Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Matrox G550 specificaties

Drie weken geleden kwamen wij met wat informatie over de Matrox G550, maar er ontbraken nog een aantal belangrijke delen. 3DCenter komt nu met meer specificaties. De G550 ligt ongeveer op GeForce2 GTS niveau, alleen is de fillrate wat lager. De Matrox G550 beschikt over 2 pipelines, die elk 3 texture units per kloktik verwerken. Voor het geheugen wordt gebruik gemaakt van 200-250MHz DDR SDRAM dat voor een bandbreedte van 6-7,5GB moet zorgen. De geheugenbus is 128-bit. Hieronder een gedeelte uit het artikel:

Kompliziert wird es im Fall von T&L: Matrox zeigt sich bis jetzt wenig begeistert von der T&L-Idee laut DirectX7 (also nur reines Transform & Lighting) - was wohl daran liegt, daß die Transformations-Berechnung von heutigen GHz+ CPUs ebenfalls in ausreichender Geschwindigkeit vorgenommen werden kann. Sinn würde nur ein Vertex Shader laut DirectX8 machen, welcher aber Matrox momentan wohl noch zu viel Chipfläche kostet (ca. 1/3 der gigantischen GeForce3-Chipfläche gehen für den Vertex Shader drauf). Als alleinig interessant an T&L bezeichnet Matrox das "four-vertex matrix skinning" - eine solche Lösung bietet bereits die Radeon von ATi (Erläuterung des Effekts).

Was Matrox letztlich in den G550-Chip bezüglich "T&L" integrieren wird und ob man dieses dann noch mit ruhigem Gewissen als "T&L Engine" bezeichnen kann, wird sich erst bei der Präsentation zeigen können. In der heutigen Zeit wäre es allerdings zweifelsfrei angebracht, mit einer T&L Einheit anzutreten - und wenn diese alleinig deshalb eingebaut würde, um einer entsprechend negativen Kritik ob des Fehlens von T&L zu entgehen. Schließlich hat man nicht so ein "sexy" Feature wie das TileBased Rendering des T&L-losen KYRO - und die anderen modernen Karten am Markt haben nun einmal ausschließlich alle eine T&L Einheit vorzuweisen.

Lees het volledige artikel op 3DCenter. Hier tref je overigens ook een vergelijkingstabel aan tussen de G550, de Radeon 32MB DDR, de GeForce2 MX-400 en de GeForce2 GTS.

Met dank aan CaineTanathos voor de tip.

Door

Developer

0 Linkedin Google+

Bron: 3DCenter

Reacties


Er zijn nog geen reacties geplaatst

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*