Streamingdienst discovery+ is vanaf januari beschikbaar voor 4 euro per maand

Discovery begint op 4 januari met zijn streamingdienst discovery+. De dienst is vanaf dan ook in Nederland beschikbaar en kost 4 euro per maand, of 40 euro per jaar. De bestaande Dplay-dienst verdwijnt, abonnementen worden omgezet naar discovery+.

De streamingdienst bevat programma's van Discovery zoals Gold Rush en Salvage Hunters, maar ook programma's en series van andere netwerken en zenders. Onder andere TLC, Motortrend, Eurosport, Animal Planet en Food Network maken deel uit van discovery+.

Discovery was in Nederland al actief met Dplay, met programma's van dezelfde zenders. Die dienst verdwijnt en wordt vervangen door discovery+, dat wereldwijd actief zal zijn. Bestaande Dplay-abonnementen worden omgezet naar discovery+.

In de Verenigde Staten bevat het aanbod van discovery+ ook natuurdocumentaires van BBC, maar in de Nederlandse aankondiging wordt daar niet over gesproken. De BBC-video's waren al wel onderdeel van Dplay.

Discovery+

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

03-12-2020 • 08:33

283

Reacties (283)

283
277
103
20
0
159
Wijzig sortering
Met de grote hoeveelheid reality TV die nu op dergelijke zenders aanwezig is laat ik dit buitenkansje maar aan mij voorbij gaan.
helemaal mee eens, vroeger vond ik Discovery een leerzame zender met informatieve programma's. tegenwoordig is het meer reality-tv. sommige dingen mogen dan soms nog enigszins een informatief stukje tussendoor hebben, maar daar draait de show dan niet bepaald om.
Was het maar reality, het is allemaal fake. Mooiste voorbeeld is nog wel auction hunters.

Je kunt beter naar NGC kijken.
NGC maakt voornamelijk nog cloons van de sensatie programma's; conclusie NGC/DC beide ruk geworden :+

//edit; nutteloos weetje; TLC (the lady channel :X) was van orgine NASA tv ...

TLC is an American pay television channel that is owned by Discovery, Inc. Initially focused on ... (NASA immediately launched NASA TV as the ACSN's internal replacement.)

[Reactie gewijzigd door himlims_ op 22 juli 2024 19:22]

TLC stond vroeger voor The learning channel. Vroeger...
Totally Lame Channel
Bwa NGC maakt ook nog veel kwalitatieve programma's de nieuwe cosmos bijvoorbeeld.
Heb nu als test Disney+ en vind persoonlijk de Disney+ sectie wel geweldig.
Dat is toch nog veel erger, Dr Pol en WW2 on repeat.

Beide zijn het niet meer.
WW2 kan ik naar blijven kijken maar Dr Pol kan ik niet meer zien inderdaad.
Inderdaad irritant fake. Ook de "gold rush" achtige programma's met overdreven aangezet drama: "we hebben nog 1 dag om onze winter te redden als we nu geen geluk hebben dan is een heel seizoen verloren" . Allemaal bs, ik kan de zender niet meer uitstaan.

Vroeger waren er kwaliteit docu's nu is er mindless massa fluf.
Discovery is het televisie equivalent van you either die a hero, or live long enough to see yourself become the villain. Er is kennelijk geen markt meer voor kwalitatief hoogwaardige, integer gemaakte documentaireseries in een wereld waar het reverse Flynn effect op van toepassing is.
Het artikel waarnaar je refereerde heb ik even gescand. Bij onderstaand stukje vraag ik mij af of de massaimmigratie/globalisatie nog enig effect heeft op het 'Flynn effect'. Je hoort ook vaak dat mensen met hoge IQ of welvaart minder kinderen krijgen. Stagnatie in bevolkingsgroei werd/wordt veelal opgelost door grote aantallen mensen uit andere landen te ontvangen. En het lijkt erop dat juist die doelgroep heel veel meer kinderen maakt

"Whatever the cause of the Flynn effect, there is evidence that we may have already reached the end of this era – with the rise in IQs stalling and even reversing. If you look at Finland, Norway and Denmark, for instance, the turning point appears to have occurred in the mid-90s, after which average IQs dropped by around 0.2 points a year."
Ja jammer he. Tegenwoordig is YouTube beter als je weet waar te zoeken. Kanalen als Nilered, Smarter everyday, lockpicking lawyer, electroboom, chubbyemu om er maar een paar te noemen. Oh en ww1/2 in real time is ook erg cool. En zo zijn er stiekem heel veel erg slimme en getalenteerde mensen te vinden, vind het eigenlijk leuker dan wat Discovery ooit was.
Lockpicking lawyer: _/-\o_

Click on 1.
Number 3 is binding.
Number 4 is loose.

This lock has a bonehead design flaw. :D.

Nog wat intressante kanalen zijn: Tom Scott, Scott Manley, Everyday Astronaut, Technology Connections en The Tim Traveller als je wat reisdingetjes wilt weten.

En LGR en 8-bit show and tell voor retro (8 bit show meer dieper C64 spul).

Maar kan niet alles noemen. :P

[Reactie gewijzigd door Illegal_Alien op 22 juli 2024 19:22]

Lockpicking lawyer is ook altijd mooi met ingestuurde "niet te openen" sloten en dat je ziet dat het filmpje nog 30 seconden heeft en hij nog moet beginnen met picken. :+

[Reactie gewijzigd door Rexus op 22 juli 2024 19:22]

Bij Lockpicking Lawywer denk ik heel vaak: ik luister naar Mr. Data van Star Trek... Ben ik de enige?
Er is er een die hij niet open kreeg. An unpickable lock from Germany. Deze was simpel weg geweldig.
Vergeet dan in ieder geval techmoan niet ;)
Hebben jullie National Geopgraphic Wild, Discovery Science en Discovery World al eens geprobeerd? Daar zie je het soort programma's die je vroeger op de reguliere zenders zag.
Echt een aanrader.
Weet je toevallig of die programma's ook online terug te zien zijn?
Ja dit kan, op Dplay kon ik volledige seizoenen terugkijken.

