Nintendo brengt Donkey Kong Country op 15 juli naar Switch Online

Nintendo heeft twee nieuwe SNES- en een nieuwe NES-game toegevoegd aan zijn Online-dienst voor de Nintendo Switch. Onder deze games valt onder andere de originele Donkey Kong Country. Ook Natsume Championship Wrestling en The Immortal worden toegevoegd.

De drie nieuwe titels zullen vanaf 15 juli speelbaar zijn, laat Nintendo weten op Twitter. Onder de titels valt dus Donkey Kong Country, een populaire 2d-platformer die in 1994 uit kwam. Het bedrijf toont daarnaast een video met geheimen die gamers kunnen vrijspelen in die game. Donkey Kong Country was ook al speelbaar op de losse SNES Classic Mini-console, die in 2017 op de markt kwam.

Verder voegt Nintendo Natsume Championship Wrestling voor de SNES en action-adventuregame The Immortal voor de NES toe aan zijn onlinedienst. Japanse gebruikers van Nintendo Switch Online krijgen Donkey Kong Country en Shin Megami Tensei voor de SNES en Gun-Dec voor de NES. Op het moment van schrijven zijn er 68 games voor de NES en 29 SNES-spellen beschikbaar via Nintendo Switch Online, exclusief de drie aankomende toevoegingen.

Door Daan van Monsjou

Nieuwsredacteur

08-07-2020 • 11:19

103

Reacties (103)

103
102
38
3
0
52
Wijzig sortering
Mooie aanwinsten.

Echter al 26 jaar zien we deze rereleases. Neemt niet weg dat Donkey Kong Country wel echt een bizarre game was voor die tijd. Wat een gameplay, graphics en geluid werden er uit de SNES geperst. Echt een hele vooruitgang t.o.v. wat er was op dezelfde console.
Ik meen me te herinneren dat er in de cartridge een extra chip zat om die pracht en praal toen mogelijk te maken.
Yoshis Island (S Mario World 2) had de FX chip, net als Starwing (en Vortex?).
Hierdoor had je erg vette 3D effecten in de game.

DKC allemaal pre rendered, maar daardoor niet minder een parel!

[Reactie gewijzigd door VonDudenstein op 24 juli 2024 11:51]

Dat is de Mode-7 die je waarschijnlijk bedoelt.
Volgens mij maakte DKC daar geen gebruik van (wat het grafisch nog indrukwekkender maakt gezien het op 'stock' snes-hardware draait)
Dat is de Mode-7 die je waarschijnlijk bedoelt.
Mode 7 wordt door de SNES zelf ondersteund. Hiervoor heb je geen extra hardware in de cartridge nodig.

Een van de bijzonderheden van DKC is dat de sprites gebaseerd zijn op 3D renders. De ontwikkelaars hadden dus 3D modellen gemaakt, deze vervolgens gerenderd en de renders werden vervolgens gebruikt om 2D sprites te maken.
Klopt, maar er waren wel degelijk een hoop games die extra co-processoren in de cartridge hadden zitten. Star Fox bijvoorbeeld, Doom, maar volgens mij Yoshi's Island ook. Eén van die chips was de SuperFX, waar ze veel reclame mee maakten.
Inderdaad. Een Mario Kart en nog een aantal titels hadden een dsp chip en Capcom had ook een aparte chip voor een aantal Megaman games.
Er zat geen FX chip in. Het waren vooraf in 3D gerenderde objecten. (pre-rendered dus)

[Reactie gewijzigd door Xfade op 24 juli 2024 11:51]

Nope, er zijn absoluut SNES games met coprocessors in the cartridge, maar cartridges voor de Donkey Kong Country series bevatten alleen een ROM. Een waar huzarenstukje van Rare.
was iid voor een andere game, tis ook al effkes geleden.
Leuk om te zien, dank!
De re-releases ben ik persoonlijk niet ontevreden over, maar ik vind het wel jammer dat deze games niet (al dan niet in een bundel) gewoon te koop zijn.

