Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Afbeelding van OnePlus 8T verschijnt in Android Developer Preview voor OnePlus

In Android Developer Preview 4 voor de OnePlus 8-telefoons staat een afbeelding van de nog niet aangekondigde OnePlus 8T. Het toestel is alleen van de voorkant te zien en is vrijwel gelijk aan de huidige OnePlus 8.

De afbeelding van de OnePlus 8T is volgens Oxygen Updater het plaatje dat getoond wordt in de About Phone-sectie van Android. Het plaatje heeft een lage resolutie en toont alleen de voorkant, maar er zijn wel enkele verschillen met de huidige OnePlus 8 te zien. De plaatsing van de knoppen is op het nieuwe toestel iets anders en het scherm lijkt vlak te zijn. Net als bij de OnePlus 8 zit de frontcamera in een gat in de linkerbovenhoek van het scherm.

OnePlus heeft nog niets bekendgemaakt over de komst van de OnePlus 8T. De fabrikant heeft in de afgelopen jaren steeds T-versies van zijn smartphones in het najaar uitgebracht. De OnePlus 7T en 7T Pro verschenen in oktober 2019. Concrete details over de veranderingen van de OnePlus 8T ten opzichte van het huidige toestel zijn er nog niet.

Update 16:55: De vergelijking is aangepast met een afbeelding in een hogere resolutie. De OnePlus 8T lijkt een vlak scherm te hebben, in tegenstelling tot de OnePlus 8 die afgeronde schermranden heeft.

OnePlus 8T vs OnePlus 8
OnePlus 8T (links) en OnePlus 8

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

31-08-2020 • 16:26

52 Linkedin

Submitter: AnonymousWP

Reacties (52)

Wijzig sortering
Het plaatje heeft een lage resolutie en toont alleen de voorkant
Dat klopt: kunnen we helaas niet veel aan doen. Komt enerzijds omdat het formaat van de afbeelding een .webp formaat is (en we een screenshot hiervan moesten nemen, omdat .webp afbeeldingen niet (makkelijk) geplakt kunnen worden in onze portal). Anderzijds omdat we de image hosten via Discord (wat compressie met zich meebrengt).

Edit: @Xtuv @Oekol We hebben de afbeelding bijgewerkt en hebben de oorspronkelijke resolutie nu gepost. De afbeelding heeft nog steeds Discord-compressie though.
En er is geen "achterkant" van de afbeelding. Zoals vermeld in het artikel, is deze afbeelding bedoeld om te worden gebruikt in het scherm "Over de telefoon" en als zodanig is er geen afbeelding op de achterkant opgenomen in de APK voor instellingen. Zie ook hier: https://cdn.discordapp.co...261124738/oneplus_8t.webp.

[Reactie gewijzigd door AnonymousWP op 31 augustus 2020 16:47]

Openen met internet explorer, waarschijnlijk krijg je dan gewoon een jpg
Ik zie 'm, ik maak een nieuw vergelijkingsplaatje :) Thanks!

Edit: het lijkt erop dat de 8T een vlak scherm heeft en niet de afgeronde randen zoals bij de reguliere OnePlus 8.

[Reactie gewijzigd door Xtuv op 31 augustus 2020 16:58]

Volgens mij is het altijd de pro versie met afgeronde zijkanten. Het plaatje laat dus een vergelijking zien van de OnePlus 8T met de OnePlus 8 Pro, De OnePlus 8, OnePlus 7 en 7T en alle andere niet pro modellen waren altijd al met een vlak scherm.

[Reactie gewijzigd door bigblue op 31 augustus 2020 21:56]

Nee, de 8 én 8 Pro hebben gebogen randen. Bij de 7-serie was dat niet zo inderdaad.