Je kunt dplay 7 dagen gratis proberen trouwens, dan kun je het zelf bekijken.
Volgens mij heeft Disney+ ook wat National Geographic series/afleveringen.
Disney plus staat er vol van, het is het enigste waarvoor ik voorlopig mijn Disney plus houd.
De reclames die ik van Dplay zie promoten alleen maar een Femke Louise met Fitness diarrheas, wat een niveau weer
LOL... inderdaad. Mijn vrouw doet zelf ook aan fitness op vergevorderd niveau, maar vond het ook te soapig en onzin.

Kan sowieso dat gekletst van "fitness guru's" met hun 99% onzinnige micromanagement gebaseerd op onjuiste conclusies op basis van goed wetenschappelijk onderzoek niet aanhoren.

En Femke ziet er niets eens bijzonder fit uit als ik haar vergelijk met de serieuze vrouwelijk sporters in mijn gym.
Je vergeet erbij te zeggen dat deze niet gratis zijn, althans niet bij Ziggo. ;)

Vroeger had je gewoon minder reality zooi, ik snap ook niet wat mensen er leuk aan vinden, maar goed iedereen zijn eigen smaak. Op een zender als DC zie je echt veel verschil tussen vroeger en nu, terwijl ik diezelfde content tegenwoordig ook krijg op Netflix of zelfs op YouTube.

Voor mij mogen de ISP al deze basiskanalen schrappen, op deze manier voegen ze heel weinig toe.

[Reactie gewijzigd door HollowGamer op 22 juli 2024 19:22]

Vroeger had je gewoon minder reality zooi, ik snap ook niet wat mensen er leuk aan vinden, maar goed iedereen zijn eigen smaak.
Dit zie je ook in games gebeuren, een nadruk op hersenloze entertainment en vooral maar geen moeite hoeven doen om te leren.

Effectief worden mensen in verhouding dus dommer dan 10 jaar geleden want ze leren minder.
Alle series waren reality of overdreven, kan ik wel uitleggen hoe dat zit, maar Adam Savage kan dat beter TBH
Nee, daar moet je extra voor betalen daar trappen we dus niet meer in..
worden ook minder, vallen te vaak in herhaling en natuur wordt nogal eens 'gelardeerd' met dierlijk geweld. Zit ik niet op te wachten. Ook niet op al die pinguin en schildpadden filmpjes. Laat mij maar liever zien wat voor technologische ontwikkelingen in de wereld aan de gang zijn. How the universe works 3.0.
De nieuwe cosmos is wel geweldig, kan je mits een vpn zelf gratis zien op de site van nat geo.
Op Disney plus vind ik de Nat GEO shows Year million en origins wel heel goed momenteel, al de natuur en geschiedenis documentaires vind er ook geweldig, maar is waarschijnlijk minder jouw ding.
Zou je ook zeker Undecided with Matt Ferrell op youtube aanraden.
En om die reden had ik Dplay genomen, met de gedachte weer lekker vanouds geschiedenis documentaires te gaan kijken en hoe cuiseships gebouwd worden.

Realiteit was dat mijn toenmalige vriendin het voornamelijk gebruikte voor 90 days Fiance en Say yes to the dress. Denk dat ik het maar ga afzeggen...
Kijk eens naar CuriosityStream (betaalde dienst) of de gratis docu’s op YouTube van Spark. Speciaal voor jou, docu over een cruise schip 😎

https://youtu.be/0TYo_0RRV70

Discovery is al meer dan tien jaar niet meer wat het geweest was. Op AppleTV zit het Smithsonian channel, das ook leuk spul.
Smithsonian Channel kan je gratis kijken via de Engelse FTA satelliet, bijkomend voordeel is dat je dan ook PBS Amerika, Yesterday en nog héél veel andere docu zenders hebt.
Kijk je ook naar de Duitse FTA zenders heb je ook veel docu zenders.
Schotel is wel heel 1990 hoor 😂
Maar na een eenmalige aanschaf gratis.
Ik heb gratis Digitenne voor NPO 123 en de regionaal, gratis alle Engelse en Duitse zenders. En daarbij maak ik ook gebruik van de gratis apps van RTL en SBS.
Ik ben gewoon €0 kwijt voor een uitgebreid TV pakket.
Uiteraard heb ik ook Netflix en Prime Video. Maar dat kost mij maar €11 per maand. Veel goedkoper dan een TV Abo en véél uitgebreider.
Pbs is ook op youtube.

Zoals space time, eons en nog een paar andere echt super interessant en veel filmpjes gaan ook heel diep in op onze kennis van die dingen.
PBS is echt geweldig, vind het altijd geweldig als je Amerikanen bezig hoort dat alle news media biased is en dat er geen betrouwbare bron voor het nieuws is, volgens mij is PBS exact dat, als ik nieuws van de verenigde staten wil weten check ik de site van PBS.
Net als ik hier in Belgie gotendeels de VRT voor mijn nieuws gebruik (op de VRT NU app heb je trouwens ook enkele pareltjes van docu's).
Commerciële nieuwszenders proberen gewoon kijkcijfers te halen, kun je toch nooit als betrouwbaar zien?
Kijk dat is leuke en nuttige informatie, dankjewel!
CuriosityStream is goedkoper dan Dplay en lijkt meer aanbod voor mij te hebben, denk oprecht dat ik vanavond ga overstappen.