Ik heb geen online abonnement en heb momenteel ook geen behoefte om dat af te nemen. Daarmee heb ik (eigen keuze, dat realiseer ik me) geen mogelijkheid om deze game op de switch te spelen.

Persoonlijk denk ik: bied het beide aan Nintendo, dan kun je kiezen.

Donkey Kong Country was en blijft een fantastische game die ik voor mijn gevoel oneindig vaak kan uitspelen.
Volgens mij (afgezien van collector's editions) de duurste game die ik ooit gekocht heb, Donkey Kong Country voor de SNES. Op de dag van release destijds in een gamewinkel een paar dorpen verderop gehaald voor 189 gulden (!). Benieuwd of we daar met de next gen consoles overheen gaan.

Ook een van de weinige SNES games die er nog een beetje apetijtelijk uitziet naar huidige maatstaven. (heb Donkey Kong voor de switch ook, ziet er uiteraard beter uit, maar de 26 jaar verschil in leeftijd zie je er niet aan af)

[Reactie gewijzigd door pagani op 24 juli 2024 11:51]

Try Conker's Bad Fur Day voor de N64. Tweehonderdvijftien keiharde Nederlandse guldens destijds.
Maar nu wel kunnen verkopen voor €300+ als je een good condition hebt ;)
Grappig, goed dat ik t weet. Heb Conker's Bad Fur Day nog liggen hier voor de N64 en werkt nog prima ;). Ik zou graag daar een remake van willen hebben op de Switch ofzo, was een prachtige en comische game. Maar is gemaakt door Rare Ltd, dus zal wel niet een vervolg op komen.
Ik zou graag daar een remake van willen hebben op de Switch ofzo, was een prachtige en comische game. Maar is gemaakt door Rare Ltd, dus zal wel niet een vervolg op komen.
Er was een remake voor de Original Xbox, en je kan de remake ook spelen op de Xbox One. Volgens mij zijn die versies wel gecensureerd (en de originele Nintendo 64 niet).
Ja op de N64 had je een paar kneiter dure games. Daar zaten vaak van die units bij die je in je controller of N64 moest klikken. Er staat me bij dat 1 van de Zelda's ook zoiets had en ook meer dan 200 gulden was.
Majora's Mask was duurder als normaal, inderdaad, omdat daar een Memory Pak bij zat. DK64 deed dat ook. Pokémon Stadium werd geleverd met een Transfer Pak (kon je de Game Boy Pokémon spellen in stoppen en data overdragen) en was dus ook duurder, maar Conker had dat allemaal niet.

Schijnt met de uitgever te maken te hebben - Nintendo trok er last minute zijn handen vanaf en toen heeft een derde partij de uitgave overgenomen.
Die zat er niet overal standaard bij. Heb me mijn (toen vriendin, inmiddels vrouw) kado gedaan toen die net uit kwam en kon dezelfde middag nog even snel naar de Intertoys om een memory pak te scoren die nodig bleek te zijn 😕
Dat was 'm ja. Alhoewel ik veel plezier heb gehad van m'n N64 blijft het toch maar een rare console. Zeker als opvolger van de SNES waar ik letterlijk de hele levenscyclus genoeg had aan de SNES en 2 controllers.
Dan heb ik mazzel gehad met die 39,99 gulden die ik betaald heb!
220 bij de intertoys.
Banjo tooie was 180 gulden.
En donkey kong country 2, 100 gulden.
Allemaal voor verjaardagen gehad en de stickers erop gelaten ;)
Dat was Street Fighter II in 1992 voor de SNES ook.
Tien jaar eerder dan Conker..