[Reactie gewijzigd door Xtuv op 31 augustus 2020 22:39]

Eindelijk een telefoon met een vlak scherm!
Er zijn online webp naar PNG converters beschikbaar.
maar er zijn wel enkele verschillen met de huidige OnePlus 8 te zien.
Ben ik blind? Zie niks schokkend laat staan 'enkele' verschillen? Wie helpt?
De plaatsing van de knoppen is op het nieuwe toestel iets anders en de bovenste en onderste schermranden lijken iets dunner te zijn.
Nu je het zegt. Gevoel dat ik met een pincet naar een postzegel aan het kijken ben zoals de bekende .gif
Sorry, ben er mee bezig om de afbeelding in een hogere resolutie aan te bieden in het artikel.
Pincet? Bedoel je wellicht een loupe?
99,999% is identiek aan 99,999% van alle telefoons : een rechthoek met scherm 8-)
Sinds de re-introductie van de punchhole geen interesse meer. Dan maar even wachten op Xiaomi om mijn 7T pro te vervangen !
Daar ben je natuurlijk vrij in ;), maar ik moet zeggen dat dat ding mij gewoonweg niet opvalt.
Ik hoop gewoon dat iemand van oneplus dit leest en er alles voor gaat doen om dit te fixen
Vind een punch hole een stap terug. Als je eenmaal full screen gewend bent dan is het gewoon zonde om naar een punch hole of groter gat te gaan. Dan nog liever een dikkere bezel aan bovenkant waar de camera in zit en dan meteen ook een kleine bezel aan de onderkant voor stereo speakers. Zelfs een slider telefoon is prima imo.
Dat gaat niet gebeuren. Men liep heel lang te zeuren om een IP rating en dat gaat nou eenmaal niet samen met een pop-up camera. De punch hole verdwijnt nu pas zodra de camera achter het scherm geplaatst wordt
Ik ervaar het ook als een stap terug, de pop-up camera bevalt me uitstekend, want ik gebruik hem nauwelijks.
Bij OnePlus kan je dit gewoon softwarematig onzichtbaar maken :)
En dan heb je het voorhoofd weer terug. Dan kun je net zo goed een stap terug zetten, het scherm kleiner maken en de camera weer in de dikke balk aan de bovenkant verwerken.
Die stap kan je dus zelf bepalen, is dat nou niet fantastisch.
Je kunt allerlei icoontjes naast de camera zetten en dat lukt met een dikke balk niet.

Ik vind de punchhole een prima oplossing en had 1 minuut nodig om er aan te wennen.
Je gaat me toch niet vertellen dat een 7T pro al toe is aan vervanging toch? :P
Ik gebruik geen hoesje en na 3x gevallen te zijn ondertussen helaas wel aan vervanging toe. Gelukkig is het enkel de achterkant die barsten heeft, dus het is niet dringend.
misschien wordt het dan toch tijd om een hoesje te gaan gebruiken?
Dat is zoals een Porsche kopen en rondrijden met een lelijke autohoes zodat er zeker geen krassen opkomen. Dat doe je toch ook niet?

[Reactie gewijzigd door miitjohn op 31 augustus 2020 17:08]

Tjah, nu rij je met een porsche die half in de prak zit :P Dat doe je ook niet, toch?
Exact. Vandaar, een nieuwe ;)
Ik voorspel dat zonder hoesje het probleem zich herhaalt.
Ach als hij het geld ervoor heeft. Dan maakt het niet uit hoeveel keer het zich herhaalt.
Ik kan nog dingen bedenken waar ik mijn geld liever aan zou uitgeven. ;)

Op een auto zitten bumpers, een laptop stoppen we in een tas, een zonnebril in een koker en een bankpasje in een portemonnee.

Ik snap de aversie tegen het hoesje niet zo.
Maat het zal wel aan mij liggen. :+
Jij rijdt met je Porsche nog rond met schade van 3 niet gerepareerde ongevallen ... 8)7
In de link lees ik ook dat er verwijzingen in de broncode staan naar 'save to sd card'. Ik moet zeggen dat ik dat wel een mooie toevoeging zou vinden. Maakt het verplaatsen van foto's echt een stuk makkelijker.
Dat zal voor de OnePlus Clover (budget model) zijn die er volgens geruchten ook aan komt.
https://www.gsmarena.com/oneplus_clover-10402.php

Ik weet eigenlijk zeker dat de T/T pro series geen SD kaart krijgt. Dit hebben ze nooit gehad, en echt een goede reden is er nu ook niet om dit toe te voegen.

