteit hebt.

Ook zouden de kosten van de rewards dan wel omlaag mogen.

[Reactie gewijzigd door nst6ldr op 12 januari 2021 15:49]

"want de impact op de accu is ook gigantisch en daar heeft die licentie niets mee te maken"
Nee maar misschien is er door de packaging van de overige gewijzigde componenten geen plaats voor een fysiek grotere accu zoals oorspronkelijk ontworpen was. Ze zullen vast een goede reden hebben.

Overigens kom ik met m'n Cosmo Communicator prima de dag door. Tijdens het slapen aan de lader en de volgende dag weer de hele dag werken. Ik heb me ingeschreven voor de Astro Slide. Ben benieuwd hoe het uiteindelijke device gaat werken. Door moderne hardware componenten en software optimalisaties kan het goed zijn dat de Slide langer met de kleinere accu doet als de Cosmo. Is allemaal speculatie. We gaan het wel zien.
Indien men goed heeft vermeld dat de gegeven specs slechts indicatief waren en konden wijzigen in het definitieve ontwerp zie ik niet echt een probleem.
In het filmpje geven ze toch wel met koeienletters die 1000 soc aan, erg onhandig.
Supermarkten geven in reclamefilmpjes ook met koeienletters aanbiedingen aan, maar dat wil nog niet zeggen dat elk filiaal de producten (op voorraad) heeft. In dat geval zijn supermarkten ook niet handig bezig...

[Reactie gewijzigd door TheVivaldi op 12 januari 2021 17:11]

Bij de meeste (alle?) supermarkten kan je op het moment dat er een aanbieding is zonder voorraad, vragen om een bon waarmee je het later kan kopen voor het bedrag van de aanbieding. Dat geldt natuurlijk alleen voor alledaagse producten die in de aanbieding zijn en niet voor tijdelijke producten.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 12 januari 2021 17:22]

Daarom schreef ik het ook tussen haakjes. Ik heb ook wel eens meegemaakt dat een aanbieding gewoon niet beschikbaar was in een filiaal omdat het desbetreffende product niet in het assortiment was opgenomen. Dan heb je ook niks aan zo'n bon...

Maar goed, zelfs al zou je van jouw situatie uitgaan, dan nog heb je er niks aan als je het snel nodig hebt. Net zoals Planet de Dimensity 1000 snel nodig had en niet met een bon kon gaan zitten wachten tot MediaTek zijn productiezaakjes op orde had.
Zal kort zijn: vind dit een rare vergelijking, ergo prijs en beschikbaarheid ten aanzien van een technische specificatie waar reclame mee gemaakt wordt.
Ik heb ook wel eens meegemaakt dat een aanbieding gewoon niet beschikbaar was in een filiaal omdat het desbetreffende product niet in het assortiment was opgenomen of niet voorradig was. Maar ondertussen wel lekker reclame maken... dus ja, dat is precies vergelijkbaar.
Indien supermarkten er niet bijzetten op=op dan hebben ze een leverplichting.

[Reactie gewijzigd door Jerie op 12 januari 2021 21:20]

Mits goed vermeld, is dit toch altijd nadeel/risico van zulke investeringen bij deze platformen. Het is geen webshop waar je zomaar een product besteld, maar je investeert (crowdfunding) in iets waarbij je mogelijk aan het einde van het traject er iets voor terug krijgt (meestal een product).

[Reactie gewijzigd door jdh009 op 12 januari 2021 15:32]

Ik zit echt al heel lang te wachten op een smartphone met een slide keyboard. Ik blijf het jammer vinden dat de specs zo achterblijven.
Dit is niet echt concurrentie voor de FxTec Pro1 X.
https://www.indiegogo.com...oice-control/x/25478834#/

@Oon Ik zit vaak op mijn telefoon in een Linux terminal te werken. Hiervoor is het handig om zo veel mogelijk schermruimte te hebben. Op de blackberry mis ik dat dan toch.

[Reactie gewijzigd door secutor op 12 januari 2021 19:52]

Waarom een slide keyboard als ik vragen mag?

Ik zit gewoon te wachten tot iemand een Blackberry Bold 9900 of Classic uitbrengt met Android 10 (of tzt 11), flinke hardware erin en een mooi schermpje. Past lekker in je zak, puur productiviteit, en tegenover een willekeurige telefoon van hetzelfde formaat waar de hele voorkant scherm is (ipv half scherm half toetsenbord) mis je bar weinig in de ervaring met het kijken van films of spelen van een spelletje.