Maakt het nóg indrukwekkender.
ƒ189 in 1994 is nu €133,17. Voor de basis game zal je daar niet overheen gaan, maar als je DLC meetelt kan het altijd.
Anoniem: 420148 @pagani8 juli 2020 11:47
Dat rekent om naar ongeveer de helft in euros, dus zo rond de 90 euro dus eigenlijk. Ook recente games gaan daar makkelijk overheen. Basisspel van 55-70 euro en dan ook nog 1-2 DLC-pakketen van 10-30 euro erbij. Zo is het volledige pakket voor BoTW (90) en SSBU (60+25+25) ook rond die prijs of hoger.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 420148 op 24 juli 2024 11:51]

Je vergeet de inflatie ;)
Anoniem: 420148 @pagani8 juli 2020 13:26
Nee, die had ik erbij gepakt met een online calculator, ik moest namelijk jaartallen opgeven. Dan komt het uit rond de 87 euro voor 190 gulden.
Dan heb je een verkeerde calculatie gedaan. 189 gulden in 1994 is zo'n 133 euro (of 293 gulden) nu. Ik gok dat je één jaar inflatie hebt gepakt (189/2,20371 is al 85 euro)

[Reactie gewijzigd door pagani op 24 juli 2024 11:51]

Hoe komt je aan die extra 20 euro bij Zelda? De dlc kost 19,99 en bij korting rond de 14 euro?
Sorry, reactie aangepast, ik was vergeten dat de twee pakketten in 1 zaten. Is inmiddels al 3 jaar sinds de aanschaf :P bundel kost nog steeds 90 euro, dus dat komt redelijk overeen met de prijs van Donkey Kong. Kortingen reken ik niet mee, want DK is vast ook ooit in de aanbieding geweest.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 420148 op 24 juli 2024 11:51]

Wel opgelicht dan, Donkey Kong Country was Hfl. 169,00 destijds.

Bron: Folder intertoys.

Zie ook Power Unlimited november 1994.

[Reactie gewijzigd door Jumpman op 24 juli 2024 11:51]

Wie zegt dat dat de introductieprijs is? (of de adviesprijs...)

Sterker nog, ik weet zeker dat dit maanden na release is. Killer Instinct werd pas in september 1995 uitgebracht voor de SNES, DKC op 24 november 1994.

(daarnaast kocht ik in die tijd nooit bij de Intertoys, want dan kreeg je negen van de tien keer een Noorse/Deense versie met ditto boekjes en een uitgeprinte vertaling)

[Reactie gewijzigd door pagani op 24 juli 2024 11:51]

190 gulden is ook het bedrag dat mij na al die jaren is bijgebleven omdat dat destijds zo'n enorm hoog bedrag was.
Adviesprijs was fl. 149,- maar er waren veel partijen (net als tegenwoordig) die gebruik maakten van de schaarste.. dit was zonder twijfel de "killer game" voor Nintendo die de Sega MegaDrive in 1 klap irrelevant maakte.
Op de dag van release destijds in een gamewinkel een paar dorpen verderop gehaald voor 189 gulden (!). Benieuwd of we daar met de next gen consoles overheen gaan.
Wat een tijden :)
Ik ging in Arnhem naar de game winkel voor Donkey Kong Country 2 (169,- vermoed ik.. dat was de gangbare release prijs).

Na wat advies en een korte preview ging ik met US import Chrono Trigger naar buiten plus converter (200,- plus 50,-). Volgens mij ook mn duurste game ooit.

Goede verkoper :P goede investering ook.
Mortal Kombat 3 heb ik ook 189 guldens voor betaald haha
Shut up and take my money, Nintendo!

Ik hoop dat ze nog meer NES en SNES games naar de Switch brengen. Tropical Freeze was ik even mee gestopt, want die latere levels worden echt wel moeilijk.

Ik heb echt al uren versleten op dat ding (Lite) en is voor mij persoonlijk de beste console sinds jaren. :-)

Ik hoop dat alle Zelda's ook nog zullen volgen, al ben ik nog even zoet met Link's Awakening en BOTW.
Ik hoop dat ze ooit nog eens een cartridge uitbrengen waar alle oude Zelda's op staan. Dat zou tof zijn. Ben nu alles aan het verzamelen op de originele platformen
Een soort van "Zelda All-Stars" à la Mario All-Stars zou zeker leuk zijn, maar zie ik niet snel gebeuren.