En Subscribed op Spark, weer een leuke channel erbij, dankjewel. Mocht je heel toevallig Kurzgesagt niet kennen of eventueel anderen hier dan kan ik deze op mijn beurt erg aanbevelen als mensen geinteresseerd zijn in wetenschap. Erg duidelijke en informatieve youtube kanaal, daarnaast leuk geanimeerd.
Nee ken ik niet, ga ik ook eens kijken thanks!

Nog twee channels die ik af en toe kijk:

Full Documentary, gemakkelijk spul voor een regenachtige zaterdagmiddag:
https://www.youtube.com/c/FreeDocumentary

Cool Worlds, bevat echt pareltjes, Professor David Kipping vertelt prachtige verhalen. De aflevering “the odds of life and intelligence” is boeiend:
https://www.youtube.com/c/CoolWorldsLab

Er is zoveel leuks op YouTube te vinden, discovery is gewoon een soort RTL/SBS geworden. Overigens is CuriosityStream opgericht door een oud topman van Discovery.
Undecided with Matt Ferrell is ook een pareltje op youtube
Die kan ze allebei via de Ziggo app terugkijken weet ik helaas uit ervaring. ;) Maar check dit even voordat je Dplay opzegt. Happy wife, happy life. O+
Die happy wife is zijn ex intussen hè, dus dat maakt niet zo veel meer uit.
still aplies :) happy Ex is geen Heks
Misschien vind je deze streaming site van Dan snow interessant?
History Hit: https://www.historyhit.com
Inderdaad.. Vooral Rex Hunt Fishing en dat soort programma's. Heerlijk altijd.
Rex Hunt was heerlijke tv inderdaad. Heb in geen jaren dat meer voorbij zien komen. De Bob Ross van het vissen

[Reactie gewijzigd door kroegtijger op 22 juli 2024 19:22]

Investigation Discovery is wel erg goed als je fan bent van crimedocu's.
Ja die zender is echt goed jammer dat ik het bij Orange tv niet meer kon bijnemen.
Ja, klopt alleen heb ik sinds enkele weken het gevoel dat het evenwicht tussen programma's en reclame ongeveer 50/50 is geworden. Ik merk dat ik sneller afhaak.
Ik kijk ze vaak altijd terug via de Next en dan kun je kun je de reclames gewoon skippen.
Allemaal begonnen met die motor ongein. Daarna zijn ze gestopt met documentaires en is het 24/7 een of ander soort big brother geworden.

Kijk er echt nooit meer naar.
To be fair, toen het echt nog om het bouwen en showen van die motoren ging was het wel een tof programma vind ik. Echt wel mooie dingen gemaakt.
Helaas ging het steeds meer over ruzie tussen vader en zoon en werd het bouwen van de motoren bijzaak.
Discovery heeft voor mij ook afgedaan sinds hun "documentaire" over de megalodon. Die bleek achteraf fake te zijn. Nu ja, de slechte special effects waren al een hint :)
stond dat niet op het scherm voor het begin van de docu of was dat pas na alle ophef
ik ben maar ingeschakeld toen het reeds bezig was. Maar gezien de ophef vermoed ik dat het toch op zijn minst niet duidelijk was.
Helemaal mee eens. Zender is echt afgegleden naar een hele slechte C sensatie zender
Maar nu heb je het alleen over Discovery, terwijl de app meer dan alleen DC bevat. Of vallen Eurosport, Animal Planet en ID ook allemaal onder "reality-tv"? De laatste keer dat ik naar Animal Planet en ID keek, en dat is nog niet zo lang geleden, viel dat nochtans reuze mee. En de programma's van die zenders kun je dus ook terugkijken via de app.

Ben het overigens wel met je eens, hoor, dat DC niet meer is wat het was.

[Reactie gewijzigd door TheVivaldi op 22 juli 2024 19:22]

Ja dat dus, "vroeger" (tsjaa ouderdom) was Discovery echt een top zonder. Het is nu allemaal fake, gescript, in scene gezet, overdreven, etc. Of het nu om veilingen gaat, goud zoeken. Er zit geen enkel stukje ongescript spul meer tussen. Ik heb enkel nog TV vanwege de kinderen, maar zodra de jongste overweg kan met apps op de TV gaat heel Ziggo eruit.
Het probleem met de leerzame programma's van Discovery is dat het allemaal op brugklas niveau zit. Bijna niets wordt technisch of wetenschappelijk uitgediept. Het zijn voornamelijk mooie beelden.

Er is gewoon niets vergelijkbaars voor volwassenen met een beta-achtergrond waar niet alles dumbed-down wordt gepresenteerd.
Dan zal ik je maar niet verklappen dat TLC er ook bij zit :Y)

Maar zonder dolle zoals @TeunD hieronder ook meld, je krijgt BBC docu's erbij die wat minder reality-tv gehalte hebben :D
Ik vind TLC anders goed te behappen. Een zender waar corona eens niet in het middelpunt staat en amper reclames heeft. Mijn favoriet is toch wel 90 days nogwattes. Heerlijke humor haha.
"Scrapwar Jeshey shore: Dancing with the pregnant teen-mums on ice"

Is ongeveer hoe ik TV samenvat, en daarom heb ik ook geen TV aansluiting meer... Kijk liever naar een livestream van het lokale abattoir
Precies dit. Het merendeel wat er tegenwoordig aan pauper-programma’s op al die zenders is, boeit me echt totaal niet. En om daar pakweg € 25 per maand voor te betalen... Heb ook besloten om het tv-abo de deur uit te trappen en voor een klein bedragje NLZIET te nemen. Voor de rest was het toch al voornamelijk streaming.
Jullie zijn juist de reden dat het de verkeerde kant op gaat. Je moet nooit aan streamingsdiensten beginnen want straks heeft elke zender ineens zijn eigen streamingsdienst en als jij een paar zenders wilt zien heb je straks 20+ abonnementen nodig van in het begin een paar euro en straks gaat de prijs ineens keihard omhoog, immers begint er eentje en de rest volgt direct. Ja maar dan heb je nog steeds reclame vrije content hoor ik je denken, totdat ze beseffen dat ze er ook verplicht reclame tussen kunnen stoppen en dat gaat gebeuren!