Helaas zijn de Android-toestellen van Blackberry allemaal net niet genoeg voor de prijs, en kun je met een oudere Blackberry met Blackberry OS niks meer tegenwoordig. Maar als ik op mijn Bold 9930 Android 10 kon flashen en die dat aan zou kunnen zou ik daar makkelijk mijn OnePlus 7T Pro voor inruilen.
Ik heb een paar jaar met de HTC Desire Z rond gelopen. En als systeembeheerder zit ik best veel in terminal te rommelen. En met een slide keyboard heb je en een normaal scherm, en iets meer toetsenbord. Alleen echt jammer dat die HTC DZ een veel te trage CPU had. (nou ja voor die tijd misschien niet helemaal traag, maar een paar jaar later was er niet fatsoenlijk meer mee te werken met android 4.4 (Cyanogenmod 11)

Maar dat toetsenbordje: ik mis het nog met enige regelmaat, er uit onder uitschuiven en typen maar.
Ik zie een uitschuiftoetsenbord juist in professioneel gebruik vooral als weer iets extra's dat kapot kan gaan eigenlijk. Niet dat ik als developer op m'n telefoon ga zitten werken, maar zo nu en dan een SSH-verbinding maken vanaf m'n telefoon of op afstand mijn PC besturen en dan toch proberen iets te typen gebeurt nog wel.

Maar juist het portretformaat van de BlackBerry vond ik super. Ook bij mijn Torch, die wèl een slider had, vond ik het heel fijn om gewoon een smal toetsenbord met twee duimen te gebruiken. Misschien dat een Torch zelfs wel een beter voorbeeld is, want daar heb je iets meer scherm over.

Zoeits op Android zou wat mij betreft super zijn, gewoon simpel en productief
Ik zie een uitschuiftoetsenbord juist in professioneel gebruik vooral als weer iets extra's dat kapot kan gaan eigenlijk.
Ik heb mijn HP Pre 3 met uitschuiftoetsenbord ruim 4 jaar lang vanaf release dagelijks gebruikt, dus bij elkaar meer dan tienduizend keer uitgeschoven, en ik schuif hem af en toe voor de lol nog steeds eens open en er is nog altijd geen slijtage o.i.d. te ontdekken: hij ziet eruit en voelt alsof 'ie nieuw is (zelfs de toetsenbordcoating ruikt nog als nieuw!).

Het zal vast per fabrikant verschillen, maar ik wil maar aangeven dat het dus niet per definitie een slijtagegevoelig iets is mits er een uitschuiftoetsenbord van kwaliteit wordt geleverd, zoals op mijn HP Pre 3.
Ik heb daar toen wel naar gekeken, maar ik vond 'm te duur voor de specs, zeker tegenover zijn voorganger. Ook heb ik toch graag gewoon een stock rom, zelfs al zijn updates dan na een jaar of twee ook veel gevraagd.
Tweedehands een telefoon kopen vind ik niks, en nieuw kan ik alleen de LE op Amazon vinden voor meer dan 1000 euro, wat ook weer een béétje overdreven is :P
Dat laatste is nepnieuws, want de bootloader van de KEY2 is dichtgetimmerd door TCL en kan dus alleen roms opstarten de door BlackBerry zijn ondertekend.
De kleine toetsenbordjes van Blackberry (die, gelicenseerd aan OnwardMobility in 2021 met een nieuwe smartphone komen), F(x)tec (reviews te vinden op Tweakers), Unihertz Titan ben ik bekend mee, en ik verwacht hier weinig van. Een F(x)tec toetsenbord heeft bijvoorbeeld net zoals een Nokia N900 weinig travel. Mijn ervaring met mijn Nokia E71 is dat ik hier niet lang/veel/accuraat op kan typen.

Een Bluetooth keyboard is werkbaar maar voor een deel van mijn toepassing niet veilig genoeg, en een wired keyboard is niet praktisch genoeg. Een alles-in-1 oplossing met modulariteit (USB-C) werkt voor mijn toepassing ideaal.

Je hebt gelijk dat dubbelscherm (zoals foldables) ook deels het probleem oplost van het gebrek aan een fysiek toetsenbord. De LG Wing spreekt me wat betreft aan. Tweakers heeft deze onlangs gereviewed: reviews: LG Wing - Specifiek, maar wel uniek toch lijkt me dat meer een concept telefoon, hoewel je hetzelfde ook zou kunnen zeggen van al het PC spul.
Unihertz Titan ben ik bekend mee, en ik verwacht hier weinig van.
Wel eens in je handen gehad?