Ik hoop dat Ocarina of Time, Majora's Mask, The Wind Waker en Twilight Princess toch nog naar de Switch komen in de komende jaren.

Ik ben ook begonnen met de allereerste Zelda op de NES. Die had ik nog nooit gespeeld. :-)

It sucks dat Switch Online (voor NES en SNES games) een beetje geld kost, maar voor de uren vermaak die ik ervoor in de plaats heb, stoor ik mij er nog niet aan.
Het gerucht is dat er een rerelease van skyward sword, the windwaker en twilight princess zit aan te komen op de switch...
OK, Skyward Sword kende ik zelfs nog niet. Die mag dan bij op het TODO-lijstje.

(Footnote: altijd Nintendo-fan geweest, maar vanaf de GameCube/Wii wat afgehaakt, hoewel we beiden in bezit hebben. Nu met de Switch de schade wat aan 't inhalen. :-) )
Skyward sword was irritant met die motion plus controller.. als je wilde vechten moest je eerst de controller in de lucht houden.. ik was na 1,5 uur spelen al afgehaakt..
Kost geen geld gewoon retroarch er op knallen en gaan met die banaan. Kan je sowieso de meeste zelda games spelen behalve gamecube draait nog niet lekker op de switch.
Behalve deel 1 en de CDi heb ik alles compleet en origineel... oh en de Game&Watch van Zelda heb ik nog niet..
Klopt ik heb Tropical frease volgens mij uiteindelijk ook nog niet uitgespeeld, volgens mij heb ik hem zelfs weer verkocht uiteindelijk.
Het spel is gewoon te moeilijk zelfs eindbazen in wereld 1 en 2 eigenlijk al, je kan dat geen kinder spel meer noemen.

Maar latere werelden inderdaad zijn te moeilijk gemaakt, dit vind ik dan wel weer leuk oude snes Donkey Kong :).
Ik vond hem juist een hele goeie balans hebben qua moeilijkheid en ja ik heb genoeg gevloekt en tig keren opnieuw kunnen beginnen maar ik heb hem uiteindelijk helemaal uitgespeeld inclusief alle verborgen levels.

Donkey Kong Country 1 heb ik pas op de SNES mini uitgespeeld en 2 en 3 heb ik nooit helemaal uitgespeeld volgens mij.

In Tropical Freeze moet je goed opletten wie je als 2de karakter het level mee in neemt, sommige zijn onmogelijk met het verkeerde karakter. Daarnaast moet je soms ff terug naar wat eerdere levels om wat balloons te farmen.

Maar als je eenmaal genoeg balloons hebt, de juiste karakters voor het level en de goeie items inzet op dat level dan is elk level goed te doen, ja er zitten echt trial & error levels in, maar ik heb hem zowat in 1 ruk uitgespeeld.

Grap is ook nog dat voor mijn gevoel ik vroeger veel beter was in die snelle platform games dan dat ik nu ben.
Maar als je eenmaal genoeg balloons hebt, de juiste karakters voor het level en de goeie items inzet op dat level dan is elk level goed te doen, ja er zitten echt trial & error levels in, maar ik heb hem zowat in 1 ruk uitgespeeld.
Dat was inderdaad de modus operandi in DKC. Eerste level enkele malen herhalen, een paar keer de 3 gouden struisvogels en dan met een 30 tal levens een nieuwe wereld trachten veroveren.
De eerste game had tijdens zijn ontwikkeling veel kritiek op de moeilijkheidsgraad. Zou te moeilijk zijn voor de gamers, dus niemand zou het kopen. Echter had Rare niet de intentie om het veel makkelijker te maken. Ze wilde een uitdaging maken. In plaats daarvan hebben ze de game vol secrets gegooid. De levels zelf waren nog altijd moeilijk en hadden oefening nodig, maar hoe meer secrets je ontdekte hoe meer hulpmiddelen je kreeg om dit te doen.