En dan ben je weer terug bij AF en ga je nog terug verlangen naar de tijd van die uitgebreide zenderpakketten van je TV aanbieder voor een habbekrats waar je liep te klagen dat je zogenaamd betaalde voor content die je niet keek.

En daarom zal ik nooit beginnen aan dit soort onzin! Ik kijk lineair of ik download het als het niet beschikbaar is, en dat laatste verdienen ze helemaal geen cent aan maar dat is hun eigen schuld.
sorry maar wat een onzin argumenten, men op de moraal proberen aan te vallen maar dan wel zeggen dat het hun eigen schuld is dat jij download |:(

Ik heb liever 4 streaming service waar ik zelf kan kiezen hoe en wat voor die 18 euro dan lineaire tv met reclame en bullshit programmas voor 18 euro.

[Reactie gewijzigd door WeeDzi op 22 juli 2024 19:22]

Wat heb je toch weer goed gelezen joh. Ik schrijf toch juist dat reclame op streamingsdiensten een kwestie van tijd is. Je gaat dus een enorm versplinterd landschap krijgen, min of meer is dat nu al aan het gebeuren, je gaat veel meer betalen voor dezelfde content die je eerder kreeg, die 18 euro kun jij vergeten, dat ben je straks aan 1 dienst kwijt en je krijgt er ook nog is keuze stress bij. En ze verkopen je kijk gegevens ook nog is door. Win-win maar niet voor de kijker!

Afgezien daarvan zul je uiteindelijk op de lange termijn een verdere verschraling van aanbod zien want iedereen gaat zich uiteindelijk richten op hetgeen ze het meeste mee kunnen verdienen, kleine niche doelgroepen vallen vanzelf weer weg omdat daar niet genoeg betalende kijkers voor blijken te zijn.
ja ik kan prima lezen naast onzin argumenten verzin je ook nog eens een lading bullshit aannames.
Is ongeveer hoe ik TV samenvat, en daarom heb ik ook geen TV aansluiting meer...
Naast de content is er ook de hoeveelheid reclame waarbij ik mij afvraag waarom ik daarvoor zou betalen. Dus inderdaad, ook hier geen televisiesignaal.

Enkel televisie kost 20 EUR per maand bij Ziggo en 18 EUR bij KPN. Voor dat geld kan je ook abonnementen bij drie of meer streamingdiensten zonder reclame afnemen. Natuurlijk is televisie afnemen in combinatie met Internet goedkoper, maar nogmaals: waarom zou je betalen voor reclame? Bij Ziggo heb je zelfs geen keuze als je internet afneemt, door de verplichte koppelverkoop.

Nederlandse publieke zenders zijn gratis online te streamen. Al wil je echt Nederlandse commerciële televisie ontvangen, dan zijn daar ook streamingopties voor die een stuk goedkoper zijn.

[edit]
In de vergelijking heb ik satelliet TV niet meegenomen. Gezien de prijs tussen de 12-20 EUR is en een schotel nodig is, is dat enkel interessant in niche situaties.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 22 juli 2024 19:22]

Inderdaad. Geen vaste tv aansluiting hier, maar de NPO app op de tv en een Netflix abonnement. Ideaal.
Idem. Ik gebruik alleen NLZIET zodat ik het rtl nieuws en Jinek en dat soort dingen nog mee kan pakken af en toe. Maar verder heeft de RTL stal eigenlijk ook vrijwel afgedaan voor me.

Mijn guilty pleasure op NPO via NLziet is het Rail Away en KVW archief. Heerlijke late night tv 🥰
Dan heb je het wel over ouderwetse kastjes. Je kunt natuurlijk ook een streaming-tv-abbo afsluiten zoals bijv. via Canal Digitaal: https://www.canaldigitaal.nl/tv-app/
€14,95 per maand is in ieder geval goedkoper dan Digitenne en dan heb je veel meer zenders, plus je kunt op elk apparaat kijken. Neemt niet weg dat je ook voor dat bedrag natuurlijk wel een paar streamingabbo's elders kunt afsluiten, maar ik wil maar aangeven dat je er ook goedkopere opties zijn dan Digitenne.
Dan heb je het wel over ouderwetse kastjes
Volgens mij noem ik ook NLZiet als voorbeeld.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 22 juli 2024 19:22]

Klopt, maar ik had het over de alinea met Ziggo en Digitenne. Excuses, ik had dat even goed moeten citeren.
History Channel ook?

Soms werd je wel een beetje moe van alle WO2 documentaires, waardoor History Channel ook wel 'Hitler Channel' werd genoemd, maar nu is het vooral Reality TV en dergelijke meuk.

Doet me denken aan deze geweldige clip van Charlie Brooker:
https://www.youtube.com/watch?v=_lHxPl5ZJpg

[Reactie gewijzigd door Eonfge op 22 juli 2024 19:22]

History Channel helaas niet, ik heb nu het Dplay abbo, maar ik geloof niet dat ik het ga verlengen, al was het maar omdat de live stream van Discovery er niet bij zit terwijl die van (één aantal) andere zenders er wel bij zit...
Via xs4all heb ik het kanaal "love nature", zit in het basis tv pakket, daar komen best leuke en goede docu's op, een soort van National Geo Wild https://tv.lovenature.com/
Ik heb daarom ook maar een abonnement op Curiosity Stream genomen. Opgericht door John Hendricks. Die heeft ook Discovery Channel opgezet. Het is veel meer documentaire gericht. Van coronavirus, tot een documentaire over bijen die anderhalf uur duurt. Maar ook wat lichters als de top 100 momenten uit de 20ste eeuw.