Ik heb hem nu en het is de beste telefoon (op de Blackberry Passport destijds na dan) die ik ooit gehad heb. En dat voor zo'n 350 EUR inclusief verzending.

Het is even wennen, maar ik kan nooit meer terug naar een "gewone" Smartphone. Ter info: ik heb de BB Passport, KEY1 en KEY2 gehad.

Voordelen van Unihertz Titan ten opzichte van bijna alle andere smartphones (los van het prima fysieke KB):
-- kan geroot worden (Android 9, Android 10 nog niet).
-- Veel sneller dan de KEY2,
-- Veel langere accu duur (makkelijk 2 - 4 dagen zonder opladen),
-- Veel steviger dan welke andere smartphone ook. Regelmatig laten vallen geen probleem.
-- Waterdicht,
-- Veel beter wifi en 4G bereik door genoeg ruimte voor antennes. High-end telefoons kunnen hier lang niet tegenop.
-- Lekker groot scherm dat bovendien vierkant is, dus veel lekkerder werkt voor alles behalve gamen (wat ik toch niet doe),
-- Luidste speakers met de meeste bas,
-- Kan gewoon blackberry apps en launcher draaien met behulp van cobalt blackberry apps manager. Inclusief Blackberry keyboard.
-- Kan ook als wapen gebruikt worden ter zelfverdediging (lekker zwaar).

Nadeel: als je hem laat vallen kan het zijn dat de stoeptegels wat beschadigen. :+

En als kers op de taart: de beste support die ik ooit meegemaakt heb. De fabrikant is heel makkelijk en snel te benaderen en bugs worden binnen weken/maanden altijd opgelost. De fabrikant blijft bovendien updates en support leveren. Zelfs een update van Android 9 naar 10 met de mogelijkheid om te Beta testen. Iets dat bij Blackberry/TCL nog nooit gebeurd is.

En nog een kers op de taart: omdat het zo'n "raar" ding is, is er een soort fan-base ontstaan in een Facebook groep die elkaar helpt met zaken als rooten en issues oplossen. Daarin zitten ook mensen die bij Unihertz werken die erg behulpzaam zijn.

En er is een Rus die een mooi overzicht heeft van alle hacks: https://unihertz-titan.neocities.org/

[Reactie gewijzigd door GeoBeo op 13 januari 2021 10:57]

Specifiek het toetsenbord verwacht ik -met alle respect- weinig van. Dat heeft te maken met mijn eerdere ervaring met de toetsenborden van de Nokia E71 en Nokia N900. Beide was (en is) een grote verbetering tov T9. Maar niet tov een toetsenbord als de Planet Gemini PDA, Planet Cosmo Communicator, en de Planet Astro Slide. Het sterke punt van deze 3 toestellen is het toetsenbord. Als jij tevreden was met de Blackberry toetsenborden, zul je ook tevreden zijn met de Unihertz. Ik betwijfel of ik dit fijner zou vinden dan een touchscreen toetsenbord zoals Microsoft SwiftKey.

Wat betreft het scherm en de vormfactor: deze is geschikt voor retro gaming. Maar dat is niet de primaire markt waar zo'n toestel zich op richt. Zo zal de bas en de speakers mij ook niet interesseren. Het lijkt mij een heerlijke telefoon om mee te communiceren als ik het toetsenbord fijn zou vinden. De vormfactor ben ik al bekend mee (Nokia E71).

Support is voor mij altijd teleurstellend, behalve bij Fairphone en Apple. Dat gezegd hebbende levert Qualcomm betere support dan MediaTek, en Planet kiest voor MTK. Heel jammer.

Als je het je echter te doen is om het toetsenbord dan is de Astro een mooie upgrade tov de Cosmo. De processor is 7 nm ipv 12 nm, en zal dus zuiniger zijn. Ook AMOLED zal en pluspunt zijn voor energieverbruik. Of de upgrade het waard is als je de Cosmo al/ook hebt, dat is de vraag.

Facebook ondersteuning is voor mij nutteloos. Ik heb geen Facebook, en ik zal het ook niet krijgen ook :+ voor de Planet devices is er OESF forums, dat werkt prima, en de hosting is gratis. Alleen het domein kost ze 10 EUR per jaar.