Moeilijke games zijn niet voor iedereen geschikt, maar voor ieder die een trots krijgt van moeilijke games behalen is het fijn dat Rare eigenwijs was en een moeilijke game wilde maken. Want makkelijke games zijn ook niet voor iedereen geschikt.

Nu moet ik alleen eens de andere delen uit de serie ervaren. Alleen nog DKC1 en DKC2 gespeeld.
Maar goed dat veel games toen moeilijk waren, beetje lullig als je een spel van 190 gulden in 4 uurtjes uitspeelt. Heb hem wel (uitgespeeld) maar zodra King rool verslagen is komt hij na de endcredits tot leven. Nooit helemaal verslagen ;(
Ik heb vroeger vrijwel nooit games voor nieuwprijs gehad, maar altijd zeer goedkope rommelmarkt prijzen. Dus voor mij waren het geen dure games, maar zelfs al waren ze duur, heb er belachelijk veel uur aan besteed omdat ze moeilijk waren inderdaad. Vind het heel teleurstellend als een game na een paar uurtjes al uitgespeeld is en zoek altijd de gemiddelde speeltijd op voor ik een spel koop tegenwoordig. Maarja, vroeger had je niet zoveel mogelijkheid om op de zoeken hoe groot/moeilijk/leuk een game was, moest je veel meer gokken dat je een goede game kocht.
Speelde hem bij een maat was te duur om zelf te kopen als jonge tiener. Nu koop ik wel wat te makkelijk een nieuw spel, maar ach geld is om op te maken.
Anoniem: 708439 @Carlos0_08 juli 2020 15:55
Dat was de kracht van alle DK games dood gaan repeat beetje early dark souls achtige gameplay, heb alle games dan ook 100% uitgespeeld.

Probeer bijv. eens Monster Boy and the Cursed Kingdom ziet er uit alsof het voor kleuters is gemaakt maar mijn buren bellen nog niet net voor huiselijk geweld als ik aan het spelen ben.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 708439 op 24 juli 2024 11:51]

Moeilijk is DKCTF zeker, het is niet zo casual als bijv. Mario Galaxy. Ik denk dat ik voor sommige tempel-levels wel 70 levens heb gebruikt. Iedereen die het spel uitspeelt is 'pro'. DKC Returns is echter nog moeilijker :P
Bij mij zat de onderbreking vaak bij de "eindbazen" ja: ik vond die meestal moeilijk en na veel proberen gaf ik het dan op en ging ik even een andere Switch game spelen. :-) Die opgeblazen vis heb ik vorige week dan toch eindelijk verslagen, maar de levels die dan volgen zijn echt al een pak moeilijker dan de levels daarvoor.

Ik zie inderdaad mijn neefje van 6 jaar DKC:TF niet zo snel uitspelen. Is toch moeilijke game voor veel kinderen denk ik.
Ik wacht wel op Donkey Kong Jungle Beat, ondertussen zoek ik de bongo's op zolder
Anoniem: 30722 @Roko8 juli 2020 12:19
Die heb ik nog staan, 2 stuks. Lekker meppen op de GameCube! :D
Klopt, dat was geen gamen, dat was een complete workout! :)
Zo, werd eens tijd! Niet zo lang geleden voor een prikkie de SNES controller kunnen krijgen dus dit komt mooi uit :)
Kan je vertellen waar? Ik kan de controller helaas nergens vinden.
https://mynintendostore.n...talog/product/view/id/668

Zijn momenteel niet op voorraad; maar komen wel weer.
Erg leuk spel, heb een paar maanden terug nog een Super Nintendo gekocht met twee controllers met Donkey Kong Country 1 en Super Mario World en nog veel meer spellen, hele leuke spellen zijn het, al veel van genoten.