Het 4k abonnement is alleen erg duur. Ik meen $80 ex btw per jaar. De full HD is weer maar $20 ex btw. En geen Nederlandse ondertiteling. Maar met Engelse is het prima te doen :)
Het 4k abonnement is alleen erg duur. Ik meen $80 ex btw per jaar.
Valt toch wel mee in verhouding met bijvoorbeeld Netflix (minimaal 95 EUR per jaar). Als je daar veel plezier uit haalt, waarom niet? :)

[edit]
Er is nu een aanbieding. ~53 USD voor 1 jaar. Dat maakt het qua kosten vergelijkbaar met Prime Video.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 22 juli 2024 19:22]

Bedankt voor de tip, heb net een HD abo afgesloten voor die 15 euro probeer ik het een jaartje
Inderdaad.. vroeger vond ik Discovery Channel met z'n wetenschappelijke inkijkjes echt mega interessant.
Tot op het punt dat men enorm veel 'waarde' begon te zien in de (van voor tot achter gescripte) "reality" shows.

Bijv. Bear Grylls die in the middle of nowhere over een ravijn springt, terwijl de cameraman met zijn rug naar de snelweg staat, die over datzelfde ravijn reikt. Of gouddelvers die het ene 'probleem' na het andere ervaren...

Nee, niets voor mij..
Ik zelf kijk vanwege dit soort redenen al zeker 15 jaar geen TV meer, op af en toe NPO na (docu's e.d.). Mijn vriendin kijkt wel TV en soms vind ze het prettig als ik dan naast haar op de bank neer plof, dus zie af en toe de commerciële meuk voorbij komen, maar naar mijn mening zijn MTV, Discovery Channel en TLC allemaal dezelfde zender. Je word alleen maar dom gemaakt met "reality" meuk.
MTV doet niets meer met muziek, Discovery niets meer met wetenschap en TLC is altijd TLC gebleven.. een soort roddel/reality blad voor vrouwen, maar dan op TV.
Dan heb je ook nog 24 Kitchen waar voorheen Nederlandse koks en bakkers leuke kookprogramma's maakten met veel uitleg over het recept, maar waar je nu ook een hoop buitenlandse programma's krijgt waar koken een bijzaak is.
Ik mis toch de oude televisie enorm, waar ik 's ochtends nog als kind leerzame tekenfilms had zoals Alfred J Kwak, waar films op vertoont werden zoals Terminator 2 en waar nog echte docu's werden gemaakt.

Discovery channel was een kanaal waar ik als kind (en later volwassen) al helemaal uren naar kon kijken. Tegenwoordig is het een wegzap zender.
Wheeler dealers, en daar houdt het dan ook wel bij op helaas.
Curiosity is goedkoper, opgericht door oude Discovery Channel medewerkers, en heeft veel meer content omdat het al een paar jaar bestaat. Tenzij je van pseudowetenschap houdt is Curiosity toch de betere deal denk ik.
Idd, dit is zoals het goeie ouwe Discovery, met wetenschap en natuur. Misschien zegt het mensen meer als je "Curiosity Stream" zegt, omdat dit ook zo in de youtube commercials genoemd wordt.
https://curiositystream.com/

Nu nog een stream die de oorspronkelijke formule van SciFi channel (pre-SyFy) in een streaming format opzet. :)
Samen met Nebula he, dan heb iets veel beters dan wat discovery inmiddels geworden is
Ik had mij graag aangemeld voor Curiosity echter bezit ik geen credit card. Wel heb ik iDeal (lekker nederlands) of Paypal. Maar deze betaal mogelijkheden worden jammer genoeg niet geaccepteerd.
Er bestaan via Visa en Mastercard ook oplossingen voor een virtuele/tijdelijke creditcard voor eenmalig gebruik. Even Google raadplegen. Komen dan vaak wel extra eenmalige kosten bij a +/- 5 euro.
Ik heb het nog even drie-dubbel gechecked. Ik kan niet met gemak een online prepaid credit-card vinden op aan te schaffen. De enigste mogelijkheid is een 2de abonnement voor een pre-paid creditcard welke ik dus nooit ga gebruiken.
Ik heb verder ook geen giftcards online kunnen vinden voor aankoop ¯\_(ツ)_/¯

Heb jij een online pre-paid credit card kunnen vinden? Zoals het er nu uit ziet is het flink (te) moeilijk om een abonnement aan te schaffen bij Curiosity Stream, jammer!!
Is dan ook een amerikaanse dienst die zich vooral richt op de amerikaanse markt.
Ze hebben zo te zien wel een Gift Card, mogelijk kan je deze elders kopen met een iDeal of PayPal account.

Wel jammer, vind het ook altijd een gemiste kans als er niet meer dan één betaalmiddel wordt aangeboden.
Bedankt voor de tip, zocht al een kanaal met goede docu's... enige dat ik af en toe kijk is omroep Max, terwijl ik zelf nog net iets te jong ben dat kanaal te kijken. Maar op de NPO komen tenminste nog informatieve programma's.
Bedankt voor de tip! Prijs valt me ook erg mee
Ziggo stuurde vorige week ook deze mail aan haar klanten:
Beste meneer,
Het aanbod van zenders wisselt af en toe. Er komt een nieuwe zender bij, of een zender houdt op te bestaan. Discovery Group stopt met het uitzenden van de zender Discovery World bij alle aanbieders in Nederland. Ook bij Ziggo is deze zender (op kanaal 203) per 1 januari 2021 niet meer te zien.
Géén idee of dit verband houdt, maar de timing is wel opvallend.
Als consument vind ik het irritant dat zo'n beetje elke contentpartij zijn/haar programma's of zelfs zenders weghaalt bij de reguliere TV-aanbieders, en dat aanbod vervolgens "On demand" aanbiedt in een streamingpakket. De versplintering van het streaming-aanbod is als consument al niet meer bij te houden.