[Reactie gewijzigd door Jerie op 13 januari 2021 11:55]

Ik zit gewoon te wachten tot iemand een Blackberry Bold 9900 of Classic uitbrengt met Android 10 (of tzt 11),
Je bedoelt zoals de UniHertz Titan?
Helaas zijn de Android-toestellen van Blackberry allemaal net niet genoeg voor de prijs, en kun je met een oudere Blackberry met Blackberry OS niks meer tegenwoordig.
De Android BlackBerry toestellen zijn ook niet meer te bestellen. Je zult moeten wachten op wat er binnenkort voor nieuw toestel wordt gepresenteerd. Door Corona kan dat nog wel eens vertraging hebben. Maar er komt dus weer een nieuw toestel aan.
De smartphone met fysiek toetsenbord krijgt een tragere soc, kleinere accu en kleiner scherm dan oorspronkelijk de bedoeling was.
Ah preciés wat mensen willen. Geweldige marketing en strategie.
These babies will sell themselves!

|:(
Accu is altijd een struikelblok, zo let ik daar ook altijd bewust op, dan maar met een iets dikkere apparaat rondlopen, niks is vervelend dan de accu leeg hebben doordat je toevallig intensief ermee bezig was.

Mijn telefoon gaat gewoon 3 dagen mee bij redelijk gebruik dat is heerlijk, maar als ik toevallig intensief ermee bezig ben zoals navi dan gaat het wel fors harder en haal ik net de dag.

En nee er is niet altijd een stopcontact in de buurt, zo ben ik ook wel eens aan wandelen/fietsen en even een kaart raadplegen, iedereen gaat dan meteen uit dat je navi alleen in de auto gebruikt.
En powerbank heb je nooit bij je wanneer het nodig is.

[Reactie gewijzigd door mr_evil08 op 12 januari 2021 15:38]

Jammer! Ik was deze echt in de gaten aan het houden. Was een Midrange nieuwe Snapdragon geen betere optie? of zijn de mediateks echt zoveel goedkoper ?
Valt me toch vies tegen.. de uitleg mbt de soc is nog te snappen en het is fijn dat er 30% meer ram in komt ( al maakt dat bar weinig verschil in de prestaties bij een medium MTK soc maar dat even terzijde.. ) maar waarom een kleiner scherm en kleinere accucel ?

De prijs zal er waarschijnlijk niet om gaan veranderen...
Weer een querty droom die uiteenspat.. Erg jammer :(
Zo heel erg veel kleiner is het scherm niet, scheelt ongeveer 4% zo te zien. Ik denk niet dat dat opvalt op de afstand waarme je normaal naar je telefoon kijkt. Wat meer zal opvallen zijn de randen om het scherm heen aangezien de telefoon groter gaat worden. En dit zul je met name goed gaan voelen. Eerlijk gezegd kijk ik het meeste op tegen de dikte van het toestel, die is in verhouding wel heel veel dikker geworden.
Ik denk dat deze iets mindere specs niet eens het grootste probleem zijn/ worden van dit ding. Ik vrees dat er simpelweg weinig ondersteuning voor komt. De meeste apps werken op een smartphone het beste in portrait en voor landscape is een groter scherm weer bijna onmisbaar.
Ik vrees ook weinig updates voor dit toestel. Toch moet ik me inhouden om er niet een te bestellen, hahaha
Vimeo videos embedden mag van mij achterwege blijven... Automatisch spelende video's die je muziek onderbreken zijn niet fijn.
Ff melden in het Feedback form!
Zit er geen optie in jouw browser om het automatisch afspelen van video's tegen te houden? Desnoods met een add-on?
Geen idee eigenlijk... En volgens mij ondersteunt Edge voor Android geen add-ons.
Ik kom eigenlijk gewoon niet op sites die dat soort troep hebben, ben het niet gewend van Tweakers.
Ik heb Edge for Android even gedownload om het te checken. Je kunt het vinden onder Instellingen -> Sitemachtigingen -> Media -> Automatisch afspelen -> 'toestaan' / 'blokkeren'. Maar als ik via Edge for Android naar dit artikel surf, speelt de video niet automatisch af, ook al heb ik de optie op 'toestaan' gezet.
Wellicht aangepast dan :)
Thanks, kon het net zo snel niet vinden.


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.