Heb daarvoor nooit een SNES gehad, me sussen hadden vroeger er wel een met Donkey Kong Country 1 en Super Mario World en meer, waar ik wel op speelde als ik bij ze was.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 24 juli 2024 11:51]

hopelijk volgen deel 2 en 3 van donkey kong country ook.
Was een klein beetje teleurgesteld in de 'classified Information' video van Nintendo. Ik hoopte op extra content! :9
Opich wel leuk, ik heb de mini snes en mini nes met vele games erop waaronder ook deze games.
Maar dat het relax speelbaar is op de switch is wel top.

Hoop dan ook op de andere DK games!
Wat met de mensen die deze game gekocht hebben in de virtual console op de WiiU? Het blijft schandalig dat we nog steeds geen toegang hebben tot onze aangekochte virtual console games, maar dat nintendo duidelijk demonstreert dat er technisch geen enkel probleem is om ze op de switch te spelen.
[...] virtual console op de WiiU? Het blijft schandalig dat we nog steeds geen toegang hebben tot onze aangekochte virtual console games
Hoezo? Je kunt nog steeds je Wii U aanzetten en de games spelen?
Omdat je bij andere platforms je digitale games wel meeneemt, mits beschikbaar.
Uhm, als ik een PS3 spel aanschaf op mijn PS3 kan ik die toch echt niet op mijn PS4 spelen.

[Reactie gewijzigd door Bas170 op 24 juli 2024 11:51]

Ieder xbox live arcade spel dat ik op de 360 heb gekocht is speelbaar op de xbox one. Ben er vrij zeker van dat dit voor downloadbare games op de ps3 ook het geval is op de ps4.
Nope, helaas niet.
Misschien dat het met een Playstation Plus abonnement mogelijk is, maar default is het niet mogelijk.
Die moet je, als ze überhaupt in de Playstation Store van de PS4 staan, opnieuw aanschaffen.
Maar als je een PS4 game koopt kun je die wel op je PS5 spelen...
Klopt, maar dat is ook voor het eerst sinds lange tijd.
Anoniem: 420148 @pagani8 juli 2020 13:30
Ik heb gelezen dat dat ook geen 100% belofte is, en daarmee ook gelijk de eerste keer dat je zo'n grote library kunt meenemen. Er is dus niet genoeg precedent om te zeggen "bij andere platforms neem je wel al je digitale games mee", want dat is in de meeste gevallen onzin.
Dat is heel wat anders. Je hebt het dan over een spel wat voor die specifieke generatie console gemaakt is. Emulatie of simulatie van PS3 op PS4 is niet zo evident als een NES emulator, die op een 486 al prima kan draaien.
Ik ben het er wel mee eens dat de virtual console games die je gekocht hebt, best mee mogen verhuizen naar je nieuwe Nintendo hardware. Super Mario Bros 1 kan (ok, kon) je kopen voor de NES, SNES als AllStars, en daarna op de Wii en WiiU los als virtualconsle en ik vermoed ook op de switch (maar die heb ik zelf niet in bezit, dus ben ik niet zeker van). Dan casht Nintendo al 4 of 5x over hetzelfde rommetje (want ze draaien het gewoon in een emulator).
Natuurlijk, je hòeft het natuurlijk niet voor elke console te kopen, maar komop... dit is een emulator met steeds hetzelfde rommetje. Ik vind het geldklopperij.
mits beschikbaar.
En wat is je definitie van "beschikbaar"? Ik heb op m'n Wii U een Mega Man 2 icoontje (een digitale game). Capcom brengt vrolijk Mega Man 2 (als onderdeel van een collectie) uit op de Switch. Heb ik nu recht op Mega Man 2 op de Switch?

Zie nu ook Donkey Kong Country. Dat is een losse VC game op de Wii U (en heeft een los icoontje op de Wii U). Die is nu beschikbaar op de Switch als onderdeel van een collectie (Super Nintendo Entertainment System - Nintendo Switch Online).
In de meeste gevallen dus niet. Daar is Nintendo niet anders in.
Op Xbox al jaren, en op de PS5 straks ook. Het had ze gesiert om de Wii U gebruikers nog iets tegemoet te komen, maar hopelijk is het straks voor een Switch opvolger wel opgelost (en niet weer een heel ander systeem met andere accounts).