Je kunt zeggen: zo hoef je alleen voor content te betalen die je zelf wil kijken; en hoef je niet meer (via je tv-abonnement) bij te dragen aan zenders/programma's die je nooit kijkt.
Maar tel alle streamingdiensten bij elkaar op, en je maandelijkse lasten zijn echt véél hoger dan in het traditionele lineaire model...
Al eens naar die zender gekeken? Echt belabberde kwaliteit...
ja - dankzij die versnippering raken we vermoedelijk de bulk-korting kwijt die aanbieders als Ziggo konden bedingen en/of de content leveranciers verhogen hun prijzen. Dat laatste is ook wel enigszins te verwachten want nu bieden ze on-demand aan wat meer resources kost aan hun kant.

Wat wel een voordeel kan zijn: als de content onder de maat is / te weinig afnemers heeft dan zal deze vanzelf ophouden met bestaan of de content van een aanbieder verandert rigoreus. Nu kon deze zich redelijk verschuilen in het 'bos van alle verschillende zenders'.
Ik ben met een internet only glasvezel abonement inc bijna alle diensten nog steeds goedkoper uit als toen ik bij Ziggo zat met een het meest uitgebreide pakket. Betaal ik 98 euro p/m(heb ik nog niet over de gemiste upload snelheid).

Met een glasvezel bij t-mobile tweakers etc betaal je tussen de 37.50 en 45 euro.

Videoland 10 p/m
Nl ziet 8 p/m
Amazon Prime 3 p/m
Netflix 14 p/m
Disney+ 7 p/m
Disco+ 4 p/m
Film 1 7 p/m
Dan heb je ze vrijwel allemaal.
Kom je op 53 euro p/m uit voor bijna alles wel
Komt je op 98 euro uit voor VEEL meer content als dat een mensen nodig heeft. En kan je makkelijk het en der wel een dienst laten liggen voor enkele maanden. Of de prijs is minder als je per jaar betaalt.
Je gaat serieus de prijs van glas met kabel vergelijken?

Dan doe ik ook mee, ik betaal bij Caiway 50 euro voor glas met tv, waardoor jouw rijtje zeer overpriced lijkt.
Neem ik t-mobile met nog niet eens alle pakketen kom ik op 106 p/m.

Uiteraard kan je minder pakketen nemen. Maar dat kan met streaming ook.
je bent eurosport vergeten 35 euro per jaar geloof ik. en als sport fan heb je daar alleen niet genoeg aan.
Die ben ik inderdaad vergeten omdat ik absoluut niet van sport hou.
En dan de sport nog:

Ziggo sport Go € 9,99
F1Pro € 5,42 p/m
Eurosport player € 3,33 p/m (als je jaar abonnement neem)

Uiteindelijk hoef je ze niet allemaal te nemen natuurlijk, als je niet van voetbal of golf hou voegt ziggo sport niks toe.

als je selectief ben kan het zeker goedkoper zijn zoals je zeg.

helaas nog geen glasvezel beschikbaar in mijn dorp....
Ook nog eredivisie live :)
Als je via de coax internet hebt. Dan heb je geen eens een keuze en zit je alsnog vast aan je tv abonnement. Dan ben je dubbel genaaid.
Nee hoor. Bij ziggo kun je TV gewoon uit je pakket halen, gewoon via Coax.

Maar dan nog. Ik ben voor 60 euro klaar met internet met tv, waarbij ik veel series gewoon kan opnemen en reclame door kan spoelen. Ik vind het echt te gek voor woorden dat er zoveel versnippering plaats vindt. Streaming heeft echt wel een zeer rooskleurige toekomst, maar zoals het nu versnippert, verwacht ik dat dit een averechts effect heeft.
Dat is niet waar.je kan wel geen interactieve tv nemen.maar je betaalt en ontvangt nog steeds tv over coax.
Je kunt zeggen: zo hoef je alleen voor content te betalen die je zelf wil kijken; en hoef je niet meer (via je tv-abonnement) bij te dragen aan zenders/programma's die je nooit kijkt.
Dat zou ook alleen van toepassing zijn als daarmee de abonnementsprijs ook wordt aangepast. Voor zover mijn ervaring uit het verleden gaat is dat tot nu toe echt nog niet voorgekomen. Er komen hooguit slechts wat andere niche kanalen bij, die anders geen bestaansrecht zouden hebben.
De kosten zijn juist lager dan voorheen, doe dit nu al 5 jaar, eerst alleen netflix, sinds een jaar prime er bij en sinds kort dplay. Alles bij elkaar opgeteld betaal ik minder dan 20 euro per maand voor Films, Series en documentaires. Mijn TV abo met de benodigde extra abos (omdat de echt interessante zenders altijd weer buiten de basis zaten) kostte ruim 30 euro per maand.

Belangrijk is, neem alleen een abo op wat je kijkt, zeg netflix op als niemand in huis er meer naar kijkt (je kan het altijd weer starten).
Het gaat nog verder dan dat. Mijn ouders kijken graag naar de Discovery series die zich afspelen in Canada. Discovery heeft het lef om de laatste aflevering van bepaalde series alleen via Dplay/Discovery+ uit te zenden. Dus als je een serie helemaal af wilt kijken móet je ook daar een abonnement op nemen.
De BBC documentaires zitten nu al in het aanbod van DPlay.
Scherp. In de discovery+-aankondiging en op de bijbehorende website zie ik daar gek genoeg niks over van terug.
In mijn hoofd was Discovery ondereel van Disney(plus), maar ik dacht blijkbaar aan National Geographic. Verwarrend hoor!