[Reactie gewijzigd door Gohan040 op 31 augustus 2020 18:03]

Ben ik dan de enige die in 2 jaar tijd nooit genoeg heeft aan 256GB? :) Natuurlijk wel een gezin hier waar overal foto's en filmpjes van gemaakt worden. Ik zou het wel handig vinden om dan een lege sd te kunnen plaatsen terwijl de bestandjes van de volle kaart naar mijn nas druppelen :)
Of je de enige bent dat betwijfel ik maar waarschijnlijk wel 1 van de weinige.
Ikzelf heb ook 256GB beschikbaar en dat zit voor 3/4 vol. Echter is dit met allerlei meuk die ik net zo goed weg kan gooien, zoals oude update bestanden, downloads , magisk modules, film/serie downloads, een hele berg apps etc etc. Voor gemaakte foto's en filmpjes gebruik ik google foto's en een NAS om te backuppen. 1 keer per maand gooi ik dan alles weg want ik kan er altijd weer makkelijk bij en heb hierna weer meer dan voldoende ruimte beschikbaar.
Het is natuurlijk ieder voor zich maar ik denk dat de meeste mensen als ze z'n bestanden/apps een beetje opruimen toch echt wel prima met 256GB vooruit moeten kunnen. Al zijn er altijd uitzonderingen :)

Ik gebruik overigens deze app om te kijken waar m'n opslag naar toe gaat. Misschien zou je die eens kunnen draaien en komt er iets verrassends uit waarvan je niet wist dat het zo veel opslag gebruikt.
Ik had eigenlijk verwacht dat ze met een behind screen camera zouden komen.. hopelijk gaat de Oneplus 9 dit wel krijgen.
joepie, een goedkoper vlak scherm. Mogen ze in plaats daarvan ook wireless charging aanbieden op de 8t.
Nice een plat scherm en de chin lijkt nog smaller te zijn bijna niet aanwezig zelfs :o
Ben ik nou de enige die zo'n punch hole wel cool vind? Met notches heb ik eigenlijk ook nooit problemen gehad: die pasten sowieso meestal wel mooi in de top bar. Maar liever een punch hole dan een popup camera, wat een potentiële bron van mankementen kan zijn.
Mag ik aub draadloos laden en een vlak scherm.
Draadloos laden is al een ding sinds de OnePlus 8 Pro, alleen is dat scherm inderdaad niet vlak.
Ja ik dacht dit wordt em, een oneplus 8 pro. Alles wat ik wil. En dan toch weer het afgeronde scherm. Ik vind dat en in de bediening niet fijn, en ik gebruik altijd een screen protector en hoesje met opstaande rand. Er is nog geen enkel toestel op de markt dat aan al mijn voorwaarden voldoet jammergenoeg.

Vlak oled scherm minimaal 90hz met DC dimming
Draadloos laden
Sterke accuduur
Stereo speakers
Goede camera (hoeft niet uitstekend, gewoon goed)
(Near) stock android met minimaal 3 jaar updates.
Pluspunten voor micro sd, headphone jack, geen notch / punch hole.

Ik dacht de asus zenfone 7 wordt het, maarja geen draadloos laden, enige wat ie mist. Dus nu hopen dat oneplus wat leuks doet.

[Reactie gewijzigd door Ruw ER op 31 augustus 2020 18:17]

Is een scherm per definitie niet vlak? :?
Wat bedoelt u juist? Staat dat bol?
Het scherm van de 8 Pro heeft 'rounded edges'.
I see ...(heb even gegoogled) . Jullie zien echt elk detail :Y)
Deze modellen hebben een zogenaamd 'edge' of curved scherm, dat geeft een indruk alsof de voorkant van het toestel volledig uit scherm bestaat omdat het scherm doorloopt in de rand van het toestel.

Het nadeel ervan is dat licht op een andere manier weerkaatst van de randen en sommige mensen hebben last van per ongeluk aanraken van het scherm door het ontbreken van bezels.

[Reactie gewijzigd door Nomoi op 31 augustus 2020 17:27]

Ugh. Punch hole. Geef mij maar een pop-up.