[Reactie gewijzigd door Wolfos op 24 juli 2024 11:51]

Bij Xbox is het sinds de Xbox One, en werkt geloof ik via emulatie. Bovendien moet er ook een licentie beschikbaar zijn voor de Xbox360 game die je op de One wilt spelen. De lijst van backwards compatible games is intussen wel heel groot. Volgens mij heb je dan ook de disc nodig om zo'n spel te spelen.

Hoe dat bij de PS5 zal gaan weet ik niet, maar het zal vast ook op een bepaalde manier beperkt zijn.
Op de Xbox 360 kon je ook gewoon je Xbox games spelen, en PS2 games op de (eerste) PS3. Of dat via emulatie gaat of native maakt niet uit, ze regelen het wel. Met de PS5 weer, want Xbox doet het ook. Dat heet concurrentie.

Als Nintendo dan na 4,5 jaar de ondersteuning van een console staakt en de games doodleuk voor €60 weer aanbied dan is dat behoorlijk zuur in vergelijking.
[...]

Hoezo? Je kunt nog steeds je Wii U aanzetten en de games spelen?
Dat is zeer klant onvriendelijk. Ik heb mijn Wii U opgeborgen nadat ik mijn switch had aangeschaft. Het opnieuw aansluiten van mijn Wii U is opzich het probleem niet.

Ik had op z'n minst wel een stukje service verwacht van nintendo om je digitale games (vooral je geëmuleerde games) mee te nemen naar je nieuwe console. De concurrenten van Nintendo doen dit namelijk wel.
Het is klantonvriendelijk daar ben ik het helemaal mee eens. Maar als ik naar mezelf en vrienden/familie kijk dan is het begrijpelijk aangezien het de eerste Nintendo console is na de Gamecube/Wii of überhaupt de eerste Nintendo.

Dan zijn de 'gratis games' leuke toevoeging. Bovendien is het verdienmodel van Nintendo niet meer de virtual machine games verkopen, maar die geleidelijk 'gratis weggeven'. De reden hiervoor is om in het begin niet met grote games en eigenlijk vooral niet met de indiegames te concurreren. Ze willen de kans geven aan nieuwe games en ontwikkelaars aan te trekken. Deze aanpak heeft zijn vruchten geleverd.

Nintendo heeft zijn best gedaan om van WiiU fouten te leren. Een van de grootste flop reden was dat er te weinig games waren. Dat probleem heeft de Switch nu wel ruimschoots opgelost. Zelfs EA ziet jaren later toch wel brood in de Switch.

Ik ben bang dat als de Switch een vervolger krijgt we dezelfde 'problemen' zullen hebben, namelijk dat we onze spellen die we gekocht hebben in de estore niet mee kunnen nemen naar de nieuwe console. Maar uiteindelijk zijn we zelf ook medeverantwoordelijk ervoor, want we blijven het kopen...
Anoniem: 420148 @Simyager8 juli 2020 13:32
Er is geen sprake van gratis weggeven, want je betaalt wel 20 euro per jaar voor een stapeltje NES/SNES games. En het recht om online te spelen. Peer to peer.
Yep en daarom had ik 'gratis games' tussen haakjes gezet. Het is niet gratis, maar je betaalt ervoor via de Nintendo Online service. Ze moeten natuurlijk ook wel concurreren met PS en Xbox online, want die geven ook gratis games weg. Toegegeven die games zijn aanzienlijk nieuwer en duurder.