Zelf heb ik een abonnementje op CuriosityStream. Een soort Discovery Channel zoals het vroeger was (mooie documentaires, geen reality serie-niveau)
bah, weer een streamingdienst erbij en nog meer versplintering.
hell no dat ik voor meer dan 1 streamingdienst maandelijks ga betalen.
nog even en je hebt een administrateur nodig om al je abbo's bij te houden :(
Ik heb nu even medische problemen en als je dan ziet hoeveel MijnhuppelpupZiekenhuis.nl en zorg sites je in de gaten moet houden met al hun verschillende web-en inlogstructuurtjes wordt je sowieso kriegel en ik vraag me af of hoeveel we met al die versnipperde versplintering mensen niet meer bereiken. Juist die mensen die al wat anders aan hun kop hebben. Zo blijf ik het ook zo merkwaardig vinden dat je bij overheden en zorginstanties voor gesloten deuren komt en de bobo's op afstand hun vage targets bij het voetvolk neerleggen en dat van het voetvolk verwacht wordt dat ze wel bij dag en dauw in de frontlinie staan.
Joepie, NOG een streamingdienst erbij.

Kunnen die aanbieders niet gewoon een contract afsluiten met een bestaande dienst (Netflix, Amazon Prime of Disney+) om hun programma's te streamen?

Disney+ heeft dit slim gedaan met National Geographic, dus Discovery zou daar volgens mij prima bij passen.

Hier in huis inmiddels Prime, Netlfix en Disney aanwezig (Videoland net opgezegd). Maar ben niet van plan om er wéér een dienst bij te nemen, terwijl ik wel graag naar de programma's van Discovery kijk.
Als je wat boeiends wilt kijken kun je beter CuriousityStream pakken. Daar staat opzich wel leuke content op, al mag die wat vaker bijgewerkt worden. Imo zou ik nooit betalen voor Discovery om wat van die reality crap te kijken.
Nòg een streamingdienst er bij. Is er inmiddels al een zoekdienst om te bepalen welke streamingdienst je moet afnemen voor een specifieke film of serie? :+
Yes! Dienst heet Just Watch
Thanks, wist ik niet. Beetje conservatief gedacht al die tijd vermoed ik ;)
Ah nice en je hoeft er ook geen account voor aan te maken, lijkt goed te werken :).
Nu kan ik tenminste met redelijke zekerheid zien dat de series die ik wil zien hier niet worden aangeboden!

Ik heb o.a. gezocht op Firefly, Angel, Farscape en Stargate. Alles niet recent is blijft hier maar lastig te vinden.
Heel goed deze. Ze hebben zelfs support voor Ziggo en NLziet.
Ja, dat is film.nl
Let wel op dat de informatie niet altijd accuraat is. Ik heb een abo op Videoland afgesloten, omdat volgens film.nl daar Scrubs op te zien was. Dat was dus helaas niet het geval.

Dat vind ik vaak nog wel een nadeel van de streaming diensten, je kunt pas zoeken in de catalogus als je een abonnement hebt. En als je al ooit een gratis abonnement hebt gehad dan kun je niet opnieuw daarvan gebruik maken.
En als je al ooit een gratis abonnement hebt gehad dan kun je niet opnieuw daarvan gebruik maken.

Dat lijkt mij logisch anders verdienen ze er nooit iets op :)

Maar het niet kunnen zoeken is wel vervelend ja, bij Amazone kan het wel maar veel diensten inderdaad niet.
https://www.videoland.com/nl/aanbod/

Gister nog bij gewerkt. En er zijn tig fanmade website die het actuele aanbod weergeven.
Ah top dat Videoland dat nu wel biedt. Dat is alvast een goede stap in de richting.
Mja als de informatie daar klopt zou het leuk zijn. Al meerdere keren gehad dat de informatie daar of niet volledig is of gewoon niet (meer) klopt en wat ik wilde kijken niet op de dienst aanwezig was die film.nl aangaf.

En het blijft natuurlijk zot dat het landschap dusdanig gefragmenteerd is dat een dusdanige dienst nodig is. Je zou kunnen beargumenteren dat bij reguliere tv tv-gids nodig is en dat dit niet heel anders is, behalve dan dat in dit geval er sprake is van een incomplete tv-gids waarin in sommige gevallen het nog maar de vraag is of de informatie die er in staat nog wel klopt. En daarbij negeer ik nog even het feit dat er geen technische noodzaak is om een dusdanige fragmentering te hebben van streaming diensten en absoluut niet ten gunste komt van consumenten.

Ik vind het heel spijtig dat de vele content producenten niet meer samenwerken om alle content op een gedeeld platform te streamen. Het is zeker niet onmogelijk lijkt mij, op kleine schaal doet in Nederland NLZiet dit al door het aanbod van diverse publieke en commerciële omroepen te combineren.

[Reactie gewijzigd door Creesch op 22 juli 2024 19:22]

Dplay bestond al en gaat over in deze dienst. Ik deed een snelle scan door het aanbod en heb nu niet het idee dat er veel verandert, dus lijkt veel op een ordinaire naamswijziging. Volgens mij was Dplay niet heel bekend, wisten veel mensen niet wat het was en willen ze wat aandacht.
Hoezo niet zo bekend? Elk reclameblok op de betrokken zenders begint en eindigt met reclame voor Dplay
Eurosport Player komt erbij. Dat is volgens mij de enige echte wijziging qua aanbod. Prijs Dplay blijft hetzelfde.
Eens, ook als je Discovery Channel veel kijkt wordt je echt dood gegooid met Dplay reclame, ook tijdens reguliere programma's (vooral fitness diaries, wat ze adverteren).
Niet nog 1 erbij, deze komt in ruil voor een bestaande...
https://www.guidinc.nl/ van tvgids of iig gevonden via tvgids.nl
Er komt straks wel een overkoepelende dienst die alle integreert tot 1 dienst, mark my words.
De "chromecast with google tv" probeert dit op te lossen. Geen idee of het goed werkt, volgens de review hier werkt het wel aardig. Echter nog steeds 1 nadeel, je mag voor alle diensten los betalen.
Apple probeert dit nu met hun Apple TV app. Daar kunnen streamingdiensten 'binnen' worden afgenomen. Uiteraard heb je dan nog steeds meerdere abonnementen nodig, maar in elk geval maar één zoekportaal en dat is al heel wat waard.

Dat gezegd hebben is het aanbod van de betreffende streamingdiensten binnen de Apple TV app nog wat summier. Blijkbaar zien Netflix/Prime/Videoland het niet zitten om daar binnen iets te regelen en houden ze liever (alleen) hun eigen apps. Disney+ is wel doorzoekbaar binnen de Apple TV app, maar volgens mij start hij uiteindelijk alsnog de Disney+ app op als je iets wil kijken. (maar het is in elk geval één zoekportaal)
streamfreak werkt vrij aardig om te zien waar dingen te streamen zijn
Nòg een streamingdienst er bij. Is er inmiddels al een zoekdienst om te bepalen welke streamingdienst je moet afnemen voor een specifieke film of serie? :+
Precies, nog eentje er bij, straks heb je er 20, en geen een concurreren met elkaar met de zelfde content, ze hebben steeds meer alleen hun eigen content.

Nee het is in mij ogen niks beter geworden met al die streaming diensten.
Het is tegenwoordig te gek voor woorden.
Ik wil een film zien, staat op Netflix, maar enkel in Nederland, niet in België.
Zoek ik verder dan zie ik die film ook op Prime staan, in Italië, niet in België.
En dan is men verbaasd dat mensen illegaal downloaden.
Ik heb een abonnement op 3 streaming diensten, de film is te vinden op 2 ervan, alleen niet in het land waar ik woon. |:(
Ik promoot het niet, maar ik vind het ook niet gek dat men ondertussen meer download.

Zoals je aangeeft is het aanbod vaak verschillend, meestal zoek ik even op een website (naam kwijt echter) en daar kun je zien waar een bepaalde film op Netflix staat.
Ik wissel nog wel eens van steamingdienst. Als ik een film wil zien die bijvoorbeeld wel bij Disney maar niet op Prime te zien is, neem ik voor een maandje Disney voor een paar euro. Eventueel zeg ik dan de andere dienst op.

Weet niet waar je dat voor Belgie kan vinden, maar in NL heb je bijv. film.nl waar je kan vinden waar films te streamen zijn.

Hierdoor betaal je toch nog relatief weinig, zelfs als je in 1 maand maar 1 film kijkt. Alleen netflix is vrij duur.
VPN ?
Ik gebruik de 'Epic Privacy Browser met VPN' om de bv. Amerikaanse YT video's te kijken
of de 24-Stunden ntv Livestream te kijken
- https://www.n-tv.de/media...tream-article9511936.html -
of 14:25 PS - Formel 1 - Bahrain II - Das 1. Freie Training
18:25 PS - Formel 1 - Bahrain II - Das 2. Freie Training (vrijdag as)
soms op
- https://www.n-tv.de/mediathek/spezialstream2/Eventstream-2- article18680091.html -
Oh dat vind ik zo'n dooddoener zeg "Het is geen eerste levensbehoefte". Ja zo kun je alles wel kapot beargumenteren, lekker makkelijk.
Maar als meneer betaalt voor één of meerdere streamingsdiensten waar de betreffende content op te zien zou zijn, maar dit beperkt wordt door regio gebonden onzin. Dan kan ik bijzonder goed begrijpen dat men dan naar alternatieven gaat zoeken om de gewenste film toch te zien. Dat kan legaal door een film te huren (indien beschikbaar in de regio (digitaal danwel schijf)) maar ik neem het meneer echt niet kwalijk als je een keer een uitzondering maakt en de film illegaal binnen haalt.
Als men (de producers) zo graag inkomen wenst van de film zorg dan dat deze gewoon beschikbaar is in alle regio's in plaats regiogebonden moeilijk te gaan doen.
Je issue is eerder dat er een wereldwijd merk is en dat de ingrediënten per land verschillen.

Zelf ben ik tot de conclusie gekomen dat het compleet tijdverdrijf is en hecht er weinig waarde meer aan.

Maximaal een maand voor een dienst en dan kijk ik naar een ander, zitten er 2
maanden tussen ongeveer.
Dat is toch geen antwoord op zijn vraag of wel? En de meerdere diensten doelt hij niet op dplay maar waarschijnlijk de tig andere diensten waar je slechts een paar euro voor betaald zoals Disney+, Videoland, Netflix, HBO, etc.. etc

Begint een beetje een wildgroei te worden aan streamingsdiensten.
weer een Streamingdienst er bij. Hier word ik helemaal gek van.
Heb op dit moment Disney+ en Netflix, dan nog hebben beide Streamingdienst niet alle contents.
Lees weer meer boeken (geen reclame)
Disney+ en Netflix hebben geen reclames
Moest er ook nog eens bij komen!
Dat is een argument dat ik nooit echt begrijp, heb je echt toegang nodig tot alle content?
Als je Disney+ en Netflix hebt, heb je al zoveel meer om te kijken dan je tijd hebt.
Tel daarbij nog eens al de gratis kwaliteitscontent die beschikbaar is.
''Als je Disney+ en Netflix hebt, heb je al zoveel meer om te kijken dan je tijd hebt.''

Wie zeg dat ik geen tijd heb? je kan iedereen niet vergelijken of ze tijd voor hebben of niet.
Plus het gaat om de keuzes die je ten alle tijden hebt.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.