Enige voordeel dat Nintendo Online heeft is dat die goedkoper is, maar daar is ook meteen alle pluspunten mee gezegd...
En het recht om online te spelen. Peer to peer.
Peer-to-peer is nou niet zo bijzonder als het gaat om console games in het algemeen... :p
Besef je nu echt zelf niet hoe absurd je nu klinkt? Waarom verdedig je nintendo hierin?
Omdat hij gewoon gelijk heeft? Het is niet dat je WiiU acuut explodeert op het moment dat je een Switch aanschaft, dus je kunt je games gewoon spelen. Dat andere bedrijven dat soms ook doen, wil niet zeggen dat Nintendo daarin moet volgen, het is uiteindelijk jouw goed recht om een Xbox te kopen.

Daarnaast is het hele model op de schop gegaan. Je kunt op de Switch niet een specifieke SNES-game aanschaffen. Je schaft een NSO abonnement aan, en daar zit toevallig de perk bij dat je SNES-games kunt downloaden en spelen. Heeft niets te maken met wat jij in het verleden op een compleet ander systeem hebt gedaan of aangeschaft.
Maar de Wii U werd wel totaal in de steek gelaten na 4,5 jaar. Als je vervolgens naar een Switch wilde upgraden moest je een nieuw account aanmaken en al je games voor de volle mep opnieuw kopen.

Vergeleken met de Xbox of Playstation is dat gewoon heel zuur, en daar mag best kritiek op gegeven worden.

[Reactie gewijzigd door Wolfos op 24 juli 2024 11:51]

Nintendo is alles behalve een klant vriendelijk bedrijf. Met ruime afstand is in de console space MS het meest consumer friendly.
Die kunnen het nog gewoon spelen op hun WiiU. Net zoals bij anders consoles. Het is niet zo dat je zo'n Virtual Console game zonder aanpassingen op je Switch kunt spelen. Het is gewoon een WiiU rom, en die voor de Switch is een Switch rom. Het emuleert dan wel een NES rom, maar dat maakt niet uit.
beter nog: als handige tweaker kun je al die oude games zelf op je Wii-U zetten! helemaal lekker toch! Uiteraard moet je wel de rechten hebben om die games er op te zetten door de games origineel te bezitten. ;)
Switch Online werkt via een abo:
€19,95/jaar per account
€34,95/jaar per familie (8 accounts)

@boe2 Dus: Er zijn geen aankopen die je permanent toegewezen kan krijgen vanuit dat andere platform. Met een naam als 'boe2' zou ik verwachten dat ik niet alles hoef voor te kauwen, voor een herkauwer... ;-)

[Reactie gewijzigd door Cergorach op 24 juli 2024 11:51]

Anoniem: 30722 8 juli 2020 12:18
Na de SNES, GBC, GBA, Wii (VC) en Wii U nog maar een keer porten...

Nintendo: VERZIN EENS IETS NIEUWS!
Daar zijn ze ook druk mee bezig, maar zullen we anders ook maar even gaan kafferen op wat andere games?

Als ik zo even zoek op de Tweakers homepage en de bevestigde gevallen eruit pik:
Kingdoms of Amalur
Halo 1/2/3
Tony Hawk 1/2
Mafia 1/2/3
Star Wars E1 Racer
Crysis
COD-MW2
BioShock 1/2/3
Command & Conquer/Red Alert
Warcraft 3
En dan zit ik alleen nog in 2020 en alleen op remasters. Waarom is het, als Nintendo het doet, altijd zo'n probleem, terwijl iedereen dat trucje uithaalt?
Uhm:
- Nintendo Cardboard
- Astral Chain
- Cadence of Hyrule
- Arms* ;)
- 'to be continued'

[Reactie gewijzigd door Totoro88 op 24 juli 2024 11:51]

cadence of hyrule is niet nieuw en niet van Nintendo.
het is een crossover vervolg op crypt of the necrodancer van brace yourself games.
het meest nieuwe hieraan van Nintendo uit is dat ze een kleine ontwikkelaar een licentie voor Nintendo karakters hebben gegeven.

Arms past denk ik beter in dat lijstje.
Ben 'm deze week juist aan 't spelen op de SNES .

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.